Το αρχαίο θέατρο της Λάρισας υποδέχθηκε και πάλι θεατές μετά από 22 και πλέον αιώνες
Αποδόθηκε στους πολίτες συντηρημένο και αποκατεστημένο το μνημείο
Άνοιξε και πάλι για το κοινό το αρχαίο θέατρο της Λάρισας
«Το Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας παραδίδεται επιτέλους στους πολίτες, δεκαετίες μετά από την έναρξη των εργασιών αποκατάστασής του, έτοιμο να ενταχθεί στη ζωή της πόλης».
Με αυτά τα λόγια, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη απέδωσε χθες (2/9) στους πολίτες της Λάρισας συντηρημένο και αποκατεστημένο το μνημείο, το οποίο υποδέχτηκε στα εδώλιά του ένα ενθουσιώδες κοινό, μετά από 22 και πλέον αιώνες, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟ.
Στην εκδήλωση με στόχο την ενημέρωση της πορείας αποκατάστασης του έργου, η Λίνα Μενδώνη σημείωσε μεταξύ άλλων ότι: «Το εμβληματικό μνημείο έχει πλέον αποκαλυφθεί. Εχει συντηρηθεί και αποκατασταθεί, με υποδειγματικό τρόπο από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και ιδιαίτερα την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λαρίσης. Η συστηματική συντήρηση και αναστήλωσή του άρχισε το 2002, ώστε το ελληνιστικό θέατρο της Λάρισας να αποκατασταθεί στη ρωμαϊκή του φάση. Υπό την ιδιότητά μου της γενικής γραμματέως και τα τελευταία χρόνια με τη σημερινή μου ιδιότητα, έχω παρακολουθήσει συστηματικά και από πολύ κοντά την πορεία του έργου. Σήμερα χαίρομαι γιατί, πραγματικά, με τη συνεργασία όλων, ξεπεράσαμε δύσκολα προβλήματα και πολλές φορές ασυνεννοησίες».
Αναφερόμενη στις καθυστερήσεις, που δημιούργησαν δυσαρέσκειες στους πολίτες της Λάρισας, η υπουργός τόνισε ότι: «Έργα που εκτελούνται επί μνημείων απαιτούν ωρίμανση, αυξημένη προσοχή και, συνεπώς, χρόνο. Κάποιες από τις καθυστερήσεις αυτές ήταν αναπόφευκτες και δικαιολογημένες. Αλλά όχι όλες. Γι' αυτό τα τελευταία τέσσερα χρόνια, από τον Ιούλιο του 2019, οι εργασίες επιταχύνθηκαν καθοριστικά. Το κοίλο του θεάτρου έχει, ουσιαστικά, αποκατασταθεί. Τους πρώτους μήνες του 2024 ολοκληρώνεται και η αναστήλωση των υπολοίπων τμημάτων του και παραδίδονται σε χρήση οι προσβάσεις και για τα άτομα με αναπηρία, από τον πεζόδρομο της Βενιζέλου. Εκκρεμούν κάποιες εργασίες στο επιθέατρο και στους αναλημματικούς τοίχους. Περιλαμβάνονται όλα στην εγκεκριμένη μελέτη και θα προχωρήσουν μόλις ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις και ξεκινήσει η νέα χρηματοδοτική περίοδος».
Στη συνέχεια, η υπουργός έκανε μια αναφορά στην ιστορία της ανάδειξης και της αποκατάστασης του θεάτρου, ενώ απαντώντας στο ερώτημα «γιατί έγινε τώρα αυτή η εκδήλωση και όχι στις αρχές του επόμενου έτους, όταν το έργο θα έχει τελειώσει», η κυρία Μενδώνη επισήμανε ότι «μια ολόκληρη γενιά Λαρισαίων έχει βιώσει τις περιπέτειες της αποκάλυψης του θεάτρου. Θα ήταν άδικο να τους στερήσουμε την απόλαυση και τη χρήση του, ακόμη και αν απομένουν κάποια πράγματα για να γίνουν».
«Άλλωστε, η αποκατάσταση του κοίλου του θεάτρου έχει ολοκληρωθεί και μπορεί πλέον να φιλοξενήσει όλους εμάς, θεατές πλέον, στα αποκατεστημένα εδώλιά του, ενώ πριν χρειαζόταν να τοποθετηθούν καρέκλες στην ορχήστρα. Κάτι που ήταν τελείως αδόκιμο και προσβλητικό, μερικές φορές», τόνισε η Λ. Μενδώνη η οποία ευχαρίστησε, «από καρδιάς τον περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό, για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε, έχουμε και θα έχουμε. Μαζί σχεδιάσαμε το έργο και βρήκαμε τους αναγκαίους πόρους, μέσα από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Π.Ε.Π.) της Θεσσαλίας, από εθνικούς πόρους της Περιφέρειας και του Υπουργείου Πολιτισμού. Ευχαριστίες στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας, στη Σταυρούλα Σδρόλια, την Έφορο Αρχαιοτήτων, και στο πρόσωπό της σε όλο το προσωπικό της υπηρεσίας, που για χρόνια ολόκληρα με πολύ μεγάλη αφοσίωση, μεράκι, διάθεση, χωρίς να σκεφτούν πόνο και κόπο, δούλεψαν ώρες ατέλειωτες, για να φτάσουμε στο σημείο που είμαστε σήμερα - αλλά και που θα συνεχίσουν να δουλεύουν για να αποδώσουν ακόμα περισσότερα πράγματα, στο θέατρο, στον περιβάλλοντα χώρο του στη Λάρισα».
«Ο χώρος είναι ήδη λειτουργικός και η σημερινή εκδήλωση σηματοδοτεί την απόδοση του μνημείου και την έναρξη της χρήσης του. Αποτελεί ένα ορόσημο που με αδημονία περίμεναν οι Λαρισαίες και οι Λαρισαίοι. Τίποτε δεν εμποδίζει τη συνύπαρξη των εργασιών που απομένει να γίνουν με την ενδεδειγμένη -για τον αρχαιολογικό χαρακτήρα του μνημείου- και την ποιοτική χρήση του», επισήμανε η υπουργός Πολιτισμού.
Ακολούθησε μουσική εκδήλωση με τη Συμφωνική Ορχήστρα Λάρισας, που παρουσίασε την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του μαέστρου Χρήστου Κτιστάκη «Συμφωνική Ωδή», καθώς και με την «Εστουδιαντίνα» Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, που παρουσίασε υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ανδρέα Κατσιγιάννη, σε συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το μουσικό πρόγραμμα «Mare Nostrum - Ένα Ταξίδι στις Μουσικές της Μεσογείου».
Πριν από την παρουσία της στην εκδήλωση στο αρχαίο θέατρο, στη Λάρισα, η Λίνα Μενδώνη, συνοδευόμενη από αρμόδια στελέχη του ΥΠΠΟ, πραγματοποίησε αυτοψία στο π. βασιλικό κτήμα, στο Πολυδένδρι, όπως ενημερώνει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ.
Φωτογραφίες: EUROKINISSI
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.