- CITY GUIDE
- PODCAST
-
26°
Τι σχέση έχει το Baywatch με την «Ωραία Ελένη»;
Δύσκολο να σας το εξηγήσουμε, γιατί όση ώρα διαδραματιζόταν η σκηνή κλαίγαμε από τα γέλια!
![86609-702246.jpg 86609-702246.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/01/28/86609-702246.jpg)
Μα είναι δυνατόν μια οπερέτα να είναι ίσως και η πιο ξεκαρδιστική παράσταση της χρονιάς; Απ’ ό,τι φαίνεται είναι. Γιατί ο άνθρωπος που υπογράφει τη σκηνοθεσία (Παναγιώτης Αδάμ) για την «Ωραία Ελένη» του Ζακ Όφενμπαχ, είναι μάλλον από τους πιο ακομπλεξάριστους σκηνοθέτες του λυρικού θεάτρου που διαθέτουμε. Βέβαια είναι και το υλικό που είχε στα χέρια του.
Ένα έργο-παρωδία του γνωστού ελληνικού μύθου, που γράφτηκε και για να σατιρίσει τα ήθη των μεγαλοαστών του 17oυ αιώνα στη Γαλλία. Ο απατημένος σύζυγος (Μενέλαος) είναι εδώ, η ωραία Ελένη που βαριέται, βαριέται, ο κηφήνας γιος (Ορέστης), ο διεφθαρμένος μάντης (Κάλχας), ο «μπήχτης» Πάρης κ.ά. Ούτως ή άλλως λόγω λιμπρέτου απέχουν ως χαρακτήρες από αυτό που έχουμε στο μυαλό μας (στα ελληνικά στην παράσταση, σε μτφ. Ζιλ Γκουρντιέ), ήρθε και η σκηνοθεσία και τους ξεμπουμπούρλεψε τελείως. Δεν θέλω ν’ αποκαλύψω τις ιδέες, αλλά δεν μπορώ να μη μιλήσω έστω για τον Αχιλλέα (ναι, είναι κι αυτός εδώ, κολλητός του Αγαμέμνονα).
Σημειώστε το όνομα του ηθοποιού: Στέλιος Κέλερης. Κάτι μεταξύ Νίκου Ρίζου και Χρόνη Εξαρχάκου (τρέμε Μπραντ Πιτ), αποδείχτηκε η καταστροφή μας με το κωμικό του χάρισμα, τις μούτες, το βλέμμα και την ενέργειά του επί σκηνής. Το να τραγουδάς μαστουρωμένος μια άρια αμέσως σε τοποθετεί υποψήφιο στα Γκίνες. Εύχομαι και στο μέλλον να παραμείνει τέτοιος κωμικός (και να του δοθούν) φυσικά οι ευκαιρίες. Υπήρξαν όμως και άλλες καλές ερμηνείες (και με σπουδαίες φωνητικές ικανότητες): Ελένη Λιώνα, Νίκος Στεφάνου, Τίμος Σιρλαντζής, ενώ λίγο πιο διακπεραιωτικοί φάνηκαν τη μέρα που είδα την παράσταση οι Αντώνης Σιγάλας, Παναγιώτης Τερζάκης και Μιχάλης Αγγελιδάκης. Εντάξει, αυτά είναι για να κάνω και λίγο τον κριτικό, επισημαίνοντας πως αν οι φωνές ήταν όλες του ίδιου επιπέδου κανείς δυσκοίλιος οπαδός της όπερας δεν θα είχε να προσάψει τίποτα – που και πάλι, ας χαλαρώσει πια κι ας πάει για να κάνει καινούργιο συκώτι από τα γέλια, πόσες ευκαιρίες έχεις στην όπερα να γελάσεις;
Η παράσταση έχει και κουαρτέτο να παίζει επί σκηνής και δύο φτερωτούς χορευτές (Αφροδίτη και Έρωτας) και σκηνικά αντικείμενα να εναλλάσσονται (σκην.-κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου). Σύνολο 13 άτομα επί σκηνής, σε εποχή κρίσης παρακαλώ, σ’ ένα μικρό θέατρο που δεν έχει τη σφραγίδα του λυρικού θεάτρου. Τι σημαίνει αυτό; Πως οι άνθρωποι είναι τρελοί και παθιασμένοι μ’ αυτό που κάνουν και, ναι, αξίζει να μοιραστούμε την τρέλα τους. Ακόμα και όσοι παθαίνουν αλλεργία στο άκουσμα της λέξης όπερας. Ούτως ή άλλως εδώ μιλάμε για Soap opera!
Info: Σάβ.-Κυρ. 19.30, θέατρο OLVIO, Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας (μετρό Κεραμεικός), 210 3414118
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.