- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
«Κάρμεν» σε χορογραφία του Γιόαν Ίνγκερ από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Ξεκινούν τον Φεβρουάριο οι παραστάσεις - Όλες οι πληροφορίες και οι συντελεστές
Εθνική Λυρική Σκηνή: Το Μπαλέτο της ΕΛΣ σε μια νέα παραγωγή της «Κάρμεν», σε χορογραφία του σπουδαίου Γιόαν Ίνγκερ - Για έξι μοναδικές παραστάσεις.
Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει μια νέα παραγωγή του μπαλέτου «Κάρμεν», σε χορογραφία του σπουδαίου Σουηδού χορογράφου Γιόαν Ίνγκερ, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015 στη Μαδρίτη από το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας.
Από τις 7 Φεβρουαρίου 2024 και για έξι μοναδικές παραστάσεις στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ, σε μουσική διεύθυνση Έκτορα Ταρτανή. Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Ο διακεκριμένος χορευτής και χορογράφος Γιόαν Ίνγκερ, με τη μακροχρόνια, εξαιρετικά επιτυχημένη διαδρομή στο Nederlands Dans Theater, καθώς και σε άλλες σημαντικές ευρωπαϊκές ομάδες χορού, δημιούργησε το μπαλέτο Κάρμεν για το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας, όπου και σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. Ενδεικτικό της παγκόσμιας απήχησης της χορογραφίας είναι ότι έχει ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία στο Μόντε Κάρλο, ενώ λίγο μετά την αθηναϊκή πρεμιέρα της θα ταξιδέψει στο Σύδνεϋ όπου θα παρουσιαστεί από το Εθνικό Μπαλέτο της Αυστραλίας και στο Λονδίνο από το Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας. O Ίνγκερ ανέλαβε το ρίσκο και την πρόκληση να δημιουργήσει μια καινούρια χορογραφία για την ηρωίδα του Μπιζέ, η οποία θεωρείται το σύμβολο του έρωτα και της ελευθερίας, θέτοντας ως προτεραιότητά του μια διαφορετική ανάγνωση της διάσημης ιστορίας. Έτσι επέλεξε να επικεντρωθεί στο θέμα της βίας, μέσα όμως από τη ματιά ενός παιδιού. Υπό αυτή την οπτική γωνία ο Ίνγκερ προτρέπει τον θεατή να παρακολουθήσει τη δράση της ιστορίας μέσα από το φίλτρο της αθωότητας.
Ο χορογράφος σημειώνει: «Η δική μου Κάρμεν δεν βασίζεται μόνο στη γυναικεία πρωταγωνίστρια της ιστορίας αλλά, όπως και στην πρωτότυπη νουβέλα του Μεριμέ, το μπαλέτο μου επικεντρώνεται στην ερωτική απόγνωση του Δον Χοσέ, ο οποίος, αποδεχόμενος την ελεύθερη φύση της αγαπημένης του, ξεκινάει έναν δρόμο προς την Κόλαση, ωθούμενος από τα πρωτόγονα ένστικτά του: το πάθος και την εκδίκηση. Υπάρχει ένα στοιχείο μυστηρίου σε αυτόν τον χαρακτήρα: θα μπορούσε να είναι ένα παιδί, θα μπορούσε να είναι ο Δον Χοσέ. Θα μπορούσε ακόμη και να είμαστε εμείς, με την αρχέγονη καλοσύνη μας να έχει πληγωθεί από την εμπειρία της βίας, η οποία, ακόμα και αν δεν κρατάει πολύ, μπορεί να έχει επηρεάσει για πάντα αρνητικά τη ζωή μας και την ικανότητά μας να συνδεόμαστε με τους άλλους».
Ο γεννημένος το 1967 στη Στοκχόλμη Γιόαν Ίνγκερ εντάχθηκε στο Nederlands Dans Theater 1 το 1990 και υπήρξε εξέχων χορευτής του ως το 2002. Το 1995 το ντεμπούτο του ως χορογράφου, επίσης για λογαριασμό του Nederlands Dans Theater, συνοδεύτηκε γρήγορα από υψηλές προσδοκίες και άμεση αναγνώριση. Ο Ίνγκερ αποχώρησε από το Nederlands Dans Theater για να αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μπαλέτου Κούλμπεργκ στη Στοκχόλμη το 2003, όπου δημιούργησε πολυάριθμα έργα. Από το 2008, ο Γιόαν δουλεύει ως ανεξάρτητος χορογράφος και δημιουργεί χορογραφίες για πολλούς θιάσους σε ολόκληρο τον κόσμο όπως για την Όπερα του Γκαίτεμποργκ, το Μπαλέτο της Βασιλείας, το Εθνικό Σουηδικό Μπαλέτο, το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας, το Ατερμπαλέτο, το Μπαλέτο της Όπερας της Λυόν, τα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο και φυσικά το Nederlands Dans Theater, όπου διετέλεσε Συνεργαζόμενος Χορογράφος από το 2009 ως το 2016. Έχειλάβειβραβεία, όπωςτοLucasHovingProduction, Danza&Danza και το BenoisdelaDanse. Το 2022 ο Γιόαν Ίνγκερ έγινε επίσης καλλιτεχνικός διευθυντής του Take Off Dance, ενός προγράμματος εκπαίδευσης για μελλοντικούς επαγγελματίες χορευτές μεταξύ 18 και 24 ετών με έδρα τη Σεβίλλη.
Στη χορογραφία του Ίνγκερ, η μπαλετική εκδοχή της Κάρμεν των Ροντιόν Σεντρίν – Ζωρζ Μπιζέ, σε νέα ενορχήστρωση τουΆλβαρο Ντομίνγκεθ Βάθκεθ, «συνομιλεί» με την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Μαρκ Άλβαρεθ. Τη δημιουργία υπογράφει ο Ούρτσι Αράνμπουρου καιτη δραματουργία ο Γκρέγορ Ακούνια-Πολ.Τα σκηνικά είναι τωνΚουρτ Άλλεν Βίλμερ και Λετίθιας Γκανιάν(AAPEE) με το στούντιο deDos, τα κοστούμια τουΝταβίδ Ντελφίν(σεαναβίωση από τηΜαρία Λουίσα Ράμος Κορράλες)και οι φωτισμοί τουΤομ Bίσσερ.
Την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα διευθύνει ο γεννημένος στη Στουτγάρδη αρχιμουσικός Έκτορας Ταρτανής, στο ντεμπούτο του στην ΕΛΣ. Από τηνκαλλιτεχνική περίοδο 2023/24 είναι ο νέος επικεφαλής αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Κάτω Βαυαρίας και έχει εμφανιστεί με μεγάλη επιτυχία σε μουσικές αίθουσες εντός και εκτός Γερμανίας. Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται στενά με τον διεθνώς καταξιωμένο αρχιμουσικό Θεόδωρο Κουρεντζή. Εκτός από τη μουσική διεύθυνση, ασχολείται συστηματικά και με τη σύνθεση.
Συμμετέχουν οι Α΄ Χορευτές, οι Σολίστ, οι Κορυφαίοι και το Corps de ballet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Κάρμεν
Γιόαν Ίνγκερ / Ροντιόν Σεντρίν – Ζωρζ Μπιζέ, Μαρκ Άλβαρεθ
7, 10, 14, 15, 18, 25 Φεβρουαρίου 2024
Ώρα έναρξης: 19.30 (Κυριακή: 18.30)
Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Χορογραφία: Γιόαν Ίνγκερ
Δημιουργία: Ούρτσι Αράνμπουρου
Δραματουργία: Γκρέγορ Ακούνια-Πολ
Μουσική: Ροντιόν Σεντρίν – Ζωρζ Μπιζέ
Νέα ενορχήστρωση της μουσικής του Μπιζέ: Άλβαρο Ντομίνγκεθ Βάθκεθ
Μουσική σύνθεση: Μαρκ Άλβαρεθ
Μουσική διεύθυνση: Έκτορας Ταρτανής
Σκηνικά: Κουρτ Άλλεν Βίλμερ και Λετίθια Γκανιάν (AAPEE) με το στούντιο deDos
Κοστούμια: Νταβίδ Ντελφίν
Αναβίωση κοστουμιών: Μαρία Λουίσα Ράμος Κορράλες
Φωτισμοί: Τομ Bίσσερ
Κάρμεν: Έλενα Κέκκου / Ελευθερία Στάμου
Δον Χοσέ: Ντανίλο Ζέκα / Βαγγέλης Μπίκος
Ταυρομάχος: Γιάννης Μητράκης
Θουνίγα: Γιάννης Γκάντσιος
Αγόρι: Αλίσια Τάουνσεντ
Σκυλιά
Έρεθ:Στέλιος Κατωπόδης
Αντόνιο:Κάιτο Τακαχάσι
Ματτία:Ντανιέλε Πεκοράρι
Γιάκομπο:Γιώργος Χατζόπουλος
Φρουροί
Αλεΐς:Στέφανο Πιετραγκάλλα
Τόμπυ:Μάνες Αλμπέρντι
Kορίτσια
Άλλι:Χριστίνα Μακρίδου / Άννα Φράγκου
Αΐντα:Μάρτα Ριβέρο ντε Μιράντα
Μαρ:Μαρίτα Νικολίτσα / Αρετή Νότη
Σάρα:Αρετή Νότη / Ζωή Σχοινοπλοκάκη
Μανουέλα:Μαρίτα Νικολίτσα / Ελευθερία Στάμου
Καγιόκο:Μάγδα Κούκου-Φέρρα
Άγκνες:Αριάδνη Φιλιππάκη
Σκιές
Ντανιέλε Πεκοράρι
Γιώργος Χατζόπουλος
Με την Ορχήστρα, τους Α΄ Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το Corps de ballet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Τιμές εισιτηρίων: €15, €20, €30, €35, €42, €50, €55, €70 • Φοιτητικό, παιδικό: €12 • Περιορισμένης ορατότητας: €10
Προπώληση: Ταμεία ΕΛΣ (καθημερινά 9.00-21.00 | 2130885700) & www.ticketservices.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.