Θεατρο - Οπερα

Κερδίστε 10 διπλές προσκλήσεις για το «The Dumb Waiter» στο Θέατρο Σημείο

Η Δανάη Σπηλιώτη σκηνοθετεί τον Αντώνη Καφετζόπουλο και τον Μιχάλη Τιτόπουλο στην «κωμωδία της απειλής»

62222-137653.jpg
A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κερδίστε 10 διπλές προσκλήσεις για το «The Dumb Waiter» στο Θέατρο Σημείο
© Μαριλένα Αναστασιάδου

Διαγωνισμός Athens Voice: 20 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «The Dumb Waiter» στο Θέατρο Σημείο

Η Δανάη Σπηλιώτη μετά την επιτυχία του «Τάο» (2023) και του «Πλατόνοφ» (2023) σκηνοθετεί τον Αντώνη Καφετζόπουλο και τον Μιχάλη Τιτόπουλο σε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Θεάτρου του Παραλόγου, το «The Dumb Waiter» του Χάρολντ Πίντερ.

Το έργο αυτό του Νομπελίστα και κορυφαίου θεατρικού συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ – που γράφτηκε το 1957 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1960 - είναι ένα σκοτεινό, κωμικό αριστούργημα του Θεάτρου του Παραλόγου που εξερευνά την αβεβαιότητα, την εξουσία και την αποξένωση.

Κερδίστε 10 διπλές προσκλήσεις για το «The Dumb Waiter» στο Θέατρο Σημείο
© Μαριλένα Αναστασιάδου

«The Dumb Waiter» του Χάρολντ Πίντερ στο Θέατρο Σημείο: Η υπόθεση του έργου

Dumb Waiter: ο μικρός ανελκυστήρας φορτίων που χρησιμεύει για τη μεταφορά φαγητών και σερβίτσιων από και προς την κουζίνα. Κυριολεκτικά, μπορεί να σημαίνει είτε «χαζός σερβιτόρος», είτε «μουγγός σερβιτόρος», είτε, ακόμα πιο κυριολεκτικά, «ο χαζός που περιμένει».

Ο Μπεν και ο Γκας κλεισμένοι σε ένα υπόγειο δωμάτιο περιμένουν τις οδηγίες τους. Ο χρόνος κυλά, η ένταση πυκνώνει σε κάθε ανάσα, ενώ οι ήρωες μιλούν σοβαρά για πολύ καθημερινά θέματα: τα σακουλάκια του τσαγιού, το ποδόσφαιρο, τις ασήμαντες ειδήσεις της τρίτης σελίδας στην εφημερίδα. 

Όμως, οι μυστηριώδεις και παράλογες παραγγελίες που έρχονται - κυριολεκτικά - άνωθεν, ανεβάζουν την ένταση, τεντώνουν τα νεύρα και δημιουργούν μιαν αίσθηση επικείμενης απειλής. Ο γνώριμος και οικείος κόσμος διαρρηγνύεται. Σαν κάποια δύναμη να παίζει ένα παιχνίδι. Η ιεραρχία αμφισβητείται, το δωμάτιο μοιάζει με παγίδα και οι ήχοι του ανελκυστήρα και των σωληνώσεων, υπονοούν ότι η πραγματικότητα, ίσως, δεν είναι αυτή που φαίνεται. Στα μάτια των ανδρών κυριαρχεί η ανησυχία: η κωμική αδυναμία να κατανοήσουν και να ελέγξουν τον παράξενο κόσμο που κατοικούν.

Κερδίστε 10 διπλές προσκλήσεις για το «The Dumb Waiter» στο Θέατρο Σημείο
© Μαριλένα Αναστασιάδου

Ο Χάρολντ Πίντερ χρησιμοποιεί τον συμβολισμό και την υπαινικτική γλώσσα για να δημιουργήσει αίσθηση ανασφάλειας και αβεβαιότητας, χαρακτηριστικά που συναντώνται συχνά στα έργα του. Στο The Dumb Waiter διερευνά την ιεραρχική δομή του κόσμου μας και το μερίδιο προσωπικής ευθύνης των ατόμων. Η γραφή του Πίντερ αποτελεί σταθμό στο παγκόσμιο θέατρο και έχει επηρεάσει θεατρικούς συγγραφείς και σκηνοθέτες.

Η ταινία «Αποστολή στη Μπρυζ» του ΜακΝτόννα, που βγήκε πρόσφατα στις αίθουσες, έχει σαφή συγγένεια με το Dumb Waiter.

Διαγωνισμός - Διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «The Dumb Waiter» στο Θέατρο Εν Αθήναις

Η Athens Voice δίνει τη δυνατότητα σε 10 τυχερούς να κερδίσουν μία διπλή πρόσκληση για την παράσταση της Κυριακής 20 Οκτωβρίου. Στείλτε ένα απλό email στο contest@athensvoice.gr με το ονομάτεπώνυμό σας γράφοντας «The Dumb Waiter» στο θέμα μέχρι την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν με απαντητικό e-mail.

Κερδίστε 10 διπλές προσκλήσεις για το «The Dumb Waiter» στο Θέατρο Σημείο
© Μαριλένα Αναστασιάδου

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.