- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Λεπτομέρειες 409
Tα απομνημονεύματα του Ρούσντι ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Αποκαλυπτικό και για τον άνθρωπο και για το συγγραφέα...
●Στους υπόπτους για φοροδιαφυγή συμπολίτες μας περιλαμβάνεται, λέει, και μία συγγραφέας που δήλωνε 15.000 εισόδημα ενώ είχε έξω καταθέσεις 3.000.000 ευρώ. Την ξέρουμε; Τη διαβάζουμε; Σκάω από περιέργεια! Τα δηλωθέντα πάντως, χοντρικά, αντιστοιχούν σε ολιγοσέλιδο μπεστ σέλερ των 10.000 αντιτύπων. Εδώ που φτάσαμε, καλά είναι κι αυτά...
●Σε μια άλλη λίστα, εκείνη με τα Νόμπελ του Καστανιώτη (Χέμινγουέι, Φόκνερ, Νερούδα, Καβαμπάτα, Καμί, Κανέτι, Λιόσα, Πίντερ, Γκρας, Φο, 40 σχεδόν!), ήρθε να προστεθεί και ο Κινέζος Μο Γιαν των «Κόκκινων αγρών», που γύρισε ταινία ο Γιμού, και της μαύρης κωμωδίας «Οι μπαλάντες του σκόρδου».
●Τα καλά νέα βρήκαν τον οίκο υπό μετακόμιση στο ιδιόκτητο νεοκλασικό «104» της Θεμιστοκλέους, ανακουφισμένο από τα ενοίκια της Ζαλόγγου και με ένα «σταρ» λιγότερο στο δυναμικό του. Ο Μίμης Ανδρουλάκης μετακόμισε στον Πατάκη.
●Ο πολυμεταφρασμένος Μο Γιαν, δημοφιλής και καταξιωμένος στη χώρα του, στον αντίποδα των αντικαθεστωτικών που κατέφυγαν σε Αμερική κι Ευρώπη, συνδέθηκε αρχικά με το κίνημα που στα χρόνια του ’80 πρέσβευε την «επιστροφή στις ρίζες» πριμοδοτώντας τα μοτίβα της λαϊκής σοφίας και της αγροτικής ζωής. Τι γράφεται σήμερα στην Κίνα; Να μια άγνωστη ήπειρος για τους δυτικούς.
●Τέλειωσα λαχανιασμένη τον «Χιονάνθρωπο». Καλό ξεκίνημα, υποτίθεται, αν αγνοείς τα θρίλερ του Tζο Νέσμπο, πόσο μάλλον παραμονές της κινηματογραφικής μεταφοράς του συγκεκριμένου από τον Σκορτσέζε. Page turner, δεν υπάρχει αμφιβολία, αλλά η σύγκριση με τον Σουηδό Στιγκ Λάρσον μου φαίνεται κάπως τραβηγμένη. Ο Νέσμπο δεν στήνει κοινωνική τοιχογραφία, δεν πάει σε βάθος. Δράση και ξερό ψωμί.
●Μιλώντας για θρίλερ, τα απομνημονεύματα του Ρούσντι ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Αποκαλυπτικό και για τον άνθρωπο και για το συγγραφέα, γραμμένο σαν μυθιστόρημα με τρελό σασπένς, γεμάτο αναφορές στην εκδοτική, συγγραφική και μιντιακή αφρόκρεμα των καιρών μας, το «Τζόζεφ Άντον» αναδεικνύει κι αυτό: ότι το ειδικό βάρος που είχε μόλις πριν από μια 25ετία η λογοτεχνία ως αντίβαρο της εξουσίας, ως δύναμη που διευρύνει το σύμπαν, πάει, έχει εξανεμιστεί.