«Όλοι μας χρειαζόμαστε να στρέψουμε το κεφάλι και να δείξουμε με το δάχτυλο ένα μακρινό σημείο στον άγνωστο ορίζοντα, ο σκοπός είναι το ταξίδι, όχι η άφιξη». Ήταν μια ρήση της συγγραφέως Κάτιας Αντωνοπούλου που πραγματοποίησε το «Μεγάλο ταξίδι χωρίς άφιξη» στις 9/10.
Λίγοι το έμαθαν. Ζήτησε οι στάχτες της να σκορπιστούν στη θάλασσα της αγαπημένης της Αστυπάλαιας. Ποιος ξέρει; Κύμα το κύμα μπορεί ένα μέρος της να φτάσει στους ωκεανούς που βρέχουν τα βιβλία της: «Οι Ινδίες μου», «Χίλιες και μία νύχτες στο Πακιστάν», «Η κυρία Ουίλσον ταξιδεύει», «Μακρινές συναντήσεις» (Καστανιώτης), «Νιχάο Κίνα σ’ αγαπώ, αντίο» (Ωκεανίδα). Όλα ταξιδιωτικά, με το δικό της προσωπικό βλέμμα, με τις εμπειρίες της σε πρώτο πρόσωπο και κυρίως με τη διάθεση να μας μάθει ν’ αγαπάμε τον άλλο, τον ξένο, τον «περίεργο». Αλλά και τα μυθιστορήματα της «Μασάζ» και «Βιντεοκλίπ» (Ωκεανίδα) λοξοκοιτάζουν σε μακρινές χώρες: Αυστραλία, Αιθιοπία, Τανζανία, Ζανζιβάρη και σε άλλες χώρες της Αφρικής.
Το βιογραφικό της το είχε γράψει η ίδια: Καταγωγή: Καλαματιανή. Ζώδιο: Κριός. Σπουδές: Ένα φεγγάρι στην Πάντειο. Άλλες: Στη Μεγάλη του Γένους Σχολή, τη ζωή. Έρωτας: Το γράφειν και το ταξιδεύειν. Της αρέσει: Να τρέχει τα βράδια στο λόφο του Αρδηττού με θέα την Ακρόπολη. Να κολυμπά τα καλοκαίρια στην Αστυπαλιά, ν’ ανάβει το τζάκι το χειμώνα στο Μεταξοχώρι.
Ήταν η πρώτη που μετάφρασε Μπόρχες. Δούλευε για εφημερίδες και περιοδικά, έκανε συνεντεύξεις (Μπεναζίρ Μπούτο, Αρουντάντι Ρόυ, λησταρχίνα Φούλαν Ντέβι, ευνούχος Γκουλσάν). Είναι η μοναδική Ελληνίδα που έχει μπει στο Αφγανιστάν: το 1988, επί ρωσικής κατοχής, με μια ομάδα Μουζαχεντίν πέρασε τα χιονισμένα βουνά φορώντας την μπούρκα κι έστειλε την πρώτη ελληνική πολεμική ανταπόκριση (Βήμα). Το επανέλαβε άλλες δυο φορές (1992, Μουζαχεντίν, και 1997 επί Ταλιμπάν).
«Συννεφιά πάλι, αθέατο το Βουνό Από Πράσινο Νεφρίτη, έχω αφήσει πάνω στο χιόνι εκεί ψηλά ένα από τα πολλά εκμαγεία της μορφής σου που κουβαλώ μαζί μου, μη φοβάσαι, ποτέ δε θα λιώσει. Με τα ίδια μου τα μάτια τη χάραξα στο χιόνι τη νεκρική σου μάσκα». (Νιχάο Κίνα, σ’ αγαπώ, αντίο)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Μιλήσαμε με αφορμή το βιβλίο του Με τα Μάτια του Ρίγκελ
«Συναντήσεις Κορυφής» με τον Γιώργο Καραμπέλια και εκλεκτούς καλεσμένους
Ο διακεκριμένος δικηγόρος, δημοσιογράφος και εκδότης παίρνει θέση στο πρόσφατο βιβλίο του
Ένα ποιήμα από το βιβλίο που έλαβε το Βραβείο Ποίησης του Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών για το 2024
Τι είπε ο συγγραφέας για το πρώτο του μυθιστόρημα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.
Η συλλογή γυναικείων, φεμινιστικών διηγημάτων της Τσο Ναμ-Τζου κυκλοφορεί στις 20 Ιανουαρίου
Κάθε φορά που μου συμβαίνει κάτι παρόμοιο είναι λες κι ανοίγει μια μυστική πόρτα κάπου στο σύμπαν και κάτι μου ψιθυρίζει: Έλα, πέρνα μέσα
16 ταινίες μικρού μήκους; Θα μπορούσαν!
Ο διακεκριμένος ψυχίατρος – ψυχαναλυτής μιλάει για την αλληλένδετη σχέση σώματος και ψυχής
Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 24 γλώσσες
2 βιβλία για να διαβάσουμε τις ημέρες των γιορτών
Η συνεισφορά του γάλλου οικονομολόγου στον δημόσιο διάλογο περί ανισοτήτων από το 2014 μέχρι σήμερα
Ο Παναγιώτης Σκληρός μας ταξιδεύει στη Λευκάδατων δεκαετιών του ’50, του ’60 και του ’70 μέσα από τα βιβλία «Μικρές λευκαδίτικες ιστορίες» και «Η Αλτάνη και άλλες Λευκαδίτικες ιστορίες»
Ένα αφήγημα «για τα πάθη του σώματος και τις ανάγκες της ψυχής»
«Η προσφορά του στη γενιά μας και στα πολιτικά πράγματα της χώρας θα παραμείνει σημαδιακή»
Ρωτήσαμε 10 προσωπικότητες από τους χώρους των τεχνών, των βιβλίων, της πολιτικής και της ακαδημαϊκής ζωής να μας μιλήσουν για τα τρία βιβλία που διάβασαν και αγάπησαν περισσότερο μέσα στο 2024. (Έχουμε κι ένα έξτρα. Κι είναι, φυσικά, ποίηση.)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.