- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Σφάλμα σύνδεσης: ΑΙ, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον;
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
![Σφάλμα σύνδεσης Σφάλμα σύνδεσης](/images/1074x600/jpg/files/2024-06-27/sfalma-sundesis-ai-mporeis-na-mou-peis-ti-tha-ginei-sto-mellon.jpg)
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024: O Χαλίλ Αλιζάντα, ηθοποιός και η Γιολάντα Μαρκοπούλου, σκηνοθέτις μας μιλούν για την παράσταση Σφάλμα Σύνδεσης της ομάδας Station Athens
Ο Χαλίλ Αλιζάντα γεννήθηκε στο Γκαζνί του Αφγανιστάν. Zει 17 χρόνια στην Αθήνα και τα 12 από αυτά συμμετέχει στην ομάδα Station Athens -μαζί με τον Χασάν, τον Λευτέρη, τον Aιντίμ, τον Ρεζά- που σχηματίστηκε το 2009 στην πολυπολιτισμική γειτονιά του Μεταξουργείου και αποτελείται από πρόσφυγες και μετανάστες από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές. Με υλικό τις δικές τους, αληθινές ιστορίες, οι παραστάσεις τους έχουν κερδίσει το κοινό για τον τρόπο που παντρεύουν το ντοκιμαντέρ με τη μυθοπλασία.
![Χαλίλ Αλιζάντα Χαλίλ Αλιζάντα](/images/w734/jpg/files/2024-06-27/sfalma-syndeshs__1_.jpg)
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024: O Χαλίλ Αλιζάντα και η Γιολάντα Μαρκοπούλου μιλούν για την παράσταση «Σφάλμα σύνδεσης»
Η νέα τους παράσταση «Σφάλμα σύνδεσης» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου εστιάζει στον γάμο, την οικογένεια και τη συντροφικότητα αναδεικνύοντας με χιούμορ τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών. Ψάχνοντας λύσεις που θα διευκολύνουν την επικοινωνία με τους δικούς τους ανθρώπους, ζητούν απαντήσεις από την τεχνητή νοημοσύνη – μια γυναίκα που αποτελεί τον έκτο χαρακτήρα του έργου. Ακολουθούν τις συμβουλές της, με κάποτε αστεία έως και παράδοξα αποτελέσματα.
«Το πιο σημαντικό κομμάτι στην παράσταση για μένα είναι όταν αφηγούμαι πώς συνάντησα στη Σουηδία για πρώτη φορά την αδερφή μου, η οποία ήταν τότε 15 ετών. Η οικογένειά μου δεν έχουμε βρεθεί ποτέ όλοι μαζί σε ένα τραπέζι. Έτσι, ρωτώ το AΙ για το αν θα βρεθούμε και θα γνωριστούμε καλύτερα. Συγκινούμαι όταν αφηγούμαι αυτή την ιστορία. Είναι μια σκηνή ακόμη, εξίσου συγκινητική αλλά και αστεία που είμαστε όλοι οι πρωταγωνιστές, ηλικιωμένοι στην Ελλάδα και ψαρεύουμε σε ένα νησάκι» αναφέρει ο Χαλίλ. Μας λέει, όμως, και πόσο σημαντική είναι για τους συμμετέχοντες αυτή η ξεχωριστή ομάδα: «Έχουμε μεγαλώσει μαζί, μας έχει κοινωνικοποιήσει, μας κάνει να νιώθουμε ελεύθεροι».
![Χαλίλ Αλιζάντα Χαλίλ Αλιζάντα](/images/w734/jpg/files/2024-06-27/sfalma-syndeshs__2_.jpg)
«Η παράσταση αυτή ακολουθεί ιστορικά τις προηγούμενες δουλειές μας. Η μια ιστορία συμπληρώνει την άλλη κατά μια έννοια. Ασχολούμαστε με το ζήτημα της σύνδεσης. Ως πότε μπορούμε ακόμη να “συναντιόμαστε” μόνο διαδικτυακά και όχι να ζούμε μαζί; Είμαστε στο παρόν και προσπαθούμε να επαναπροσδιορίσουμε το μέλλον. Πραγματευόμαστε π.χ. το πώς αντιμετωπίζεται η ιθαγένεια, τι επάγγελμα θα κάνει κάποιος, πώς γίνεται ένας γάμος όταν βρίσκεται κανείς εκτός της χώρας του» μας διευκρινίζει η Γιολάντα Μαρκοπούλου.
Το «Σφάλμα σύνδεσης», αξιοποιεί ακόμη, τις βιντεοπροβολές και ένα ιδιαίτερο sound design σ’ ένα υβριδικό παραστασιακό ιδίωμα. Η σκηνοθέτρια μας περιγράφει, μάλιστα, το σκηνικό σαν «ένα σύμπαν που δεν θα είναι απολύτως ρεαλιστικό αλλά θα μοιάζει σα να έχει βγει από τον ψηφιακό κόσμο». Συγκεκριμένα, οι βιντεοπροβολές έχουν να κάνουν με ντοκουμέντα από προσωπικά γεγονότα, άλλες είναι φτιαγμένες με τη χρήση ΑΙ και μερικές από διαφορετικά υλικά, «είναι μείγμα υλικών» τονίζει η Γιολάντα. Το sound design έχει να κάνει με το πως βιώνουν οι πρωταγωνιστές την τέχνη σε συνδυασμό με την τεχνητή νοημοσύνη, πότε τους φρενάρει, πότε τους δίνει κουράγιο να προχωρήσουν. «Μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον ρωτάμε το AI για παράδειγμα. Γενικότερα πάρχουν πάντα προκλήσεις σε μια παράσταση. Νιώθω αγωνία, πίστη, αγάπη και ευγνωμοσύνη για όσα κάνουμε. Είμαστε κομμάτι της ζωής των πρωταγωνιστών και εκείνοι κομμάτι της δική μας» καταλήγει.
Η ταυτότητα της παράστασης
Σύλληψη – Σκηνοθεσία Γιολάντα Μαρκοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια Αλεξάνδρα Σιάφκου, Αριστοτέλης Καρανάνος
Καλλιτεχνική συνεργάτιδα στη δραματουργία Mαργαρίτα Παπαδοπούλου
Καλλιτεχνική συνεργάτιδα στην έρευνα Κωνσταντίνα Γεωργίου
Φωτισμοί Άγγελος Παπαδόπουλος
Σχεδιασμός βίντεο Άγγελος Παπαδόπουλος, Γιολάντα Μαρκοπούλου
Μουσική σύνθεση και ηχητικός σχεδιασμός Μανώλης Μανουσάκης
Βοηθός σκηνοθέτριας Έλλη Χρονιάρη
Ηχολήπτης Kωστής Παυλόπουλος
Παίζουν Chalil Alizada, Ηossein Amiri, Aidim Joyimal, Ramzan Mohammad, Reza Mohammadi
Εκτέλεση παραγωγής POLYPLANITY Productions / Βίκυ Στρατάκη, Νίκος Χαραλαμπίδης
INFO
Πειραιώς 260 (Β)
23 & 24 Ιουλίου στις 21:30
25 Ιουλίου στις 21:00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.
Συνεργάστηκε επί σειρά ετών με το ΚΘΒΕ - Το αντίο των συναδέλφων του
Οι πρώτες αποκλειστικές φωτογραφίες της παράστασης
Οι παραστάσεις των Καρολίν Γκιγελά Ενγκιγέν, Ράμπι Μρουέ, Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ, Forced Entertainment, Σουζάνε Κένεντι, Σάιμον Στόουν , Κόρνελ Μούντρουτσο κ.ά.
Ξανανοίγει τις πόρτες του για το κοινό τον Οκτώβριο του 2024 και υποδέχεται πλέον τη δραματική τέχνη
Ο Μάνος Βαβαδάκης και πέντε ηθοποιοί της νεότερης γενιάς περιοδεύουν με την κωμωδία του Αριστοφάνη από την Θράκη έως την Πελοπόννησο
Το έργο του Φρανσίς Πονζ παρουσιάστηκε από τη νεοσύστατη ομάδα Πλατς τον περασμένο χειμώνα στην «Κάμιρος» και ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη πριν λίγες μέρες. Επιστρέφει στην Αθήνα τον χειμώνα.
«Και η Ιουλιέτα και η Μεταξία έχουν ένα μεγάλο κομμάτι μου»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.