- CITY GUIDE
- PODCAST
-
26°
Σε ρυθμό Hemingway και σε χρόνο Ernestώτα
Η Αthens Voice και το COCIO διψάνε για vintage ζαχαρένιες ιστορίες από τη χρονοκαψούλα του 1951
Η Athens Voice και το COCIO διψάνε για vintage ζαχαρένιες ιστορίες από τη χρονοκαψούλα του 1951, τη χρονιά που στη Δανία γεννήθηκε η μαγική συνταγή του διάσημου σοκολατούχου γάλακτος και στην Αμερική ο μέγας Χέμινγουεϊ παραδίδει προς έκδοση τη θρυλική νουβέλα «Ο Γέρος και η Θάλασσα».
Ένας ψαράς μόνος και αβοηθήτος. Ένας ωκεανός, ένας τεράστιος ξιφίας, μια προσωπική κόντρα ανάμεσα στον άνθρωπο και το κήτος, τη λογική και τη μοίρα, την πάλη και την παραίτηση, and we keepa fighting till the end: το 1951 ο Ερνέστος Χέμινγουεϊ απλώς παραδίδει το χειρόγραφο του τελευταίου του μυθιστορήματος, μη γνωρίζοντας πως δυο χρόνια αργότερα θα κέρδιζε το Πούλιτζερ και τρία έτη μετά θα σήκωνε κι ένα Νομπελάκι.
Απλώς παραδίδει. Και δεν παραδίδεται: είναι πενήντα δύο χρονών, κάλυψε δύo παγκόσμιους πολέμους ως ανταποκριτής εφημερίδων, έκανε δύο γάμους, απέκτησε πάμπολλες ερωμένες ζώντας θυελλώδεις σχέσεις, πολέμησε με τους Δημοκρατικούς στον ισπανικό εμφύλιο και συνέγραψε παθιασμένα μυθιστορήματα για ανατέλλοντες ήλιους, καμπάνες που χτυπούσαν για ποιον άραγε, χιόνια και βασίλισσες της Αφρικής, άντρες χωρίς γυναίκες και αποχαιρετισμούς στα όπλα.
Η γραφή του, μίξη ρεαλισμού και ρεπορταζιακής κάλυψης συμβάντων πασπαλισμένη με μυθοπλασία, τον κατατάσσει στον αφρό των τότε ημερών: ζει έντονα, γράφει παθιασμένα, ταξιδεύει ανηλεώς στην αμερικάνικη ενδοχώρα, την Ευρώπη, την Ασία και την αγαπημένη του Κούβα, ισοδυναμεί δηλαδή με τον ορισμό του μάχιμου, διανοούμενου, παρόντα ανθρώπου και συγγραφέα, εκεί που κοχλάζει η Ιστορία και γράφεται το μέλλον.
Δεν πίνει γάλα αλλά ρούμι, αγαπά όμως τη ζάχαρη στο ντάκιρι, λατρεύει τη σοκολατένια γεύση των πούρων και την ίδια χρονιά που στη Δανία γεννιέται το COCIO, ο θείος Ερνέστος δωρίζει στην ανθρωπότητα μια νουβέλα που σήμερα αποτελεί ακόμα ένα αξεπέραστο μνημείο παγκόσμιας λογοτεχνικής κληρονομιάς. Καθόλου άσχημα για ένα παιδί που γεννήθηκε στο Ιλινόις του 1899, σε μια επαρχία με «ανοιχτές αυλές, μα με στενά μυαλά», αγάπησε τα γράμματα, το μποξ και την περιπέτεια, δόξασε τη ζωή και ποτέ, μα ποτέ δεν λιποψύχησε, όταν όλα γύρω του του φώναζαν «χαλάρωσε, κούλαρε, χαμήλωσε, ηρέμησε». «Οχι», απαντούσε, «Περισσότερο γρήγορα και από τον άνεμο, περισσότερο γρήγορα και από τα σύννεφα έτσι όπως τρέχουν πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων πριν γίνουν βροχή». Σαλούδος, θείε Έρνεστ, σαλούδος και είσαι πάντα εδώ!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια νουβέλα που θα κυκλοφορήσει εντός των επόμενων εβδομάδων από την Κάπα Εκδοτική.
Μια ομάδα σχεδιαστών συγκέντρωσε στο βιβλίο «Travelogue» πρωτότυπες πατέντες από κάθε γωνιά της Ελλάδας
Οικολογία: Γιατί χρειαζόμαστε την άγρια φύση — και γιατί αυτό μάς αφορά όλους
«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»
Ένα βιβλίο γεμάτο χαριτωμένες παρατηρήσεις
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.
Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με το πώς μπορεί να μιλήσει κανείς για κουίρ υποκείμενα στην ιστορία, μέσα από το δοκίμιο «Can and should we queer the past» του Justin Bengry
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου, Χαράλαμπο Γιαννακόπουλο
Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι πολύ μοναχικό
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Τι σημαίνει να «νιώθεις ότι πεθαίνεις στη θέση ενός άλλου»;
Ένα συλλεκτικό τεκμήριο από τον Θανάση Κ. Κάππο για τον σπουδαίο τραγουδιστή, μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων που τον έζησαν από κοντά
Μια ιστορία αγάπης, απώλειας και συμφιλίωσης σε καιρούς ανησυχητικών αλλαγών
Greekling, όπως Γραικύλος, εκ του Graeculus: φράση υποτιμητική που χρησιμοποιούνταν από τους Ρωμαίους για συμπολίτες τους που ήθελαν να το παίζουν Έλληνες. Κατά (μειωτική) επέκταση: ο υποταγμένος Έλληνας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Ο γνωστός συγγραφέας και διαφημιστής μάς μιλάει για το νέο του βιβλίο «Το Φωτόδεντρο»
Πιστεύεται ότι γράφτηκε γύρω στον Απρίλιο-Ιούνιο του 1920 από ένα σανατόριο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.