- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
![12189-27652.jpg 12189-27652.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/02/09/12189-27652.jpg)
5 σκηνοθέτες (Γιολάντα Μαρκοπούλου, Λίλλυ Μελεμέ, Δημήτρης Μπίτος, Ελένη Μποζά, Άρης Τρουπάκης) προσκάλεσαν 5 σημαντικούς νεοέλληνες συγγραφείς να ανασύρουν θησαυρούς της αρχαίας τραγωδίας και να τους αναμείξουν με εύφλεκτα υλικά του παρόντος. Οι Δημήτρης Γκενεράλης, Βαγγέλης Ραπτόπουλος, Σάκης Σερέφας, Αλέξης Σταμάτης και Μισέλ Φάις έγραψαν τα κείμενα και παρακολούθησαν από κοντά τη διαδικασία των προβών. Μετά το τέλος της παράστασης οι συγγραφείς συζητούν με το κοινό για τις ποικίλες αντανακλάσεις του κειμένου αλλά και για τη διαδικασία θεατρικοποίησής του.
Αυτή την Παρασκευή 11/2 o Μισέλ Φάις συζητάει για το έργο του «Μετά τις τελευταίες μας λέξεις» (σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ/ διανομή: Ά. Κουτσαφτίκη, Χ. Χαραλάμπους). Δες τι είπε στην Α.V.
«Ο αδιάπτωτος, τυφλός και ωμοφαγικός τσακωμός ενός μεσοαστικού ζευγαριού σ’ ένα τηλεοπτικό στούντιο είναι το θέμα στο μονόπρακτο με το οποίο συνεργάζομαι στο σπονδυλωτό σχήμα «Έξοδος» (με άλλους τέσσερις συγγραφείς) της θεατρικής ομάδας Συνεργείο. Η γυναίκα στο «Μετά τις τελευταίες μας λέξεις» δουλεύει περιστασιακά ως γυμνό μοντέλο στη Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ ο άντρας βιοπορίζεται φτιάχνοντας σταυρόλεξα.
Ο θεατής παρακολουθεί την αποσύνθεση (και το θέαμα της αποσύνθεσης) μιας σχέσης που εκτίθεται βορά σε κοινή θέα, ενώ στο βυθό της βράζει μια ευρύτερη απειλή. Ωστόσο ο αθέατος πρωταγωνιστής, ο κρυφός ρόλος του έργου, είναι οι λέξεις: λέξεις που καλύπτουν τον πανικό του κενού, λέξεις που θυμίζουν επιθανάτιους ρόγχους, λέξεις που δεν σημαίνουν πλέον αυτά που γράφουν τα λεξικά, λέξεις που γίνονται φονικά όργανα.
Η τηλεόραση, ως «άρρωστη» αρχαία αγορά, γίνεται το πεδίο όπου το ιδιωτικό και το δημόσιο αλληλοαφανίζονται ή εναλλάσονται σαν το παιχνίδι με τις μάσκες που συμβαίνει συνεχώς επί σκηνής.
Η παρτιτούρα μιας παροξυσμικής στιχομυθίας διακόπτεται από περιπαθή τραγούδια, παρωδίες ονείρων, εξομολογητικές εξάρσεις ή σιωπηλές καταβυθίσεις. Κατά στιγμές, ένας άτυπος χορός σχολιάζει αυτά που εκτυλίσσονται στο «κοίλο» της τηλεόρασης, αντανακλώντας εντέλει το άλυτο εσωτερικό σταυρόλεξο όλων μας».
Info
Παρασκευή 18/2: ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος για τα «Μυρμήγκια». Κυριακή 20/2: ο Σάκης Σερέφας για το «Ερινύα με τανάλια». Παρασκευή 25/2: ο Δημήτρης Γκενεράλης για το «Κυριακή πρωί». Παρασκευή 4/3: ο Αλέξης Σταμάτης για το «Θάλαμος». Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21.00. Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη - Κυριακή. Διάρκεια/είσοδος: 100 λεπτά, € 15, € 10 (φοιτ.), Κολωνού 31, Μεταξουργείο, 698 1802544
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια νουβέλα που θα κυκλοφορήσει εντός των επόμενων εβδομάδων από την Κάπα Εκδοτική.
Μια ομάδα σχεδιαστών συγκέντρωσε στο βιβλίο «Travelogue» πρωτότυπες πατέντες από κάθε γωνιά της Ελλάδας
Οικολογία: Γιατί χρειαζόμαστε την άγρια φύση — και γιατί αυτό μάς αφορά όλους
«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»
Ένα βιβλίο γεμάτο χαριτωμένες παρατηρήσεις
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.
Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με το πώς μπορεί να μιλήσει κανείς για κουίρ υποκείμενα στην ιστορία, μέσα από το δοκίμιο «Can and should we queer the past» του Justin Bengry
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου, Χαράλαμπο Γιαννακόπουλο
Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι πολύ μοναχικό
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Τι σημαίνει να «νιώθεις ότι πεθαίνεις στη θέση ενός άλλου»;
Ένα συλλεκτικό τεκμήριο από τον Θανάση Κ. Κάππο για τον σπουδαίο τραγουδιστή, μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων που τον έζησαν από κοντά
Μια ιστορία αγάπης, απώλειας και συμφιλίωσης σε καιρούς ανησυχητικών αλλαγών
Greekling, όπως Γραικύλος, εκ του Graeculus: φράση υποτιμητική που χρησιμοποιούνταν από τους Ρωμαίους για συμπολίτες τους που ήθελαν να το παίζουν Έλληνες. Κατά (μειωτική) επέκταση: ο υποταγμένος Έλληνας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Ο γνωστός συγγραφέας και διαφημιστής μάς μιλάει για το νέο του βιβλίο «Το Φωτόδεντρο»
Πιστεύεται ότι γράφτηκε γύρω στον Απρίλιο-Ιούνιο του 1920 από ένα σανατόριο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.