Ανασκόπηση 2023: 11 παραστάσεις που κρατάμε από το 2023
Τι είδαμε φέτος στη σκηνή του Θεάτρου
![woman_guest.jpg woman_guest.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/woman_guest_2.jpg)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Μήδεια, σκηνοθεσία: Φρανκ Κάστορφ © Alex_Kat](/images/1074x600/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-medea1.jpg)
Ανασκόπηση 2023: Ποιες θεατρικές παραστάσεις Ελλήνων και διεθνών δημιουργών κρατάμε από το 2023 και για ποιο λόγο
Νέες ματιές στην κλασική δραματουργία αλλά και σύγχρονα έργα κέντρισαν το ενδιαφέρον μας τη χρονιά που φεύγει. Στο τιμόνι των παραστάσεων κορυφαίοι διεθνείς δημιουργοί καθώς και καταξιωμένοι και ανερχόμενοι Έλληνες σκηνοθέτες
Μήδεια, σκηνοθεσία: Φρανκ Κάστορφ (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Μήδεια, σκηνοθεσία: Φρανκ Κάστορφ © Thomas Daskalakis](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-medea2.jpg)
Με αφετηρία την τραγωδία του Ευριπίδη, αλλά και κείμενα των Χάινερ Μίλερ, Ρεμπό και μαρτυρίες εξορίστων γυναικών από τον ελληνικό εμφύλιο, ο κορυφαίος Γερμανός δημιουργός κατέθεσε στην ορχήστρα της Επιδαύρου ένα εκρηκτικό σκηνικό γεγονός, ένα αιχμηρό πολιτικό σχόλιο για την καπιταλιστική παρακμή και την πατριαρχία, καθοδηγώντας τους ηθοποιούς της παράστασης (με τις πέντε Μήδειες) σε αλησμόνητες ερμηνείες.
Τρεις ψηλές γυναίκες, σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ουίλσον (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Τρεις ψηλές γυναίκες ©Julian Mommert](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-gynaikes.jpg)
Στην πρώτη του συνάντηση με το σύμπαν του Έντουαρντ Άλμπι, ο Αμερικανός εικονοκλάστης καλλιτέχνης κοινώνησε ατόφια, μέσα από την χαρακτηριστική του φόρμα, τους προβληματισμούς του έργου για τη θνητότητα, τη ματαιοδοξία, την αγάπη και τη μνήμη. Άξιες συνοδοιπόροι στο όραμά του οι τρεις Ελληνίδες πρωταγωνίστριές του.
Rohtko, σκηνοθεσία: Λούκας Ταρκόβσκι (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Rohtko © Arturs Pavlovs](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-rothko.jpg)
Μια πολυεπίπεδη σύνθεση για την τέχνη και την αξία της, την αυθεντικότητα και την απάτη, από το νέο μεγάλο όνομα του πολωνικού θεάτρου. Υποδειγματική σύζευξη θεατρικής και κινηματογραφικής γλώσσας, έξοχες ερμηνείες, ρευστή, «καλειδοσκοπική» σκηνογραφία. Σίγουρα στις κορυφαίες μετακλήσεις της χρονιάς.
Η άνοδος του Αρτούρο Ούι, σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης (Θέατρο ARK)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Η άνοδος του Αρτούρο Ούι © Πάτροκλος Σκαφίδας](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-artourooui.jpg)
Μια ολοκληρωμένη ανάγνωση-πρόταση στο αλληγορικό έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ που αντικατοπτρίζει την άνοδο του ναζισμού. Σε μια απόκοσμη πασαρέλα, ένα καλοκουρδισμένο ανσάμπλ (με κορυφαίο τον Γιώργο Χρυσοστόμου) ξεδιπλώνει με ζώωδη ορμή μια εφιαλτική ιστορία για τη δημαγωγία και τον αυταρχισμό.
Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες, σκηνοθεσία: Τιάγκο Ροντρίγκες (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες © Joseph Banderet](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-katarina.jpg)
Υπάρχει θέση για βία στον αγώνα για έναν καλύτερο κόσμο; Δικαιολογείται η αφαίρεση μιας ζωή –εν προκειμένω ενός φασίστα– στο όνομα της δημοκρατίας; Η βραβευμένη παράσταση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν ήρθε και στην Αθήνα για να κινητοποιήσει συναισθήματα και αντιδράσεις (θυμού, αγανάκτησης) προσδοκώντας να βγάλει το κοινό από τη θέση παθητικού παρατηρητή και να κεντρίσει τη διερώτηση.
Goodbye Lindita, σκηνοθεσία: Μάριο Μπανούσι (Εθνικό Θέατρο)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Goodbye Lindita © Θεόφιλος Τσιμάς](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-goodbye.jpg)
Το πένθος και οι τελετουργίες του βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της βουβής, ποιητικής περφόρμανς που υπογράφει ο 25χρονος Μπανούσι, δείχνοντας πως διαθέτει αξιοθαύμαστη καλλιτεχνική ωριμότητα και προσωπικό ύφος.
Ρέκβιεμ, σκηνοθεσία Θεόδωρος Τερζόπουλος (Θέατρο Άττις)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Requiem ©Johanna Weber](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-requiem.jpg)
Συγκινητική, τελετουργική κατάδυση σ’ έναν μεταιχμιακό τόπο, στη μνήμη και το τραύμα, το Ρέκβιεμ του διεθνή Έλληνα σκηνοθέτη για τα θύματα των γυναικοκτονιών. Πάλλουσες ερμηνείες, κινησιολογικά και φωνητικά, από τις Σοφία Χιλλ και Αγλαϊα Παππά.
Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα, σκηνοθεσία: Αικατερίνη Παπαγεωργίου (Θέατρο Μπέλλος)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα © Ελίνα Γιουνανλή](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-hleximitera.jpg)
Επιλέγοντας τον δρόμο του παραλόγου και ισορροπώντας με οξυδέρκεια ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό, η νεαρή σκηνοθέτις παρέδωσε μια αξιοπρόσεκτη ανάγνωση στο σπαρακτικό έργο του Ρουμάνου συγγραφέα, σε πλήρη σύμπνοια με τους συνεργάτες της επί σκηνής.
Βατράχια, σκηνοθεσία: Έφη Μπίρμπα (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Βατράχια © Γιώργος Καπλανίδης](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-vatraxia.jpg)
Αναγνωρίζοντας DNA τραγωδίας στη διάσημη κωμωδία του Αριστοφάνη έγραψε το επιδαύριο ντεμπούτο της η σκηνοθέτις, μέσα από μια ατμοσφαιρική, ονειρική παράσταση που πραγματεύεται την αξία της ποίησης στην κοινωνία μας. Σύμμαχοι στο όραμά της ο καλογυμνασμένος θίασος –έξοχο το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Σερβετάλη και Σαράντη–, αλλά και η εικαστική σκηνογραφική της παρέμβαση.
The doctor, σκηνοθεσία Κατερίνα Ευαγγελάτου (Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο The doctor © Έφη Γούση](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-doctor.jpg)
Με τα αδιέξοδα της πολιτικής ταυτοτήτων και την «ανθρωποφάγα» κουλτούρα της ακύρωσης καταπιάνεται το επίκαιρο έργο του Ρόμπερτ Άικ, το οποίο συναντά το αθηναϊκό κοινό μέσα από μια εύρυθμη παράσταση, με καλές ερμηνείες (εξαιρετική ως καθηγήτρια Ρουθ Γουλφ η Στεφανία Γουλιώτη).
Έγκλημα και τιμωρία, σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου (Θέατρο Πορεία)
![Ανασκόπηση 2023: Τι είδαμε στο θέατρο Έγκλημα και τιμωρία © Μαρίζα Καψαμπέλη](/images/w734/1/jpg/files/2023-12-29/teliko-egklima.jpg)
Ο Θανάσης Τριαρίδης μεταγράφει το περίφημο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι για το θέατρο συμπυκνώνοντας τη δράση σε 19 δυικές συναντήσεις χαρακτήρων και ο Δημήτρης Τάρλοου καταθέτει μια από τις πιο αξιομνημόνευτες σκηνοθεσίες του, ποντάροντας τόσο στο ερμηνευτικό δυναμικό όσο και στη συνολικότερη αισθητική της παράστασης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.