- CITY GUIDE
- PODCAST
-
35°
![4754-202316.jpeg 4754-202316.jpeg](/images/120x120/3/jpeg/sites/default/files/contributor/4754-202316_0.jpeg)
![91363-184027.jpg 91363-184027.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/03/18/91363-184027.jpg)
Μια εταιρία που εξειδικεύεται στην έρευνα επί ολοένα και περισσότερων, καλύτερων και δραστικών αντικαταθλιπτικών φαρμάκων. Ένα πείραμα όπου συμμετέχουν αγόρι και κορίτσι, κρατά τέσσερις εβδομάδες και μελετά τα συμπτώματα και την επίδραση της χορηγούμενης νέας φαρμακολογίας. Μια γιατρός που τους παρακολουθεί και ένας επίσης γιατρός αλλά και μεγαλομάνατζερ επί των πωλήσεων.
Τέσσερις ρόλοι-ηθοποιοί που κινούνται, μιλούν, εκρήγνυνται ή συστέλλονται σε ένα σκηνικό βίντεο που έξοχα εμπνεύστηκε και φιλοτέχνησε ο Στάθης Μήτσιος. Η τρέλα, η υγεία, ο άνθρωπος, η ολοένα και μεγαλύτερη παρέμβαση της χημείας στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Ρυθμίσεις για τη δουλειά, την αγάπη, το άγχος, τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος ζυγίζει και καταναλώνει τα «συμπτώματα» της ζωής. Οι γιατροί παρατηρούν, τα «πειραματόζωα» αντιδρούν, αλληλεπιδρούν, όλα βαίνουν βάσει του αρχικού οργανογράμματος, μέχρι που το πείραμα τινάζεται στον αέρα. Έρωτας είναι η αιτία. Πώς όμως προέκυψε; Φυσικά, νομοτελειακά και αναπόφευκτα ως φυσική έλξη ανάμεσά τους ή ως αποτέλεσμα-παρενέργεια του νέου φαρμάκου;
Αυτό είναι το έργο “Effect-Τομογραφία του έρωτα” της Αγγλίδας Lucy Prebble. «Μια χαρά μπορώ να καταλάβω τη διαφορά ανάμεσα στο ποιος είμαι εγώ και την παρενέργεια μιας ουσίας» διατείνεται ο ένας. «Μην το πάρεις προσωπικά, όμως ούτε με σφαίρες δεν μπορείς» απαντά η βήτα. «Ας υποθέσουμε πως την έχουν προκαλέσει τα φάρμακα. Και λοιπόν; Είναι αυτό που είναι» αποφαίνονται οι παρακολουθούντες γιατροί, Άννα Μάσχα και Αντώνης Καρυστινός.
Γρήγορα, νευρικά αλλά και αμήχανα και με μεγάλες βουτιές στο κενό, το έργο ακολουθεί θαρρείς την τρελαμένη κίνηση-διάγραμμα ενός αποσυντονισμένου και αρρύθμιστου παλμογράφου. Οι «ερωτευμένοι σχιζοφρενείς», Καλλιόπη Παναγιωτίδου και Μάνος Στεφανάκης, διανύουν όλη τη συναισθηματική γκάμα, που άγνωστο παραμένει αν οφείλεται στην αγωγή που δέχονται: σεξ, λαγνεία, τρόμος, απορία, όνειρα, χαρά, θλίψη, μετέωρα συναισθήματα, φυγόκεντρες παρεμβάσεις του εγκεφάλου, που δείχνει να αυτονομείται ανεξέλεγκτα. Χειρίζονται έξοχα το σώμα, τις λέξεις και τα βλέμματα.
Όμως θέλω να σταθώ στην Άννα Μάσχα. Δεσπόζει και σαρώνει, παίζει με δύναμη και πιστοποιεί την κλάση της ως μια από τις καλύτερες Ελληνίδες ηθοποιούς. Στο πλευρό της στέκεται επάξια και ο Αντώνης Καρυστινός, η τελευταία σκηνή με τα δυο ντουέτα αντικριστά να βαδίζουν προς την «επόμενη μέρα» καθηλώνει. Θα επιστρέψω στο virtual σκηνικό και την πίξελ αναπαράσταση της κλινικής: έτσι όπως τα σχεδίασε ο Στάθης Μήτσιος, μεταδίδουν την απίστευτα ζοφερή και κυβερνοπάνκ αίσθηση μοντέρνας ζωής με αφήγηση στα όρια του «Νευρομάντη». Χίλια μπράβο.
“Effect-Τομογραφία του Έρωτα” της Lucy Prebble από το Δη.Πε.Θε. Πάτρας.
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Έως τις 22 Μαρτίου στο θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες. Μια κωμωδία της Sarah Ruhl για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.