Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν: Δύο παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσεις
Λόρκα σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα και Σαίξπηρ διά χειρός Γιάννη Κακλέα
Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν: Δύο παραστάσεις για τη σεζόν 2023 - 2024
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα
«Το σώμα όπου ανατέλλει η αντοχή»
Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί Λόρκα. Η γνωστή ηθοποιός καταθέτει τη δική της ανάγνωση στο εμβληματικό έργο για την ελευθερία των γυναικών
Με το κύκνειο άσμα του σπουδαίου Ισπανού συγγραφέα και ποιητή Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα μας δίνει ραντεβού στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης η Μαρία Πρωτόπαππα, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη ανάγνωσή της στην «Αντιγόνη» του Ανούιγ. Συνοδοιπόρος της από σκηνής και σ’ αυτό το νέο δημιουργικό εγχείρημα ο Χρήστος Στέργιογλου, ενώ στη διανομή βρίσκουμε ακόμα τους Άννα Καλαϊτζίδου, Ευγενία Αποστόλου, Κατερίνα Φωτιάδη, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη, Δημήτρη Μαργαρίτη και Ελένη Σπετσιώτη.
Ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, μας μεταφέρει στο σπίτι μιας αυταρχικής χήρας, η οποία μετά τον θάνατο του δεύτερου συζύγου της επιβάλλει στις πέντε κόρες της οκτώ χρόνια πένθους και εγκλεισμού. Εκείνες απεγνωσμένα αντιδρούν και, με την αφορμή ενός νέου άντρα, η ανάγκη για ζωή φουσκώνει, εκρήγνυται και ο θάνατος ξαναχτυπάει το σπίτι για να το πνίξει σε δεύτερο κύμα πένθους.
Ο Λόρκα, παρότι «προνομιούχος» ταξικά, δυσανασχετεί με τη φτώχεια, την πείνα, την κοινωνική αδικία, την πολιτική αστάθεια. Με το ιδιαίτερο βλέμμα του οδηγεί τους θεατές σε μια γωνιά του κόσμου, σε μια άγονη γη, μια άνυδρη άκρη του, όπου τοποθετεί τον μεγεθυντικό και ποιητικό του φακό πάνω από ένα «Σπίτι», έναν συμβολικό τόπο, όπου μέσα του βράζει κυριολεκτικά η κλεμμένη ελευθερία και αξιοπρέπεια των γυναικών της γειτονιάς του, και όχι μόνο, της εποχής του, και όχι μόνο, νιώθοντας ο ίδιος φρίκη για τον τρόπο αντιμετώπισής τους. Το έργο είναι συμπαραγωγή της Kart Productions και του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν.
Πρεμιέρα 19 Ιανουαρίου 2024. Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (Υπόγειο), Πεσμαζόγλου 5, 2103222760, 2103228706
Δωδέκατη νύχτα ή ό,τι επιθυμείτε
Σαίξπηρ διά χειρός Γιάννη Κακλέα. Μια ξέφρενη κωμωδία για τη σεξουαλική ταυτότητα και τη ρευστότητα των φύλων
Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει για πρώτη φορά στον χώρο όπου σπούδασε για να ανεβάσει το τολμηρό αυτό έργο του Σαίξπηρ, 68 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του από τον Κάρολο Κουν. Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης προσεγγίζει τώρα το αριστούργημα του αναγεννησιακού ποιητή με έναν σύγχρονο και αποκαλυπτικό τρόπο.
Η «Δωδέκατη νύχτα» είναι ένα έργο που πραγματεύεται τον έρωτα και την τρέλα αποκαλύπτοντας τις κρυφές επιθυμίες των χαρακτήρων μέσα από ένα παιχνίδι που διαταράσσει την αυστηρή τάξη των φύλων. Δύο δίδυμα αδέλφια, η Βιόλα και ο Σεμπάστιαν, που μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό, μετά από ένα ναυάγιο βρίσκονται σ’ έναν άγνωστο τόπο χωρίς να ξέρει ο ένας την τύχη του άλλου. Η Βιόλα για λόγους επιβίωσης ντύνεται άντρας. Τα είδωλα των προσώπων του έργου μπερδεύονται στην αναζήτηση ερωτικού συντρόφου δημιουργώντας μια ρευστή εικόνα σεξουαλικής ταυτότητας.
Αυτή την ιδιαίτερη νύχτα το ερωτικό πάθος παρουσιάζεται χωρίς ηθικούς φραγμούς. Οι ήρωες του έργου, Βιόλα (Αμαλία Καβάλη), Ολίβια (Ηλιάνα Μαυρομάτη), Ορσίνο (Κωνσταντίνος Μπιμπής), Φέστε (Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος), αισθάνονται ελεύθεροι να εκφράσουν τις επιθυμίες τους χωρίς αναστολές, χωρίς καν τους περιορισμούς της ταυτότητας φύλου, παραδομένοι σε ό,τι ο έρωτας προστάζει, επιθυμώντας ό,τι δονεί το σώμα. Θα οδηγηθούν έτσι σε μέρη ανεξερεύνητα όπου κυριαρχούν ο ανεκπλήρωτος έρωτας και η βαθιά επιθυμία να ζήσουν τη ζωή τους χωρίς όρια. Αυτή η σαιξπηρική ατμόσφαιρα ελευθερίας συγκρούεται με τον πουριτανισμό και την αυστηρή ηθική μιας κοινωνίας μη ερωτικής, δοκιμάζοντας τις πραγματικές επιθυμίες των ηρώων του με κίνδυνο να οδηγηθούν στην τρέλα. Σε αυτό το κωμικό ερωτικό παιχνίδι, όμως, υπάρχουν στ’ αλήθεια κανόνες; Και, αν ναι, ποιος τελικά ορίζει την ερωτική επιθυμία;
Παραστάσεις Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 & 21:00, Κυριακή στις 19:00. Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν (Υπόγειο), Πεσμαζόγλου 5, 2103228706
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.