- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
Γιατί αρέσει η Σταματία που ψηφίζει άκρα δεξιά;
Η Ελένη Ουζουνίδου εξηγεί γιατί η συντηρητική, αγάμητη ηρωίδα έχει ξετρελάνει την Αθήνα
Το έργο του Κώστα Σταματίου «Σταματία, το γένος Αργυροπούλου», ένας μονόλογος που ερμηνεύει η Ελένη Ουζουνίδου και σκηνοθέτησε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, έχει γίνει η μην-χάσεις-αυτή-την-παράσταση.
Ακολουθώντας τις οδηγίες ενός σκηνοθέτη που ξέρει πως θέατρο σημαίνει πάνω απ’ όλα ηθοποιός, άρα σχεδόν πάντα κερδίζει σπουδαίες ερμηνείες για τις παραστάσεις του, η Ουζουνίδου γεμίζει με θεατρικούς χυμούς μια αποχυμωμένη από τη ζωή ηρωίδα, έδωσε χαρακτηριστικά 3D σε μια γυναίκα που δείχνει μονοδιάσταση (συντηρητική, αγάμητη και στερημένη), μην επιτρέποντας στο κοινό να την καννιβαλίσει, ενώ πρέπει να σημειώσουμε πως είναι η πρώτη φορά που στο ελληνικό θέατρο βγαίνει ένα ψυχογραφικό έργο με ηρωίδα μια δεξιών πολιτικών πεποιθήσεων γυναίκα. Τι κρύβει λοιπόν, αυτός ο αντιηρωικός μονόλογος και αρέσει τόσο; Η πρωταγωνίστρια θέλησε να εξηγήσει τι έδωσε στην ίδια... (Kαι μάλλον σε όλους μας)
«Όσο ξεμακραίνει κανείς απο τα παιδικά του χρόνια, τα μικράτα του, τόσο οι μνήμες συγχέονται. Ανακατεύονται και μπερδεύονται η μία με την άλλη, φτιάχνοντας ωστόσο μια εικόνα που τα έχει όλα μέσα.
Χαρά μαζί και λύπη, γέλιο και κλάμα, γάμο και κηδεία, θυμό και λαχτάρα. Η θεία Μαγδαληνή τροφαντηή και θεούσα, ο κύριος Ιάκωβος που ήταν ψάλτης και είχε γιο μετανάστη στη Γερμανία που πήγε εκεί δεξιός και γύρισε κομουνιστής, η κυρία Αγγέλα, γεροντοκόρη που πήγαινε κι έδινε στον παπά της ενορίας τα ονόματα των κοριτσιών που δεν είχαν “καθώς πρέπει χριστιανική συμπεριφορά” για να τα επιπλήξει.
Μανάδες μαζί με κόρες που έπλεκαν και κεντούσαν για την προίκα τους. Άντρες που έπιναν ούζο στο καφενείο της γειτονιάς βλαστημώντας την τύχη που δεν έκατσε το ΠΡΟΠΟ, που “ο κερατάς είπε θα μου διορίσει το παιδί, αλλά μετά τις εκλογές μην τον είδατε...”.
Κάτι από όλα, ίσως και όλα μαζί, είναι η Σταματία, το γένος Αργυροπούλου. Πλησιάζοντάς την, νοιώθοντας και ερμηνεύοντάς την, βουτάει κανείς μέσα στο μπαούλο των αναμνήσεων που τον έχουν σημαδέψει και τον έχουν διαμορφώσει ως άνθρωπο και παίζει ή κλαίει σαν μικρό παιδί. Έτσι κι εγώ».
Info: Δείτε εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.