Σφάλμα σύνδεσης: ΑΙ, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον;
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024: O Χαλίλ Αλιζάντα, ηθοποιός και η Γιολάντα Μαρκοπούλου, σκηνοθέτις μας μιλούν για την παράσταση Σφάλμα Σύνδεσης της ομάδας Station Athens
Ο Χαλίλ Αλιζάντα γεννήθηκε στο Γκαζνί του Αφγανιστάν. Zει 17 χρόνια στην Αθήνα και τα 12 από αυτά συμμετέχει στην ομάδα Station Athens -μαζί με τον Χασάν, τον Λευτέρη, τον Aιντίμ, τον Ρεζά- που σχηματίστηκε το 2009 στην πολυπολιτισμική γειτονιά του Μεταξουργείου και αποτελείται από πρόσφυγες και μετανάστες από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές. Με υλικό τις δικές τους, αληθινές ιστορίες, οι παραστάσεις τους έχουν κερδίσει το κοινό για τον τρόπο που παντρεύουν το ντοκιμαντέρ με τη μυθοπλασία.
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024: O Χαλίλ Αλιζάντα και η Γιολάντα Μαρκοπούλου μιλούν για την παράσταση «Σφάλμα σύνδεσης»
Η νέα τους παράσταση «Σφάλμα σύνδεσης» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου εστιάζει στον γάμο, την οικογένεια και τη συντροφικότητα αναδεικνύοντας με χιούμορ τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών. Ψάχνοντας λύσεις που θα διευκολύνουν την επικοινωνία με τους δικούς τους ανθρώπους, ζητούν απαντήσεις από την τεχνητή νοημοσύνη – μια γυναίκα που αποτελεί τον έκτο χαρακτήρα του έργου. Ακολουθούν τις συμβουλές της, με κάποτε αστεία έως και παράδοξα αποτελέσματα.
«Το πιο σημαντικό κομμάτι στην παράσταση για μένα είναι όταν αφηγούμαι πώς συνάντησα στη Σουηδία για πρώτη φορά την αδερφή μου, η οποία ήταν τότε 15 ετών. Η οικογένειά μου δεν έχουμε βρεθεί ποτέ όλοι μαζί σε ένα τραπέζι. Έτσι, ρωτώ το AΙ για το αν θα βρεθούμε και θα γνωριστούμε καλύτερα. Συγκινούμαι όταν αφηγούμαι αυτή την ιστορία. Είναι μια σκηνή ακόμη, εξίσου συγκινητική αλλά και αστεία που είμαστε όλοι οι πρωταγωνιστές, ηλικιωμένοι στην Ελλάδα και ψαρεύουμε σε ένα νησάκι» αναφέρει ο Χαλίλ. Μας λέει, όμως, και πόσο σημαντική είναι για τους συμμετέχοντες αυτή η ξεχωριστή ομάδα: «Έχουμε μεγαλώσει μαζί, μας έχει κοινωνικοποιήσει, μας κάνει να νιώθουμε ελεύθεροι».
«Η παράσταση αυτή ακολουθεί ιστορικά τις προηγούμενες δουλειές μας. Η μια ιστορία συμπληρώνει την άλλη κατά μια έννοια. Ασχολούμαστε με το ζήτημα της σύνδεσης. Ως πότε μπορούμε ακόμη να “συναντιόμαστε” μόνο διαδικτυακά και όχι να ζούμε μαζί; Είμαστε στο παρόν και προσπαθούμε να επαναπροσδιορίσουμε το μέλλον. Πραγματευόμαστε π.χ. το πώς αντιμετωπίζεται η ιθαγένεια, τι επάγγελμα θα κάνει κάποιος, πώς γίνεται ένας γάμος όταν βρίσκεται κανείς εκτός της χώρας του» μας διευκρινίζει η Γιολάντα Μαρκοπούλου.
Το «Σφάλμα σύνδεσης», αξιοποιεί ακόμη, τις βιντεοπροβολές και ένα ιδιαίτερο sound design σ’ ένα υβριδικό παραστασιακό ιδίωμα. Η σκηνοθέτρια μας περιγράφει, μάλιστα, το σκηνικό σαν «ένα σύμπαν που δεν θα είναι απολύτως ρεαλιστικό αλλά θα μοιάζει σα να έχει βγει από τον ψηφιακό κόσμο». Συγκεκριμένα, οι βιντεοπροβολές έχουν να κάνουν με ντοκουμέντα από προσωπικά γεγονότα, άλλες είναι φτιαγμένες με τη χρήση ΑΙ και μερικές από διαφορετικά υλικά, «είναι μείγμα υλικών» τονίζει η Γιολάντα. Το sound design έχει να κάνει με το πως βιώνουν οι πρωταγωνιστές την τέχνη σε συνδυασμό με την τεχνητή νοημοσύνη, πότε τους φρενάρει, πότε τους δίνει κουράγιο να προχωρήσουν. «Μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον ρωτάμε το AI για παράδειγμα. Γενικότερα πάρχουν πάντα προκλήσεις σε μια παράσταση. Νιώθω αγωνία, πίστη, αγάπη και ευγνωμοσύνη για όσα κάνουμε. Είμαστε κομμάτι της ζωής των πρωταγωνιστών και εκείνοι κομμάτι της δική μας» καταλήγει.
Η ταυτότητα της παράστασης
Σύλληψη – Σκηνοθεσία Γιολάντα Μαρκοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια Αλεξάνδρα Σιάφκου, Αριστοτέλης Καρανάνος
Καλλιτεχνική συνεργάτιδα στη δραματουργία Mαργαρίτα Παπαδοπούλου
Καλλιτεχνική συνεργάτιδα στην έρευνα Κωνσταντίνα Γεωργίου
Φωτισμοί Άγγελος Παπαδόπουλος
Σχεδιασμός βίντεο Άγγελος Παπαδόπουλος, Γιολάντα Μαρκοπούλου
Μουσική σύνθεση και ηχητικός σχεδιασμός Μανώλης Μανουσάκης
Βοηθός σκηνοθέτριας Έλλη Χρονιάρη
Ηχολήπτης Kωστής Παυλόπουλος
Παίζουν Chalil Alizada, Ηossein Amiri, Aidim Joyimal, Ramzan Mohammad, Reza Mohammadi
Εκτέλεση παραγωγής POLYPLANITY Productions / Βίκυ Στρατάκη, Νίκος Χαραλαμπίδης
INFO
Πειραιώς 260 (Β)
23 & 24 Ιουλίου στις 21:30
25 Ιουλίου στις 21:00
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.