Αργυρώ Χιώτη, τι είναι το Αναψυκτήριο;
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Η Αργυρώ Χιώτη μιλάει για το «Αναψυκτήριο» που παρουσιάζει στην Πειραιώς 260
Η Αργυρώ Χιώτη μιλά για τη νέα παράστασή της που συμμετέχει στην πλατφόρμα grape-Greek Agora of Performance του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
«Το Αναψυκτήριο, όπως λέει το όνομά του, είναι ένας τόπος όπου συγκεντρώνονται οι ψυχές –ζωντανές, νεκρές, δεν έχει τόση σημασία– για να ξεδιψάσουν. Ένας τόπος ευχάριστος στον οποίο το νερό παίζει σημαντικό ρόλο. Όσοι φτάνουν εκεί πρέπει να ακολουθήσουν τους κανόνες με βάση τους οποίους λειτουργεί, τραγουδούν συχνά για λουλούδια και φυτά, καλούνται να κάνουν τον μικρό απολογισμό της ζωής τους, να “πετάξουν όλες τις σκέψεις μακριά”, να βρουν τον χώρο τους και να υπάρξουν μέσα σε αυτόν. Παρακολουθούμε άλλους ανθρώπους να περνούν και γρήγορα να φεύγουν, και άλλους να μένουν για ένα διάστημα και να λύνουν τους λογαριασμούς τους˙ να συγχρωτίζονται με τους υπόλοιπους, να “υποδέχονται” εξίσου τα ορατά και τα αόρατα, να παίρνουν τον χρόνο για να ατενίσουν τη ζωή και το νόημά της και να θέτουν το βασικό ερώτημα: μπορούμε να συνεχίζουμε να πιστεύουμε στους μύθους;
»Στο Αναψυκτήριο υπάρχει χαλίκι, υπάρχει δροσιά, μαγικά κόλπα και πειράγματα, ευχές και ρυθμικά συντονισμένα βήματα. Σαν ένα ξόρκι υπέρ της ζωής, καταθέτει σκέψεις, θρηνητικά τραγούδια, αυτά που είναι να ξεχαστούν και όσα έρχονται στη μνήμη. “Τα κεφάλια μας οι πρωτεύουσες των πόνων μας / έχουνε βυθιστεί κάτω από τα δάκρυα”.
»Δεν πρόκειται ακριβώς για μια ιστορία, είναι περισσότερο ένας κόσμος που χτίζουμε πάνω στη σκηνή μιας ουτοπικής συνύπαρξης, μια ονειροφαντασία, μια διαδικασία για να καθαρίσουμε την ψυχή μας, μια μικρή όαση. Ανοιχτή σε συνειρμούς και πολλαπλές νοηματοδοτήσεις. Ο κόσμος της λογικής είναι όλο και πιο αδιέξοδος, ακατανόητος για εμένα, βίαιος μέσα στην απολυτότητά του. Ανατρέχοντας στις πρώτες σκέψεις που έφεραν την επιθυμία να φτιάξω αυτή την παράσταση παρατηρώ την ανάγκη ενός ανάποδου κόσμου. Τι ορίζει έναν ανάποδο κόσμο; Η οπτική μας; Ο ρυθμός του; Η αντιστροφή της ροής; Είναι αντιστροφή της ροής η επιλογή για μη αντιπαράθεση; Η καλή πρόθεση για έμψυχα και μη όντα; Η αφοβία και το απαραβίαστο του χώρου του καθενός; Η επιστροφή στο σεβασμό της ύπαρξης;».
Η ταυτότητα της παράστασης
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Σκηνικός χώρος: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Σύνθεση – Επεξεργασία – Διδασκαλία τραγουδιών: Δήμητρα Τρυπάνη
Πρωτότυπη μουσική: Jan Van Angelopoulos
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Δραματουργία: Αργυρώ Χιώτη, Ευθύμης Θέου και η ομάδα
Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός σκηνοθέτιδας: Νεφέλη Γιώτη
Βοηθός σκηνογράφου: Ήλια Στιγγάρη
Β΄ βοηθός σκηνογράφου: Σταυρούλα Παπαποστόλου
Βοηθός φωτίστριας: Μαριέττα Παυλάκη
Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Νίκος Ζιάζιαρης, Αμαλία Κοσμά, Γιώργος Κριθάρας, Ρίτα Λυτού, Εύη Σαουλίδου, Δρόσος Σκώτης, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη και κάποιοι ξεχωριστοί καλεσμένοι κάθε βράδυ
Εκτέλεση παραγωγής: Μαρία Δούρου / VASISTAS
INFO:
Πειραιώς 260 (Δ)
23 Ιουλίου στις 21:00, 24 & 25 Ιουλίου στις 21:30
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.