«Πλατόνοφ»: Ένας Τσέχωφ να τον πιεις στο ποτήρι
Ο Ένκε Φεζολάρι μας μιλάει για την παράσταση που σκηνοθετεί στον τεχνοχώρο Cartel
Μετά το «Σκηνές από ένα γάμο» με τον Δάνη Κατρανίδη και την Παναγιώτα Βλαντή, όπου εξερεύνησε τις συγκρούσεις και τα πάθη ενός ζευγαριού, ο Ένκε Φεζολάρι επιλέγει τον Πλατόνοφ για να .... περιπλέξει λίγο περισσότερο τα πράγματα.
«Ο Πλατόνοφ ήταν μία προσωπική επιλογή. Θέλαμε να ασχοληθούμε με ένα από τα πρώιμα έργα του Τσέχωφ, καθώς είμαστε κι εμείς νέοι καλλιτέχνες και μας ενώνει η ορμή της νεότητας. Με τα παιδιά λειτουργήσαμε σαν ομάδα, σαν κολλεκτίβα και για μένα ήταν μία επιστροφή σε ένα πυρήνα πιο δικό μου αν θέλετε.
Ο Πλατονοφ μιλάει για ένα τέλος εποχής το οποίο ζούμε. Διαπραγματεύτεται ζητήματα για ανθρώπους που δεν κατάφεραν να αλλάξουν τον κόσμο. Οι ήρωες του Τσέχωφ είναι χρεοκοπημένοι αριστοκράτες με τίτλους που πουλιούνται και αγοράζονται.
Η Ρωσία του 19ου αιώνα ήταν με το ένα πόδι στη Δύση και με το άλλο στην Ανατολή. Αν το καλοσκεφτούμε και η Ελλάδα αυτή τη περίοδο πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να ακολουθήσει το μονόδρομο του μνημονίου ή αν οι χώρες του νότου θα χαράξουν ένα δικό τους δρόμο....
Ένας ευφυής παλιάνθρωπος. Αυτό είναι ο Πλατόνοφ. Ένας αντιήρωας βουτηγμένος στα χρέη και το αλκοόλ. Κάθε σκηνοθέτης δίνει τη δική του εκδοχή γι΄αυτόν και αυτό είναι που με ιντρίγκαρε. Σχολιάζει όχι μόνο την εποχή του, αλλά και την κοινωνία και τους θεσμούς γενικότερα. Μέσα από αυτό το έργο ο Τσέχωφ ανοίγει πάρα πολλά θέματα και έτσι σχεδόν κάθε θεατής θα βρει κάτι να ταυτιστεί.
Ο Τσέχωφ, όπως έλεγε και ο ίδιος γράφει κωμωδίες. Η παράσταση λοιπόν, κινείται ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα. Η τόση δραματικότητα των ηρώων μόνο κωμικά θα μπορούσε να παρουσιαστεί, αλλά όταν λεω «κωμικά» δεν εννοώ, σε καμία περίπτωση παρωδία.
Πολυχώρος Cartel
Νομίζω ότι το μέρος αυτό ήταν το ιδανικότερο για να ανέβει η παράσταση. Περυσι είδα ως θεατής δύο παραστασείς εδώ. Αισθάνθηκα μια πολύ τρυφερή, φιλική ατμόσφαιρα. Είναι ένας χώρος εναλλακτικός,φτιαγμένος με πολύ μεράκι, ένα «καρτέλ τέχνης». Δε θα γινόταν ο Πλατόνοφ να παιχτεί στο Κολωνάκι ας πούμε. Άλλωστε και ο ίδιος ο Τσέχωφ ήταν γιατρός που βοηθούσε παιδιά ορφανά. Ήταν βαθειά ανθρωπιστής. Και ίσως για αυτό να είναι κατά βάθος ένας ελπιδοφόρος συγγραφέας. Τώρα, βέβαια, θα μου πείτε πόση αισιοδοξία μπορεί να κουβαλάνε όλοι αυτοί οι κατασταλτικοί παράγοντες και οι ανεκπλήρωτοι έρωτες.... κι όμως ο Τσέχωφ δεν είναι «βαρύς» συγγραφέας. Μ’ αυτή τη παράσταση ήθελα κατ’ αρχάς να σπάσω αυτό το ταμπού. Κουβαλάει ένα φως μέσα του! Σ’ αυτό μοιάζουμε....»
Info: Τεχνοχώρος Cartel, Α γ. Αννης & Μικέλη 4, Βοτανικός, 693 9898258, Πα. έως Σα. 21:00, Κυ. 19:00, εισιτηρ. € 12, 8 μειωμ., 5 (ανέργων-ατέλεια)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.