- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
![20583-45645.jpg 20583-45645.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/03/07/20583-45645.jpg)
Την Τετάρτη 14/3 (18.30) η Ρέα Γαλανάκη συζητά με τον Βαγγέλη Χατζηβασιλείου και το κοινό στο Βιβλιοπωλείο Πατάκη (Ακαδηµίας 65). Η Α.V. συμμετέχει με τη δική της ερώτηση...
Κυρία Γαλανάκη, ποιος είναι ο κύριος ρόλος του ιστορικού μυθιστορήματος, να διδάσκει ιστορία ή να ψυχαγωγεί; Η απαίτηση της Ιστορίας για αντικειμενικότητα είναι σημαντικότερη από την ελευθερία της τέχνης; Έχω γράψει ιστορικό μυθιστόρημα, για κάποιους το έχω ανανεώσει, όμως δεν ταυτίζομαι ως συγγραφέας με το ιστορικό μυθιστόρημα. Νομίζω ότι ο ρόλος του ιστορικού μυθιστορήματος, αν υπάρχει κάτι τέτοιο, δεν είναι να διδάξει ιστορία, ούτε να ψυχαγωγήσει. Είναι ίδιος με το ρόλο κάθε άλλου λογοτεχνικού έργου. Αν, βέβαια, το θέμα ενός έργου ανήκει στην ιστορία, υπάρχουν αυξημένες δυσκολίες. Ο συγγραφέας πρέπει να κάνει εξοντωτική έρευνα, αλλά και να μεταπλάσει την έρευνά του σε λογοτεχνία. Ο συγγραφέας καθρεφτίζεται σε ένα σημείο του παρελθόντος που τον συγκινεί, ακριβώς επειδή του επιτρέπει να μιλήσει για τον εαυτό του και την εποχή του. Για αυτά μιλάει πάντα ένας δημιουργός, παρά τα προσωπεία που θα φορέσει. Η «αντικειμενικότητα της Ιστορίας» και η «ελευθερία της τέχνης» δεν αντιφάσκουν. Αντίθετα το ένα εμπνέεται από το άλλο, στηρίζονται και προχωρούν μαζί, υπακούοντας στους κανόνες της μυθιστορηματικής γραφής.
Μικρή Σχόλη-Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής (5 συναντήσεις, μία φορά την εβδομάδα). Στιχουργική: Αγαθή Δημητρούκα/ Από την Ιστορία και τη Δημοσιογραφία στη Λογοτεχνία: Ηλίας Μαγκλίνης/ Σενάριο: Νίκος Παναγιωτόπουλος/ Παιδική Λογοτεχνία για προχωρημένους: Βαγγέλης Ηλιόπουλος/ Διόρθωση-Επιμέλεια Κειμένων για προχωρημένους: Κώστας Σταμάτης
€ 200 / € 150 για 2η επιλογή την ίδια περίοδο, για παλιούς μαθητές, φοιτητές, ανέργους. www.patakis.gr, 210 3650.073
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια νουβέλα που θα κυκλοφορήσει εντός των επόμενων εβδομάδων από την Κάπα Εκδοτική.
Μια ομάδα σχεδιαστών συγκέντρωσε στο βιβλίο «Travelogue» πρωτότυπες πατέντες από κάθε γωνιά της Ελλάδας
Οικολογία: Γιατί χρειαζόμαστε την άγρια φύση — και γιατί αυτό μάς αφορά όλους
«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»
Ένα βιβλίο γεμάτο χαριτωμένες παρατηρήσεις
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.
Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με το πώς μπορεί να μιλήσει κανείς για κουίρ υποκείμενα στην ιστορία, μέσα από το δοκίμιο «Can and should we queer the past» του Justin Bengry
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου, Χαράλαμπο Γιαννακόπουλο
Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι πολύ μοναχικό
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Τι σημαίνει να «νιώθεις ότι πεθαίνεις στη θέση ενός άλλου»;
Ένα συλλεκτικό τεκμήριο από τον Θανάση Κ. Κάππο για τον σπουδαίο τραγουδιστή, μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων που τον έζησαν από κοντά
Μια ιστορία αγάπης, απώλειας και συμφιλίωσης σε καιρούς ανησυχητικών αλλαγών
Greekling, όπως Γραικύλος, εκ του Graeculus: φράση υποτιμητική που χρησιμοποιούνταν από τους Ρωμαίους για συμπολίτες τους που ήθελαν να το παίζουν Έλληνες. Κατά (μειωτική) επέκταση: ο υποταγμένος Έλληνας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Ο γνωστός συγγραφέας και διαφημιστής μάς μιλάει για το νέο του βιβλίο «Το Φωτόδεντρο»
Πιστεύεται ότι γράφτηκε γύρω στον Απρίλιο-Ιούνιο του 1920 από ένα σανατόριο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.