Θεατρο - Οπερα

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει το «Περιμένοντας τον Γκοντό» στο Θέατρο Πόρτα

Τα αδιέξοδα της νέας γενιάς μέσα από ένα «ιερό» κείμενο του σύγχρονου θεάτρου

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 934
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Περιμένοντας τον Γκοντό στο Θέατρο Πόρτα, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου
© Πάτροκλος Σκαφίδας

Αφιέρωμα Θέατρο: Ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει το «Περιμένοντας τον Γκοντό» με έναν θίασο που αποτελείται αποκλειστικά από νεαρούς 

Το κλασικό κείμενο του Σάμιουελ Μπέκετ «Περιμένοντας τον Γκοντό» ανεβαίνει στο Θέατρο Πόρτα σε μια διαφορετική προσέγγιση, υπό την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του Θωμά Μοσχόπουλου. Εν αντιθέσει με τη συνήθη πρακτική, που οι ρόλοι ανατίθενται σε μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς, εδώ όλοι όσοι ερμηνεύουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι νεαρής ηλικίας. Έτσι, η παράσταση καταθέτει ένα σχόλιο για τα αδιέξοδα της νέας γενιάς, που στην εποχή μας βρίσκει τον εαυτό της καθηλωμένο από τις καταστάσεις, πριν καν ξεκινήσει την πορεία της. Επί σκηνής θα βρίσκονται οι: Πάνος Παπαδόπουλος, Τάσος Ροδοβίτης, Γιάννης Σαμψαλάκης, Γιάννης Βαρβαρέσσος και Πέτρος Δημοτάκης.

Πάντα να προσπαθείς. Πάντα να αποτυγχάνεις. Μη σε νοιάζει. Προσπάθησε ξανά. Απότυχε ξανά. Απότυχε καλύτερα.
Σ.Μ.

Περιμένοντας τον Γκοντό στο Θέατρο Πόρτα: Η σκηνοθετική προσέγγιση του Θωμά Μοσχόπουλου

Στο κείμενο δημιουργείται μια νέα μουσικότητα, χάρη στη συνεργασία του Θωμά Μοσχόπουλου με τον Κορνήλιο Σελαμσή, που διερευνά σε βάθος τον προσωδιακό χαρακτήρα τού μπεκετικού κειμένου. Οι δυο τους έχουν εντοπίσει μια εσωτερική παρτιτούρα που διατρέχει το έργο και επηρεάζει τόσο τον λόγο όσο και την κινησιολογία της παράστασης (από τον Χρήστο Στρινόπουλο). Σε αυτή την προσέγγιση του έργου, ο ήχος και η όψη συνδιαλέγονται διαρκώς, συγκρούονται και
δημιουργούν μια παλλόμενη δραματική φόρμα,η οποία καθοριστικά αποτυπώνεται στα ξεχωριστής εικαστικότητας σκηνικά και τα κοστούμια του Βασίλη Παπατσαρούχα.

Όπως αναφέρει ο ίδιος ο Θωμάς Μοσχόπουλος σχετικά με το έργο του Μπέκετ: «Είναι λες και πρόκειται για ένα “ευαγγέλιο”, που κάθε γενιά ανθρώπων η οποία συνδέονται με το θέατρο, έχει “καθήκον”να καθρεφτιστεί σ’ αυτό και να αποπειραθεί, μέσω των επανειλημμένων αναγνώσεών του, να στοχαστεί, να αναζητήσει και να οριστεί σε υπαρξιακό επίπεδο».

Υπόθεση

Ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν είναι δυο ρακένδυτοι άνθρωποι που ζουν στον δρόμο. Περιμένουν να γίνει κάτι, που θα αλλάξει τη ζωή τους, που θα καλυτερέψει την κατάστασή τους. Περιμένουν τον Γκοντό. Εκείνος όμως δεν έρχεται. Αντιθέτως επί σκηνής κάποια στιγμή εμφανίζονται δυο άλλα πρόσωπα, ο Λάκυ και ο Πότσο. Ενώ ο χρόνος περνά, ο Γκοντό δεν έρχεται...

Ένα από τα πιο επιδραστικότερα κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας, το «Περιμένοντας τον Γκοντό», ανεβαίνει στο Πόρτα από έναν θίασο νεαρών ηθοποιών. 

ΙΝFO
Πρεμιέρα: 15 Νοεμβρίου
Παραστάσεις: Πέμπτη ,Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00
Θέατρο Πόρτα, Μεσογείων 59, Αθήνα, 2107711333

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γυάλινος κόσμος: μια ενδιαφέρουσα και εν μέρει ανατρεπτική πρόταση από τον Αντόνιο Λατέλα
Γυάλινος κόσμος: μια ενδιαφέρουσα και εν μέρει ανατρεπτική πρόταση από τον Αντόνιο Λατέλα

Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.