- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Είδαμε τους «Όρνιθες» στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
«Όρνιθες» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων: Ένα έργο μαγικό από μόνο του σε ένα επίσης μαγικό αρχαίο θέατρο
Το αρχαίο θέατρο των Φιλίππων είναι από τα πρώτα λίθινα κτίσματα της αρχαιότητας, φτιάχτηκε στα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ., χάλασε από σεισμούς και κατακτητές, αναστηλώθηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ., οπότε και γνώρισε άνθηση… και παρόλο που μου αρέσει να ξεσκονίζω την ιστορία κάθε μνημείου με τις ώρες, δυστυχώς κανένας δεν κόβεται, τώρα ένας (φανταστικός) αρχισυντάκτης στέκεται πάνω από το κεφάλι μου και μουρμουράει «μαζέψου, αρκετά με τα εγκυκλοπαιδικά, προχώρα στο παρασύνθημα».
Λοιπόν είχα τόσα χρόνια να πάω στους Φιλίππους που ξαφνιάστηκα με το αναψυκτήριο, τουλάχιστον το τόσο οργανωμένο, με «συγκλονιστικό» σουβλάκι. Σε εισαγωγικά γιατί η παράσταση «Όρνιθες» είχε πολύ κόσμο, ο οποίος περίμενε στην ουρά να πάρει σουβλάκι, είχε πάει δωδεκάμιση, δεν πήραμε (σουβλάκι). Η παράσταση, για να μπω στο θέμα, ήταν εξαιρετική, πάρα πολύ ωραία, καλύτερη από άλλες εκδοχές του έργου που έχω δει σε άλλα αρχαία θέατρα. Το έργο είναι κλασσική αριστοφανική κωμωδία, σαρκαστική μαζί και αστεία – μόνον ο Αριστοφάνης ήξερε να συνδυάζει την πολιτική/κοινωνική κριτική με την πλάκα. Η κριτική είναι για την πολιτεία της εποχής του, 414 π.Χ., όταν οι «Όρνιθες» παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στα Μεγάλα Διονύσια και κέρδισαν το δεύτερο βραβείο – φανταστείτε πόσο καλό ήταν το έργο που πήρε το πρώτο βραβείο… ή και όχι, μια και ο Αριστοφάνης δεν ήταν ο αγαπημένος του Συστήματος. Το οποίο Σύστημα το κάνει φύλλο φτερό με τους δύο φίλους, οι οποίοι χτίζουν μια πόλη στον ουρανό με τη βοήθεια των πουλιών, για να μην έχει διαφθορά, κολακεία, υποκρισία και απάτη η νέα πόλη τους, η Νεφελοκοκκυγία.
Δεν σας λέω τι γίνεται στη συνέχεια, μήπως πάτε να δείτε το έργο, που είναι εξαιρετικό: ο Άρης Μπινιάρης το σκηνοθετεί με φαντασία, η κίνηση του χορού, τα κοστούμια, ο χορός ο ίδιος, οι ηθοποιοί, όλοι είναι αστέρια. Πρωταγωνιστές είναι ο ενεργητικός Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και ο σέξι Γιώργος Χρυσοστόμου, πηδώντας άψογα ο ένας πάνω στον άλλον σε μια παράσταση-σώου που ακτινοβολεί με συνεχή κίνηση. Δεν τους υποτιμάω με τους παραπάνω χαρακτηρισμούς κι ας δείχνουν σαχλοί, ο Οδυσσέας δεν είναι μόνον ενεργητικός και ο Χρυσοστόμου δεν είναι μόνον σέξι, αλλά πόσες φορές μπορεί να γράψει κανείς «καταπληκτικοί, ηθοποιάρες» κ.λπ.; Επιπλέον είναι αφοσιωμένοι στον ρόλο τους, έχουν χημεία μεταξύ τους, πράγμα άντε-να-σου-κάτσει, σε αρχαίο έργο. Ο θίασος: Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλιος Ιακωβίδης, Θανάσης Ισίδωρος, Τάσος Κορκός, Κωνσταντίνος Κορωναίος, Σοφία Κουλέρα, Αυγουστίνος Κούμουλος, Μαρία Κυρώζη, Ερρίκος Μηλιάρης, Μάριος Παναγιώτου, Κυριάκος Σαλής, Αλεξία Σαπρανίδου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Ειρήνη Τσέλλου – τους γράφω όλους επειδή είναι σούπερ μιλάμε, οι καλυτερότεροι. Η επίσης σούπερ κινησιολογία είναι του Αλέξανδρου Βαρδαξόγλου, τα τέλεια σκηνικά και κοστούμια είναι του Πάρι Μέξη, η απόλυτα ταιριαστή, ατμοσφαιρική μουσική του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη.
Ωραία, σας έπηξα με τα ονόματα αλλά είναι οι συντελεστές, κι άλλοι τόσοι που δεν αναφέρω, που έφτιαξαν αυτή την ωραία παράσταση για την οποία θα ήταν περήφανος ο Αριστοφάνης. Το θέατρο των Φιλίππων ήτανε γεμάτο την πρώτη βραδιά, και μαγικό όντως, με τη δροσιά να κατεβαίνει από το βουνό μαζί με το αεράκι σε μια καυτή καλοκαιρινή παράσταση, στη διάρκεια της οποίας εμείς οι θεατές ξεχάσαμε τα πάντα και ταξιδέψαμε στη (μαγική, λέμε) Νεφελοκοκκυγία…
ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας, 2510620566.
Κρηνίδες καφέ «Προσκήνιο», Θέατρο Φιλίππων 2510516090
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο ηθοποιός μάς μίλησε με αφορμή τον ρόλο του στην «Ηλέκτρα εντός» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου
Εκεί όπου ένα ζευγάρι αποζητά την ηρεμία, αλλά τελικά αυτή αποδεικνύεται σύντομη και πολύ επικίνδυνη
Μιλήσαμε με την ηθοποιό που παίζει σε μία από τις πιο επιτυχημένες θεατρικές παραστάσεις της σεζόν
«Αυτή η νύχτα μένει»: το βιβλίο, η παράσταση, η γέννηση και το τέλος των σκυλάδικων
Ο «Εραστής» του Χάρολντ Πίντερ, το πάθος ως πράξη χειραφέτησης και η γυναικεία επιθυμία στη σκηνή του Μικρού Γκλόρια
Η παράσταση που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή κάνει πρεμιέρα σήμερα 18 Δεκεμβρίου
Η ηθοποιός πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Εκτροφείο τεράτων» στον Μικρό Κεραμεικο
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Το σπίτι στην Εθνική- ένα ήσυχο μέρος» μας μιλά για τον ρόλο της και όχι μόνο
Μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, που μας γυρίζει πίσω στην Ελλάδα των δεκαετιών του ’80 και του ’90
Μιλήσαμε με τους δημιουργούς και συμπρωταγωνιστές της παράστασης «Τζόνι Μπλε»
Χιούμορ, συγκίνηση και πολλή μουσική
Την αγαπήσαμε για τη θρυλική της ατάκα «Σας αγαπώ». Τώρα τη συναντήσαμε με αφορμή την παράσταση «Blue Train», στην οποία πρωταγωνιστεί και της ζητήσαμε να μας μιλήσει για όλα.
Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος και η υπαρξιακή διαδρομή προς την αυθεντικότητα
Για δύο παραστάσεις, στις 16 & 17 Δεκεμβρίου
Η εκρηκτική διασκευή του Βρετανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Άικ συνεχίζει για 22 ακόμη παραστάσεις
Γιατί παραδινόμαστε στη ρουτίνα, αφήνοντας τη ζωή να περνά με εμάς απόντες;
Μιλήσαμε με τη διακεκριμένη Ελληνίδα κοντράλτο λίγο πριν τη συναυλία της στο ΚΠΙΣΝ
Η Λένα Μποζάκη, η Μαγδαληνή Σπίνου και η Νίκη Σερέτη πρωταγωνιστούν σε μια παράσταση με έντονη σωματικότητα στο Bios
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.