- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Για τρίτη χρονιά ανεβαίνει ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Άττις- Νέος Χώρος
Ο Σάββας Στρούμπος με την ομάδα Σημείο Μηδέν σκηνοθετεί το αριστούργημα του Τσέχωφ
Αφιέρωμα Θέατρο: «Ο Γλάρος» του Άντον Τσέχωφ, με τη σκηνοθετική ματιά του Σάββα Στρούμπου, ανεβαίνει για τρίτη χρονιά στο θέατρο Άττις Νέος Χώρος
Ένας ολόκληρος κόσμος είναι έτοιμος να καταρρεύσει και ένας άλλος αρχίζει δειλά δειλά να γεννιέται, δίχως ωστόσο να επέρχεται η πολυαναμενόμενη λύτρωση. Αυτό είναι το σύμπαν όλων των κειμένων του Τσέχωφ και ειδικά στον «Γλάρο».
«Ο Γλάρος» του Τσέχωφ: Η σκηνοθετική ματιά του Σάββα Στρούμπου
Τα έργα του Τσέχωφ είναι έργα μετάβασης, όπως εξηγεί ο Σάββας Στρούμπος, ο οποίος διασκευάζει τον «Γλάρο» με τη δική του, ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά. «Είναι αινιγματικό έργο ανοιχτής δομής. Οι δημιουργοί χρειάζεται να αναλάβουν το ρίσκο της κατάβασης στις πιο σκοτεινές περιοχές του υλικού», όπως αναφέρει. Μέσω αυτής της κατάβασης στα έγκατα του κόσμου τού συγγραφέα, η ομάδα Σημείο Μηδέν αποδίδει επί σκηνής την πολυπλοκότητα του σύμπαντος του Ρώσου συγγραφέα.Τη νέα μετάφραση του έργου από τα ρωσικά για τις ανάγκες της παράστασης, υπογράφει ο Δαυίδ Μαλτέζε.
Οι ήρωες (Αρκάντινα, Τρέμπλιεφ, Νίνα, Τριγκόριν) βρίσκονται εγκλωβισμένοι στις ανασφάλειές τους, τα όνειρα και τις επιθυμίες τους και οι ζωές τους μπλέκονται με έναν τρόπο τραγικό. Στη συγκεκριμένη προσέγγιση του «Γλάρου», ο Σάββας Στρούμπος έχει προσθέσει ένα πέμπτο πρόσωπο, τον Πιερότο, που λειτουργεί ως αφηγητής, παρακολουθώντας τις αγωνίες και το δράμα των ηρώων και συμπάσχοντας μαζί τους.
Να σημειωθεί ότι «Ο Γλάρος» παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2024 στο Εθνικό Θέατρο Βουδαπέστης στο πλαίσιοτου 11ου Madách International Theatre Meeting (MITEM).Φέτος ανεβαίνει για τρίτη καιενδεχομένως τελευταία χρονιά στο Άττις- Νέος Χώρος.
Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης στο σημείωμά του: «Ποιος είναι ο άνθρωπος σε καιρούς μεταβατικούς, όπου τίποτα δεν μπορεί να συνεχίσει όπως ήταν, τίποτα δεν μπορεί να μείνει στάσιμο και τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς το άλμα προς έναν ουτοπικό ορίζοντα υπεράσπισης του ανθρώπινου μέσα στον άνθρωπο»;
Υπόθεση
Η Αρκάντινα, μια καταξιωμένη και δημοφιλής ηθοποιός του κατεστημένου θεάτρου, συνδέεται με τον Τριγκόριν, έναν επιτυχημένο συγγραφέα. Ο Τρέπλιεφ, ο γιος της Αρκάντινα, αναζητά, υπό τη «σκιά» της μητέρας του, νέους τρόπους έκφρασης στην ποίηση και στο θέατρο. Παρουσιάζει το πρώτο του θεατρικό έργο στους ανθρώπους που βρίσκονται ως επισκέπτες στο κτήμα του Σόριν, αδερφού της Αρκάντινα, με πρωταγωνίστρια την αγαπημένη του, τη Νίνα. Η παράσταση όμως θα τελειώσει άδοξα. Η Νίνα θέλει να γίνει ηθοποιός και αποφασίζει να εγκαταλείψει το σπίτι και να ακολουθήσει τον Τριγκόριν.
Δύο χρόνια αργότερα, ο Τρέπλιεφ εξακολουθεί να ζει στο κτήμα του Σόριν και να παρακολουθεί από μακριά την προσωπική ζωή και την καριέρα της Νίνας. Η επιδείνωση της υγείας του Σόριν θα φέρει πάλι στο κτήμα την Αρκάντινα και τον Τριγκόριν. Στο ίδιο μέρος, θα επιστρέψει «τσακισμένη», σαν τον νεκρό γλάρο που κάποτε είχε αποθέσει στα πόδια της ο Τρέπλιεφ, και η Νίνα. Η συνάντησή της με τον Τρέπλιεφ θα συμβάλει στο να δώσει τέρμα στη ζωή του.
* Βραβείο Καλύτερης Παράστασης 2022-2023 & Βραβείο Νέας Ηθοποιού στην Άννα Μαρκά-Μπονισέλ από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών
ΙNFO
Πρεμιέρα: Πέμπτη 21 Νοεμβρίου
Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00
Θέατρο Άττις Νέος Χώρος, Λεωνίδου 12, Αθήνα, 210 3225207
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάββας Στρούμπος
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Άννα Μαρκά – Μπονισέλ, Γιάννης Σανιδάς, Ελπινίκη Μαραπίδη, Ρόζυ Μονάκη, Σάββας Στρούμπος
- ΘΕΑΤΡΟ: Άττις (Νέος χώρος)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Στην παράσταση στον Σταυρό του Νότου διηγείται λάιβ τα βιντεάκια του, πιάνοντας από την αστεία πλευρά -και χωρίς παρεξήγηση- την ασυναρτησία του κάθε ζωδίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.