- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
Η επιστροφή του «Μεφίστο»
Ο Νικόλας Βαγιονάκης σε μια περφόρμανς εμπνευσμένη από το εμβληματικό έργο του Κλάους Μανσόλο
!["Μεφίστο", Νικόλας Βαγιονάκης Ο Νικόλας Βαγιονάκης στο "Μεφίστο"](/images/1074x600/jpg/files/2024-02-15/mefisto-nikolas-vagionakis-5-photo-thanasis-karatzas.jpg)
«Μεφίστο»: ο Νικόλας Βαγιονάκης ερμηνεύει στο θέατρο Μικρός Κεραμεικός τον ήρωα του συγγραφέα Κλάους Μαν
Έργο ορόσημο, το «Μεφίστο» του Κλάους Μαν παρακολουθεί την πορεία ενός ηθοποιού από τα πρώτα χρόνια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και το όραμά του για ένα επαναστατικό θέατρο μέχρι το 1936 οπότε, για χάρη της καριέρας του, αναδεικνύεταιστο νέο αστέρι του τρίτου Ράιχ.
Μ’ αυτό το εύφλεκτο υλικό καταπιάνεται για τρίτη χρονιά ο Νικόλας Βαγιονάκης, επιστρέφοντας στην αθηναϊκή σκηνή, και συγκεκριμένα στο θέατρο Μικρό Κεραμεικός, μετά από δύο σεζόν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και sold out παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη, στη Σύρο, στην Πάτρα και στο Etcetera Theatre του Λονδίνου.
Ερμηνεύοντας και με την τελευταία ικμάδα του κορμιού του ενσαρκώνει τον Χέντρικ Χέφγκεν ο οποίος, προκειμένου να καθιερωθεί σαν πρωταγωνιστής στο θέατρο την περίοδο ανόδου του φασισμού, συνάπτει συμφωνία με τον διάβολο, προδίδει όλα τα ιδανικά και τις αξίες του και τελικά μεταμορφώνεται σε μαϊμού της εξουσίας. Ένας παλιάτσος που διασκεδάζει δολοφόνους. Οι συνέπειες θα είναι δραματικές.
!["Μεφίστο", Νικόλας Βαγιονάκης Ο Νικόλας Βαγιονάκης στο "Μεφίστο"](/images/w734/jpg/files/2024-02-15/mefisto-nikolas-vagionakis-3-photo-thanasis-karatzas.jpg)
Πρόκειται άραγε για κωμωδία, δράμα, παρωδία, cabaret; Μετά από δεκατρία χρόνια σπουδών στη βρετανική πρωτεύουσα, στον δεύτερο κύκλο της θεατρικής του διαδρομής, ο Βαγιονάκης ασχολείται αποκλειστικά με μονόλογους μεγάλων συγγραφέων και φιλοσόφων (όπως οι Φραντς Κάφκα, Έντγκαρ Άλλαν Πόε, Κλάους Μαν), αναλαμβάνοντας επίσης τον σχεδιασμό της παράστασης.
«Δεν υπάρχει τέχνη που πιο απαράβατα πρέπει να ενώνει ψευδαίσθηση και πραγματικότητα παρά το θέατρο» αναφέρει ο ίδιος,υποστηρίζοντας πως «Ο μονόλογος, φυσικά, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Απαιτεί πολυσύνθετες τεχνικές, υψηλή αισθητική, προσωπικότητα, εκτόπισμα και μια αυθεντική, μοναδική προσέγγιση. Μια πρόταση με φαντασία και δημιουργικό καλπασμό.Είμαι πραγματικά ευγνώμων που η συγκινησιακή και συγκλονιστική επαφή με το κοινό παραμένει αδιάκοπη και εξελικτική. Η απογύμνωση της δύναμης, η αυστηρή επιλογή, η ουσιαστική λιτότητα μαζί με πνεύμα και φινέτσα δημιουργούν την πρώτη ύλη μιας σκηνικής επάρκειας, προβάλλοντας απλόχερα την ψυχή και το πνεύμα του ηθοποιού στους θεατές».
INFO:
Μικρός Κεραμεικός, Ευμολπιδών 13, 6982121385
Έως 25 Φεβρουαρίου, Σάββατο στις 21:30 & Κυριακή στις 18:30
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.