- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Γιώργος Γαλάντης: Η εμπειρία του να σκηνοθετείς ερασιτέχνες ηθοποιούς
Τα 30 χρόνια του θεατρικού εργαστηρίου του Δήμου Καλλιθέας και η παράσταση «Το Κιόσκι»
Ο σκηνοθέτης Γιώργος Γαλάντης μιλάει για το «Κιόσκι» και το θεατρικό εργαστήρι του Δήμου Καλλιθέας
Σε λίγες ημέρες στο Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας θα ανέβει η αστυνομική κωμωδία του Άλεκ Κόπελ, σε σκηνοθεσία, Γιώργου Γαλάντη. Πώς είναι να σκηνοθετεί κανείς ερασιτέχνες ηθοποιούς; Πόσο εύκολο είναι για έναν άνθρωπο της «διπλανής πόρτας» να ανέβει στη σκηνή για να υποδυθεί κάποιον ρόλο; Σε αυτά και σε άλλα απαντά στην ATHENS VOICE ο Γιώργος Γαλάντης, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του οποίου το θεατρικό εργαστήρι του Δήμου Καλλιθέας έκλεισε 30 χρόνια, με 140 παραστάσεις και με περισσότερα από 1.800 άτομα να έχουν παρακολουθήσει τις εργασίες.
Πείτε μας δυο λόγια για το έργο, «Το Κιόσκι» του Άλεκ Κόπελ. Τι θα δει ο θεατής και γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο;
Όσο και να φανεί παράξενο η γνωριμία μου με το έργο του Αλεκ Κόπελ «Το Κιόσκι» ξεκινάει πριν αρκετά χρόνια όταν σε μικρή ηλικία είχα παρακολουθήσει, στην πόλη που τότε ζούσα, την κινηματογραφική του μεταφορά. Ο συνδυασμός του κωμικού χαρακτήρα του έργου μαζί με την αστυνομική ίντριγκα, αλλά και με τους χαρακτηριστικούς κωμικούς τύπους, οι οποίοι πλαισίωναν το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της ταινίας (Ντέμπι Ρέινολντς και Γκλεν Φορντ), με ενθουσίασε πολύ. Γεγονός που επαναλαμβάνεται τώρα και στις δοκιμές μας στις οποίες διασκεδάζουμε με τις κωμικές του καταστάσεις και ανατροπές. Πριν από λίγα χρόνια, ανακαλύπτοντας την επιτυχημένη μετάφραση στα ελληνικά του Σπύρου Σαγιά, αποφάσισα να το ανεβάσω με ένα ταιριαστό για τις ανάγκες του «Κιόσκι» θίασο κι έτσι να ξαναζήσω μια ευχάριστη ανάμνηση που συντρόφεψε αρκετό καιρό τα παιδικά μου χρόνια.
Πώς είναι η εμπειρία να σκηνοθετείτε ερασιτέχνες ηθοποιούς;
Για να απαντήσω στην πολύ ενδιαφέρουσα ερώτησή σας θα πρέπει πρώτα να αναφερθούμε στην εξέλιξη της ερασιτεχνικής θεατρικής δημιουργίας στον τόπο μας μετά την πτώση της Χούντας, όταν υπήρξε μια έξαρση ερασιτεχνικών θεατρικών ομάδων. Από τις οποίες άλλες κινήθηκαν αυτόνομα, άλλες στηριζόμενες σε δήμους ή σε κρατικά παιδαγωγικά ιδρύματα ή ακόμα και κάποιες σε πολιτιστικούς συλλόγους και που δραστηριοποιήθηκαν έντονα σε ποικίλο ρεπερτόριο έργων. Για τη λειτουργία και διεύθυνση αυτών των ομάδων επιλέχθηκαν ηθοποιοί με παιδαγωγική άποψη και πείρα, αλλά και άτομα που διέθεταν ένα κοινωνικό όραμα για την ερασιτεχνική δημιουργία και αναγκαιότητα. Υπήρξαν όμως και αυτοσχέδιοι σκηνοθέτες που διηύθυναν ομάδες χωρίς να διαθέτουν ιδιαίτερη παιδαγωγική αντίληψη για τις εφαρμογές της θεατρικής πράξης και αγωγής. Ευδιάκριτα ακόμα και σήμερα τα αποτελέσματα από τις δύο εκδοχές και που χαρακτηρίζουν τα πρόσωπα που τις καθοδηγούν. Υπάρχουν λοιπόν ερασιτέχνες οι οποίοι έχοντας αποκτήσει μια καλή αγωγή και διαθέτοντας εκφραστικές δυνατότητες εξελίσσονται και συνδράμουν από τη δική τους πλευρά στην θεατρική τέχνη και τη διάδοση της.
Ποιες είναι οι διαφορές με το να σκηνοθετείτε επαγγελματίες;
Με την πληθώρα των θεατρικών σκηνών στον τόπο μας, με την ενίσχυση πολλών ερασιτεχνικών θιάσων με συμμετοχές τους σε φεστιβάλ και εκδηλώσεις, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει βελτίωση σε μεγάλο ποσοστό ερασιτεχνικών παραστάσεων, που είναι προσεγμένες και με αρκετές αρετές. Η συμμετοχή ερασιτεχνών σε μια παράσταση υποχρεώνει τον σκηνοθέτη-παιδαγωγό να διδάξει τους ρόλους αναλυτικά (λέξη προς λέξη), ενώ ο επαγγελματίας θα επεξεργαστεί και μόνος τις οδηγίες του σκηνοθέτη (κίνησης και λόγου).
Για ποιους λόγους θα συστήνατε στους φίλους του θεάτρου να συμμετάσχουν σε ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες;
Όποιος ασχολείται με το θέατρο ενεργοποιεί το πνεύμα και το σώμα του για να προσεγγίσει καταστάσεις που δεν έχει νιώσει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ακολουθώντας αυτή τη διαδικασία αξιοποιεί τη βιωματική του γνώση και συνειδητοποιεί εκφραζόμενος το εύρος και των εκφραστικών του δυνατοτήτων. Χρήσιμη διαδικασία σε όσους συμμετέχουν βιωματικά σε ασκήσεις καλλιέργειας και αυτοέκφρασης είτε αυτοί στοχεύουν στη θεατρική αξιοποίηση, είτε στην προσωπική τους ψυχοπνευματική βελτίωση.
Να περιμένουμε κάποια άλλη παράσταση από το θεατρικό εργαστήρι του δήμου Καλλιθέας;
Το θεατρικό εργαστήρι του Δήμου Καλλιθέας που κλείνει 30 χρόνια υπό την καλλιτεχνική μου διεύθυνση έχει ανεβάσει πάνω από 140 παραστάσεις και έχουν παρακολουθήσει τις εργασίες του πάνω από1.800 άτομα. Μετά το «Κιόσκι» και από τον καινούργιο χρόνο θα παρουσιαστούν οι εξής παραστάσεις: Η «Ποντικοπαγίδα» της Αγκάθα Κρίστι, «Τα πατατάκια» του Άρνολντ Ουέσκερ και από την «Αλεξάνδρεια» του Καβάφη μια παράσταση που συγκροτείται από 36 δραματοποιημένα ποιήματα.
Στην υπόθεση του «Κιόσκι»: Ο Έλιοτ Νας είναι σεναριογράφος αστυνομικών τηλεοπτικών σειρών και πάντα προσπαθεί να «γράψει» το τέλειο έγκλημα. Βρίσκεται όμως σε πολύ δυσάρεστη θέση, όταν πρέπει να απαλλαγεί από την εκβιαστή της γυναίκας του! Αποφασίζει τότε να σκηνοθετήσει ένα πραγματικό τέλειο έγκλημα και φτιάχνει το καλύτερό του σενάριο, εμπνευσμένος από το κιόσκι που του έχει χαρίσει η αγαπημένη του σύζυγος!
Info:
Η παράσταση «Το Κιόσκι» θα παιχτεί στο Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας (Κρέμου 123 & Φιλαρέτου), Δευτέρα & Τρίτη 11 & 12 Δεκεμβρίου, στις 20.30, με ελεύθερη είσοδο.
Παίζουν με σειρά εμφάνισης οι: Δημήτρης Νομικός, Χρήστος Ράπτης, Ελένη Αποστολίδη, Βασίλης Κουλόπουλος, Τάνια Καραϊσκου, Νία Γεωργοπούλου, Δημήτριος Τσικριτέας, Θεόδωρος Τοπσόγλου, Αντώνης Νίτης, Κωνσταντίνος Αναστασόπουλος, Δημήτρης Κικίδης, Γιώργος Θεμελής.
Μετάφραση: Σπύρος Σαγιάς, Σκηνικά: Δημήτρης Κικίδης, Μουσικές επιλογές: Χρήστος Ράπτης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.