Η «Κωλοδουλειά» του Γιάννη Μαυριτσάκη
Ο Άγγελος Μέντης σκηνοθετεί την «Κωλοδουλειά» του Γιάννη Μαυριτσάκη στο Από Μηχανής Θέατρο
Το σκηνικό είναι όλο από τούλι. Από τούλι και οι πάγκοι της κουζίνας. Σε αυτό το σκοτεινό και διαφανές συγχρόνως τοπίο περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της η γυναίκα μπροστά μας. Είναι δεύτερη βοηθός κουζίνας. Στα υπόγεια ενός σύγχρονου φαστ φουντ. Τα υλικά της φτιάχνουν ένα φαγητό σκοτεινό, που θα πέσει στο στομάχι του χρόνου.
Υπαρξιακό reality; Ποια είναι αυτή η γυναίκα; Είναι μια γυναίκα πρωτίστως, μας λέει ο Άγγελος Μέντης, σκηνοθέτης της παράστασης, ο οποίος μας μιλάει για τη δουλειά αυτής της γυναίκας, τη ζωή της, τις συνθήκες εργασίας, τους πελάτες που μισεί, το μικρόκοσμό της. Δεν είναι απλά ένα πρόσωπο, είναι ένα μέρος μιας αλυσίδας που καταναλώνει και καταναλώνεται, που τρέφει το σύστημα και τρέφεται από αυτό.
Τι βλέπετε εσείς σ’ αυτή τη γυναίκα;
Βλέπω κάτι πιο ουσιαστικό, μια αντικειμενική αλήθεια της ζωής. Το κενό και τον τρόμο που δημιουργεί η ύπαρξή του. Αυτό το κενό πρέπει να γεμίσει. Η γυναίκα μιλάει και μοιάζει σαν να μυρηκάζει. Αναλύει και σκέφτεται για να κάνει τη σκέψη της ένα θρεπτικό φαγητό. Θα κάνει αυτή την επεξεργασία μέχρι το τέλος, μέχρι το θάνατό της. Αυτή η γυναίκα είναι μια φιγούρα που θα μπορούσαμε να συναντήσουμε σε ροζ τηλέφωνα ή σε πιπ σόου, μπορεί να τη δούμε δίπλα μας ή να είναι μια σκοτεινή μάγισσα, κινείται σε ένα επίπεδο σαδομαζοχιστικό, ανάμεσα στο καλό και το κακό, την τιμωρία και την προσωπική ταπείνωση.
Αντιστέκεται σε όσα συμβαίνουν;
Ξέρει ότι είναι ένα κομμάτι της τροφικής αλυσίδας. Έτσι δείχνει τη δύναμη του ανθρώπου απέναντι στη δύναμη του αφανισμού. Του δείχνει το πρόγραμμα της αυτοσυντήρησης και το σημείο που δοκιμάζεται η αντοχή του. Στην παράσταση υπάρχει η γυναίκα κι ένας φωνητικός επόπτης που είναι αυτός που της βάζει το όριο. Εμείς δεν καταλαβαίνουμε αν αυτά που λέει είναι αλήθεια. Υπάρχει μια ψευτιά, μια επίφαση, μια ενέργεια που αιωρείται.
Πρόκειται για το τρίτο έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη. Τι σας κινητοποιεί σ’ αυτό το κείμενο;
Το έργο είναι στο μεταίχμιο ποίησης και θεάτρου. Έχει την αντικειμενική δυσκολία τού με ποιον τρόπο δραματοποιείται. Από την άλλη, αυτό που με κινητοποιεί είναι ότι λέει βασικές αλήθειες έξω από το τεχνικό σχήμα, είναι πολυεπίπεδο, τόσο που μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί αν δραματοποιώντας το καλύπτει επαρκώς τα πεδία του. Μιλάει για την εξουσία της τροφής, υλικής, πνευματικής, σεξουαλικής, που συμβαίνει σε μια κουζίνα η οποία μπορεί να είναι το σώμα μας και το πνεύμα μας, μια κουζίνα που είναι ένας λαβύρινθος από τον οποίο δεν μπορούμε να βγούμε.
Πώς ήταν η συνεργασία σας με την Αγγελική Στελλάτου;
Στη σκηνή η Αγγελική έχει το χάρισμα της ολοκληρωτικής μεταμόρφωσης. Αυτό είναι κάτι εξαιρετικά σπάνιο. Υπάρχει ανάμεσά μας μια σχέση που έχει ξεκινήσει από πολύ νωρίτερα, από τότε που δουλεύαμε στους Ολυμπιακούς αγώνες την Κλεψύδρα, κι αυτή προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε.
«Κωλοδουλειά» του Γιάννη Μαυριτσάκη. Σκηνοθεσία: Άγγελος Μέντης. Παίζουν: Αγγελική Στελλάτου, Κοσμάς Φοντούκης. ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ Ακαδήμου 13, 210 5231.131, 22-26 Ιουνίου
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.