Θεατρο - Οπερα

ΚΘΒΕ: Θεατρικές παραγωγές που ενώνουν τις γενιές και τις ιδέες

Πλούσιο ρεπερτόριο που εμπνέει τις κοινωνικές ομάδες μέσω της τέχνης

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 934
7’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
 ΚΘΒΕ: Θεατρικές παραγωγές που ενώνουν τις γενιές και τις ιδέες
«Δον Κάρλος» του Φρίντριχ Σίλλερ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά

Αφιέρωμα Θέατρο: Γιάννης Χουβαρδάς, Κωνσταντίνος Ρήγος, Αλέξανδρος Ρήγας αλλά και φυσικά ο Αστέριος Πελτέκης σκηνοθετούν στο ΚΘΒΕ

Το ΚΘΒΕ, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Αστέριου Πελτέκη, αναδεικνύει τη φιλοσοφία του «ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΝΤΟΥ», εστιάζοντας στην αλληλεπίδραση και τη συνεργασία. Στόχος του είναι η διεύρυνση των οριζόντων του μέσω ενός πλουραλιστικού ρεπερτορίου που περιλαμβάνει ελληνικές και ξένες παραγωγές.

Το ΚΘΒΕ επιδιώκει να προσεγγίσει κάθε ηλικιακή και κοινωνική ομάδα θεατών, καθώς και τη διεθνή θεατρική κοινότητα, αναδεικνύοντας τις παραμέτρους της θεατρικής τέχνης ως μέσου ψυχαγωγίας και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ας δούμε αναλυτικά τις παραστάσεις που έχουν προγραμματιστεί για τη φετινή σεζόν.

Ο Αστέριος Πελτέκης, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ
Ο Αστέριος Πελτέκης, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ

Eταιρεία Μακεδονικών Σπουδών

Η χρονιά ξεκινά με την παράσταση «Δον Κάρλος» του Φρίντριχ Σίλλερ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, που εστιάζει στην πάλη του Δον Κάρλος ενάντια στην απολυταρχία και την Ιερά Εξέταση στην Ισπανία του 16ου αιώνα (Πρεμιέρα στις 9 Νοεμβρίου). Ακολουθεί «Η θαυμαστή και αξιοθρήνητη τραγωδία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε μια ανατρεπτική εκδοχή από τον Κωνσταντίνο Ρήγο, που εξερευνά τη δύναμη του έρωτα απέναντι στις κοινωνικές επιταγές, με έντονη μουσική και χορογραφία (aπό τον Ιανουάριο 2025).

«Η θαυμαστή και αξιοθρήνητη τραγωδία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας»
«Η θαυμαστή και αξιοθρήνητη τραγωδία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου

Το «SILLILAB: NO DIFFERENCE BETWEEN HO HO HO!!!» της Ρούλας Πατεράκη είναι μια πειραματική παράσταση που αναδεικνύει την κρίση του θεάτρου σε μια τεχνολογικά προοδευτική, αλλά κενή εποχή (aπό τον Φεβρούαριο 2025).

Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Εδώ η σεζόν ξεκίνησε με την επανάληψη, για δεύτερη χρονιά, της παραγωγής «Πήρε τη ζωή της στα χέρια της» του Βασίλη Κατσικονούρη, σκηνοθετημένη από τη Φρόσω Λύτρα. Πρόκειται για μια «τρελή» τραγωδία που ερευνά την αλήθεια και τη φαντασία μέσα από την ιστορία μιας μοναχικής γυναίκας (4 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου).

«Πήρε τη ζωή της στα χέρια της» του Βασίλη Κατσικονούρη, σκηνοθετημένη από τη Φρόσω Λύτρα
«Πήρε τη ζωή της στα χέρια της» του Βασίλη Κατσικονούρη, σκηνοθετημένη από τη Φρόσω Λύτρα

Για δεύτερη χρονιά συνεχίζεται το «Προσδοκώ» του Γιώργου Βέλτσου (με τρεις παρεμβάσεις της Ευγενίας Βάγια), σε σκηνοθεσία Σοφίας Καρακάντζα, που αναζητά τη μνήμη και την αθανασία, συνδυάζοντας τον θρήνο με την πολιτική και την καθημερινή αίσθηση της απώλειας (πρεμιέρα στις 21 Νοεμβρίου).

«Προσδοκώ» του Γιώργου Βέλτσου
«Προσδοκώ» του Γιώργου Βέλτσου

H νέα παραγωγή «Ανατροπές της νύχτας» του Χριστόφορου Χριστοφή, σε σκηνοθεσία Χάρη Πεχλιβανίδη, φέρνει στη σκηνή την εμβληματική προσωπικότητα του Τζιορντάνο Μπρούνο (από τον Ιανουάριο 2025).

Τέλος, η νέα παραγωγή «Πες μου μια λέξη» (Give me your answer, Do!) του Μπράιαν Φρίελ, σε σκηνοθεσία Ευδόκιμου Τσολακίδη, προσφέρει μια υπαρξιακή εξερεύνηση ενός συγγραφέα που προσπαθεί να βρει αναγνώριση, ενώ αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της ζωής και της οικογένειάς του. Η παράσταση συνδυάζει κλασικά και σύγχρονα στοιχεία, προσφέροντας ποικιλία και βάθος στον θεατρικό χώρο (aπό τον Φεβρουάριο).

Βασιλικό Θέατρο

Για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων ανεβαίνει ο «Καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Το έργο εξερευνά τη διαμάχη του καλού με το κακό μέσα από την ιστορία της καλοκάγαθης πόρνης Σεν Τε, προσφέροντας μια βαθιά κοινωνική και πολιτική ανάλυση (έως 10 Νοεμβρίου 2024).

Μια άλλη σημαντική παραγωγή –που συνεχίζεται από την περσινή σεζόν– είναι το «Βίρα τις άγκυρες» των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα. Αυτή η, σκηνοθετημένη από τον Αστέριο Πελτέκη, αναδρομή στην ελληνική επιθεώρηση υπόσχεται να διασκεδάσει και να ψυχαγωγήσει το κοινό με τη ζωντάνια και το χιούμορ της (πρεμιέρα στις 30 Νοεμβρίου).

«Βίρα τις άγκυρες» των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα
«Βίρα τις άγκυρες» των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα

Η κωμωδία «Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας, σκηνοθετημένη επίσης από τον Αστέριο Πελτέκη, που πραγματεύεται την ερωτική ιστορία του Καλλίστο και της Μελιβέας, φέρνει στο προσκήνιο μια κλασική ερωτική κωμωδία, που είναι σχετικά άγνωστη στο ελληνικό θεατρόφιλο κοινό (από τον Μάρτιο).

Σκηνή Σωκράτης Καραντίνος Μονής Λαζαριστών

Μια παράσταση για τον Μανώλη Χιώτη με τον τίτλο «Manolis/ καρδιά σε τέσσερις χορδές» αποτελεί νέα παραγωγή, σε κείμενα της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη και σε σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη (πρεμιέρα 29 Νοεμβρίου 2024).

Ιόλη Ανδρεάδη και Άρης Ασπρούλης γράφουν το «Manolis/ καρδιά σε τέσσερις χορδές»
Ιόλη Ανδρεάδη και Άρης Ασπρούλης γράφουν το «Manolis/ καρδιά σε τέσσερις χορδές»

Ακολουθεί η θεατρική διασκευή του Θανάση Τριαρίδη στο έργο τού Φιόντορ Ντοστογιέφσκι «Έγκλημα και τιμωρία», που σκηνοθετεί η Νικαίτη Κοντούρη. Το έργο εξερευνά τις ηθικές και ψυχολογικές προεκτάσεις της πράξης του εγκλήματος και της απόδοσης δικαιοσύνης (από τον Μάρτιο 2025).

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

«Ρωμαίος και Αννέτα», το ρομαντικό δράμα του Ζαν Ανούιγ, σε σκηνοθεσία της Άννας Φόνσου, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων (έως 17 Νοεμβρίου 2024).

Το έργο της Λιλής Ζωγράφου «Η αγάπη άργησε μια μέρα», σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι θα έχει δύο πρεμιέρες, μία στην Κοζάνη στις 15 Νοεμβρίου και μία στη Θεσσαλονίκη στις 6 Δεκεμβρίου 2024, σε μια συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.

«Η αγάπη άργησε μια μέρα» σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι
«Η αγάπη άργησε μια μέρα» σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι

Το νέο έτος ξεκινά με την παράσταση του Χάρολντ Πίντερ «Ο γυρισμός» σε σκηνοθεσία Πέρη Μιχαηλίδη (από τον Ιανουάριο 2025).

Ακολουθεί η πρεμιέρα της παράστασης «Ξανθιά φράουλα» του Μίνο Μπελέι, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα. Το πρώτο θεατρικό κείμενο που μίλησε ανοιχτά για τις ομοφυλοφυλικές σχέσεις (από τον Μάρτιο 2025).

Ο Αλέξανδρος Ρήγας σκηνοθετεί την Ξανθιά Φράουλα τον Μάρτιο στο ΚΘΒΕ
Ο Αλέξανδρος Ρήγας σκηνοθετεί την Ξανθιά Φράουλα τον Μάρτιο στο ΚΘΒΕ

Η σεζόν κλείνει με το «Όταν χαμήλωσε ο ουρανός» του Μιχαήλ Άνθη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιουρτσίδη (από τον Απρίλιο 2025) .

Παιδική και Εφηβική Σκηνή

Στην Παιδική Σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου έχει ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο να παίζεται η πρωτότυπη παραγωγή «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!» με κείμενα του Στάθη Παχίδη και της Σταυρούλας Παγώνα. Επιπλέον, η νέα παραγωγή «Πολυξένη», με κείμενο και σκηνοθεσία από τη Στέλλα Μιχαηλίδου, προσφέρει μια νέα προοπτική στις παιδικές παραστάσεις (από τον Ιανουάριο 2025).

«Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!»
«Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!»

Στην Εφηβική Σκηνή της Μονής Λαζαριστών, η νέα παραγωγή «#letsparty», σε σύλληψη, δραματουργία και σκηνοθεσία του Στέλιου Χατζηαδαμίδη, απευθύνεται στη νεολαία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει (πρεμιέρα 10 Δεκεμβρίου 2024).

«#letsparty», σε σύλληψη, δραματουργία και σκηνοθεσία του Στέλιου Χατζηαδαμίδη
«#letsparty», σε σύλληψη, δραματουργία και σκηνοθεσία του Στέλιου Χατζηαδαμίδη

ARTBOX FARGANI

Η «Γίδα», η ισοπεδωτική, μαύρη κωμωδία του Έντουαρντ Άλμπι, θα παρουσιαστεί,  σε σκηνοθεσία Παύλου Δανελάτου, σε μια συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος με την Πολιτεία Πολιτισμού (πρεμιέρα 22 Νοεμβρίου 2024).

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γυάλινος κόσμος: μια ενδιαφέρουσα και εν μέρει ανατρεπτική πρόταση από τον Αντόνιο Λατέλα
Γυάλινος κόσμος: μια ενδιαφέρουσα και εν μέρει ανατρεπτική πρόταση από τον Αντόνιο Λατέλα

Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.