- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Θέατρο-Χορός: 30 παραστάσεις που ξεκινούν μετά το Πάσχα
«Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη, «Κοππέλια» στην ΕΛΣ, «Ένας εχθρός του λαού» στο Ρεκτιφιέ, «Και λέγε λέγε» στο Τέχνης, «Αίμα στη σκηνή» στο Σύγχρονο κ.ά.
Θέατρο-Χορός: 30 πρεμιέρες σε Στέγη, ΕΛΣ, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Θέατρο Τέχνης, Αμφι-θέατρο Σ. Ευαγγελάτου, Πορεία, Θησείον κ.ά.
Η χειμερινή θεατρική σεζόν έκλεισε, ζήτω η ενδιάμεση περίοδος του Μαΐου. Δεκάδες νέες παραστάσεις θα διεκδικήσουν την προσοχή μας πριν ανέβει η αυλαία στις θερινές σκηνές της πόλης. Ακολουθεί μια χορταστική λίστα με μεταπασχαλινές πρεμιέρες.
Θέατρο-Χορός: νέες παραστάσεις που έρχονται στις 9-15 Μαΐου
Περιμένοντας τον Γκοντό
Μετά την Ιταλία και πριν την Κίνα, την Βουλγαρία, την Ρουμανία και την Ουγγαρία, η παράσταση του διεθνή Έλληνα σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου φτάνει και στην Αθήνα προτείνοντας μια ανάγνωση στα όρια του μνημειακού και του κωμικού στο εμβληματικό κείμενο του Σάμιουελ Μπέκετ, Περιμένοντας τον Γκοντό. Σ’ έναν χώρο που ορίζει ένα μαύρο ικρίωμα, σαν νεκρικό μνημείο, και αντηχούν εκκλησιαστικοί ύμνοι, ταγκό και σειρήνες πολέμου, οι βετεράνοι Σισιλιάνοι ηθοποιοί Έντσο Βετράνο και Στέφανο Ραντίζι, ως Βλαδίμηρος και Εστραγκόν, αναμένουν εκείνον που δεν θα έρθει ποτέ να τους γλιτώσει από το οντολογικό αδιέξοδο του να υπάρχεις προσδοκώντας πάντα κάτι.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 15 έως 19 Μαΐου
Κοππέλια
Μέσα από τον κινησιολογικό κώδικα του σύγχρονου χορού προσεγγίζει ο Έντουαρντ Κλουγκ, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μπαλέτου του Εθνικού Θεάτρου Σλοβενίας στο Μάριμπορ, το φημισμένο κλασικό μπαλέτο του Λεό Ντελίμπ στην ΕΛΣ. Η δική του Κοππέλια, η μηχανική κούκλα που ερωτεύεται ο Φραντς στη γιορτή του γάμου του, παρουσιάζεται «ως ένας περίπλοκος χαρακτήρας, με εξαιρετικές ικανότητες συμμόρφωσης. Σχεδόν επικίνδυνη». Για τη νέα αυτή εκδοχή της, μάλιστα, ο βραβευμένος χορογράφος ζήτησε από τον Μίλκο Λάζαρ να γράψει συμπληρωματική μουσική, που θα έδινε έμφαση στην ατμόσφαιρα του σκοτεινού ρομαντισμού του έργου του Χόφμαν.
Εθνική Λυρική Σκηνή, 12, 15, 17, 18, 19 Μαΐου
Μαρίκες
Δεν πρόκειται για διάσημες περσόνες αλλά για γυναίκες από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας που στην πλειονότητά τους έζησαν σε βίαια, νοσηρά και τοξικά περιβάλλοντα. Έπεσαν και σηκώθηκαν, γκρέμισαν και ξανάχτισαν. Οι αφηγήσεις τους, που κατέγραψαν οι σκηνοθέτριες Κατερίνα Αδαμάρα και Γιώλικα Πουλοπούλου, μαζί με τις Κατερίνα Τουκμενίδου και Βάλια Τσιριγώτη προσφέρουν το υλικό σε μια επί σκηνής συνάντηση για τις έμφυλες διακρίσεις. Όλα ξεκινούν από την ιστορία μιας γυναίκας που έζησε στην ελληνική επαρχία, ερωτεύθηκε στα νιάτα της έναν αντάρτη και παντρεύτηκε από προξενιό για να ξεπλύνει την «ντροπή».
Θέατρο ΕΛΕΡ - Ελένη Ερήμου, 8 Μαΐου έως 2 Ιουνίου
Ένας εχθρός του λαού
Μέχρι πού μπορεί να φτάσει κάποιος γι’ αυτά που πιστεύει; Κι αν η αναζήτηση της ελευθερίας οδηγήσει σε μια μοναχική πορεία; Η Γεωργία Μαυραγάνη προσεγγίζει για πρώτη φορά το σύμπαν του Ίψεν παρουσιάζοντας ένα διάσημο έργο του με έντονη πολιτική διάσταση. Γραμμένο το 1882, μάς μεταφέρει στο παραλιακό Σκίεν της Νορβηγίας όπου ο γιατρός Τόμας Στόκμαν ανακαλύπτει πως τα λουτρά, μοχλός ανάπτυξης της μικρής πόλης, είναι μολυσμένα. Όταν γνωστοποιεί το πρόβλημα, βρίσκεται μπροστά σε μια απρόθυμη για την αλήθεια κοινή γνώμη. Η άποψη των πολλών καθορίζεται με βάση το οικονομικό κέρδος και όταν ο ήρωας αμφισβητείτο ορθό της πλειοψηφίας, τον αποκηρύττουν ως «εχθρό της κοινωνίας και του λαού»…
Θέατρο Ρεκτιφιέ, 9 έως 30 Μαΐου
Ριχάρδος ΙΙΙ*
Ο Ορέστης Τζιόβας θα ενσαρκώνει τον περίφημο σαιξπηρικό ήρωα στην ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη που ανεβάζει η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη. Θα ερμηνεύει, όμως, ταυτόχρονα και έναν σκηνοθέτη που φέρεται αυταρχικά και παρενοχλεί τους ηθοποιούς του ενώ κρατά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Ριχάρδο ΙΙΙ» που ετοιμάζει. Μέσα από τις πρόβες για αυτή την παράσταση βλέπουμε να εκτυλίσσεται η βίαιη ιστορία του διεφθαρμένου βασιλιά της Αγγλίας που κατέκτησε τον θρόνο έχοντας εξοντώσει τους αντιπάλους του, αλλά ταυτόχρονα και μια σκοτεινή ιστορία κατάχρησης εξουσίας πίσω από τις κλειστές πόρτες των προβών και την αγωνιώδη προσπάθεια ενός ηθοποιού (Γιώργης Παρταλίδης) να προβάλει την εμπειρία του.
Σύγχρονο Θέατρο, από 9 Μαΐου
Στη σκιά του Λούσια
Ένα «αδύναμο στα μυαλά», αλαφροϊσκιωτο, αλλά αγαθό και αγνό παιδί, παρατηρεί τον κόσμο και φιλοσοφεί βαθιά την κάθε στιγμή. «Κλεισμένος μες στα μαύρα περιγράμματα του πρώτου ανθρώπου ή του Καραγκιόζη» φανερώνει τη σκληρότητα και την υποκρισία γύρω του, στα Γιάννενα όπου ζει την εποχή του Εμφυλίου και κατά τα μεταπολεμικά χρόνια. Το βραβευμένο μυθιστόρημα «Ο Λούσιας» του Νίκου Χουλιαρά ζωντανεύει μέσα από ένα παράξενο θέατρο σκιών φτιαγμένο από τις φιγούρες των έργων του. Πίσω από τον μπερντέ ο έμπειρος σκιοπαίχτης Άθως Δανέλλης. Σκηνοθετεί και παίζει η Ρηνιώ Κυριαζή.
Θέατρο Θησείον, 9 Μαΐου έως 16 Ιουνίου
Κυνήγι αρουραίων
«Αυτός» και «Αυτή» έχουν βγει το πρώτο τους ραντεβού. Μιλούν για τη φύση και το ένστικτο του ανθρώπου, τον καταναλωτισμό και την ανάγκη τους για φυσική επαφή, σκοτώνοντας πού και πού αρουραίους. Στην προσπάθειά τους για ουσιαστική σύνδεση και εγγύτητα, απογυμνώνουν βίαια και αποφασιστικά τους εαυτούς τους από κάθε τι ξένο, ως τον τελευταίο πυροβολισμό… Ο Αυστριακός σκηνοθέτης Μάρτιν Σάρνχορστ παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το θεατρικό έργο-σκάνδαλο του συμπατριώτη του Πέτερ Τουρίνι, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο βιεννέζικο Volkstheater το 1971. Πρωταγωνιστούν η Μαριλένα Καβάζη και ο Φώτης Λαζάρου.
Studio Μαυρομιχάλη, από 9 Μαΐου
Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα
Το μυθιστόρημα της Άλκης Ζέη για πρώτη φορά στο θέατρο από τον σκηνοθέτη Φώτη Μακρή και μέσα από την ερμηνεία της Γιασεμί Κηλαηδόνη. Σ’ ένα μεταίχμιο της ζωής της και της πρόσφατης ιστορίας μας –στη διάρκεια της δικτατορίας– η κεντρική ηρωίδα αφηγείται την εμπειρία της από τις ταραγμένες δεκαετίες 1940-1970. Η διασκευή του μυθιστορήματος, που έχει γίνει από τον σκηνοθέτη, την Κλεοπάτρα Τολόγκου και τη Στέλλα Κρούσκα, πλέκεται στον διπλό ιστό της προσωπικής και της συλλογικής περιπέτειας.
Θέατρο Μεταξουργείο, 9 Μαΐου έως 2 Ιουνίου
Αλιγάτορες
Ο Ντάνιελ Τέρνερ τα έχει όλα. Μια αφοσιωμένη σύζυγο, δυο όμορφα παιδιά, τη δουλειά του ως καθηγητή που αγαπά. Ώσπου μια καταγγελία για το παρελθόν του, αρχίζει να γκρεμίζει τον κόσμο του. Πόσο εύκολα «κατασκευάζεται» μια πληροφορία; Πού ξεκινάει και πού σταματάει η αλήθεια; Ποια είναι τα θύματα και ποιοι οι θύτες; Ο Γεράσιμος Γεννατάς, η Φαίη Ξυλά, η Αθηνά Χατζηαθανασίου, η Σάντυ Χατζηϊωάννου και η Παναγιώτα Χαϊδεμένου στο ψυχολογικό δράμα του Άντριου Κήτλεϊ. Μετάφραση και σκηνοθεσία: Γιάννης Λασπιάς.
Θέατρο Γκλόρια, 9 Μαΐου έως 8 Ιουνίου
Παλινωδία ή Ορφέας και Ευριδίκη
Τέσσερις ηθοποιοί (Γιάννης Κόραβος, Νίκος Κουκάς, Παναγιώτα Παπαδοπούλου, Λίνα Πάτσιου) εναλλάσσονται στους ρόλους του ζευγαριού που χωρίζει ο θάνατος, παρουσιάζοντας με μια σύγχρονη οπτική τον γνωστό μύθο για τον χαρισματικό μουσικό που πηγαίνει στον Κάτω Κόσμο προκειμένου να ξαναφέρει στη Γη την αγαπημένη του. Μέσα από μία πολυπρισματική αφήγηση, η Βαρβάρα Νταλιάνη επιχειρεί να εξετάσει την ιστορία όχι μόνο μέσα από τα δραματουργικά και καλλιτεχνικά του διακείμενα, αλλά και μέσα από τις φιλοσοφικές, τελετουργικές και επιστημονικές του προεκτάσεις.
Θέατρο Φούρνος, από 9 Μαΐου
Αίμα στη σκηνή
Ένας θίασος της συμφοράς ετοιμάζεται να παρουσιάσει τον «Άμλετ» σε μία αμερικανική πόλη. Κι ενώ ο επικεφαλής της ομάδας Κάρλτον Στόουν ο πρεσβύτερος, σπουδαίος κάποτε στον συγκεκριμένο ρόλο αλλά πλέον εντελώς παραιτημένος, προσπαθεί να αναδείξει τον απρόθυμο γιο του στον Άμλετ που ο ίδιος ήταν κάποτε, το θέατρο μπλέκεται με τη ζωή και οι ήρωες του Σαίξπηρ με τον Τρέπλιεφ και την Αρκάντινα από τον «Γλάρο» του Τσέχωφ. Ο Τάσος Πυργιέρης μας συστήνει σε πανελλαδική πρώτη την φρενήρη κωμωδία του (γνώριμου από την «Κατάρα της Ίρμας Βεπ») Αμερικανού συγγραφέα και ηθοποιού Τσαρλς Λάντλαμ. Στο δυναμικό της παράστασης οι Θάνος Λέκκας, Αλέξανδρος Βάρθης, Ρένα Κυπριώτη, Χρήστος Σταθούσης, Φοίβος Μαρκιανός, Μαριλένα Μόσχου, Μάκης Νάνος.
Σύγχρονο Θέατρο, από 10 Μαΐου
Μάθε με να φεύγω
«Ένα τραγούδι για τους έρωτες που χάθηκαν και τους έρωτες που έρχονται, για τα όνειρα που έσβησαν και γι’ αυτά που γεννιούνται. Για τις ήττες και τις νίκες μας» είναι για τον Γιάννη Σκουρλέτη το ανέκδοτο έργο του Άκη Δήμου που παρουσιάζει. Φλερτάροντας με το μπουλβάρ αλλά και με το ψυχολογικό θέατρο δωματίου, μας μεταφέρει σ’ ένα παλιό ξενοδοχείο όπου ζουν η Αγνή και ο αδερφός της Ίων και όπου επιστρέφει ένας μυστηριώδης ανώνυμος Άντρα, χρόνια μετά από μια θυελλώδη ερωτική νύχτα που πέρασε εκεί.
bijoux de kant HOOD art space, από 10 Μαΐου
Άτλας της δεκαετίας του 2000
11η Σεπτεμβρίου 2001, Αθήνα και Euro 2004, κατάρρευση της Lehman Brothers, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, παγκόσμια οικονομική κρίση, μετρό, τσουνάμι. Παράπονο δεν έχουμε, διόλου βαρετή δεν υπήρξε η πρώτη δεκαετία της νέας χιλιετίας. Πώς ήμασταν, τι ονειρευόμασταν και φοβόμασταν 20 χρόνια πριν; Και πώς αυτά τα πρόσωπα διαμόρφωσαν το σήμερα; Μια παράσταση-ματιά στην δεκαετία του 2000 από τον Παντελή Φλατσούση. Με τους Λένα Δροσάκη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιώργο Γλάστρα, Γιώργο Κριθάρα.
Δημοτικό Θεάτρου Πειραιά, από 10 Μαΐου
Άλλες εποχές
Με τις «Άλλες εποχές» του Άγγλου Νομπελίστα συγγραφέα καταπιάνεται ο Άρης Τρουπάκης. H υπόθεση θέλει τον Ντίλι (Δημήτρης Αλεξανδρής) και την Κέιτ (Ερατώ Πίσση) να ζουν σε ένα απομονωμένο σπίτι δίπλα στη θάλασσα. Η επίσκεψη της Άννας (Δέσποινα Κούρτη) λειτουργεί σαν καταλύτης στη σχέση τους, αποκαλύπτοντας πως και οι δύο αποκρύπτουν πράγματα για το παρελθόν τους. Ένα έργο που μιλάει για τη διαχείριση της μνήμης, τους άλυτους λογαριασμούς μεταξύ των ζευγαριών και για το παρελθόν που μοιάζει όλο και πιο μακρινό όσο μεγαλώνουμε.
Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, από 10 Μαΐου
Κάτι διαφορετικό 2
Γιορτάζουν τα δέκα χρόνια από την πρώτη τους εμφάνιση στην Αθήνα και χτίζουν ένα αυτοσχέδιο σατιρικό βαριετέ, έναν κόσμο μέσα στον οποίο χωράνε τα πάντα. Για τους C for Circus ο λόγος που, μετά το «Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον», μας προσκαλούν σε «μια παράσταση που σηματοδοτεί την επιστροφή στο σουρεαλιστικό τσίρκο της νεανικής ορμής και αθωότητας, την εμπιστοσύνη στην πολυφωνία της ζωής, την αποδόμηση της κοινωνικής πραγματικότητας και την συνεχόμενη αλλαγή». Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Παναγιώτης Γαβρέλας και το κείμενο η ομάδα και η Άρτεμις Γρύμπλα.
Θέατρο Τζένη Καρέζη, από 10 Μαΐου
Οι Κάλπηδες
Μετά τους «Χαλασοχώρηδες» του Παπαδιαμάντη, την «Μαζώχτρα» του Εφταλιώτη, τον «Αυτόχειρα» του Μητσάκη και το «Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως» του Βιζυηνού, η θεατρική ομάδα «Πτωχαλαζόνες» και ο Κώστας Παπακωνσταντίνου επιστρέφουν στη δραματοποίηση της λογοτεχνίας με ένα κωμικό διήγημα του Στρατή Μυριβήλη. Πρωταγωνιστές του δύο ξακουσμένοι κατεργάρηδες οι οποίοι, προσπαθώντας να διακριθούν ο ένας έναντι του άλλου στην απατεωνιά, μπλέκουν σε περιπέτειες, συναντούν πειρατές, θησαυρούς, βρυκόλακες, δαιμόνους και «περιποιητικούς» Ανατολίτες, και αφού κακοπάθουν αρκετά, αναγκάζονται να παραδεχτούν ο ένας την «αξία» του άλλου.
Θέατρο Μπέλλος, 10 Μαΐου έως 9 Ιουνίου
Farewell / Εν τόπω χλοερώ
Θα μπορείς να πίνεις το ποτό σου και να μπαινοβγαίνεις στο νέο θεατρικό κάλεσμα της ομάδας Ντουθ που φέτος στήνει σκηνικό για γάμο. Ανάμεσα σε τούλια, σπρέι μαλλιών, παραδοσιακούς χορούς και φθηνή σαμπάνια, οι millenials της περσινής τους παράστασης «Nostalgia Generation» πενθούν για το θλιβερό παρόν και αναρωτιούνται: Να είναι κανείς ή να μην είναι; Είναι η αγάπη για τους τολμηρούς; Γιατί η Παναγία δεν αναστήθηκε; Ο ΕΝΦΙΑ επηρεάζει τον οικογενειακό τάφο; Ή όπως περιγράφει η σκηνοθέτρια Βάσια Ατταριάν την παράσταση: «Μια σκοτεινή κωμική βραδιά, διαρκείας, για το πώς ο χρόνος κυλάει και τα βάζει μαζί σου και εσύ μαζί του ανεξαρτήτως σε ποια γενιά, τελικά, ανήκεις».
Θέατρο 104, από 10 Μαΐου
Σ’ εσάς που με ακούτε
Δεύτερη κάθοδος για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στην Αθήνα μέσα στην άνοιξη, με το εμβληματικό κείμενο της Λούλας Αναγνωστάκη αυτή τη φορά. Μια κραυγή αγωνίας για τα κοινωνικά, πολιτικά και ατομικά αδιέξοδα που μαστίζουν τη σύγχρονη κοινωνία –τον φόβο απέναντι στη νέα τάξη πραγμάτων, την ανάδυση του νεοφασισμού στην Ευρώπη, αλλά και την ανασφάλεια που επιφέρει η κοινωνική διαφθορά και παρακμή– το έργο σκηνοθετεί ο Χρήστος Θεοδωρίδης (μετά το «Ποιός σκότωσε τον πατέρα μου» του Εντουάρ Λουί που αγκάλιασαν κοινό και κριτική). Μια πρόσκληση να αναρωτηθούμε «τι φοβόμαστε, τι ελπίζουμε και πώς μοιάζει το αύριο που κοιμάται μέσα μας».
Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου, 11 έως 26 Μαΐου
Πόθεν έσχες
Την κωμικοτραγική ιστορία ενός απατεώνα που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας κι έγινε το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής αφηγείται η Νεφέλη Μαϊστράλη στο νέο της έργο. Γιατί ο πρωταγωνιστής της, ο νεαρός Φώντας Κουτελάνος, που τη δεκαετία του 1980 ανεβοκατεβαίνει στην Αθήνα με τη νταλίκα του για να εφοδιάζει με παράνομη βότκα το νυχτερινό κέντρο «Προσκύνημα» στην παραλιακή, έχει μεγάλα όνειρα. Εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη νέα «πράσινη» εποχή που ανατέλλει και γίνεται μεγιστάνας, πρωταγωνιστώντας σε οικονομικά και πολιτικά σκάνδαλα. Μέχρι που δίνεται εντολή για την σύλληψή του και ξεκινάει μια πολύκροτη δίκη... Σκηνοθετούν η Γιώτα Σερεμέτη και ο Κώστας Φιλίππογλου.
Θέατρο Βεάκη, 11 Μαΐου έως 9 Ιουνίου
Μήδειας μπούρκα
Τι σημαίνει για μια γυναίκα με διαφορετική καταγωγή, πολιτισμό και θρησκεία να πρέπει να εγκαταλείψει την ταυτότητά της ώστε να μην ξεχωρίζει από τις ομόφυλές της του δυτικού κόσμου; Μετά το δεύτερο αρχαίο θέατρο της Λάρισας και το United Solo Festival στη Νέα Υόρκη, όπου και βραβεύτηκε ως καλύτερη παράσταση σωματικού θεάτρου, η παραγωγή του Θεσσαλικού Θεάτρου έρχεται στο Γκάζι. Η Κυριακή Σπανού σκηνοθετεί τη Μαρσέλα Λένα ως Μήδεια στο έργο του Ανδρέα Φλουράκη, σε μια περφόρμανς που αποκαλύπτει τα διαδοχικά προσωπεία που ενδύθηκε μέσα στον χρόνο ώστε να επιβιώσει αλλά και την άρνηση να σκοτώσει τα παιδιά της.
Θέατρο Έν Άθήναις, 11 Μαΐου έως 2 Ιουνίου
Γράμμα στον πατέρα
Εκατό χρόνια από τον θάνατο του Φραντς Κάφκα, η Πηνελόπη Φλουρή φέρνει στη σκηνή την πολυσέλιδη επιστολή που έγραψε στον πατέρα του μετά από μια έντονη λογομαχία τους –αλλά δεν παραδόθηκε ποτέ–, επιθυμώντας να φτάσει στην προσωπική του αλήθεια και λύτρωση. Στην παράσταση της ομάδας Abnormal τον συγγραφέα ζωντανεύει ο Φοίβος Παπακώστας μέσα σε ένα οπτικοακουστικό σύμπαν το οποίο συντίθεται από ημερολογιακές καταγραφές κι όνειρά του. Ως άλλος «δικαστής» στην «τρομερή τούτη δίκη» που εκκρεμεί ανάμεσα τους μας αποκαλύπτεται μέσα από οθόνες ο πατέρας (Δημήτρης Καταλειφός). Την μουσική παρτιτούρα συνέθεσε ο Τhe Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης).
H.ug, 11 Μαΐου έως 10 Ιουνίου
Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου
Ο θάνατος απεργεί και η γη έχει γεμίσει με… εν αναμονή νεκρούς. Η Σάνα έχει αποτύχει σε κάθε της προσπάθεια να αυτοκτονήσει, όμως ο Μίκυ θα της μιλήσει για μια πύλη στον χωροχρόνο, η οποία μπορεί να την οδηγήσει πίσω, στη νύχτα της σύλληψής της. Η Δέσποινα-Ντορίνα Ρεμεδιάκη, αριστούχος της περίφημης σχολής GITIS της Μόσχας, σκηνοθετεί το νέο έργο της Αργυρώς Βώβου. Πρόκειται για ένα κείμενο που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Πορεία και παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Νέο Αίμα».
Θέατρο Πορεία, από 12 Μαΐου
Και λέγε λέγε
Κείμενα της Λένας Κιτσοπούλου και μια ταινία της σε κινηματογράφηση της Εύης Καλογηροπούλου, φωτογραφίες του Γιώργου Καπλανίδη και του Τάκη Διαμαντόπουλου, ένα videoclip σε τραγούδι του Νίκου Κυπουργού: να τα υλικά που συνθέτουν τη νέα δημιουργία της γνωστής σκηνοθέτριας. Ένα έργο για τον έρωτα, εμπνευσμένο από το τραγούδι του Στράτου Διονυσίου, «ανολοκλήρωτο, λάθος, εκτός εποχής, ανεπίκαιρο και ανέντιμο σαν τον έρωτα» όπως η ίδια η Κιτσοπούλου δηλώνει, τη φέρνει ξανά στη σκηνή μαζί με τους Γιάννη Κότσιφα, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνο Παπαδόπουλο, Θοδωρή Σκυφτούλη και Γαλήνη Χατζηπασχάλη.
Θέατρο Τέχνης – Σκηνή Φρυνίχου, από 15 Μαΐου
G.O.L.D. – Glory Of Little Dreams (pocket vesion)
Η αρχή για τη θεατρική χρωματική πενταλογία της ομάδας θεάτρου Bleu en Haut Bleu en Bas με έδρα την Ελβετία έγινε με το «Μπλε» και να που τώρα η πολυπράγμων Άννα Λεμονάκη φέρνει στην Αθήνα το τελευταίο έργο της. Στη σκηνή μαζί με τον Gary Salomon καταθέτουν μια σπουδή πάνω στην αποτυχία δίνοντας φωνή και χώρο στις ατέλειές μας και σε ό,τι αυτές εμπεριέχουν. Στις στιγμές μετάβασης «από την πολυτέλεια στη φτώχεια, από την απόλυτη στιγμή της χαράς στην τραγωδία, από την εξουσία που επιδεικνύεται στην ευθραυστότητα που συγκαλύπτεται ή αποκαλύπτεται» επιδιώκει να μας ταξιδέψει το G.O.L.D.
ΠΛΥΦΑ, από 15 Μαΐου
Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Σε μια πόλη κάπου στα Βαλκάνια, δύο οικογένειες με διαφορετικές θρησκείες και κουλτούρες, οι Καπουλέτοι και οι Μοντέγοι ζουν σε ένα περιβάλλον βίας και εγκληματικότητας. Ποτισμένοι από μια προαιώνια έχθρα, γλεντούν, ζουν και μισούν άγρια, φλερτάροντας με τα άκρα. Όταν η Ελληνίδα Ιουλιέτα και ο Τούρκος Ρωμαίος ερωτεύονται αψηφώντας όλα τα εμπόδια, διδάσκουν την αξία της αγάπης. Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η εμβληματική ιστορία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ ανεβαίνει και στην Αθήνα στην ελληνοτουρκική παραγωγή που σκηνοθετεί ο Λευτέρης Γιοβανίδης. Στους ρόλους του νεαρού ζευγαριού η Καλλιόπη Χάσκα και ο Alp Ünsal, ενώ δίπλα τους πρωταγωνιστούν οι Ρούλα Πατεράκη, Eray Eserol, Νίκος Καραθάνος, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Şevki Çepa, κ.ά.
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 16 έως 19 Μαΐου
Πινόκιο
Μετά την «Αλίκη» (με την Ελένη Ζιώγα), ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Χατζάκης με τους σταθερούς συνεργάτες του Χρήστο Καπενή και Δώρα Παρδάλη επιστρέφει στον σκοτεινό κόσμο των παραμυθιών. Αυτή τη φορά επιχειρούν μία διαφορετική, ονειρική κι άναρχη ανάγνωση του δημοφιλούς έργου του Κάρλο Κολόντι. Μέσα από μια σειρά συνεντεύξεων με επαγγελματίες διαφορετικών ειδικοτήτων (ψυχολόγος, κοινωνιολόγος, θεολόγος, ξυλουργός, πλαστικός χειρούργος), αφηγούνται την ιστορία του ξύλινου αγοριού που ήθελε να αποκτήσει δερμάτινο σώμα, αλλά και την ιστορία του ανθρώπου μέσα και έξω από το περίβλημά του. Χορηγός επικοινωνίας: AthensVoice.
Bios, από 17 Μαΐου
Η γραμμή του ορίζοντος
«Μια ιστορία φυγής» σύμφωνα με τον πρόωρα χαμένο πολυσχιδή δημιουργό του Χρήστο Βακαλόπουλο, σ’ αυτό το εν πολλοίς βιωματικό έργο του παρακολουθεί την Ρέα Φραντζή, μια 32χρονη γυναίκα, η οποία έχοντας μόλις χωρίσει –χωρίς να ξέρει γιατί–, καταφεύγει στην Πάτμο. Στο μυσταγωγικό νησί της Αποκάλυψης καταδύεται σε έναν επώδυνο απολογισμό ζωής, μετρώντας προσωπικές απώλειες και παράλληλα αποχαιρετά μια γενιά που συνθηκολόγησε, μια χώρα που απορροφήθηκε από τον υλισμό, μια κοινωνία που παρέδωσε την ταυτότητά της στην επίφαση. Την τελευταία παραγωγή για φέτος στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού Θεάτρου σκηνοθετεί ο Γιώργος Παύλου.
Θέατρο Rex, 16 Μαΐου έως 2 Ιουνίου
Κήτος
Ένας παχύσαρκος άνδρας και απέναντι του, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, χάπια, μηχανήματα, προσφορές αδυνατίσματος, υποσχέσεις και μοντέλα του ίνσταγκραμ. Κι όταν όλα αυτά καταφέρουν να μετακινήσουν τον δείκτη της ζυγαριάς, η βελόνα κολλάει σε ένα συνονθύλευμα αναμνήσεων, στα ψυχικά βάρη τα οποία θρέφουν το «Κήτος» που κουβαλάμε μέσα μας. Ο Ευάγγελος Βογιατζής σκηνοθετεί και ερμηνεύει τον ανέκδοτο μονόλογο του Βαγγέλη Ρωμνιού, του συγγραφέα του «Χαρτοπόλεμου», ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2018 σε ηλικία μόλις 36 ετών. Μια ιστορία που με αφορμή την παχυσαρκία μάς καλεί να αναζητήσουμε τι είναι αυτό που προκαλεί και διαιωνίζει το κοινωνικό στίγμα.
Θέατρο Τέχνης – Υπόγειο, 17 Μαΐου έως 2 Ιουνίου
Βάτραχοι
Μετά τις «Βάκχες» η ομάδα ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» συνεχίζει την έρευνά της πάνω στο αρχαίο δράμα. Στην πρώτη τους συνεργασία με τον ηθοποιό Γιάννο Περλέγκα στρέφουν το βλέμμα τους στον Αριστοφάνη και στην περίφημη περιπέτεια του θεού Διόνυσου και του δούλου του Ξανθία, που κατεβαίνουν στον Κάτω Κόσμο για να φέρουν πίσω τον ποιητή Ευριπίδη. Το αρχετυπικό ντουέτο των πρωταγωνιστών τοποθετείται σ’ ένα σύγχρονο δωμάτιο απόδρασης σε μια κωμωδία όπου χορός, ακροβασία, λόγος και μουσική μπλέκονται σ’ ένα ντελίριο τυχαίων σφαλμάτων.
Θέατρο Ροές, από 17 Μαΐου έως 2 Ιουνίου
Odysseus
Μια ιστορία για το ταξίδι του ανθρώπου προς, ενάντια και πέρα από τον εαυτό του, για τον άνδρα που πέρασε τα νιάτα του στην Τροία, βίωσε την οργή των θεών επιστρέφοντας στο νησί του ώσπου να συναντήσει τελικά την αγάπη και την Πηνελόπη του, o πολυβραβευμένος «Οδυσσέας» του ιστορικού Δραματικού Θεάτρου της Φιλιππούπολης φθάνει και στην Αθήνα. Για δύο βράδια, σαράντα ηθοποιοί θα ξετυλίγουν στη σκηνή το ομηρικό έπος, μέσα από την πρωτότυπη προσαρμογή για το θέατρο που υπογράφει ο Alexander Sekulov και σκηνοθετεί η Diana Dobreva. Στην παράσταση χρησιμοποιούνται ποιήματα των Καβάφη, Σεφέρη και Metodiev.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στις 30 & 31 Μαΐου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.