Θεατρο - Οπερα

Μάριο Μπανούσι: Κάθε καινούργιο ταξίδι είναι κι ένα μάθημα-εμπειρία

Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 922
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο ανερχόμενος σκηνοθέτης Μάριο Μπανούσι με το «Taverna Miresia* - Mario, Bella, Anastasia» στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Ο ανερχόμενος σκηνοθέτης Μάριο Μπανούσι με το «Taverna Miresia* - Mario, Bella, Anastasia» στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μάριο Μπανούσι: Η παράστασή του «Taverna Miresia* - Mario, Bella, Anastasia» στην πλατφόρμα grape του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Πιτσιρίκι στην Αλβανία έστηνε στον κήπο ένα σεντόνι και έπαιζε στους γείτονες κουκλοθέατρο, με χαρακτήρες εμπνευσμένους από τους συγγενείς του. Είκοσι χρόνια μετά είναι σταθερά το προσωπικό βίωμα που τροφοδοτεί τη δραματουργία του Μάριο Μπανούσι, μόνο που η σκηνή του σύνορα πια δεν γνωρίζει. «Το θέατρο που με ενδιαφέρει είναι αυτό που έχει ως αφετηρία του την αλήθεια, ό,τι σημαίνει αυτό για τον καθένα. Ένα χειροποίητο εικαστικό θεατρικό σύμπαν, που αντλεί από τα μικρά και μεγάλα που μας ταλανίζουν καθημερινά», μου λέει ο 25χρονος ταλαντούχος καλλιτέχνης, τον οποίο επαίνεσε και ο περίφημος κριτικός του Guardian, Μάικλ Μπίλινγκτον.

Το «Goodbye Lindita», μια παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς, απέσπασε δύο βραβεία στο Φεστιβάλ Bitef στο Βελιγράδι. Από τον περασμένο Οκτώβριο, μάλιστα, έχει ταξιδέψει σε τέσσερις χώρες. Τη διεθνή διαδρομή του, όμως, ξεκίνησε και η «Taverna Miresia* - Mario, Bella, Anastasia»· μια επιστροφή στη χώρα της παιδικής ηλικίας και στη μνήμη του εκλιπόντος πατέρα του, που συνάντησε ήδη το κοινό στην Τιμισοάρα και, μετά την επιστροφή της στην Πειραιώς 260, ετοιμάζεται και για τη Ζυρίχη.

Μάριο Μπανούσι, «Taverna Miresia* - Mario, Bella, Anastasia»
Μάριο Μπανούσι, «Taverna Miresia* - Mario, Bella, Anastasia» © Νάσια Στουραϊτη

Περιοδείες, διακρίσεις, υποτροφίες, αναθέσεις· το βιογραφικό του Μπανούσι ανοίγει εκθετικά μέσα σε μόλις λίγους μήνες. «Η αναγνώριση με έχει κάνει να ωριμάσω πρόωρα, έχει φέρει όμορφες συνεργασίες και προτάσεις. Και, φυσικά, πατάω με άλλον τρόπο στα πόδια μου», δηλώνει. Οι συνεργασίες και οι χώρες στις οποίες βρίσκεται για τη δουλειά του είναι το μεγαλύτερο δώρο που του έχει δώσει μέχρι τώρα η τέχνη του. «Έχω αρχίσει να μαθαίνω πώς λειτουργεί μια παραγωγή, ποια είναι τα standards και κάθε καινούργιο ταξίδι είναι κι άλλο ένα μάθημα-εμπειρία. Τα μουσεία που θα πάω, οι καλλιτέχνες που θα συναναστραφώ με τροφοδοτούν και με προχωρούν ως καλλιτέχνη». Η κουβέντα έρχεται στη διάλεξη που έδωσε στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, προσκεκλημένος του καθηγητή Δημήτρη Παπανικολάου· στη γνωριμία του με τον συγγραφέα Εντουάρ Λουί στην Αυστραλία, καθώς και με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο και τον Δημήτρη Παπαϊωάννου. «Είμαι ευγνώμων για τις συζητήσεις μας. Μιλώντας μαζί τους καταλαβαίνω κι εγώ καλύτερα ποιος είμαι και τι θέλω να κάνω».

Μάριο Μπανούσι, «Taverna Miresia* - Mario, Bella, Anastasia»
Μάριο Μπανούσι, «Taverna Miresia* - Mario, Bella, Anastasia» © Θεόφιλος Τσιμάς

Η ταυτότητα της παράστασης
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Mario Banushi
Σκηνικά – Κοστούμια: Σωτήρης Μελανός
Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Μουσική: Jeph Vanger
Συνεργάτρια δραματουργός: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Σοφία Αντωνίου
Βοηθός ενδυματολόγου: Βασιάνα Σκοπετέα
Παίζουν: Σαβίνα Γιαννάτου, Χρυσή Βιδαλάκη, Κατερίνα Κρίστο, Mario Banushi, Ευτυχία Στεφάνου
Οργάνωση – Εκτέλεση παραγωγής: TooFarEast
Σε συνεργασία με το Θέατρο στη Σάλα

Info:
Πειραιώς 260 (Η)
24 Ιουλίου στις 19:30 & 25 Ιουλίου στις 21:30

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ευθύμης Φιλίππου & Αγγελική Παπούλια, "Ετυμολογίες"
Ευθύμης Φιλίππου - Αγγελική Παπούλια: «Ετυμολογίες» κόντρα στα δεδομένα

Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»

Ανέστης Αζάς, "Τα σκυλιά"
Ανέστης Αζάς: Όταν «Τα σκυλιά» ψάχνουν το δίκιο τους

Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη

Σφάλμα σύνδεσης
Σφάλμα σύνδεσης: ΑΙ, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον;

Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών

Forced Entertainment, «Signal to Noise»
Οι Forced Entertainment εκπέμπουν Signal to Noise από την Πειραιώς 260

«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα

"Τραβιάτα" από την ΕΛΣ στο Ηρώδειο
Το καλοκαίρι 2024 σε ΕΛΣ, Μέγαρο, Πειραιά και στα ανοιχτά θέατρα της Αθήνας

«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.

Όλοι κοιτούν το σαπούνι. Από αριστερά: Αναστάσης Γεωργούλας, Αρετή Πολυμενίδη, Δημήτρης Λώλης, Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος. © Γιώργος Μάνος
Το Σαπούνι: Μια ωδή στην ελαφρότητα με τον τρόπο των ντανταϊστών

Το έργο του Φρανσίς Πονζ παρουσιάστηκε από τη νεοσύστατη ομάδα Πλατς τον περασμένο χειμώνα στην «Κάμιρος» και ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη πριν λίγες μέρες. Επιστρέφει στην Αθήνα τον χειμώνα.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.