Θεατρο - Οπερα

Αργυρώ Χιώτη, τι είναι το Αναψυκτήριο;

Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 922
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Αργυρώ Χιώτη, "Αναψυκτήριο"
Η Αργυρώ Χιώτη με το "Αναψυκτήριο" στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου © Ανδρέας Σιμόπουλος

Η Αργυρώ Χιώτη μιλάει για το «Αναψυκτήριο» που παρουσιάζει στην Πειραιώς 260

Η Αργυρώ Χιώτη μιλά για τη νέα παράστασή της που συμμετέχει στην πλατφόρμα grape-Greek Agora of Performance του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

«Το Αναψυκτήριο, όπως λέει το όνομά του, είναι ένας τόπος όπου συγκεντρώνονται οι ψυχές –ζωντανές, νεκρές, δεν έχει τόση σημασία– για να ξεδιψάσουν. Ένας τόπος ευχάριστος στον οποίο το νερό παίζει σημαντικό ρόλο. Όσοι φτάνουν εκεί πρέπει να ακολουθήσουν τους κανόνες με βάση τους οποίους λειτουργεί, τραγουδούν συχνά για λουλούδια και φυτά, καλούνται να κάνουν τον μικρό απολογισμό της ζωής τους, να “πετάξουν όλες τις σκέψεις μακριά”, να βρουν τον χώρο τους και να υπάρξουν μέσα σε αυτόν. Παρακολουθούμε άλλους ανθρώπους να περνούν και γρήγορα να φεύγουν, και άλλους να μένουν για ένα διάστημα και να λύνουν τους λογαριασμούς τους˙ να συγχρωτίζονται με τους υπόλοιπους, να “υποδέχονται” εξίσου τα ορατά και τα αόρατα, να παίρνουν τον χρόνο για να ατενίσουν τη ζωή και το νόημά της και να θέτουν το βασικό ερώτημα: μπορούμε να συνεχίζουμε να πιστεύουμε στους μύθους;

Η σκηνοθέτρια Αργυρώ Χιώτη
Η σκηνοθέτρια Αργυρώ Χιώτη © Ανδρέας Σιμόπουλος

»Στο Αναψυκτήριο υπάρχει χαλίκι, υπάρχει δροσιά, μαγικά κόλπα και πειράγματα, ευχές και ρυθμικά συντονισμένα βήματα. Σαν ένα ξόρκι υπέρ της ζωής, καταθέτει σκέψεις, θρηνητικά τραγούδια, αυτά που είναι να ξεχαστούν και όσα έρχονται στη μνήμη. “Τα κεφάλια μας οι πρωτεύουσες των πόνων μας / έχουνε βυθιστεί κάτω από τα δάκρυα”.

»Δεν πρόκειται ακριβώς για μια ιστορία, είναι περισσότερο ένας κόσμος που χτίζουμε πάνω στη σκηνή μιας ουτοπικής συνύπαρξης, μια ονειροφαντασία, μια διαδικασία για να καθαρίσουμε την ψυχή μας, μια μικρή όαση. Ανοιχτή σε συνειρμούς και πολλαπλές νοηματοδοτήσεις. Ο κόσμος της λογικής είναι όλο και πιο αδιέξοδος, ακατανόητος για εμένα, βίαιος μέσα στην απολυτότητά του. Ανατρέχοντας στις πρώτες σκέψεις που έφεραν την επιθυμία να φτιάξω αυτή την παράσταση παρατηρώ την ανάγκη ενός ανάποδου κόσμου. Τι ορίζει έναν ανάποδο κόσμο; Η οπτική μας; Ο ρυθμός του; Η αντιστροφή της ροής; Είναι αντιστροφή της ροής η επιλογή για μη αντιπαράθεση; Η καλή πρόθεση για έμψυχα και μη όντα; Η αφοβία και το απαραβίαστο του χώρου του καθενός; Η επιστροφή στο σεβασμό της ύπαρξης;».

Αργυρώ Χιώτη, "Αναψυκτήριο"
© Ανδρέας Σιμόπουλος

Η ταυτότητα της παράστασης
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Σκηνικός χώρος: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Σύνθεση – Επεξεργασία – Διδασκαλία τραγουδιών: Δήμητρα Τρυπάνη
Πρωτότυπη μουσική: Jan Van Angelopoulos
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Δραματουργία: Αργυρώ Χιώτη, Ευθύμης Θέου και η ομάδα
Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός σκηνοθέτιδας: Νεφέλη Γιώτη
Βοηθός σκηνογράφου: Ήλια Στιγγάρη
Β΄ βοηθός σκηνογράφου: Σταυρούλα Παπαποστόλου
Βοηθός φωτίστριας: Μαριέττα Παυλάκη
Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Νίκος Ζιάζιαρης, Αμαλία Κοσμά, Γιώργος Κριθάρας, Ρίτα Λυτού, Εύη Σαουλίδου, Δρόσος Σκώτης, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη και κάποιοι ξεχωριστοί καλεσμένοι κάθε βράδυ
Εκτέλεση παραγωγής: Μαρία Δούρου / VASISTAS

INFO:
Πειραιώς 260 (Δ)
23 Ιουλίου στις 21:00, 24 & 25 Ιουλίου στις 21:30

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ευθύμης Φιλίππου & Αγγελική Παπούλια, "Ετυμολογίες"
Ευθύμης Φιλίππου - Αγγελική Παπούλια: «Ετυμολογίες» κόντρα στα δεδομένα

Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»

Ανέστης Αζάς, "Τα σκυλιά"
Ανέστης Αζάς: Όταν «Τα σκυλιά» ψάχνουν το δίκιο τους

Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη

Σφάλμα σύνδεσης
Σφάλμα σύνδεσης: ΑΙ, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον;

Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών

Forced Entertainment, «Signal to Noise»
Οι Forced Entertainment εκπέμπουν Signal to Noise από την Πειραιώς 260

«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα

"Τραβιάτα" από την ΕΛΣ στο Ηρώδειο
Το καλοκαίρι 2024 σε ΕΛΣ, Μέγαρο, Πειραιά και στα ανοιχτά θέατρα της Αθήνας

«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.

Όλοι κοιτούν το σαπούνι. Από αριστερά: Αναστάσης Γεωργούλας, Αρετή Πολυμενίδη, Δημήτρης Λώλης, Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος. © Γιώργος Μάνος
Το Σαπούνι: Μια ωδή στην ελαφρότητα με τον τρόπο των ντανταϊστών

Το έργο του Φρανσίς Πονζ παρουσιάστηκε από τη νεοσύστατη ομάδα Πλατς τον περασμένο χειμώνα στην «Κάμιρος» και ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη πριν λίγες μέρες. Επιστρέφει στην Αθήνα τον χειμώνα.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.