Θεατρο - Οπερα

Η τραγωδία ταιριάζει στους σκηνοθέτες

Αίμα και πάθος στις σκηνές της Αθήνας

Στέλλα Χαραμή
ΤΕΥΧΟΣ 526
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στεφανία Γουλιώτη

Ευμενίδες 2015

«Γιατί ο ηθοποιός και ο θεατής να μην είναι συνένοχοι στην αναπαράσταση ενός έργου;» Αυτή η σκέψη βασάνιζε καιρό τώρα τη Στεφανία Γουλιώτη, που τολμά να ερευνήσει ένα νέο υποκριτικό δρόμο όπου ο ηθοποιός αναπτύσσει προσωπική σχέση με την ιστορία και αφήνει ζωντανό χώρο συμμετοχής για το θεατή. Το κάλεσμά της σε μια «κοινή θρησκευτική εμπειρία», όπως την ονομάζει, επιστεγάζεται από την επιλογή των «Ευμενίδων» του Αισχύλου. Κείμενο ψυχαναλυτικής υφής που παρουσιάζει τον άνθρωπο όπως ακριβώς είναι: μετέωρο μπροστά στο μυστήριο του Σύμπαντος. 20-22/7, Πειραιώς 260

Κων/νος Ντέλλας

Ηλέκτρα, το τελευταίο αίμα

image

Η μουσική του Γιάννη Αγγελάκα, soundtrack στους αιματοβαμμένους βίους των Ατρειδών. Αναζητώντας σταθερά τη μουσικότητα του λόγου, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας (σκηνοθέτης του «Έλληνα βρυκόλακα») καταφεύγει στις συνθέσεις του ασυμβίβαστου δημιουργού διαγράφοντας τον κύκλο του αίματος και τα πάθη της καταραμένης γενιάς των Ατρειδών. Τους υποδύονται οι Όλια Λαζαρίδου, Γεράσιμος Μιχελής, Ζωή Ξανθοπούλου, Φανή Παναγιωτίδου, Γιώργος Χριστοδούλου. 13-16/7, Θέατρο Τέχνης

Τσέζαρις Γκραουζίνις

Ιούλιος Καίσαρ

image

Συνωμοσίες, δολοφονίες, λαϊκή χειραγώγηση. Εγκλήματα που διαπράττονται στο όνομα της «χαμένης Δημοκρατίας» με φόντο τη Ρώμη της αλλοτρίωσης. Εμπνευσμένος από το έργο του Πλούταρχου, ο Σέξπιρ αποτυπώνει τους μηχανισμούς της εξουσίας που ρίχνουν αιμόφυρτο τον Καίσαρα στην είσοδο της Συγκλήτου. Και ο ασκημένος στις αναγνώσεις πολιτικών κειμένων Τσέζαρις Γκραουζίνις ερευνά τα όρια ανάμεσα στην πολιτική τραγωδία και τη μαύρη κωμωδία. Πρωταγωνιστές του οι Γιώργος Γάλλος, Γιάννης Στάνκογλου, Δημήτρης Ήμελλος, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Κώστας Μπερικόπουλος. 23-24/7, Πειραιώς 260

Θέμελης Γλυνάτσης

Βερενίκη

image

Λάτρης των «όμορφων, συγκινητικών, άγριων κειμένων», ο Θέμελης Γλυνάτσης επιστρέφει στην Πειραιώς με την πεντάπρακτη τραγωδία του Ρακίνα. Η ιστορία της βασίλισσας της Παλαιστίνης, που διεκδικούν από τη μία ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Τίτος κι από την άλλη ο βασιλιάς της Κομαγγήνης Αντίοχος, γίνεται υλικό για έναν καινούργιο πειραματισμό του σκηνοθέτη ανάμεσα στον ποιητικό λόγο και τη σιωπή. Credit του ανεβάσματος και η Μαρία Ναυπλιώτου ως Βερενίκη. 24-25/7, Πειραιώς 260

Χάρης Φραγκούλης 

Ο Άρντεν πρέπει να πεθάνει

image

Φωτό: Αργύρη Πανταζάρα

Ερωτικό θρίλερ ελισαβετιανών χρόνων: Ο πρώην δήμαρχος του Φέβερσαμ, Τόμας Άρντεν, δολοφονείται από το χέρι της γυναίκας του και του εραστή της. Το γεγονός που συντάραξε την Αγγλία του 16ου αιώνα αποτυπώνεται σε ένα έργο «αγνώστου πατρός» κι όμως ένα από τα σημαντικότερα δείγματα αστικής τραγωδίας. Μια ιστορία πάθους, εκδίκησης, έρωτα, εξουσίας στη χρονική καμπή όπου ο Μεσαίωνας εκπίπτει και δίνει τη θέση του στην Αναγέννηση. Υπό αυτές τις συνθήκες, ο Χάρης Φραγκούλης παίρνει το σκηνοθετικό βάπτισμα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Μαζί του, ερμηνεύοντας επτά πληθωρικούς ήρωες, οι Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαρία Πανουργιά, Γιάννος Περλέγκας, Θάνος Τοκάκης κ.ά. 2-6/6, Θέατρο της Οδού Κυκλάδων