- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
«Η συνεργασία με το σκηνοθέτη Γιάννη Χουβαρδά για τον “Άμλετ” ξεκίνησε πριν από το καλοκαίρι, όταν μου έδωσε τη νέα μετάφραση του κειμένου που θα χρησιμοποιούσε για την παράσταση. Διαβάζοντάς το κράτησα σημειώσεις, και κατόπιν βρεθήκαμε για να αρχίσει ένας διάλογος που ουσιαστικά κράτησε δύο μήνες. Από τις πρώτες “οδηγίες” που έλαβα ήταν πως δεν θα ήθελε οι χώροι να ήταν συγκεκριμένοι, πως αντιμετώπιζε την παράσταση με μια κινηματογραφική ματιά και πως θα ήθελε αυτή να αποπνέει μια μεταφυσική ατμόσφαιρα. Μ’ έναν τρόπο όλο αυτό παραπέμπει και στον κινηματογράφο του Ντέιβιντ Λιντς – είναι μεφανείς οι αναφορές σ’ αυτόν.
Ουσιαστικά, επί σκηνής έχουμε 3 στοιχεία. Το σπίτι, το θάλαμο –το κατώφλι που μας πηγαίνει από το εδώ στο εκεί, από το μέσα στο έξω, και που μερικές φορές επιτελεί και χρέη συμπληρωματικού χώρου για το σπίτι– και τις κουρτίνες.
Το σπίτι είναι ο κεντρικός χώρος της δράσης. Αυτό μετακινείται, ανοίγει και ο εσωτερικός χώρος γίνεται εξωτερικός, γίνεται το σπίτι όλων των ηρώων, αλλά και ο θεατρικός χώρος στη σκηνή του θεάτρου, το νεκροταφείο κ.λπ. Όλα αυτά, επαναλαμβάνω, προέκυπταν μέσα από τη συνεργασία και τις κουβέντες. “Πώς θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε σκηνικά τη στιγμή που ο Άμλετ συναντάει το πνεύμα του πατέρα του;”, ας πούμε πως με ρώτησε κάποια στιγμή ο κύριος Χουβαρδάς, και εγώ αυτό που είδα είναι να φεύγει εκείνη ακριβώς τη στιγμή η στέγη. Ή το τηλέφωνο, το οποίο προέκυψε κι αυτό μέσα από τη διαδικασία των προβών. Το μέγεθος του παραθύρου, που ξεκίνησε πιο μικρό στις μακέτες για ν’ ανοίξει στη συνέχεια, ώστε να φαίνεται σαν μια δεύτερη θεατρική σκηνή πάνω στη σκηνή.
Τα υλικά που χρησιμοποίησα ήταν πολύ διαφορετικά. Ήθελα ένα ζεστό υλικό για το σπίτι, γι’ αυτό και το ξύλο, και για το θάλαμο ένα μοντέρνο υλικό όπως το πολυκαρμπονικό και το γυαλί. Αυτό το υλικό ήθελα να έχει περισσότερη σχέση με τις κουρτίνες, οι οποίες και δημιουργούσαν τους ενδιάμεσους χώρους. Οι οποίες κουρτίνες αρχικά θα εμφανιζόντουσαν μόνο στη σκηνή του θεάτρου, όμως στην πορεία είδα πως θα μπορούσαν να δημιουργήσουν και επιπλέον χώρους. Όλα ήρθαν και δημιουργήθηκαν μέσα από τη διαδικασία των προβών. Άξονες υπήρξαν ευθύς εξαρχής, όμως η πορεία έδειξε τις λύσεις, την ακρίβεια των χώρων, τα υλικά που έπρεπε να χρησιμοποιήσω.
Όλη αυτή η διαδικασία συνεργασίας πιστεύω πως είναι η μαγεία του θεάτρου. Ειδικά όταν υπάρχει μια κοινή γλώσσα μεταξύ των συντελεστών».
Info: εδώ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.