Θεατρο - Οπερα

Φαύστα: Το σουρεαλιστικό σύμπαν του Μποστ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί την Τζίνη Παπαδοπούλου στην κλασική κωμωδία του Μποστ

Νίκη Κοσκινά
Νίκη - Μαρία Κοσκινά
ΤΕΥΧΟΣ 934
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
H Φαύστα του Μποστ ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
© Κωνσταντίνος Λέπουρης

Η Φαύστα του Μποστ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

Ένα σουρεαλιστικό ταξίδι στον κόσμο του Μποστ, μέσα από την ιστορία της «Φαύστας», προτείνει ο Τάσος Πυργιέρης στην παράσταση που ανεβάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με την Τζίνη Παπαδοπούλου στον ομώνυμο ρόλο.

Φαύστα του Μποστ στο Μέγαρο Μουσικής: μια ιλαροτραγωδία βασισμένη σε αληθινή ιστορία

Η της Φαύστας που ανεβαίνει για λίγες παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσιικής Αθηνών, βασίζεται σε ένα πραγματικό γεγονός της δεκαετίας του 1960: την επίθεση ενός καρχαρία σε ένα παιδί στο Κερατσίνι. Η Φαύστα και ο σύζυγός της, Γιάννης, θρηνούν την απώλεια του παιδιού τους, Ριτσάκι. Χρόνια αργότερα, όταν ο Γιάννης ψαρεύει το ψάρι που κρύβει το κοριτσάκι, αρχικά νιώθει χαρά, αλλά σύντομα η κατάσταση γίνεται κωμικοτραγική, καθώς το ψάρι μυρίζει και κατασπαράσσεται από γάτους.

Η παράσταση συνδυάζει μιούζικαλ, πολιτική σάτιρα και σκηνικό παιχνίδι, όλα γραμμένα σε δεκαπεντασύλλαβο, αναδεικνύοντας τις κωμικές και τραγικές πτυχές της ανθρώπινης φύσης. O Μποστ, συνδυάζοντας ευφυώς τη σάτιρα με την ανθρώπινη τραγωδία, μας προσκαλεί σε έναν διάλογο με την ελληνική ιστορία και τη διαχρονικότητα των θεμάτων της. Η «Φαύστα» αποδομεί τις συμβάσεις της ελληνικής τραγωδίας, παρωδεί το διδακτικό θέατρο του 18ου αιώνα, ενώ ταυτόχρονα σχολιάζει με έξυπνο τρόπο τη σύγχρονη πραγματικότητα. Την ίδια στιγμή αναδεικνύει και τη διαχρονική αξία του Μποστ, προσφέροντας στο κοινό μια μοναδική ευκαιρία να διασκεδάσει, αλλά και να προβληματιστεί. 

Να σημειώσουμε ότι η συγγραφή της Φαύστας ξεκίνησε το 1963, και στη διάρκεια των χρόνων υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές εκδοχές της αφού ο Μποστ την επεξεργάζονταν συνεχώς.  Εντέλει ανέβηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1965 στο Θέατρο Βεάκη σε σκηνοθεσία Γιώργου Εμιρζά. 

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θέμης Καραμουρατίδης
Φαύστα: Τζίνη Παπαδόπουλου
Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Βασιλική Δέλιου, Πέτρος Σκαρμέας,  Χρήστος Σταθούσης, Βασίλης Αθανασόπουλος, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Γιάννης Σιάμπαλιας
(Στη φωνή του Μποστ ακούγεται ο Θάνος Λέκκας)

INFO
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 21-30 Νοεμβρίου 2024

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γυάλινος κόσμος: μια ενδιαφέρουσα και εν μέρει ανατρεπτική πρόταση από τον Αντόνιο Λατέλα
Γυάλινος κόσμος: μια ενδιαφέρουσα και εν μέρει ανατρεπτική πρόταση από τον Αντόνιο Λατέλα

Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.