- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Εννιά εβδομάδες στην Επιδαύρο
140 χλ. από την Αθήνα, στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, εννιά εβδομάδες ασφυκτικά γεμάτες απ’ όλες τις εκδοχές του αρχαίου δράματος
Τρωάδες
Τα δάκρυα της Εκάβης στα μάτια της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη. Η δημοφιλέστερη τραγωδία του Ευριπίδη ανοίγει το φετινό Φεστιβάλ Επιδαύρου με συμπρωταγωνιστές της Καραμπέτη τους Κόρα Καρβούνη, Μαρία Κίτσου, Θέμη Πάνου, Νίκο Ψαρρά. Σκηνοθετεί ο Σωτήρης Χατζάκης. 3-4/7 (με αγγλικούς υπέρτιτλους)
Αχαρνής
Ο Γιάννης Κακλέας, ο συχνότερος επισκέπτης του Αριστοφάνη, αναμετράται ξανά μαζί του σε μια ουτοπία-κήρυγμα υπέρ της ειρήνης. Δικαιόπολις ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, πλαισιωμένος από τους Άρη Σερβετάλη, Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Φάνη Μουρατίδη. 10-11/7 (με αγγλικούς υπέρτιτλους)
Αίας
Τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη ανάγνωση της μετάφρασης του Δημήτρη Μαρωνίτη, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος την οδηγεί στο κοίλον της Επιδαύρου. Ο σκηνοθέτης προσεγγίζει την αρχαιότερη σωζόμενη τραγωδία του Σοφοκλή ως το μύθο ενός «μοναχικά ωραίου, βαθιά ελεύθερου ατόμου». Μετά το θάνατο του Αχιλλέα, ο Αίας ως αξιότερος πολεμιστής επιδιώκει να αποκτήσει τα όπλα του. Όταν αυτά περνούν με τέχνασμα στα χέρια του Οδυσσέα, ο Αίας –του υψηλού ήθους– αυτοκτονεί. «Όπως πολλές φορές έχει συμβεί στην ιστορία, οι πολιτικοί κερδίζουν το προβάδισμα σε σχέση με τους πολεμιστές. Εκείνοι που τα έδωσαν όλα, ήρθε η ώρα να τα χάσουν όλα. Το χτεσινό ήρωα δεν τον χρειάζεται η νέα εποχή» εξηγεί ο σκηνοθέτης. Στη διάθεσή του, ίσως ο πιο δυναμικός θίασος της φετινής διοργάνωσης: Νίκος Κουρής, Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννος Περλέγκας, Ελένη Ουζουνίδου, Γιάννης Τσορτέκης, Γιάννης Κλίνης. 17-18/7 (με αγγλικούς υπέρτιτλους)
Νέκυια
«Δύο ακίδες φωτός που σχηματίζουν μια εκρηκτική ενέργεια». Αν ρωτήσεις τον Μιχαήλ Μαρμαρινό με τι παρομοιάζει τη συνάντηση δύο πανάρχαιων πολιτισμών, θα καταφύγει σ’ ένα φαινόμενο του ηλεκτρισμού, το βολταϊκό τόξο. Το θέατρο Νο, που χάνεται στους αιώνες της ιαπωνικής παράδοσης, έλκεται από την αρχαία ελληνική τραγωδία (και τον ίδιο ως εκφραστή της). Σημείο επαφής η ραψωδία Λ της «Οδύσσειας», το επεισόδιο κατά το οποίο ο Οδυσσέας προκειμένου να γυρίσει στην Ιθάκη πρέπει να κατέβει στον Άδη ώστε να πάρει χρησμό από τον Τειρεσία. Το μάντη θα υποδυθεί ο master του θεάτρου No, Γκένσο Ουμεουάκα. «Μία από τις αρχαιότερες και συναρπαστικότερες στην παγκόσμια λογοτεχνία επισκέψεις του ανθρώπου στον κόσμο των νεκρών» εκτιμά ο Έλληνας σκηνοθέτης, «την ώρα που “το θέατρο Νο” είναι ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα του πολιτισμού στο πεδίο της μεταφυσικής ποίησης». Σε παγκόσμια πρώτη η «Νέκυια» θα ανέβει στο Τόκιο και εν συνεχεία στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. 24-25/7 (στα ιαπωνικά με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους)
Αίας
Ο Αίαντας πεθαίνει δύο φορές. Το δεύτερο ανέβασμα της σοφόκλειας τραγωδίας στη φετινή διοργάνωση, εδώ με τη ματιά της Σύλβιας Λιούλιου. Στην ομάδα της μερικές από τις πιο ελπιδοφόρες παρουσίες της νέας γενιάς: Χάρης Φραγκούλης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Σοφία Κόκκαλη, Μιχάλης Σαράντης, Θάνος Τοκάκης, Άγγελος Τριανταφύλλου, Νικόλας Χανακούλας. 31/7, Μικρή Επίδαυρος
Εκκλησιάζουσες
Φωτό: Εύη Φυλάκτου
Τα ρούχα της Πραξαγόρας φοράει ο Γιάννης Μπέζος και κηρύσσει πόλεμο στην ανισότητα των δύο φύλων. Σκηνοθέτης και επικεφαλής ανδρικού θιάσου σε ένα εγκώμιο της γυναικείας επανάστασης. Σύζυγος της Πραξαγόρας ο Γιάννης Ζουγανέλης. 31/7 & 1/8 (με αγγλικούς υπέρτιτλους)
Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων
Η Αμαλία Μουτούση συναντά την Ιφιγένεια στην ενήλικη ζωή της. Σ’ ένα πετρώδες, αφιλόξενο τοπίο, ιέρεια της Άρτεμης πια, δίνει το στίγμα της βασανισμένης γενιάς των Ατρειδών. Το αριστοτεχνικής δομής και έμπλεο λυρισμού έργο του Ευριπίδη μελετά (σκηνοθεσία - μετάφραση) ο Θωμάς Μοσχόπουλος τονίζοντας τις αναλογίες του με το σήμερα. 7-8/8
Νεφέλες
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου, ο πλέον διεισδυτικός μελετητής του Αριστοφάνη, ανακάμπτει με την κωμωδία που, όπως διαπιστώνει, «συναντά χωρίς καμιά προσπάθεια εκσυγχρονισμού το ιστορικό παρόν». Θίασος πρωταγωνιστών από τους Πέτρο Φιλιππίδη, Στέλιο Μάινα, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Μελέτη Ηλία κ.ά. 14-15/8
Προμηθέας δεσμώτης
Φωτό: Εύη Φυλάκτου
Δεύτερη συνεχής παρουσία του Κώστα Φιλίππογλου στην Επίδαυρο και πάλι με έναν ήρωα βαθύτατα πάσχοντα. Μετά τον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή, ο σκηνοθέτης της σωματικής εγρήγορσης καταπιάνεται με το μαρτυρικό αγώνα του Τιτάνα ενάντια στο φονταμενταλισμό. Ο Τάσος Νούσιας στον ομώνυμο ρόλο. 21-22/8
Ορέστης
Με τη φόρα των sold out στη Θεσσαλονίκη, όπου πρωτοπαρουσιάστηκε, η τραγωδία των εξεγερμένων νέων κατεβαίνει αναθεωρημένη στο θέατρο της αρχαίας Επιδαύρου. Ανατρεπτική η ματιά του σκηνοθέτη Σίμου Κακάλα, πλέκει γύρω από τον αρχαίο ευριπίδειο μύθο ποικίλα μοτίβα από την ιστορία του ελληνικού θεάτρου. 28-29/8 (με αγγλικούς υπέρτιτλους)
Κεντρική φωτό: Δημοσθένης Γαλλής