- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Ένα βραβευμένο τσουνάμι
Ο Μιχάλης Γεννάρης κέρδισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα από το περιοδικό «Διαβάζω».
![14581-32532.jpg 14581-32532.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/05/25/14581-32532.jpg)
Ο Μιχάλης Γεννάρης με το μυθιστόρημα «Πρίγκιπες και δολοφόνοι» (εκδ. Ίνδικτος) κέρδισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα από το περιοδικό «Διαβάζω». Το βιβλίο του, σαν ένα τσουνάμι λέξεων και εικόνων, έρχεται και καταπίνει τον αναγνώστη. Διαπραγματεύτηκα μαζί του ένα «λυσσάρι» για το βιβλίο –ένας ακράτητος μονόλογος της Πελαγίας για τη ζωή της και τα 3 αγόρια της– αφού αισθάνθηκα εξουθενωμένος στην προσπάθεια να τακτοποιήσω τα τεκταινόμενα, παραμένοντας όμως γοητευμένος από τη «βλάσφημη» γραφή του. Έδωσα τις οδηγίες «όσο μπορείς πιο επεξηγηματικό», έλαβα την απάντηση «είσαι σίγουρος; Δεν μπορώ να γράψω διαφορετικά».…
Κλείδα Πριγκιπικών Μυστικών
Μουσική ευρωπαϊκή σπούδασα. Το 2007 επιχειρούσα να ολοκληρώσω μερικές άθλιες σονατίνες κατά τα πρότυπα των δυτικών Φραγκολατίνων δασκάλων (Μπουλέζ, Ζαν Μπαρακιέ, Μπέριο) κι εξ απροόπτου, μια νυχτιά που άκουσα τη Σάσα Κρίτση στο θέατρο, ανέκυψε επίμονη αντιστικτική νοσταλγία –νταλκάς βαρύς- για τον καθ’ ημάς εκφραστικό Τρόπο: Μπερεκέτης, όχι Μπαχ, Ιάκωβος Πρωτοψάλτης, όχι Χάιντν, Καλδάρας, όχι Caldara. Αποφάσισα πάνω στη φωνή της Κρίτση να χτίσω Μύθο καλλιφωνικό. Η Κρίτση, τέρας ηθοποιίας (αδικαίωτη ακόμη), με προμήθευσε ελεγχόμενη μανία, οίστρο μελικό, μεσογειακή βαναυσότητα, ηχηρή υψιφωνία.
Αρχικά ελληνότροπο και μονοφωνικό το μονολόγισμα, μετεξελίχθη σε ευφραντική πολυφωνία που αποτυπώθηκε σε 1.000 πολύτιμα ελαιώδη τεμάχια Ινδίκτου, με μια μαρτυρική μουστακάτη Φρίντα Κάλο επίκουρη στο εξώφυλλο κι ένα σκεπτικό πιθηκάκι στ’ αριστερά, για την ασύδοτη ματαιότητα των πραγμάτων. Οι «Πρίγκιπες» είναι προσκυνηματική διακονία στην Ιλιάδα. Καθαρόαιμο ελληνώδες queer μυθιστόρημα (saint Μπάροουζ, Ζενέ, Καμίλο Χοσέ Θέλα και daddy Φόκνερ στο μπλέντερ με ματσάκια δυόσμο Αϊζενστάιν, φούντα Παζολίνι, κάρδαμο Βέρνερ Σρέτερ και μπόλικο αψέντι Τσαρούχη, μαυροδάφνη Μάτεσι, ούζο Ταχτσή, τεκίλα Διονυσίου Σολωμού, μπράντι Χρονά, κονιάκ Δημουλά, αλίπαστο Δημητριάδη, εκλεκτό Ζατελικό λιβάνι, μοβ καραμέλες Καραπάνου, ουίσκι Καρούζου, θυμίαμα Κοροβίνη, ροδόνερο Καβάφη, αλάτι Χριστιανόπουλου, φρέσκο αγιορείτικο αγιασμό Πεντζίκη), βιβλίο ιδιώνυμου ριζοσπαστισμού, πιστό στα σωτηριώδη δόγματα της Ορθοδόξου Παραδόσεως των Πατέρων ημών Μειζόνων Συγγραφέων.
Όσο ξετυλιγόταν ο πάπυρος της Ιλιαδικής επαναδιηγήσεως, ανευρίσκετο κονίαμα γλωσσοπαλαιολιθικό που επέλεξα ν’ αφήσω αμετάτρεπτο, ώστε στα τρουλαία ψηφιδωτά να λάμψει εμφατικότερα ο ακατάβλητος χρυσός της Ελληνίδος μητρογλώσσης. Συνοπτικότατα η υπόθεσις: Τρία ερωτοδοσμένα αγόρια, καλλιμάρτυρες άρνες Θεού στην απειλητική Αθήνα τού Σήμερα, αποδίδονται σταδιακώς, παρά τις απέλπιδες προσπάθειες της ομηρικής Τροφού αυτών, προς σφαγιασμόν ηδονοβλεπτικό και τελετουργική αφάνιση. Μόνο ένας νεανίας επιζεί, ώστε να εδραιωθεί ξανά η Αγία Τριάς και να συνεχίσει ο Κόσμος να Υποστασιάζεται. Στο πρώτο μέρος (2/3 του βιβλίου) παρακολουθούμε τον εσώψυχο, καλειδοσκοπικό, καλλικέλαδο μονόλογο της Τροφού. Στο δεύτερο, τη σκυτάλη παίρνουν οι βάσκανοι εχθροί και ο αμείλικτος Άδης, ενώ στο τρίτο οι ήρωες ανασταίνονται, ανέρχονται υπεράνω σαρκός. Το τρισέλιδο finale είναι μια επιτύμβια coda, εκστατικός μετεφηβικός Bruckner σε χωνευτική μινιατούρα. Ανάταση και ένωση, ώρα καλή της Πίστεως. Στην Πλατεία Εσταυρωμένου στο Αιγάλεω, στην Ιερά Οδό, διακηρυκτικά δοξάζεται η αμαρτωλή Αναμαρτησία: μια τραβεστί, ένα ομοφυλόφιλο παθητικό αγόρι και ο ενεργητικός του εραστής-έμπορος ναρκωτικών συνέχονται θαυματουργικά, αποκαθιστούν το Τριλαμπές της Θεότητος, τη συνεκτική των Όντων αιτία.
Η Λογοτεχνία ως νεοπλατωνίζουσα πηγή ιαμάτων. Σύναξις υπερφυσική, Εκκλησία και υπερούσια Εξουσία αποσυνάγωγων Ρωμιών, αμαρτωλών, ενδόξως ταπεινών, αληθώς σεσωσμένων Γραικών.
Μ. Γεννάρης, 24/5/2011
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια ομάδα σχεδιαστών συγκέντρωσε στο βιβλίο «Travelogue» πρωτότυπες πατέντες από κάθε γωνιά της Ελλάδας
Οικολογία: Γιατί χρειαζόμαστε την άγρια φύση — και γιατί αυτό μάς αφορά όλους
«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»
Ένα βιβλίο γεμάτο χαριτωμένες παρατηρήσεις
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.
Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με το πώς μπορεί να μιλήσει κανείς για κουίρ υποκείμενα στην ιστορία, μέσα από το δοκίμιο «Can and should we queer the past» του Justin Bengry
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου, Χαράλαμπο Γιαννακόπουλο
Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι πολύ μοναχικό
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Τι σημαίνει να «νιώθεις ότι πεθαίνεις στη θέση ενός άλλου»;
Ένα συλλεκτικό τεκμήριο από τον Θανάση Κ. Κάππο για τον σπουδαίο τραγουδιστή, μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων που τον έζησαν από κοντά
Μια ιστορία αγάπης, απώλειας και συμφιλίωσης σε καιρούς ανησυχητικών αλλαγών
Greekling, όπως Γραικύλος, εκ του Graeculus: φράση υποτιμητική που χρησιμοποιούνταν από τους Ρωμαίους για συμπολίτες τους που ήθελαν να το παίζουν Έλληνες. Κατά (μειωτική) επέκταση: ο υποταγμένος Έλληνας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Ο γνωστός συγγραφέας και διαφημιστής μάς μιλάει για το νέο του βιβλίο «Το Φωτόδεντρο»
Πιστεύεται ότι γράφτηκε γύρω στον Απρίλιο-Ιούνιο του 1920 από ένα σανατόριο
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου του Douglas Murray
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.