Την Τετάρτη, σαράντα θεατές περάσαμε την πόρτα του θεάτρου Από Μηχανής για να ακούσουμε την κυρία Ρούλα Πατεράκη να διαβάζει(;) το πρώτο κεφάλαιο από την Ιστορία των μεταμορφώσεων του Γιάννη Πάνου, τον Κόσμο.
Όταν είχα διαβάσει το βιβλίο είχα δυσκολευτεί πολύ, δεν το άφηνα ούτε στιγμή από τα χέρια μου και το σκεφτόμουν συνεχώς, σχεδόν σαν να το ερωτεύτηκα. Αναρωτιόμουν πώς θα μου φαινόταν να το ακούσω, παρόλο που ξέρω πως η Ρούλα Πατεράκη έχει αυτό το σχεδόν μεταφυσικό χάρισμα της αφήγησης, που οδηγεί το θεατή στο να νιώσει τη μεταμόρφωση μιας γραμμένης λέξης σε εικόνα παλλόμενη και σκέψη ρέουσα.
Αναρωτιόμουν, μέχρι που μπήκα μέσα και ήρθε και μ’ αγκάλιασε το σκηνικό, ο Θεριστής και ο Άγγελος, οι αλχημιστικές απεικονίσεις και η σκακιέρα με την εβραϊκή αλφάβητο στο πάτωμα, ο ζωδιακός κύκλος στο ταβάνι. Και εμφανίστηκε η κυρία Πατεράκη με ένα φόρεμα ανοιχτό λιλά και φωτεινό λευκό, σαν να είχε ξεκολλήσει από μια τοιχογραφία παλιάς εκκλησίας (απίθανο, είπε η φίλη μου και δεν ξαναπήρε ανάσα για μία ολόκληρη ώρα), μιλώντασ και να μεταμορφώνει και η ίδια με τη σειρά της ένα λόγο δύσβατο, παντοδύναμο, φιλοσοφικό και ποιητικό σε θέατρο, με τον Μπαχ να ακούγεται από το πιάνο του Διονύση Μαλούχου.
Πέντε ιστορίες ξεδιπλώνονται μπλέκοντας τη μοίρα ιστορικών και μυθιστορηματικών προσώπων σε εποχές ταραγμένες και σε χρόνο απροσδιόριστο, όπου κυριαρχεί η ανθρώπινη και αδύναμη φύση που αγωνιά να ξεπεράσει τα όριά της, να υπερβεί τη φθορά και να αγγίξει τον Θεό της. Η ερμηνεία της Ρούλας Πατεράκη δεν μπορεί να είναι αφήγηση, είναι ένας διάλογος με ένα μεγάλο «αλχημιστή του λόγου», το σύντροφό της Γιάννη Πάνου, είναι μια πράξη τόσο βαθιάς αγάπης και σεβασμού στον Λόγο του που ξεπερνά το θέατρο, το γδύνει από ναρκισσισμούς και αγκυλώσεις, το κάνει να ξεπερνά τη δυσκολία και να γίνεται πλατύ αγγίζοντας την ουσία μιας οντολογικής αναζήτησης.Και όσο κι αν φαίνεται παράξενο, κάποιες στιγμές φαντάστηκα πως έβλεπα τον Γιάννη Πάνου, αυτόν το λιγομίλητο, ευγενή, διακριτικό άνθρωπο –όπως τον θυμάμαι– να διαβάζει ο ίδιος. A
Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5331.131
Το μυθιστόρημα του Γιάννη Πάνου θα παρουσιαστεί ολόκληρο σε δύο κύκλους 10 παραστάσεων (οι 3 πραγματοποιήθηκαν) τις ακόλουθες Τετάρτες στις 18.00. Α΄ κύκλος: 27/10, 3, 10, 24/11 & 1, 8, 15/12. Β΄κύκλος: 9, 16, 23/2, 2, 9, 16,23, 30/3 & 6, 13/4 2011
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Στην παράσταση στον Σταυρό του Νότου διηγείται λάιβ τα βιντεάκια του, πιάνοντας από την αστεία πλευρά -και χωρίς παρεξήγηση- την ασυναρτησία του κάθε ζωδίου
Ο Δημήτρης Καταλειφός επιστρέφει στη σκηνή, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο πιο «τσεχωφικό» έργο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Πρωταγωνιστεί στο «FESTEN», είναι μεγάλη ηθοποιός, λέει «σ’ αγαπώ» συχνά και κάποτε θα ήθελε να σκηνοθετήσει μια παράσταση
Μια σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
Ο διεθνής Έλληνας βαρύτονος και νέος καλλιτεχνικός διευθυντής στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» μιλάει για τον ρόλο του στον «Αλέκο» στην ΕΛΣ σε σκηνοθεσία Φανί Αρντάν
Φθινοπωρινή ιστορία, Festen, Play it again Sam, Στο σώμα της, Αγαπητέ Μαλάκα, Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ, Μαμά μου
Με μάρτυρες όλους εμάς, το οικογενειακό δράμα Festen έρχεται ξανά στη θεατρική σκηνή στο θέατρο Άλμα
Ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο αφιερωμένο στον Μανώλη Χιώτη σε κείμενο Ιόλης Ανδρέαδη και Άρη Ασπρούλη
Το εμβληματικό έργο ως μια αλληγορία της εποχής των τεράτων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.