Θεατρο - Οπερα

Φαύστα: Το σουρεαλιστικό σύμπαν του Μποστ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί την Τζίνη Παπαδοπούλου στην κλασική κωμωδία του Μποστ

Νίκη Κοσκινά
Νίκη - Μαρία Κοσκινά
ΤΕΥΧΟΣ 934
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
H Φαύστα του Μποστ ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
© Κωνσταντίνος Λέπουρης

Η Φαύστα του Μποστ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

Ένα σουρεαλιστικό ταξίδι στον κόσμο του Μποστ, μέσα από την ιστορία της «Φαύστας», προτείνει ο Τάσος Πυργιέρης στην παράσταση που ανεβάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με την Τζίνη Παπαδοπούλου στον ομώνυμο ρόλο.

Φαύστα του Μποστ στο Μέγαρο Μουσικής: μια ιλαροτραγωδία βασισμένη σε αληθινή ιστορία

Η της Φαύστας που ανεβαίνει για λίγες παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσιικής Αθηνών, βασίζεται σε ένα πραγματικό γεγονός της δεκαετίας του 1960: την επίθεση ενός καρχαρία σε ένα παιδί στο Κερατσίνι. Η Φαύστα και ο σύζυγός της, Γιάννης, θρηνούν την απώλεια του παιδιού τους, Ριτσάκι. Χρόνια αργότερα, όταν ο Γιάννης ψαρεύει το ψάρι που κρύβει το κοριτσάκι, αρχικά νιώθει χαρά, αλλά σύντομα η κατάσταση γίνεται κωμικοτραγική, καθώς το ψάρι μυρίζει και κατασπαράσσεται από γάτους.

Η παράσταση συνδυάζει μιούζικαλ, πολιτική σάτιρα και σκηνικό παιχνίδι, όλα γραμμένα σε δεκαπεντασύλλαβο, αναδεικνύοντας τις κωμικές και τραγικές πτυχές της ανθρώπινης φύσης. O Μποστ, συνδυάζοντας ευφυώς τη σάτιρα με την ανθρώπινη τραγωδία, μας προσκαλεί σε έναν διάλογο με την ελληνική ιστορία και τη διαχρονικότητα των θεμάτων της. Η «Φαύστα» αποδομεί τις συμβάσεις της ελληνικής τραγωδίας, παρωδεί το διδακτικό θέατρο του 18ου αιώνα, ενώ ταυτόχρονα σχολιάζει με έξυπνο τρόπο τη σύγχρονη πραγματικότητα. Την ίδια στιγμή αναδεικνύει και τη διαχρονική αξία του Μποστ, προσφέροντας στο κοινό μια μοναδική ευκαιρία να διασκεδάσει, αλλά και να προβληματιστεί. 

Να σημειώσουμε ότι η συγγραφή της Φαύστας ξεκίνησε το 1963, και στη διάρκεια των χρόνων υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές εκδοχές της αφού ο Μποστ την επεξεργάζονταν συνεχώς.  Εντέλει ανέβηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1965 στο Θέατρο Βεάκη σε σκηνοθεσία Γιώργου Εμιρζά. 

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θέμης Καραμουρατίδης
Φαύστα: Τζίνη Παπαδόπουλου
Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Βασιλική Δέλιου, Πέτρος Σκαρμέας,  Χρήστος Σταθούσης, Βασίλης Αθανασόπουλος, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Γιάννης Σιάμπαλιας
(Στη φωνή του Μποστ ακούγεται ο Θάνος Λέκκας)

INFO
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 21-30 Νοεμβρίου 2024

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

O καλός, ο κακός και ο Κριός: Ένα stand-up comedy για κορίτσια με τον Νικόλα Φραγκιουδάκη
O καλός, ο κακός και ο Κριός: Ένα stand-up comedy για κορίτσια με τον Νικόλα Φραγκιουδάκη

Στην παράσταση στον Σταυρό του Νότου διηγείται λάιβ τα βιντεάκια του, πιάνοντας από την αστεία πλευρά -και χωρίς παρεξήγηση- την ασυναρτησία του κάθε ζωδίου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.