Θεατρο - Οπερα

Ο Δημήτρης Καταλειφός σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στον «Θείο Βάνια»

Το κλασικό έργο του Τσέχοφ «ανεβαίνει» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

62222-137653.jpg
A.V. Team
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Δημήτρης Καταλειφός: Σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στον Θείο Βάνια
Ο Δημήτρης Καταλειφός στον «Θείο Βάνια» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά © Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο Δημήτρης Καταλειφός ανεβάζει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τον «Θείο Βάνια», το πιο «τσεχοφικό» -όπως έχει χαρακτηριστεί- από τα έργα του Ρώσου συγγραφέα

Ο Δημήτρης Καταλειφός ανεβάζει τη φετινή σεζόν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Άντον Τσέχωφ. Όπως ο ίδιος αναφέρει, «όταν μου έγινε η τιμητική πρόταση από τον Νίκο Διαμαντή να παρουσιάσω κάτι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, αυθόρμητα μου γεννήθηκε η σκέψη και η επιθυμία για τον “Θείο Βάνια”».

Ο Δημήτρης Καταλειφός σημειώνει: «Ο Τσέχωφ ήταν και παραμένει ένας από τους πιο αγαπημένους θεατρικούς συγγραφείς της γενιάς μου. Ο Θείος Βάνιας είναι ένα από τα τέσσερα σπουδαία έργα του, με πρόσωπα που οι περισσότεροι ηθοποιοί ονειρεύονται να ζωντανέψουν». Η υπόθεση του έργου -που ο Τσέχωφ χαρακτηρίζει «σκηνές από τη ζωή στο χωριό σε τέσσερις πράξεις»- διαδραματίζεται σε μια αγροτική έπαυλη στη Ρωσία και εξετάζει τις ζωές ανθρώπων που νιώθουν παγιδευμένοι σε μια κατάσταση ματαιότητας και απογοήτευσης.

Ο «Θείος Βάνιας» ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καταλειφού
Ο «Θείος Βάνιας» ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καταλειφού © Πάτροκλος Σκαφίδας

Κεντρικό πρόσωπο είναι ο Θείος Βάνιας –που τον υποδύεται ο ίδιος ο Καταλειφός. Εκείνος έχει αφιερώσει όλη του τη ζωή στη διαχείριση του οικογενειακού κτήματος, για λογαριασμό του κουνιάδου του, του συνταξιούχου πλέον καθηγητή Σερεμπριάκωφ. Όταν ο Σερεμπριάκωφ, μαζί με τη νεαρή και όμορφη σύζυγό του Γιελένα, έρχεται να ζήσει στο κτήμα, φέρνει αναταραχή στη ζωή του Θείου Βάνια, ο οποίος εντέλει συνειδητοποιεί ότι τόσα χρόνια δουλειάς και αφοσίωσης ήταν μάταια. Τα θέματα που θίγονται είναι ο έρωτας δίχως ανταπόκριση, ο -χαμένος- χρόνος που περνά και δεν γυρίζει πίσω και εντέλει η αναζήτηση νοήματος της ζωής. Ζητήματα δηλαδή που απασχολούν διαχρονικά τον άνθρωπο. Όπως αναφέρει ο Καταλειφός στο σημείωμά του, το κείμενο του Τσέχωφ αναφέρεται στη σχέση του ανθρώπου με τον χρόνο. «Η απόσταση ανάμεσα σε αυτό που ονειρευόμαστε και σε αυτό που εν τέλει ζούμε και μας αφήνει ανικανοποίητους, παραμένει διαχρονικός καημός».

Ο «Θείος Βάνιας» ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τις 13 Οκτωβρίου.

Ο Δημήτρης Καταλειφός και η Στέλλα Κρούσκα στον «Θείο Βάνια» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Ο Δημήτρης Καταλειφός και η Στέλλα Κρούσκα στον «Θείο Βάνια» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά © Πάτροκλος Σκαφίδας

Το σημείωμα του Δημήτρη Καταλειφού για τον «Θείο Βάνια»

«Ο Τσέχωφ ήταν και παραμένει ένας από τους πιο αγαπημένους θεατρικούς συγγραφείς της γενιάς μου. Ο Θείος Βάνιας είναι ένα από τα τέσσερα σπουδαία έργα του, με πρόσωπα που οι περισσότεροι ηθοποιοί ονειρεύονται να ζωντανέψουν. Όταν μου έγινε η τιμητική πρόταση από τον Νίκο Διαμαντή να παρουσιάσω κάτι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, αυθόρμητα μου γεννήθηκε η σκέψη και η επιθυμία για τον Θείο Βάνια. Πήρα το ρίσκο, πέρα από ομώνυμο ρόλο, και να σκηνοθετήσω αυτό το έργο, το οποίο μιλάει για πολλά θέματα της ζωής, αλλά με πιο κυρίαρχο το θέμα του χρόνου. Ο χρόνος και ο άνθρωπος. Παρά τις τεράστιες αλλαγές που έχουν συμβεί από την εποχή που γράφτηκε - λίγο πριν το 1900- έως σήμερα, η αγωνία της ανθρώπινης ψυχής για τον χρόνο που χάθηκε και για τον χρόνο που απομένει, είναι η ίδια. Η απόσταση ανάμεσα σε αυτό που ονειρευόμαστε και σε αυτό που εν τέλει ζούμε και μας αφήνει ανικανοποίητους, παραμένει διαχρονικός καημός. Και η ανθρώπινη αντοχή αποτελεί διαχρονικό χαρακτηριστικό. Ο Θείος Βάνιας είναι ένα έργο συνόλου και όλοι οι συντελεστές της παράστασης πασχίζουμε να το υπηρετήσουμε με αγάπη. Μακάρι να καταφέρουμε να συλλάβουμε και να αναδείξουμε κάτι από τη βαθιά του ποίηση».

Συντελεστές

Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καταλειφός
Σκηνικό: Μικαέλα Λιακατά
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική-Σχεδιασμός ήχου: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτισμοί: Ανδρέας Σινάνος
Επιμέλεια κίνησης: Στέλλα Κρούσκα
Βοηθοί σκηνοθέτη: Φοίβος Σαμαρτζής, Τιγκράν Αμπραμιάν
Βοηθός σκηνογράφου: Ξένια Κούβελα
Βοηθός ενδυματολόγου Α: Δήμητρα Σαρρή
Βοηθός ενδυματολόγου Β: Κατερίνα Ανδριανού
Βοηθός συνθέτη: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου
Ραφή κοστουμιών: Ευαγγελία Τσιούνη, Γιώργος Παρλιάρος
Κατασκευή παπουτσιών: Ηλιόθερμα και Andrioti Shoes

Διανομή (με σειρά εμφάνισης):
Νένα: Κλεοπάτρα Τολόγκου
Γιατρός Άστρωφ: Παναγιώτης Μπουγιούρης
Βάνιας: Δημήτρης Καταλειφός
Σερεμπριακώφ: Βαγγέλης Ρόκκος
Τελιέγκιν: Μενέλαος Χαζαράκης
Σόνια: Αμαλία Νίνου
Ελένα: Τζένη Θεωνά
Μαρία Βασίλιεβνα: Στέλλα Κρούσκα
Εφήμ: Φοίβος Σαμαρτζής

Τιμές εισιτηρίων
Διακεκριμένη Ζώνη: 35 Ευρώ Κανονικό
Α Ζώνη: 30 Ευρώ Κανονικό, 25 ΕυρώΜειωμενο (Φοιτητικό,Ανεργίας, ΑΜΕΑ, +65)
Β Ζωνη: 25 ΕυρώΚανονικό, 20 ΕυρώΜειωμενο (Φοιτητικό,Ανεργίας, ΑΜΕΑ, +65)
Γ Ζωνη (Χωρίς Αρίθμηση):15 Ευρώ Κανονικό, 10 Ευρώ Μειωμενο (Φοιτητικό,Ανεργίας, ΑΜΕΑ, +65)

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
Τετάρτη & Κυριακή: 19.00
Πέμπτη & Παρασκευή:20.30
Σάββατο 17.30 & 21.00

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ραφίκα Σαουίς: Η παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» στο La MaMa της Νέας Υόρκης
Ραφίκα Σαουίς: Η παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» στο La MaMa της Νέας Υόρκης

Η βραβευμένη Ελληνίδα δημιουργός παρουσιάζει μια νέα σύγχρονη απόδοση της αρχαίας τραγωδίας, όπου όλοι έρχονται αντιμέτωποι με τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.