Θεατρο - Οπερα

27 νέες παραστάσεις για το 2024

Νέα και ιστορικά έργα, δραματουργικές προτάσεις που κοιτούν τη σύγχρονη εποχή και την πρόσφατη ιστορία ή μεταφέρουν στη σκηνή φιλμικές και λογοτεχνικές αφηγήσεις, υπόσχεται το δεύτερο σκέλος της φετινής σεζόν

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 900
12’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Περλιμπλίν και Μπελίσα» με τον Χρήστο Σαπουντζή και την Μαριάννα Πουρέγκα στο Θέατρο Πορεία
«Περλιμπλίν και Μπελίσα» στο Θέατρο Πορεία © Μαρίζα Καψαμπέλη

Winter preview 2024: νέες παραστάσεις θεάτρου και όπερας στην Αθήνα

Θέατρο 2024: έρχονται στις σκηνές της Αθήνας

Ο άντρας μου
Μια χήρα που καταφέρνει να φάει μετά την αποκάλυψη του μυστικού της μητέρας της. Μια μάνα που αντιπαθεί τον γιο της βλέποντας σ’ αυτόν τα κακά γονίδια του παππού της. Μια απατημένη σύζυγος που κάνει συνεχώς εμετό κι άλλες που απατούν τους άντρες τους για να τους τιμωρήσουν. Είναι οι ηρωίδες στα διηγήματα της 43χρονης Ρούμενα Μπουζάροφσκα, όλες τους παντρεμένες και δυστυχείς, σε μια σύγχρονη, πατριαρχική βαλκανική κοινωνία. Μας τις συστήνουν οι Μαρία Σκουλά, Aμαλία Καβάλη και Μαρία Μαγκανάρη στην παράσταση που σκηνοθετεί η τελευταία.
Θέατρο Θησείον, από τις 26 Ιανουαρίου

«Ο άντρας μου» με τις Μαρία Σκουλά, Aμαλία Καβάλη και Μαρία Μαγκανάρη
«Ο άντρας μου» με τις Μαρία Σκουλά, Aμαλία Καβάλη και Μαρία Μαγκανάρη © Μαρία Τούλτσα

Ο ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ
Ο Πέτρος Ζούλιας μεταφέρει στη σκηνή το διάσημο ψυχολογικό θρίλερ και οι Μιχάλης Συριόπουλος και Μιχαήλ Ταμπακάκης αναλαμβάνουν τους ρόλους του Τομ Ρίπλεϊ και του Ντίκι Γκρίνλιφ. Πλαστογράφος και αμοραλιστής, ο δαιμονικός χαρακτήρας που βγήκε από την πένα της Πατρίσια Χάισμιθ φτάνει στο έγκλημα και την απάτη, με κίνητρο την οικονομική και κοινωνική του καταξίωση.
Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης, από τις 26 Ιανουαρίου

«Ο ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ» σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια
«Ο ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ» σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια © Διονύσης Κούτσης

Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα
Μετά την εμπνευσμένη της ανάγνωση στην «Αντιγόνη» του Ανούιγ, η Μαρία Πρωτόπαππα ξανασυναντά τον Χρήστο Στέργιογλου στο υπόγειο της Πεσμαζόγλου. Ο έμπειρος ηθοποιός υποδύεται την αποφασιστική και αυταρχική μητέρα, η οποία επιβάλλει στις θυγατέρες της οκταετή εγκλεισμό μετά τον θάνατο του δεύτερου συζύγου της. Ο εμφύλιος της Ισπανίας, που κυλά στις φλέβες αυτών των γυναικών, γίνεται το εφαλτήριο για την εξερεύνηση του κόσμου του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. Παίζουν επίσης οι: Ευγενία Αποστόλου, Άννα Καλαϊτζίδου, Δημήτρης Μαργαρίτης, Ελένη Σπετσιώτη, Κατερίνα Φωτιάδη, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη.
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν - Υπόγειο, από τις 27 Ιανουαρίου

«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα», σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα
«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα». Στον ρόλο του τίτλου ο ο Χρήστος Στέργιογλου © Μαριλένα Αναστασιάδου

Οι δύο χέστηδες
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου επιστρέφει στη Φρυνίχου, μεταφράζοντας και σκηνοθετώντας τη μονόπρακτη φαρσοκωμωδία των Εζέν Λαμπίς και Μαρκ Μισέλ. Ένα έργο του 1860 το οποίο θίγει τα προβλήματα που προκαλεί η υπερβολική ευγένεια και η δειλία, αλλά και το ζήτημα της γυναικείας χειραφέτησης. Στο επίκεντρο η Σεσίλ, η οποία έχοντας να κάνει μ’ έναν πατέρα που δεν τολμά να αρνηθεί το χέρι της σε έναν αλαζόνα και δόλιο προικοθήρα και τον αγαπημένο της, που δεν τολμά να της κάνει πρόταση γάμου, παίρνει την κατάσταση στα χέρια της.
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, από 1 Φεβρουαρίου

Οι Θέμης Πάνου, Κλέλια Ανδριολάτου και Γιώργος Γλάστρας στους «Δύο χέστηδες»
«Οι δύο χέστηδες» με τους Θέμη Πάνου, Κλέλια Ανδριολάτου και Γιώργο Γλάστρα © Ελευθερία Νικολαϊδου

Η προξενήτρα
Με την κωμωδία του Θόρντον Ουάιλντερ επιστρέφει ο Θωμάς Μοσχόπουλος στο Εθνικό Θέατρο. Οι Σίμος Κακάλας, Ράνια Οικονομίδου, Πάνος Παπαδόπουλος, Ευδοκία Ρουμελιώτη κ.ά. μπαίνουν στα κοστούμια των χαρακτήρων του βραβευμένου με Πούλιτζερ συγγραφέα που αναζητούν την ευτυχία. Προσπαθώντας να διαλύσουν τον φαύλο κύκλο της μοναξιάς τους, ακολουθούν την πολυμήχανη προξενήτρα Ντόλυ (Γαλήνη Χατζηπασχάλη) σ’ ένα ταξίδι στη Νέα Υόρκη του 19ου αιώνα.
Θέατρο REX, από τις 9 Φεβρουαρίου 2024

Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα
Ένα εκρηκτικό rap concert υπόσχεται ο σκηνοθέτης Άρης Μπινιάρης καθώς διαβάζει για τη σκηνή το κύκνειο άσμα του Πιερ Πάολο Παζολίνι, που σόκαρε κοινό και κριτικούς όταν κυκλοφόρησε. Η υπόθεση της ταινίας διαδραματίζεται σε ένα κρατίδιο μαριονέτα της ναζιστικής Γερμανίας στην Ιταλία όπου οι φασίστες αναλαμβάνουν τη διαπαιδαγώγηση εννέα κοριτσιών και ισάριθμων αγοριών και τα μετατρέπουν σε δούλους υποβάλλοντάς τα σε ακραία βασανιστήρια. Αυτή η οριακή ψυχοσεξουαλική διερεύνηση της αισθητικής και φιλοσοφίας του ολοκληρωτισμού μετατρέπεται σε παράσταση μουσικού θεάτρου με ερμηνευτές, μεταξύ άλλων, τους Κώστα Μπερικόπουλο, Αγορίτσα Οικονόμου, Ιωάννα Μαυρέα, Ιερώνυμο Καλετσάνο, Γιάννη Κότσιφα και μουσική από τον Τζεφ Βάνγκερ.
Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής, 10 Φεβρουαρίου-10 Μαρτίου

Ο Άρης Μπινιάρης μεταφέρει στη σκηνή το κύκνειο άσμα του Παζολίνι
© Ανδρέας Σιμόπουλος

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίντλερστερν είναι νεκροί
«Μια εποποιία των μικρών ανθρώπων του 20ού αιώνα» είναι για τον Στάθη Λιβαθινό η πνευματώδης ιστορία του Τομ Στόπαρντ που κεντρίζει τη νέα σκηνοθεσία του, «ταιριάζοντας με ευρηματική γραφή τη φάρσα της ζωής των δύο πρωταγωνιστών με την αξία του θεάτρου μες στο θέατρο και τον παραλογισμό της εξουσίας». Μέσα από τη μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη, παρακολουθούμε το κωμικοτραγικό ντουέτο που, προσκεκλημένο από τον βασιλιά της Ελσινόρης, αγωνίζεται να εξιχνιάσει τα αίτια της συμπεριφοράς του Άμλετ. Στους ρόλους του τίτλου οι Βασίλης Ανδρέου και Νίκος Καρδώνης.
Θέατρο της οδού Κυκλάδων, από μέσα Φεβρουαρίου

Τζούλια
Ο Τάσος Ιορδανίδης μεταγράφει τη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ, αναζητώντας μια συνάντηση με το νατουραλισμό. Η δράση μεταφέρεται στο σήμερα, σε ένα ιστορικό θέατρο, όπου η ηθοποιός μοναχοκόρη του θεατρώνη προτιμά να καταφύγει τη βραδιά που εκείνος τιμάται για την προσφορά του στον πολιτισμό. Με αναγωγές ανάμεσα στο σήμερα και στον 19ο αιώνα του συγγραφέα, ο σκηνοθέτης θα προσπαθήσει να εκθέσει τις διαφορετικότητες των κοινωνικών τάξεων, τη σύγκρουση ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα, την καταστροφική επίδραση των καταχρήσεων, τη νόσο της ψυχής, τη μοιραία κατάληξη που μπορεί να έχει μία τυχαία ολιγόωρη συνύπαρξη.
Θέατρο Άλφα – Ληναίος-Φωτίου, από τις 15 Φεβρουαρίου

Περλιμπλίν και Μπελίσα
Ερωτικό αλληλούια χαρακτηρίζει ο Λόρκα αυτή την τρυφερή και οδυνηρή ιστορία του για τον ανεκπλήρωτο έρωτα, που σκηνοθετεί φέτος ο Δημήτρης Τάρλοου. Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (Χρήστος Σαπουντζής) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του (Μαριάννα Πουρέγκα) για να μη μείνει αβοήθητος στα γεράματα κι εκείνη ώστε να γίνει πιο ποθητή χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όταν γοητεύεται από έναν μυστηριώδη ξένο που της γράφει φλογερές επιστολές, ο Περλιμπλίν σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή και η Μπελίσα χάνει διαμιάς σύζυγο και ερωμένο…
Θέατρο Πορεία, από 19 Φεβρουαρίου  

Οι Χρήστος Σαπουντζής και Μαριάννα Πουρέγκα στο «Περλιμπλίν και Μπελίσα»
«Περλιμπλίν και Μπελίσα» στο Θέατρο Πορεία. Με τους Χρήστο Σαπουντζή και Μαριάννα Πουρέγκα © Μαρίζα Καψαμπέλη

Πλατόνοφ
Ο πολυβραβευμένος Αντόλφ Σαπίρο έχει ασχοληθεί με τον Τσέχοφ σε πολλές γλώσσες και χώρες. Είναι, όμως, η πρώτη φορά που θα καταπιαστεί με το χρονολογικά παλαιότερο δείγμα του ταλέντου του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, το οποίο εμπεριέχει τα θέματα που αναπτύσσει στις επόμενες δημιουργίες του. Οι Γιώργος Χριστοδούλου, Παναγιώτα Βλαντή, Όμηρος Πουλάκης, Ιώβη Φραγκάτου, Σπύρος Ιωάννου, Γιώργος Ηλιόπουλος, Θανάσης Ζερίτης ενσαρκώνουν τα πρόσωπα που συναντιούνται στη βεράντα της χήρας Άννας Πετρόβνα. Εκεί όπου φθάνει ο δάσκαλος Πλατόνοφ και αναστατώνει τη θερινή ραστώνη, ξυπνώντας απαγορευμένα πάθη, αλλά και υπαρξιακό ρίγος για το μάταιο και φευγαλέο της ζωής.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, 21 Φεβρουαρίου-28 Απριλίου

Ο Αντόλφ Σαπίρο σκηνοθετεί τον «Πλατόνοφ» του Τσέχωφ στο ΔΘΠ
Ο Αντόλφ Σαπίρο σκηνοθετεί τον «Πλατόνοφ» του Τσέχωφ στο ΔΘΠ

Αγρυπνία
Το θεατρικό του Δημήτρη Δημητριάδη, που κυκλοφόρησε το 2019 με τίτλο «Τα δώρα της νύχτας», παρουσιάζει για πρώτη φορά στη σκηνή ο Αντώνης Καλογρίδης και, μάλιστα, σ’ έναν καινούργιο χώρο. Ερμηνεύουν οι: Τάκης Σακελλαρίου, Ιωάννα Ασημακοπούλου, Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Σταύρος Τσουμάνης, Ντένης Μακρής, Δημήτρης Δρόσος, Νικόλας Χαλκιαδάκης. Τη μουσική υπογράφει ο Κωνσταντίνος Βήτα.
Θέατρο «Συγγρού 33», από τον Φεβρουάριο

TANK/ Όλη νύχτα εδώ
Μετά τους «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση, ο Μάνος Βαβαδάκης και η ομάδα RMS-MATAROA επιστρέφουν στα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Πενήντα χρόνια από την εξέγερση του 1973, ξεδιπλώνουν στη σκηνή τις μαρτυρίες πρωταγωνιστών της εποχής (από το βιβλίο «Όλη νύχτα εδώ»). Στόχος τους να αναδείξουν τη σημασία της προσωπικής πολιτικής στάσης για την προστασία του δημοκρατικού πολιτεύματος καθώς και μια αποτίμηση της διαχείρισης των γεγονότων στα μεταπολιτευτικά χρόνια.
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, από τις 4 Μαρτίου

Generation lost
Τη γενιά των millennials, τις σκέψεις και τις αγωνίες της επιχειρεί να φωτίσει το έργο του Γρηγόρη Λιακόπουλου, που προέκυψε από έρευνα και συνεντεύξεις με νέους από έξι ευρωπαϊκές πόλεις. Η δραματουργία συνδυάζει στοιχεία μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης και επιφυλάσσει έναν ρόλο έκπληξη για την… Μπρίτνεϊ Σπίαρς. Σκηνοθετεί η Κατερίνα Γιαννοπούλου.
Εθνικό Θέατρο, από τις 28 Μαρτίου

Rayman ούρλιαξε
Το νέο έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη μας συστήνει ο Περικλής Μουστάκης. Ο Χάρης Φραγκούλης θα είναι ο θεωρητικός φυσικός Rayman που βραβεύει η Ακαδημία Επιστημών. Προσπαθώντας να βγει από την εσωτερική του αδράνεια για να ετοιμάσει την ομιλία του, έρχεται αντιμέτωπος με τη σκληρή παραδοχή ότι όσα γνωρίζει και έχει ανακαλύψει, δεν είναι τίποτα μπροστά στο μεγάλο άγνωστο που τον περιβάλλει. Μαζί του ο Κώστας Νικούλι, η Φραγκίσκη Μουστάκη και η υψίφωνος Ληττώ Μεσσήνη.
Σφενδόνη, από τις 15 Μαρτίου

Jane
Με μια γυναίκα που πήρε τη μοίρα στα χέρια της ήδη από τις σελίδες ενός βιβλίου το 1847, καταπιάνονται η Κατερίνα Μαυρογεώργη και η Μαρία Φιλίνη. Ο λόγος για την Τζέιν Έιρ από το διάσημο μυθιστόρημα της Σαρλότ Μπροντέ που εικονογραφεί τον αγώνα της ηρωίδας ανάμεσα στη φύση της και τις κοινωνικές συμβατικότητες της βικτωριανής εποχής. Γιατί η ίδια, όπως λέει για τον εαυτό της, είναι «Θερμή, πολύ θερμή. Και η φωτιά τον λιώνει τον πάγο». Στη διανομή της παράστασης οι Νάνσυ Σιδέρη, Δημήτρης Δρόσος και Βίκυ Κυριακουλάκου.
Θησείον, από τις 18 Μαρτίου

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος
Η Ζωή Ξανθοπούλου σκηνοθετεί και ο Αργύρης Ξάφης πρωταγωνιστεί στον διακεκριμένο (με το Βραβείο Born και με το Εθνικό Βραβείο Δραματουργίας της Ισπανίας) μονόλογο του Καταλανού Ζουζέπ Μαρία Μιρό που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ένα δεκαεπτάχρονο αγόρι κείτεται νεκρό σ’ ένα χωράφι. Μέσα από τις αφηγήσεις επτά προσώπων αποκαλύπτεται σταδιακά τι έχει συμβεί, αναδεικνύοντας με ποίηση και χιούμορ τα ένοχα μυστικά μιας μικρής πόλης.
Θησείον, από τις 22 Μαρτίου

Ονειρόδραμα
Μια χειροποίητη παράσταση μεγάλης κλίμακας που επιδιώκει να θέσει θεμελιώδη ερωτήματα, όπως γιατί υποφέρουν οι άνθρωποι, γιατί είναι έτσι φτιαγμένος ο κόσμος και πώς να ζει κανείς δημιουργεί η Γεωργία Μαυραγάνη με αφετηρία το ποιητικό κείμενο του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ από το 1901. Η πλοκή θέλει την Αγνή, κόρη των θεών, να έρχεται στη Γη για να γνωρίσει την ανθρώπινη φύση. Μέσα από τις συναντήσεις της με διαφορετικά πρόσωπα, αρχίζει να ανακαλύπτει τις δυσκολίες της ζωής, τις ελπίδες και τις διαψεύσεις της. Με τους Ράνια Κελαϊδίτη, Μαριάμ Ρουχάτζε, Μαρία Τσιμά, Θανάση Δόβρη, Ερμή Μαλκότση κ.ά.
Εθνικό Θέατρο, από τις 20 Μαρτίου

Ανεμοστρόβιλοι του πεπρωμένου
Στο έργο του Χριστόφορου Χριστοφή, ο αρχιμουσικός Δημήτρης Μητρόπουλος συναντά την χήρα του Γκούσταβ Μάλερ στη Νέα Υόρκη για να της ζητήσει την άδεια να διευθύνει μία άγνωστη συμφωνία του συνθέτη. Παράλληλα, ο Κλάους, γιος του συγγραφέα Τόμας Μαν, αναζητά τα ίχνη του πατέρα του στις Κάννες κι ένας μυστηριώδης γκρουμ του δίνει πληροφορίες που τον εξωθούν στα άκρα. Οι τέσσερις χαρακτήρες συναντιούνται στην Καλιφόρνια, μακριά από τα προβλήματα που δημιούργησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Ερμηνεύουν: Νικόλας Παπαγιάννης. Κωνσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Μαύρος, Αλμπέρτο Φάις.
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 20-22 Μαρτίου

Καύσωνας
Μια καυτή καλοκαιρινή μέρα, σε βρόμικα εξοχικά, ανάμεσα σε σεμεδάκια, τηλεοράσεις, κουκούτσια. Μια ζωντανή πινακοθήκη αντιηρωικών προσώπων που ακολουθούν τις μικρές τους τελετουργίες, ενώ εκείνο που στ’ αλήθεια θέλουν είναι κάποιος να τους καταλάβει και να τους νοιαστεί. Αντλώντας υλικό από διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, ο Γιάννης Παναγόπουλος συνθέτει μια φαντασιακή εθνογραφία για έναν κόσμο που οδεύει με ταχύτητα προς το τέρμα. Με τους Ιωάννη Μπάστα, Ζωή Μυλωνά, Γιάννη Καράμπαμπα, Νατάσα Σφενδυλάκη κ.ά.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 30 Μαρτίου-14 Απριλίου

Ο «Καύσωνας» του Γιάννη Παναγόπουλου στη Στέγη
Ο «Καύσωνας» του Γιάννη Παναγόπουλου στη Στέγη

Lapis Lazuli
Δημιουργός υβριδικών θεαμάτων στο μεταίχμιο περφόρμανς, χορού και εικαστικών τεχνών, με συστατικά στοιχεία το γκροτέσκο, τη μεταμόρφωση και το γελοίο, μετά τα Relic, Τιτάνες και ΕΛΕΝΙΤ, ο Ευριπίδης Λασκαρίδης μας συστήνει τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της ομάδας Osmosis. Επικεντρώνεται στην υπαρξιακή μας σχέση με τον φόβο και τον τρόμο και επιζητά να εξερευνήσει μια σειρά από δίπολα, όπως το υλικό με το πνευματικό, το ονειρικό με το εφιαλτικό και το συνειδητό με το ασυνείδητο, σ’ έναν κόσμο φιλόξενο στους παράξενους, ιδιότροπους και ευαίσθητους χαρακτήρες του.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 4-21 Απριλίου

Ο αποτυχημένος
Σε μουσικοθεατρικό έργο για τέσσερις φωνές και ένα πιάνο μετασχηματίζει ο Έκτορας Λυγίζος το μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, μια βιτριολική πραγματεία πάνω στον φθόνο, τη φιλοδοξία, τη φήμη, την ιδιοφυΐα, την τελειοθηρία, την εμμονή και τη ματαίωση. Μας μεταφέρει στο φουαγέ ενός παρατημένου κεντροευρωπαϊκού ξενοδοχείου όπου το φάντασμα του θρυλικού σολίστα Γκλεν Γκουλντ συναντά δυο επινοημένους πρώην συμμαθητές του, αποτυχημένους πιανίστες. Επί σκηνής μια δυναμική ομάδα ερμηνευτών, οι Αμαλία Μουτούση, Άρης Μπαλής, Γιάννης Νιάρρος και ο σκηνοθέτης.
Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ, 11-27 Απριλίου

Ο Έκτορας Λυγίζος σκηνοθετεί το μυθιστόρημα του Τ. Μπέρνχαρτ «Ο αποτυχημένος» στην Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ
Ο Έκτορας Λυγίζος σκηνοθετεί το μυθιστόρημα του Τ. Μπέρνχαρτ «Ο αποτυχημένος» στην Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ© Ανδρέας Σιμόπουλος

Και λέγε λέγε
«Ένα έργο εποχής για τον έρωτα μόνο» η νέα της παράσταση, δηλώνει η Λένα Κιτσοπούλου. Η ίδια ανεβαίνει στη σκηνή μαζί με μερικούς από τους σταθερούς συνεργάτες της – Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης.
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, από 10 Μαϊου

«Και λέγε λέγε»: η νέα παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου
«Και λέγε λέγε»: η νέα παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου © Γιώργος Καπλανίδης

Περιμένοντας τον Γκοντό
Το πλέον πολυαναμενόμενο ραντεβού της σεζόν, η παράσταση του διεθνή Έλληνα σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου στο εμβληματικό θεατρικό κείμενο του Σάμιουελ Μπέκετ, μια ανάγνωση στα όρια του μνημειακού και του κωμικού. Σ’ έναν σκηνικό χώρο που ορίζει ένα μαύρο ικρίωμα, σαν νεκρικό μνημείο, και αντηχούν εκκλησιαστικοί ύμνοι, ταγκό και σειρήνες πολέμου, οι βετεράνοι Σισιλιάνοι ηθοποιοί Έντσο Βετράνο και Στέφανο Ραντίζι, ως Βλαδίμηρος και Εστραγκόν, αναμένουν εκείνον που δεν θα έρθει ποτέ να τους γλιτώσει από το οντολογικό αδιέξοδο του να υπάρχεις προσδοκώντας πάντα κάτι.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 15-19 Μαϊου

Γνωστοί σκηνοθέτες στον κόσμο της όπερας
Με το δημοφιλέστερο δίπτυχο του λυρικού θεάτρου, την Καβαλλερία Ρουστικάνα και τους Παλιάτσους, ξεκινά τη χρονιά του ο Νίκος Καραθάνος σκηνοθετώντας τα έργα των Πιέτρο Μασκάνι και Ρουτζέρο Λεονκαβάλλο στην Εθνική Λυρική Σκηνή (25/1-11/2). Εδώ θα δώσουν το παρόν την άνοιξη επίσης ο Τζων Φούλτζεϊμς με τη «Βαλκυρία», το πρώτο έργο του Βάγκνερ που παρουσιάζεται στις νέες εγκαταστάσεις της ΕΛΣ, και ο Γιάννης Χουβαρδάς υπογράφοντας τη νέα παραγωγή του αριστουργήματος των Μπρεχτ και Βάιλ «Η άνοδος και η πτώση της πόλης Μαχαγκόνυ» (12-25/4). Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραγκόπουλος και η σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου, πάλι, παρουσιάζουν σε παγκόσμια πρεμιέρα την «Περσεφόνη», μια παράσταση νέας όπερας που διερευνά την αέναη, μυστική σχέση ζωής και θανάτου (1/2 στο Μέγαρο και 23 & 24/2 στο Σινέ Ελευσίς).

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.