- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Η Τελευταία Μαγνητοταινία του Κραπ
Το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ο Κραππ, ένας ώριμος άντρας, συνηθίζει να γιορτάζει τα γενέθλιά του μιλώντας στο μαγνητόφωνο και καταγράφοντας τα σημαντικότερα γεγονότα που του συνέβησαν τη χρονιά που πέρασε. Στα εξήντα εννέα του χρόνια τώρα, μόνος, μέσα στην κάμαρα με τα λιγοστά έπιπλα και τις μαγνητοταινίες της ζωής του, αναπολεί στιγμές της νιότης του, τις ερωτικές περιπέτειες αλλά και στιγμές θανάτου δικών του προσώπων.
Ο Β. Νικολαϊδης (σκηνοθεσία) σεβόμενος το Μπεκετικό κείμενο, χορογραφεί και χαρτογραφεί (εικαστική επιμέλεια Ελ. Καραμέρου) με συνέπεια τον μικρόκοσμο του Κραππ. Εύστοχη και λειτουργική η επινόηση των ομοιωμάτων «πολλαπλών» Κραππ, που συνθλίβονται από τη ματαιότητα των πράξεών τους. Η επαναληπτική κινησιολογία του Κραππ, χαρακτηριστική των έργων του Μπέκετ, παραπέμπει σ’ ένα τελετουργικό ζωής πλήρες από το «κενό νοήματος». Η μετάφραση (Β. Καϊμάκη) ευσύνοπτη και καίρια, οξύνει τον λόγο.
Ο Π. Σκουρολιάκος (Κραππ) εικονογραφεί στη λεπτομέρειά της την απελπισία του ήρωα, με υποκριτικό μέτρο και εσωτερικότητα. Η μιμική του προσώπου του, αναδεικνύει τον Μπεκετικό κλαυσίγελω, ως το χαρακτηριστικό στοιχείο της ανυπεράσπιστης, μοναχικής ύπαρξης. Το σώμα του ηθοποιού, κουβαλά το «φορτίο» της ζωής του με αξιοθαύμαστη ευστοχία. Η σκηνική «συνομιλία» του ήρωα με την ηχογραφημένη «φωνή» του φέρει την ένταση και τη δυναμική του υπαρξιακού αδιεξόδου του. Μια ώριμη ερμηνεία.
Ο χρόνος, είναι ο αμείλικτος κι ανίκητος εχθρός της ύπαρξης, που την ακολουθεί από τη γέννηση ως το θάνατο και σέρνει μαζί του τον πόνο, τη φθορά και τα γηρατειά. Η μνήμη και η λήθη, τα δύο αναφαίρετα συστατικά του, διασώζουν την ύπαρξη από την απόγνωση. Η μνήμη ανακαλεί τις ωραίες στιγμές ενώ η λήθη μεριμνά για την ανακούφιση από τις δυσάρεστες. Ματαιοπονώντας, ο άνθρωπος προσπαθεί να αιχμαλωτίσει τον ρέοντα χρόνο. Η εφευρετικότητά του και η επινοητικότητά του, μερικώς, κατορθώνουν να συγκρατήσουν το ποτάμι του, μέσω των «μηχανών» που δημιουργεί. Έτσι, κι ο Κραπ, «ένα σκουπίδι», κάνει τον απολογισμό της ζωής του: «Σκέψη και δυσκοιλιότητα», αυτό μόνο βρίσκει να πει. Διότι, αυτό χαρακτηρίζει τη δραστηριότητα του ανθρώπου: η επί γης εναγώνια πορεία του.
info: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - Black Box, 210 3418550, Mέχρι 11/1/2015, Βραδ.: Παρ.- Σάβ. 9 μ.μ., Κυρ. 8 μ.μ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.