- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
The Last Five Years: Ένα μικρό, υπέροχο μιούζικαλ με μεγάλη (ραγισμένη) καρδιά
Μπήκαμε στις πρόβες του βραβευμένου μιούζικαλ του Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ και καταγράψαμε τα πέντε πράγματα που το κάνουν τόσο μοναδικό
5 λόγοι να δείτε το The Last Five Years του Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ. Φωτογραφίες από τις τελικές πρόβες.
Η sold out επιτυχία της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ που λίγοι κατάφεραν να δουν επιστρέφει για ένα νέο κύκλο εννέα παραστάσεων. Μιλάμε για το υπέροχο μιούζικαλ «The Last Five Years» του σπουδαίου Αμερικανού συνθέτη Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν, ένα από τα δημοφιλέστερα οφ-Μπρόντγουεϊ μιούζικαλ που αφηγείται με ανατρεπτικό τρόπο τη γλυκόπικρη ιστορία δύο νέων καλλιτεχνών, από το πρώτο ραντεβού μέχρι το τελευταίο αντίο με φόντο τη Νέα Υόρκη.
Την περσινή χρονιά πραγματοποιήθηκαν μόλις δύο από τις έξι sold out παραστάσεις του μιούζικαλ λόγω covid. Έτσι, τη φετινή άνοιξη επιστρέφει ανανεωμένο στην Εναλλακτική Σκηνή από τις 20 έως τις 31 Μαρτίου, σε μουσική διεύθυνση του έμπειρου Μιχάλη Παπαπέτρου, μετάφραση και σκηνοθεσία ενός ειδικού στο είδος, του πολυπράγμονα κωμικού και λιμπρετίστα Δημήτρη Δημόπουλου. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι ταλαντούχοι Βάσια Ζαχαροπούλου και Πάρις Παρασκευάδης, ερμηνευτές που επιλέχτηκαν μετά από ανοικτή ακρόαση ανάμεσα σε πάνω από 160 ερμηνευτές.
Λίγες ημέρες πριν την πρεμιέρα, η Athens Voice «τρύπωσε» στις τελικές πρόβες του «The Last Five Years» του Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν και σας μεταφέρει τα πέντε πράγματα που το κάνουν τόσο μοναδικό.
«The Last Five Years» στην ΕΛΣ: πέντε λόγοι να το δείτε
Ένα μιούζικαλ με αντισυμβατική δομή
Στο «The Last Five Years», η Κάθυ, μια νέα, φιλόδοξη ηθοποιός, και ο Τζέιμι, ένας φέρελπις, ανερχόμενος συγγραφέας, γνωρίζονται, ερωτεύονται, παντρεύονται και χωρίζουν. Το ιδιαίτερο αφηγηματικό σχήμα που στήνει ο συνθέτης και δραματουργός Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν ξεκινά με την Κάθυ να αφηγείται την παραπάνω πορεία από το τέλος της προς την αρχή, ενώ ο Τζέιμι ακολουθεί μια ευθεία γραμμική αφήγηση, από την αρχή προς το τέλος. Διαμέσου μιας σειράς τραγουδιών οι θεατές παρακολουθούν την πορεία αυτής της σχέσης, μέσα σε ένα περιβάλλον όπου το παρελθόν και το παρόν μπερδεύονται σε έναν ιστό αναμνήσεων και πράξεων, με το ζευγάρι να συναντιέται στον ίδιο χώρο και χρόνο μόνο τη στιγμή του γάμου τους, που λαμβάνει χώρα στη μέση της παράστασης.
Η εξαιρετική μουσική του Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν
Ο βραβευμένος με τρία Τόνυ Αμερικανός συνθέτης Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του σύγχρονου αμερικάνικου μιούζικαλ. Συνθέτης, στιχουργός, αρχιμουσικός, διασκευαστής, ενορχηστρωτής, σκηνοθέτης και ερμηνευτής, ο Μπράουν έχει χαρακτηριστεί ως «ένας από τους εξυπνότερους και πιο εκλεπτυσμένους τραγουδοποιούς του Μπρόντγουεϊ από την εποχή του Στήβεν Σόντχαϊμ» (Philadelphia Inquirer), ενώ η «εξαιρετική, θριαμβευτική μουσική του για το θέατρο» (Chicago Tribune) ακούγεται σε όλον τον κόσμο.
Το αυτοβιογραφικό μιούζικαλ «The Last Five Years» έκανε πρεμιέρα στο Θέατρο Northlight του Σικάγου το 2001, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία και την επόμενη χρονιά μεταφέρθηκε εξίσου επιτυχημένα στον εναλλακτικό χώρο του οφ-Μπρόντγουεϊ, λαμβάνοντας διθυραμβικές κριτικές. Έκτοτε έχει μεταφραστεί σε αρκετές γλώσσες και παρουσιάστηκε σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο, ενώ το 2014 μεταφέρθηκε και στη μεγάλη οθόνη.
Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν: έντονα συναισθηματικό σε ένα προσωπικό έργο
Το «The Last Five Years» είναι το πιο προσωπικό έργο στην καριέρα του Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν. Μπορεί να πέρασαν πάνω από δύο δεκαετίες από την πρώτη παρουσίασή του, όμως το επιτυχημένο εξακολουθεί να ραγίζει όχι μόνο τις καρδιές των θεατών, αλλά και αυτή του δημιουργού του. Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν είπε χαρακτηριστικά: «Μου αρέσει να πιστεύω ότι έχω κάπου είδους ανοσία με το σόου έως τώρα καθώς έχουν περάσει και τόσο πολλά χρόνια. Ωστόσο, κάθε φορά που το βλέπω, υπάρχουν μερικές μουσικές φράσεις που εξακολουθούν να με συγκινήσουν και να ραγίζουν την καρδιά κάθε τόσο. Ήταν θεραπευτικό όταν το έγραψα, τώρα θα έλεγα ότι είναι απλώς ένα είδος…αποσκευών. Είναι πάντα μαζί μου».
Εκεί που η ποπ-ροκ συναντά την κλασική μουσική και τη φολκ
Το μουσικό σύμπαν του «The Last Five Years» είναι ένα εκλεκτικό συνονθύλευμα ήχων και επιρροών, όπου η ποπ-ροκ συνδυάζεται ιδανικά με την τζαζ, την κλασική μουσική και τη φολκ με στοιχεία κάντρι. Τη μουσική του μιούζικαλ ερμηνεύει εξαμελές μουσικό σύνολο, σε μουσική διεύθυνση Μιχάλη Παπαπέτρου. Το μουσικό σύνολο αποτελείται από τους Μίσλαβ Ρέζιτς (ακουστική κιθάρα), Μάνο Αναγνωστόπουλο (ηλεκτρικό μπάσο), Μιχάλη Παπαπέτρου (πιάνο), Διονύση Βερβιτσιώτη (βιολί), Αλέξανδρο Μποτίνη και Φαμπιόλα Οχέδα (βιολοντσέλο).
«The Last Five Years»: Μια μουσικοθεατρική εμπειρία
Το «The Last Five Years» επιστρέφει στην Εναλλακτική Σκηνή σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Δημήτρη Δημόπουλου, η σκηνοθετική προσέγγιση του οποίου εγγυάται μια ασυνήθιστη μουσικοθεατρική εμπειρία, έξω από τα στερεοτυπικά στεγανά του αμερικανικού μουσικού θεάτρου. «Κάθε παρουσίαση του The Last Five Years βασίζεται στις ικανότητες και τη χημεία των δύο πρωταγωνιστών της. Στόχος και επιθυμία μου ως σκηνοθέτη ήταν να δημιουργήσω στην πρόβα τον χώρο όπου η Βάσια και ο Πάρις θα δημιουργήσουν τη δική της Κάθυ και τον δικό του Τζέιμι. Έτοιμοι πια, πατάμε στη σκηνή και βρισκόμαστε στο σκηνικό που σχεδίασε ο Ντέιβιντ Νεγρίν (που υπογράφει και τα κοστούμια) και φώτισε ο Χρήστος Τζιόγκας, έναν σκηνικό χώρο όπου οι αναμνήσεις του παρελθόντος και οι δράσεις του παρόντος συνυπάρχουν και ξεδιπλώνονται ταυτόχρονα, καθώς τα τελευταία πέντε χρόνια της κοινής ζωής του ζευγαριού βιώνονται ως ανάμνηση για την Κάθυ, αλλά ξετυλίγονται ως παροντικό βίωμα για τον Τζέιμι. Αυτό το ιδιαίτερο εύρημα του Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν δημιουργεί τη θεατρική συνθήκη το ζευγάρι να συναντιέται χωροχρονικά μόνο στη σκηνή του γάμου του. Αν κατορθώσαμε σε αυτή τη σκηνή να ξεχάσετε ως θεατές την κατάληξη της σχέσης της Κάθι και του Τζέιμι, η οποία άλλωστε αποκαλύπτεται από την πρώτη σκηνή, τότε πετύχαμε».
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Δημήτρης Δημόπουλος
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Βάσια Ζαχαροπούλου, Πάρις Παρασκευάδης
- ΘΕΑΤΡΟ: Εθνική Λυρική Σκηνή
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.