Θεατρο - Οπερα

Η επιστροφή του «Μεφίστο»

Ο Νικόλας Βαγιονάκης σε μια περφόρμανς εμπνευσμένη από το εμβληματικό έργο του Κλάους Μανσόλο

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 904
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Νικόλας Βαγιονάκης στο "Μεφίστο"
Ο Νικόλας Βαγιονάκης στο "Μεφίστο" © Θανάσης Καρατζάς

«Μεφίστο»: ο Νικόλας Βαγιονάκης ερμηνεύει στο θέατρο Μικρός Κεραμεικός τον ήρωα του συγγραφέα Κλάους Μαν

Έργο ορόσημο, το «Μεφίστο» του Κλάους Μαν παρακολουθεί την πορεία ενός ηθοποιού από τα πρώτα χρόνια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και το όραμά του για ένα επαναστατικό θέατρο μέχρι το 1936 οπότε, για χάρη της καριέρας του, αναδεικνύεταιστο νέο αστέρι του τρίτου Ράιχ.

Μ’ αυτό το εύφλεκτο υλικό καταπιάνεται για τρίτη χρονιά ο Νικόλας Βαγιονάκης, επιστρέφοντας στην αθηναϊκή σκηνή, και συγκεκριμένα στο θέατρο Μικρό Κεραμεικός, μετά από δύο σεζόν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και sold out παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη, στη Σύρο, στην Πάτρα και στο Etcetera Theatre του Λονδίνου.

Ερμηνεύοντας και με την τελευταία ικμάδα του κορμιού του ενσαρκώνει τον Χέντρικ Χέφγκεν ο οποίος, προκειμένου να καθιερωθεί σαν πρωταγωνιστής στο θέατρο την περίοδο ανόδου του φασισμού, συνάπτει συμφωνία με τον διάβολο, προδίδει  όλα τα ιδανικά και τις αξίες του και τελικά μεταμορφώνεται σε μαϊμού της εξουσίας. Ένας παλιάτσος που διασκεδάζει δολοφόνους. Οι συνέπειες θα είναι δραματικές.

Ο Νικόλας Βαγιονάκης στο "Μεφίστο"
© Θανάσης Καρατζάς

Πρόκειται άραγε για κωμωδία, δράμα, παρωδία, cabaret; Μετά από δεκατρία χρόνια σπουδών στη βρετανική πρωτεύουσα, στον δεύτερο κύκλο της θεατρικής του διαδρομής, ο Βαγιονάκης ασχολείται αποκλειστικά με μονόλογους μεγάλων συγγραφέων και φιλοσόφων (όπως οι Φραντς Κάφκα, Έντγκαρ Άλλαν Πόε, Κλάους Μαν), αναλαμβάνοντας επίσης τον σχεδιασμό της παράστασης.

«Δεν υπάρχει τέχνη που πιο απαράβατα πρέπει να ενώνει ψευδαίσθηση και πραγματικότητα παρά το θέατρο» αναφέρει ο ίδιος,υποστηρίζοντας πως «Ο μονόλογος, φυσικά, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Απαιτεί πολυσύνθετες τεχνικές, υψηλή αισθητική, προσωπικότητα, εκτόπισμα και μια αυθεντική, μοναδική προσέγγιση. Μια πρόταση με φαντασία και δημιουργικό καλπασμό.Είμαι πραγματικά ευγνώμων που η συγκινησιακή και συγκλονιστική επαφή με το κοινό παραμένει αδιάκοπη και εξελικτική. Η απογύμνωση της δύναμης, η αυστηρή επιλογή, η ουσιαστική λιτότητα μαζί με πνεύμα και φινέτσα δημιουργούν την πρώτη ύλη μιας σκηνικής επάρκειας, προβάλλοντας απλόχερα την ψυχή και το πνεύμα του ηθοποιού στους θεατές».

INFO:
Μικρός Κεραμεικός, Ευμολπιδών 13, 6982121385
Έως 25 Φεβρουαρίου, Σάββατο στις 21:30 & Κυριακή στις 18:30

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.