- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
«Ο κήπος των ηδονών» φυτρώνει στο Ηρώδειο
Μετά την Αβινιόν και πριν τη Λωζάννη, την Τριενάλε του Ρουρ και τη Μαδρίτη, o Φιλίπ Κεν κλείνει με τη νέα του παράσταση το αθηναϊκό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
«Ο κήπος των ηδονών» του Φιλίπ Κεν από το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στο Ηρώδειο
Οκτώ χαρακτήρες, θαρρείς βγαλμένοι από τη δεκαετία του ’70 με παντελόνια καμπάνα και μακριά μαλλιά, φθάνουν με ένα λεωφορείο σ’ έναν εγκαταλελειμμένο τόπο που φαίνεται να ανακαλύπτουν για πρώτη φορά. Αφήνουν στο κέντρο του ένα τεράστιο αυγό και εκτελούν γύρω του παράλογα τελετουργικά. Κάποιοι αναπαριστούν πόζες από πίνακες του Ιερώνυμου Μπος, άλλοτε απαγγέλουν εκκεντρικά ποιήματα και μονολόγους, προσπαθούν ακόμα και να σκάψουν το βραχώδες έδαφος –με μιαν αξίνα ή με τα τακούνια τους. Οργανώνονται με τον δικό τους τρόπο, δανειζόμενοι ό,τι βρίσκουν επιτόπου και στη μνήμη αυτού που τους περιβάλλει.
Ο Φιλίπ Κεν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνων
Μετά τα άνεργα σκιάχτρα του «Farm Fatale», που έστησαν έναν πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό για να διατηρήσουν τα τραγούδια των πουλιών που εξαφανίστηκαν και τους χεβυμεταλλάδες που ξέμειναν με το ξεχαρβαλωμένο Citroën τους στο χιονισμένο τοπίο της «Μελαγχολίας των δράκων», ο Φιλίπ Κεν επιστρέφει στην Αθήνα, στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, με τη νέα του αλληγορική παράσταση. Με αφετηρία έμπνευσης τον «Κήπο των επίγειων απολαύσεων», τον διάσημο πίνακα του Ιερώνυμου Μπος, «Ο κήπος των ηδονών» ζωντανεύει στο Ηρώδειο στις 4 Αυγούστου. Γνωστός για τις ιδιοσυγκρασιακές δημιουργίες του, ο Γάλλος σκηνοθέτης και εικαστικός μας φέρνει ξανά μπροστά σε μια κοινότητα που προσπαθεί να διατηρήσει έναν χώρο δυνατότητας, «ένα μέρος για να πραγματοποιήσουν ένα πρότζεκτ που είναι τόσο ουτοπικό όσο και επισφαλές, αλλά που τους φέρνει κοντά» εξερευνώντας το δικό της μονοπάτι σε μια εποχή που ο κόσμος απειλείται, όπως δηλώνει.
Η ιστορία της τέχνης διατρέχει συχνά τη δουλειά του –έχοντας στο παρελθόν αντλήσει έμπνευση από ζωγράφους όπως ο Μπρύγκελ, ο Ντύρερ και o Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ, αλλά και από τον κινηματογράφο και τη σύγχρονη τέχνη. Τι σημαίνει, όμως, η «συνάντησή» του με τοαινιγματικό τρίπτυχο του Ολλανδού μετρ; «Αυτό το έργο είναι απολαυστικό γιατί μας επιτρέπει να ταξιδέψουμε σε μια τεράστια ιστορική, αισθητική, πνευματική και ψυχαναλυτική περιοχή, μεταξύ άλλων. Ανήκει σε μια εποχή αβεβαιότητας, τη μετάβαση από τον Μεσαίωνα στην Αναγέννηση, κατά την οποία όλα τα παραδοσιακά, τεχνικά, πολιτικά και πνευματικά σημεία αναφοράς ανατρέπονταν. Οι παραλληλισμοί με τις μεταβάσεις που βιώνουμε σήμερα είναι εντυπωσιακοί: ένα αβέβαιο μέλλον, το οποίο νιώθουμε ότι προκαλεί μια ριζική αλλαγή στις δομές και οδηγεί σε έναν νέο τρόπο σύνδεσης πολιτισμών, επιστημών, τεχνών και πολιτικών οργανώσεων. O Μπος ζωγράφισε ένα “ανοιχτό έργο”, το οποίο πηγάζει από ένα ελεύθερο πνεύμα»αναφέρει ο ίδιος στον δραματουργό Ερίκ Βωτρέν του Θεάτρου Vidy-Lausanne.
«Δεν ξέρω αν οι επίγειες απολαύσεις αυτού του κήπου είναι το παρελθόν ή το μέλλον μας» δηλώνει. Γιορτάζοντας 20 χρόνια διαδρομής με την ομάδα του Vivarium Studio, λίγο μετά την πρεμιέρα της παράστασης σ’ έναν θρυλικό χώρο του Φεστιβάλ της Αβινιόν, το άνυδρο, απόκοσμο σκηνικό του λατομείου Boulbon που επαναλειτούργησε μετά από χρόνια, υπόσχεται να παρουσιάσει και στα μέρη μαςένα ονειρικό σκηνικό μεταξύ ουτοπίας και δυστοπίας, μακαριότητας και λαγνείας, αινιγματικού και γκροτέσκου, που θυμίζει λούνα παρκ.
INFO:
«Ο κήπος των ηδονών»
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
4 Αυγούστου στις 21:00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.