- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κωνσταντίνος Χατζής: «Το σήμερα αποκαλύπτεται μόνο μέσα από τους ποιητές»
Με αφορμή την παράσταση «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη» στο θέατρο Σταθμός, ο σκηνοθέτης μοιράζεται σκέψεις για το έργο, την πολιτική, την ανθρώπινη φύση και τη ζωή.
Ο Κωνσταντίνος Χατζής γράφει στην Athens Voice με αφορμή την παράσταση «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη» που σκηνοθετεί στο θέατρο Σταθμός.
O πάντα καλλιτεχνικά ανήσυχος σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής επιστρέφει με το νέο του έργο «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη», μια πρωτότυπη και ιδιαίτερη θεατρική-μουσική performance, σε μουσική Γιώργου Κουμεντάκη, που παρουσιάζεται στο θέατρο Σταθμός για περιορισμένο αριθμό μεταμεσονύκτιων παραστάσεων έως και τις 30 Δεκεμβρίου, στις 23.30.
Το έργο «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη», σε σκηνοθεσία, συρραφή κειμένων και απόδοση του Κωνσταντίνου Χατζή, βασίζεται στα έργα «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου και «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και μιλά για τον πόλεμο ως πολιτική πράξη και ως όργανο της πολιτικής μέσα από την υψηλή ποίηση δύο αρχαίων τραγωδιών. Στην παράσταση, ξεκινώντας από τις ρίζες του μύθου των Λαβδακιδών, ακολουθούμε την πορεία του εμφύλιου αλληλοσκοτωμού ανάμεσα στον πατέρα και τον γιο, Λάιο και Οιδίποδα, αλλά και στ’ αδέλφια Ετεοκλή και Πολυνείκη και, τέλος, στον θάνατο της Αντιγόνης. Μύθος, μνήμη, χρόνος. Πόλεμος. Αίμα. Αίμα εμφύλιο.
Για τη μουσική του έργου «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη», ο Κωνσταντίνος Χατζής συνεργάζεται ξανά με τον Γιώργο Κουμεντάκη. Η υποβλητική μουσική του διακεκριμένου συνθέτη δεν συνομιλεί με τις τραγωδίες των Αισχύλου και Σοφοκλή, αλλά λειτουργεί περισσότερο ως αυτόνομο μουσικό έργο. Λέξεις, ήχοι, εικόνες συνθέτουν μια μοναδική θεατρική-μουσική εμπειρία.
Ο Κωνσταντίνος Χατζής, με αφορμή την παράσταση «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη» στο θέατρο Σταθμός, μοιράζεται σκέψεις για το έργο, την πολιτική, την ανθρώπινη φύση και τη ζωή
Αρχαία τραγωδία
Υψηλή ποίηση. Πυκνότητα. Η πυκνότητα της στιγμής. Λέξεις «καρφωμένες» στον χρόνο. Γιατί στην Τραγωδία οι λέξεις δεν είναι απλώς φορείς ιδεών. Πάνε πολύ πιο μακριά. Γιατί πέρα από την ιδέα βρίσκεται η μουσική. Η μουσική των λέξεων. Ο ρυθμός. Ο μουσικός τόνος. Η Δόνηση των λέξεων. Που δίνει σε κάθε λέξη μια δυνατή διάσταση που βγαίνει από τον ήχο: από την διά του λόγου εκφραζόμενη μουσική.
Πόλεμος
Αυτό που αρχίζει. Που όλο αρχίζει. Κι αδιάκοπα θα αρχίζει. Αδιάκοπα μέσα στους αιώνες οι πράξεις των ανθρώπων.
Πολιτική πράξη
Οποίος ταυτίζεται το ίδιο με όλες τις ασταθείς και μεταβαλλόμενες συμπεριφορές, και τις τοποθετεί συνεχώς τη μία απέναντι στην άλλη.
Σιωπή
Όλα συμβαίνουν στην σιωπή. Κάθε «δράση», κάθε κίνηση, κάθε λέξη γίνεται κατανοητή μόνο στην σιωπή. Η σιωπή είναι η πιο βαθιά πύκνωση όλων των νοητικών, συναισθηματικών εκφράσεων.
Το χθες
«Βήμα» αργό που σέρνεται αργά μέσα στον χρόνο που έρχεται.
Το σήμερα
Το σήμερα αποκαλύπτεται μόνο μέσα από τους ποιητές. Γιατί έχουν ανά πάσα στιγμή, πρόσβαση στο σύνολο της ζωής. Διεισδύουν κάτω από το συνειδητό επίπεδο. Οι ποιητές έχουν την ικανότητα να βλέπουν συνδέσεις εκεί όπου κανονικά δεν είναι προφανείς.
Ανθρώπινη φύση
Τόσο αμετακίνητη και ταυτόχρονα τόσο ανοιχτή σε ό,τι θέλει να αλλάζει.
Ανάγκη
Να αφηγηθείς σε κάποιον όλον σου τον εαυτό σου. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει πρώτα να μάθεις να ακούς.
Ζωή
«Συναντήσεις.
Να συναντηθούμε με τον άλλον.
Να ανακαλύψουμε τον πλούτο του κι έτσι να δυναμώσουμε κι εμείς. Ο άλλος είμαστε εμείς».
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κωνσταντίνος Χατζής
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Χάρης Δήμος, Κωνσταντίνος Χατζής. Φωνή Αντιγόνης: Σοφία Χιλλ. Κλαρινέτο παίζει ζωντανά ο Χάρης Δήμος
- ΘΕΑΤΡΟ: Σταθμός Θέατρο