Θεατρο - Οπερα

Θέατρο-χορός: 7 προτάσεις για τις 18-24 Απριλίου

«Βίρα τις άγκυρες» από το ΚΘΒΕ στο Παλλάς, «Vanya» από το Λονδίνο στο Μέγαρο, «Miss Julie» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, «Περσεφόνη» του Γιάννη Ρίτσου στον Φούρνο κ.ά.

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 913
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
"Vanya" με τον Andrew Scott
"Vanya" με τον Andrew Scott © Marc Brenner

Θέατρο-Χορός: 7 παραστάσεις για την εβδομάδα 18-27 Απριλίου

 

Βίρα τις άγκυρες

Μετά τη Θεσσαλονίκη, όπου το παρακολούθησαν περισσότεροι από 25.000 θεατές, το μουσικοθεατρικό έργο των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα Βίρα τις άγκυρες, που σκηνοθετεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Αστέριος Πελτέκης, «κατηφορίζει» για δέκα παραστάσεις στο Παλλάς. Μια αναδρομή στην ιστορία της ελληνικής επιθεώρησης, αντλεί υλικό από αυτοβιογραφίες μεγάλων πρωταγωνιστριών και παρουσιάζει τη μάχη επιβίωσης που έδιναν οι ηθοποιοί και οι συντελεστές της, με φόντο σημαντικά ιστορικά γεγονότα της εποχής. Τα σκηνικά υπογράφει ο Μανόλης Παντελιδάκης, τα κοστούμια ο Νίκος Χαρλαύτης και τις χορογραφίες ο Δημήτρης Παπάζογλου.
Θέατρο Παλλάς, από 19 Απριλίου

"Βίρα τις άγκυρες" από το ΚΘΒΕ
"Βίρα τις άγκυρες" από το ΚΘΒΕ © Mike Rafail

Vanya

Ελπίδες, όνειρα και λάθη του παρελθόντος… Μόνος στη σκηνή για περίπου 100 λεπτά, ο Ιρλανδός βραβευμένος ηθοποιός –ο Τζιμ Μοριάρτι του τηλεοπτικού «Σέρλοκ», ιερέας στο «Fleabag» αλλά και ο νέος ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ στο Νέτφλιξ– βρίσκεται αντιμέτωπος με το σύμπαν του τσεχοφικού δράματος που διερευνά την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων συναισθημάτων. Στην καινούργια διασκευή του Σάιμον Στήβενς, ερμηνεύει όλα τα πρόσωπα του έργου κερδίζοντας πεντάστερες κριτικές. Την Πέμπτη θα τον απολαύσουμε και στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου χάρη στην μαγνητοσκοπημένη μετάδοση του National Theatre Live από το θέατρο The Duke of York’s του Λονδίνου.
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 18 Aπριλίου στις 20:00

Miss Julie

Πώς μιλάμε για τον έρωτα σε μια εποχή κατά την οποία πολλές σχέσεις προκύπτουν μέσα από εφαρμογές γνωριμιών; Μετά το «Ναπάλμ Χάσταγκ Φάμιλι», ο νεαρός σκηνοθέτης Πάνος Κουγιάς «διαβάζει» το εμβληματικό έργο του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ μέσα από τον κώδικα της σιωπής. Όλοι οι χαρακτήρες (η Τζούλια, ο υπηρέτης της Ζαν με τον οποίο αναπτύσσει μια παθιασμένη ερωτική επαφή επιδιώκοντας να διασκεδάσει τη μοναξιά και την ανία της και η μνηστή του και μαγείρισσα, Κριστίν) παρουσιάζονται ως πτηνόμορφα όντα, τα οποία προσπαθούν να επικοινωνήσουν με κραυγές, με μαγικά κόλπα αλλά και στην πρωτότυπη γλώσσα του έργου. Παίζουν: Μενέλαος Κυπαρίσσης, Δάφνη Σκρουμπέλου, Ματίνα Στάμου, h_theia_Soula.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Φουαγιέ, 18, 19, 21, 24-26 Απριλίου 

"Miss Julie" σε σκηνοθεσία Πάνου Κουγιά
"Miss Julie" σε σκηνοθεσία Πάνου Κουγιά © Γιώργος Κασσαπίδης

Περσεφόνη

Mετά από την Ισμήνη, η Θεατρική Εταιρεία Όψεις και η Άσπα Τομπούλη καταπιάνονται με ένα ακόμα κείμενο του Γιάννη Ρίτσου από την «Τέταρτη διάσταση». Στη δική του Περσεφόνη, όπως και στο ομώνυμο έργο του Αντρέ Ζιντ, η Κόρη της Δήμητρας κατεβαίνει στον Άδη με τη θέλησή της. Πάνω σε αυτόν τον καμβά, ο ποιητής συνθέτει ένα αισθησιακό και βαθιά προσωπικό κείμενο που ταυτόχρονα διερευνά τα όρια της ελευθερίας επιλογής και το ερωτικό πάθος. Με τις ηθοποιούς Άντρια Ράπτη και Μιράντα Ζησιμοπούλου.
Θέατρο Φούρνος, από 22 Απριλίου έως 28 Μαΐου

Η Άντρια Ράπτη και η Μιράντα Ζησιμοπούλου στην "Περσεφόνη" που σκηνοθετεί η Άσπα Τομπούλη
"Περσεφόνη": Η Άντρια Ράπτη και η Μιράντα Ζησιμοπούλου στο έργο του Γ. Ρίτσου που σκηνοθετεί η Άσπα Τομπούλη © Υπατία Κορνάρου

Οι Δίκαιοι

Πώς επιλέγω όταν κοιτάζω τον παραλογισμό της ζωής στα μάτια; Με αφετηρία την ανθρώπινη κατάσταση και τον λυρισμό που τη διέπει προσεγγίζει το κείμενο του Αλμπέρ Καμύ το νέο θεατρικό σχήμα «Η τρυφερότητα» της Φαίδρας Χατζοπούλου και της Μαρίσσας Φαρμάκη. Η πλοκή εξελίσσεται μέσα σε ένα διαμέρισμα όπου πέντε επαναστάτες σχεδιάζουν τη δολοφονία του Μεγάλου Δούκα. Ζώντας σε έναν παράλληλο χρόνο, ψάχνουν έναν τρόπο να υπάρχουν στον κόσμο που ελπίζουν να αλλάξουν. Παίζουν: Ορφέας Αλπανίδης, Γιάννης Ζαφείρης, Θάνος Κόνιαρης, Σάντυ Μακροπούλου, Μπάμπης Συμεωνίδης.
Το Πάνω Σπίτι, Λ. Αλεξάνδρας 37, από 18 Απριλίου

"Οι δίκαιοι" σε σκηνοθεσία Μαρίσσας Φαρμάκη
© Δημήτρης Αμπατζής

ΤΑΝΚ / Όλη νύχτα εδώ

Η πρόσφατη δουλειά της ομάδας RMS MATAROA επανακάμπτει και μάλιστα η επανέναρξη των παραστάσεων στις 21 Απριλίου συμπίπτει συμβολικά με την επέτειο από την επιβολή της χούντας των συνταγματαρχών. Πενήντα χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, η ομάδα RMS MATAROA ασχολείται μ’ αυτό το ιστορικό ορόσημο. Με όχημα τις μαρτυρίες πρωταγωνιστών που κατέγραψε ο ιστορικός Ιάσονας Χανδρινός και αρχειακό υλικό επιχειρούν να αφηγηθούν γραμμικά τα γεγονότα εκείνων των τεσσάρων ημερών. Στόχος τους, όπως δηλώνουν: να «ξετυλίξουμε τον μίτο της αφήγησης στον λαβύρινθο της μνήμης, αντιμετωπίζοντας τον αδιάφορο ελληνικό εαυτό μας». Σκηνοθετεί ο Μάνος Βαβαδάκης και συμπρωταγωνιστεί με τις Κατερίνα Παπανδρέου και Κατερίνα Πατσιάνη.
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, από 21 Απριλίου

μπ(λ)αλούν

Οι χορογράφοι Γιώτα Πεκλάρη και Βάσια Ζορμπαλή διερευνούν την αποτύπωση του χρόνου μέσα από την υλικότητα του σώματος. Στη νέα τους κινητική περφόρμανς θέτουν στο επίκεντρο την σωματικότητα του ήχου. Η χορογραφική τους έρευνα ισορροπεί ανάμεσα στο οπτικό και το ακουστικό, συμπεριλαμβάνει ερμηνευτές και απευθύνεται σε θεατές με και χωρίς οπτική και ακουστική αναπηρία.
ΠΛΥΦΑ, 20-22 Απριλίου

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.