- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
![96888-216926.jpg 96888-216926.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/05/12/96888-216926.jpg)
Στεφανία Γουλιώτη
Ευμενίδες 2015
«Γιατί ο ηθοποιός και ο θεατής να μην είναι συνένοχοι στην αναπαράσταση ενός έργου;» Αυτή η σκέψη βασάνιζε καιρό τώρα τη Στεφανία Γουλιώτη, που τολμά να ερευνήσει ένα νέο υποκριτικό δρόμο όπου ο ηθοποιός αναπτύσσει προσωπική σχέση με την ιστορία και αφήνει ζωντανό χώρο συμμετοχής για το θεατή. Το κάλεσμά της σε μια «κοινή θρησκευτική εμπειρία», όπως την ονομάζει, επιστεγάζεται από την επιλογή των «Ευμενίδων» του Αισχύλου. Κείμενο ψυχαναλυτικής υφής που παρουσιάζει τον άνθρωπο όπως ακριβώς είναι: μετέωρο μπροστά στο μυστήριο του Σύμπαντος. 20-22/7, Πειραιώς 260
Κων/νος Ντέλλας
Ηλέκτρα, το τελευταίο αίμα
Η μουσική του Γιάννη Αγγελάκα, soundtrack στους αιματοβαμμένους βίους των Ατρειδών. Αναζητώντας σταθερά τη μουσικότητα του λόγου, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας (σκηνοθέτης του «Έλληνα βρυκόλακα») καταφεύγει στις συνθέσεις του ασυμβίβαστου δημιουργού διαγράφοντας τον κύκλο του αίματος και τα πάθη της καταραμένης γενιάς των Ατρειδών. Τους υποδύονται οι Όλια Λαζαρίδου, Γεράσιμος Μιχελής, Ζωή Ξανθοπούλου, Φανή Παναγιωτίδου, Γιώργος Χριστοδούλου. 13-16/7, Θέατρο Τέχνης
Τσέζαρις Γκραουζίνις
Ιούλιος Καίσαρ
Συνωμοσίες, δολοφονίες, λαϊκή χειραγώγηση. Εγκλήματα που διαπράττονται στο όνομα της «χαμένης Δημοκρατίας» με φόντο τη Ρώμη της αλλοτρίωσης. Εμπνευσμένος από το έργο του Πλούταρχου, ο Σέξπιρ αποτυπώνει τους μηχανισμούς της εξουσίας που ρίχνουν αιμόφυρτο τον Καίσαρα στην είσοδο της Συγκλήτου. Και ο ασκημένος στις αναγνώσεις πολιτικών κειμένων Τσέζαρις Γκραουζίνις ερευνά τα όρια ανάμεσα στην πολιτική τραγωδία και τη μαύρη κωμωδία. Πρωταγωνιστές του οι Γιώργος Γάλλος, Γιάννης Στάνκογλου, Δημήτρης Ήμελλος, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Κώστας Μπερικόπουλος. 23-24/7, Πειραιώς 260
Θέμελης Γλυνάτσης
Βερενίκη
Λάτρης των «όμορφων, συγκινητικών, άγριων κειμένων», ο Θέμελης Γλυνάτσης επιστρέφει στην Πειραιώς με την πεντάπρακτη τραγωδία του Ρακίνα. Η ιστορία της βασίλισσας της Παλαιστίνης, που διεκδικούν από τη μία ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Τίτος κι από την άλλη ο βασιλιάς της Κομαγγήνης Αντίοχος, γίνεται υλικό για έναν καινούργιο πειραματισμό του σκηνοθέτη ανάμεσα στον ποιητικό λόγο και τη σιωπή. Credit του ανεβάσματος και η Μαρία Ναυπλιώτου ως Βερενίκη. 24-25/7, Πειραιώς 260
Χάρης Φραγκούλης
Ο Άρντεν πρέπει να πεθάνει
Φωτό: Αργύρη Πανταζάρα
Ερωτικό θρίλερ ελισαβετιανών χρόνων: Ο πρώην δήμαρχος του Φέβερσαμ, Τόμας Άρντεν, δολοφονείται από το χέρι της γυναίκας του και του εραστή της. Το γεγονός που συντάραξε την Αγγλία του 16ου αιώνα αποτυπώνεται σε ένα έργο «αγνώστου πατρός» κι όμως ένα από τα σημαντικότερα δείγματα αστικής τραγωδίας. Μια ιστορία πάθους, εκδίκησης, έρωτα, εξουσίας στη χρονική καμπή όπου ο Μεσαίωνας εκπίπτει και δίνει τη θέση του στην Αναγέννηση. Υπό αυτές τις συνθήκες, ο Χάρης Φραγκούλης παίρνει το σκηνοθετικό βάπτισμα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Μαζί του, ερμηνεύοντας επτά πληθωρικούς ήρωες, οι Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαρία Πανουργιά, Γιάννος Περλέγκας, Θάνος Τοκάκης κ.ά. 2-6/6, Θέατρο της Οδού Κυκλάδων
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.