![9659-21919.jpg 9659-21919.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2010/10/27/9659-21919.jpg)
Την Τετάρτη, σαράντα θεατές περάσαμε την πόρτα του θεάτρου Από Μηχανής για να ακούσουμε την κυρία Ρούλα Πατεράκη να διαβάζει(;) το πρώτο κεφάλαιο από την Ιστορία των μεταμορφώσεων του Γιάννη Πάνου, τον Κόσμο.
Όταν είχα διαβάσει το βιβλίο είχα δυσκολευτεί πολύ, δεν το άφηνα ούτε στιγμή από τα χέρια μου και το σκεφτόμουν συνεχώς, σχεδόν σαν να το ερωτεύτηκα. Αναρωτιόμουν πώς θα μου φαινόταν να το ακούσω, παρόλο που ξέρω πως η Ρούλα Πατεράκη έχει αυτό το σχεδόν μεταφυσικό χάρισμα της αφήγησης, που οδηγεί το θεατή στο να νιώσει τη μεταμόρφωση μιας γραμμένης λέξης σε εικόνα παλλόμενη και σκέψη ρέουσα.
Αναρωτιόμουν, μέχρι που μπήκα μέσα και ήρθε και μ’ αγκάλιασε το σκηνικό, ο Θεριστής και ο Άγγελος, οι αλχημιστικές απεικονίσεις και η σκακιέρα με την εβραϊκή αλφάβητο στο πάτωμα, ο ζωδιακός κύκλος στο ταβάνι. Και εμφανίστηκε η κυρία Πατεράκη με ένα φόρεμα ανοιχτό λιλά και φωτεινό λευκό, σαν να είχε ξεκολλήσει από μια τοιχογραφία παλιάς εκκλησίας (απίθανο, είπε η φίλη μου και δεν ξαναπήρε ανάσα για μία ολόκληρη ώρα), μιλώντασ και να μεταμορφώνει και η ίδια με τη σειρά της ένα λόγο δύσβατο, παντοδύναμο, φιλοσοφικό και ποιητικό σε θέατρο, με τον Μπαχ να ακούγεται από το πιάνο του Διονύση Μαλούχου.
Πέντε ιστορίες ξεδιπλώνονται μπλέκοντας τη μοίρα ιστορικών και μυθιστορηματικών προσώπων σε εποχές ταραγμένες και σε χρόνο απροσδιόριστο, όπου κυριαρχεί η ανθρώπινη και αδύναμη φύση που αγωνιά να ξεπεράσει τα όριά της, να υπερβεί τη φθορά και να αγγίξει τον Θεό της. Η ερμηνεία της Ρούλας Πατεράκη δεν μπορεί να είναι αφήγηση, είναι ένας διάλογος με ένα μεγάλο «αλχημιστή του λόγου», το σύντροφό της Γιάννη Πάνου, είναι μια πράξη τόσο βαθιάς αγάπης και σεβασμού στον Λόγο του που ξεπερνά το θέατρο, το γδύνει από ναρκισσισμούς και αγκυλώσεις, το κάνει να ξεπερνά τη δυσκολία και να γίνεται πλατύ αγγίζοντας την ουσία μιας οντολογικής αναζήτησης.Και όσο κι αν φαίνεται παράξενο, κάποιες στιγμές φαντάστηκα πως έβλεπα τον Γιάννη Πάνου, αυτόν το λιγομίλητο, ευγενή, διακριτικό άνθρωπο –όπως τον θυμάμαι– να διαβάζει ο ίδιος. A
Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5331.131
Το μυθιστόρημα του Γιάννη Πάνου θα παρουσιαστεί ολόκληρο σε δύο κύκλους 10 παραστάσεων (οι 3 πραγματοποιήθηκαν) τις ακόλουθες Τετάρτες στις 18.00. Α΄ κύκλος: 27/10, 3, 10, 24/11 & 1, 8, 15/12. Β΄κύκλος: 9, 16, 23/2, 2, 9, 16,23, 30/3 & 6, 13/4 2011
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.