- CITY GUIDE
- PODCAST
-
35°
«Πλατόνοφ»: Ένας Τσέχωφ να τον πιεις στο ποτήρι
Ο Ένκε Φεζολάρι μας μιλάει για την παράσταση που σκηνοθετεί στον τεχνοχώρο Cartel
![62199-137574.jpg 62199-137574.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62199-137574.jpg)
![83336-167812.jpg 83336-167812.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2014/12/13/83336-167812.jpg)
Μετά το «Σκηνές από ένα γάμο» με τον Δάνη Κατρανίδη και την Παναγιώτα Βλαντή, όπου εξερεύνησε τις συγκρούσεις και τα πάθη ενός ζευγαριού, ο Ένκε Φεζολάρι επιλέγει τον Πλατόνοφ για να .... περιπλέξει λίγο περισσότερο τα πράγματα.
«Ο Πλατόνοφ ήταν μία προσωπική επιλογή. Θέλαμε να ασχοληθούμε με ένα από τα πρώιμα έργα του Τσέχωφ, καθώς είμαστε κι εμείς νέοι καλλιτέχνες και μας ενώνει η ορμή της νεότητας. Με τα παιδιά λειτουργήσαμε σαν ομάδα, σαν κολλεκτίβα και για μένα ήταν μία επιστροφή σε ένα πυρήνα πιο δικό μου αν θέλετε.
Ο Πλατονοφ μιλάει για ένα τέλος εποχής το οποίο ζούμε. Διαπραγματεύτεται ζητήματα για ανθρώπους που δεν κατάφεραν να αλλάξουν τον κόσμο. Οι ήρωες του Τσέχωφ είναι χρεοκοπημένοι αριστοκράτες με τίτλους που πουλιούνται και αγοράζονται.
Η Ρωσία του 19ου αιώνα ήταν με το ένα πόδι στη Δύση και με το άλλο στην Ανατολή. Αν το καλοσκεφτούμε και η Ελλάδα αυτή τη περίοδο πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να ακολουθήσει το μονόδρομο του μνημονίου ή αν οι χώρες του νότου θα χαράξουν ένα δικό τους δρόμο....
Ένας ευφυής παλιάνθρωπος. Αυτό είναι ο Πλατόνοφ. Ένας αντιήρωας βουτηγμένος στα χρέη και το αλκοόλ. Κάθε σκηνοθέτης δίνει τη δική του εκδοχή γι΄αυτόν και αυτό είναι που με ιντρίγκαρε. Σχολιάζει όχι μόνο την εποχή του, αλλά και την κοινωνία και τους θεσμούς γενικότερα. Μέσα από αυτό το έργο ο Τσέχωφ ανοίγει πάρα πολλά θέματα και έτσι σχεδόν κάθε θεατής θα βρει κάτι να ταυτιστεί.
Ο Τσέχωφ, όπως έλεγε και ο ίδιος γράφει κωμωδίες. Η παράσταση λοιπόν, κινείται ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα. Η τόση δραματικότητα των ηρώων μόνο κωμικά θα μπορούσε να παρουσιαστεί, αλλά όταν λεω «κωμικά» δεν εννοώ, σε καμία περίπτωση παρωδία.
Πολυχώρος Cartel
Νομίζω ότι το μέρος αυτό ήταν το ιδανικότερο για να ανέβει η παράσταση. Περυσι είδα ως θεατής δύο παραστασείς εδώ. Αισθάνθηκα μια πολύ τρυφερή, φιλική ατμόσφαιρα. Είναι ένας χώρος εναλλακτικός,φτιαγμένος με πολύ μεράκι, ένα «καρτέλ τέχνης». Δε θα γινόταν ο Πλατόνοφ να παιχτεί στο Κολωνάκι ας πούμε. Άλλωστε και ο ίδιος ο Τσέχωφ ήταν γιατρός που βοηθούσε παιδιά ορφανά. Ήταν βαθειά ανθρωπιστής. Και ίσως για αυτό να είναι κατά βάθος ένας ελπιδοφόρος συγγραφέας. Τώρα, βέβαια, θα μου πείτε πόση αισιοδοξία μπορεί να κουβαλάνε όλοι αυτοί οι κατασταλτικοί παράγοντες και οι ανεκπλήρωτοι έρωτες.... κι όμως ο Τσέχωφ δεν είναι «βαρύς» συγγραφέας. Μ’ αυτή τη παράσταση ήθελα κατ’ αρχάς να σπάσω αυτό το ταμπού. Κουβαλάει ένα φως μέσα του! Σ’ αυτό μοιάζουμε....»
Info: Τεχνοχώρος Cartel, Α γ. Αννης & Μικέλη 4, Βοτανικός, 693 9898258, Πα. έως Σα. 21:00, Κυ. 19:00, εισιτηρ. € 12, 8 μειωμ., 5 (ανέργων-ατέλεια)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα πάρτι με σπουδαία ονόματα στη γειτονιά. Ξένοι σκηνοθέτες σκηνοθετούν Έλληνες ηθοποιούς.
Όπερα, μουσικό θεάτρο, αναβιώσεις επιτυχημένων παραγωγών, μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, κουκλοθέατρο, συναυλίες κ.ά.
Μιλήσαμε με την Αμερικανίδα σούπερ σταρ της όπερας λίγο πριν έρθει στο Ηρώδειο για την Τραβιάτα της ΕΛΣ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες. Μια κωμωδία της Sarah Ruhl για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.