- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![87620-176362.jpg 87620-176362.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/02/07/87620-176362.jpg)
«Η συνεργασία με το σκηνοθέτη Γιάννη Χουβαρδά για τον “Άμλετ” ξεκίνησε πριν από το καλοκαίρι, όταν μου έδωσε τη νέα μετάφραση του κειμένου που θα χρησιμοποιούσε για την παράσταση. Διαβάζοντάς το κράτησα σημειώσεις, και κατόπιν βρεθήκαμε για να αρχίσει ένας διάλογος που ουσιαστικά κράτησε δύο μήνες. Από τις πρώτες “οδηγίες” που έλαβα ήταν πως δεν θα ήθελε οι χώροι να ήταν συγκεκριμένοι, πως αντιμετώπιζε την παράσταση με μια κινηματογραφική ματιά και πως θα ήθελε αυτή να αποπνέει μια μεταφυσική ατμόσφαιρα. Μ’ έναν τρόπο όλο αυτό παραπέμπει και στον κινηματογράφο του Ντέιβιντ Λιντς – είναι μεφανείς οι αναφορές σ’ αυτόν.
Ουσιαστικά, επί σκηνής έχουμε 3 στοιχεία. Το σπίτι, το θάλαμο –το κατώφλι που μας πηγαίνει από το εδώ στο εκεί, από το μέσα στο έξω, και που μερικές φορές επιτελεί και χρέη συμπληρωματικού χώρου για το σπίτι– και τις κουρτίνες.
Το σπίτι είναι ο κεντρικός χώρος της δράσης. Αυτό μετακινείται, ανοίγει και ο εσωτερικός χώρος γίνεται εξωτερικός, γίνεται το σπίτι όλων των ηρώων, αλλά και ο θεατρικός χώρος στη σκηνή του θεάτρου, το νεκροταφείο κ.λπ. Όλα αυτά, επαναλαμβάνω, προέκυπταν μέσα από τη συνεργασία και τις κουβέντες. “Πώς θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε σκηνικά τη στιγμή που ο Άμλετ συναντάει το πνεύμα του πατέρα του;”, ας πούμε πως με ρώτησε κάποια στιγμή ο κύριος Χουβαρδάς, και εγώ αυτό που είδα είναι να φεύγει εκείνη ακριβώς τη στιγμή η στέγη. Ή το τηλέφωνο, το οποίο προέκυψε κι αυτό μέσα από τη διαδικασία των προβών. Το μέγεθος του παραθύρου, που ξεκίνησε πιο μικρό στις μακέτες για ν’ ανοίξει στη συνέχεια, ώστε να φαίνεται σαν μια δεύτερη θεατρική σκηνή πάνω στη σκηνή.
Τα υλικά που χρησιμοποίησα ήταν πολύ διαφορετικά. Ήθελα ένα ζεστό υλικό για το σπίτι, γι’ αυτό και το ξύλο, και για το θάλαμο ένα μοντέρνο υλικό όπως το πολυκαρμπονικό και το γυαλί. Αυτό το υλικό ήθελα να έχει περισσότερη σχέση με τις κουρτίνες, οι οποίες και δημιουργούσαν τους ενδιάμεσους χώρους. Οι οποίες κουρτίνες αρχικά θα εμφανιζόντουσαν μόνο στη σκηνή του θεάτρου, όμως στην πορεία είδα πως θα μπορούσαν να δημιουργήσουν και επιπλέον χώρους. Όλα ήρθαν και δημιουργήθηκαν μέσα από τη διαδικασία των προβών. Άξονες υπήρξαν ευθύς εξαρχής, όμως η πορεία έδειξε τις λύσεις, την ακρίβεια των χώρων, τα υλικά που έπρεπε να χρησιμοποιήσω.
Όλη αυτή η διαδικασία συνεργασίας πιστεύω πως είναι η μαγεία του θεάτρου. Ειδικά όταν υπάρχει μια κοινή γλώσσα μεταξύ των συντελεστών».
Info: εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.