- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Ο Μιχάλης Σεβαστέρης ξεκίνησε το stand up για να ξεπεράσει έναν χωρισμό
«Αν καταφέρεις να πάρεις γέλιο σε πιο δύσκολα και στενάχωρα θέματα, δημιουργείς μια μεγαλύτερη γκάμα συναισθημάτων στους ανθρώπους»
Μιχάλης Σεβαστέρης: Συνέντευξη με τον stand-up comedian με αφορμή την παράστασή του «Είμαι Vegan» & «Αψυχώ» στο Λοσάντζελε
Θεωρείται το ψαρωτικό poker face του ελληνικού stand up. Ανέβηκε για πρώτη φορά στη σκηνή στα 23 του, λόγω ενός χωρισμού και έκτοτε κατάλαβε ότι είναι ερωτευμένος με το stand up. Ο Μιχάλης Σεβαστέρης ανήκει στη νέα γενιά των κωμικών, παίζει επαγγελματικά πόκερ, είναι βίγκαν, δηλώνει φιλόζωος και για ένα διάστημα υπήρξε εθελοντής σε καταφύγιο ζώων στη Μούρθια της Ισπανίας. Αυτή την περίοδο, ο χαρισματικός κωμικός βρίσκεται στο δροσερό χώρο του Λοσάντζελε, όχι λόγω των αστείων του όπως προφταίνει να πει ο ίδιος, αλλά λόγω του κλιματισμού και παρουσιάζει την παράσταση του «Είμαι Vegan» & «Αψυχώ». Μιλήσαμε μαζί του για να μάθουμε πως πήγε από το «Είμαι Vegan» στο «Αψυχώ», για την κωμωδία και το χιούμορ στην εποχή μας και για το αν τελικά είναι άνθρωπος και όχι ρομπότ.
Ο Μιχάλης Σεβαστέρης για το stand-up comedy, τον βιγκανισμό και τη ζωή του
Πώς συνδέεται η πρώτη σου παράστασή «Είμαι Vegan» με τη νέα σου παράσταση «Αψυχώ»;
Στην πρώτη μου παράσταση το “Είμαι Βίγκαν” μιλούσα για τα πιο βασικά θέματα της ζωής μου. Το ποιος είμαι, που είμαι και τι κάνω. Η νέα μου παράσταση μιλάει περισσότερο για σκέψεις που με προβληματίζουν. Αρκετές φορές πιο σκοτεινές ,όπως το θάνατο, τον χωρισμό, το πως θα καταφέρω να επιβιώσω (σίγουρα όχι με καταθλιπτικά κείμενα ενώ κάνω σταντ απ). Ίσως είναι πιο εύκολο να πάρεις γέλιο αν μιλάς για το κατεστραμμένο σου γυμναστήριο αλλά μου αρέσει που αν καταφέρεις να πάρεις γέλιο σε πιο δύσκολα και στενάχωρα θέματα, δημιουργείς μια μεγαλύτερη γκάμα συναισθημάτων στους ανθρώπους.
Τι θέματα θίγεις στην παράσταση;
Μιλάω για μια περίοδο που ήμουν επαγγελματίας παίκτης πόκερ. Για τον τρελό θείο μου που πρέπει να αλλάζω λίγο τις ιστορίες του γιατί αν τις πω όπως όντως είναι δε με πιστεύει κανείς (έχει επιτεθεί σε άνθρωπο με τη μασέλα του. Την κράταγε στο χέρι και την ανοιγόκλεινε για να τον δαγκώσει). Τον βιγκανισμό και την αεροφαγία. (Όντως υπάρχουν αεροφάγοι. Για λίγο).
Το γυμναστήριό μου που πλέον είμαι επικηρυγμένος εκεί επειδή έμαθαν πως τους κράζω. Αρχές του χρόνου και καλοκαίρι κάνουν και προσφορές και δίνουν περισσότερα αν με πιάσεις. Το περίεργο επίπεδο αναγνωρισιμότητας που βρίσκομαι, π.χ. μου είπε ένας σε μια καφετέρια να βγούμε φώτο, αλλά όσο βγαίναμε, οι φίλοι του από πίσω μου κλέβαν τα πράγματα. Αλλά σαν άτομο που δε θέλει καν να δει trailer πριν δει την ταινία, ας μη τα κάνω όλα spoil.
Πόσα χρόνια είσαι βίγκαν και γιατί επέλεξες να γίνει το κεντρικό θέμα της πρώτης σου σόλο παράστασης;
Είμαι εδώ και 11 χρόνια βίγκαν. Επέλεξα να είναι αυτό το κεντρικό θέμα της πρώτης παράστασης γιατί στο μυαλό μου έκανα εικόνα το δημοσιογράφο απ’ το Κωνσταντίνου και Ελένης που έλεγε “πιασάρικο θέμα. Μιλήστε μας γι’ αυτό”.
Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με το stand up; Τι θυμάσαι από την πρώτη φορά που έπιασες το μικρόφωνο;
Ξεκίνησα το σταντ απ λόγω ενός χωρισμού. Μάλιστα η κοπέλα είχε έρθει και σε μια παράσταση που πήρα μηδέν γέλια και μπήκε και δεύτερη ταφόπλακα πάνω απ’ τη σχέση μας.
Απ’ τη πρώτη φορά που έπιασα μικρόφωνο θυμάμαι ένα τραυματικό ποίημα που είπα στο δημοτικό, που στα μέσα του ποιήματος ξέχασα τα λόγια και μετά από 15 δευτερόλεπτα άβολης σιωπής, έτρεξα. Στάνταρ θα ‘ταν και εκεί η πρώην μου.
Αλλά μάλλον εννοούσες την πρώτη φορά που έκανα σταντ απ. Η αλήθεια είναι πως είχα τόσο άγχος που διαγράφτηκε απ’ το μυαλό μου και δε θυμάμαι πολλά. Είχα πει στον ξάδερφό μου να με βγάλει βίντεο να το έχω, και όταν πήγα σπίτι άνοιξα την κάμερα και ήταν μόνο ένα βίντεο 5 δευτερολέπτων με τον ξάδερφό μου να ακούγεται να λέει στο βάθος “το πάτησα το κουμπί”.
Πως προσεγγίζεις την κωμωδία σε μια political correct εποχή;
Ευτυχώς δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη προσέγγιση για να μην κάνω κακοποιητική κωμωδία.
Το πιο παράξενο/απολαυστικό σχόλιο ή περιστατικό που έχει συμβεί σε παράσταση σου;
Έχω ένα σημείο στην παράσταση που ανεβάζω εθελοντή και μου έχουν τύχει διάφορα. Να μου πάρουν το μικρόφωνο, να αρχίσουν να μου κάνουν μασάζ, να ανεβάσουν και ένα άλλο φίλο τους για παρέα. Μου αρέσει που συνεχίζω να ανεβάζω εθελοντή μετά από αυτά. Άμα είναι αρκετά καλό το αστείο, ο αυτοκαταστροφικός μου εαυτός θα ρισκάρει να το πει ακόμα και αν έχει πιθανότητα να τον πυροβολήσουν.
Σε χαρακτηρίζουν ως το poker face της ελληνικής κωμικής σκηνής. Θες να σχολιάσεις κάτι πάνω σε αυτό;
Πάντα είχα ανέκφραστο πρόσωπο και με ενοχλούσε που μπορεί να φαινόταν σαν να είπα κάτι απότομα ή να φαινόταν πως κάτι έχω. Ενώ στο σταντ απ, η έλλειψη εκφράσεών μου προκαλεί παραπάνω γέλιο. Οπότε χαίρομαι που βρήκα κάτι που το πρόσωπό μου είναι πλεονέκτημα. Δε φαίνεται, αλλά χαίρομαι.
Μήπως είσαι απλά ένα ρομπότ με μοναδικό σκοπό να μας κάνεις όλους να τρώμε χόρτα;
Τώρα που είναι και στην άνοδο η τεχνητή νοημοσύνη, άντε να γίνουμε όλοι ρομπότ να θεωρούμαι φυσιολογικός. Ίσως να είμαι κάτι σα τον Αδάμ τον Ρομπότ. Θα με φωνάζουν Αδμίν.
Έχεις υπάρξει επαγγελματίας παίκτης πόκερ. Βρίσκεις κοινά χαρακτηριστικά στο stand up και το πόκερ;
Και στα δύο χάνω λεφτά. Επίσης και στα δύο βοηθάει το ανέκφραστο πρόσωπό μου. Επίσης στο πόκερ χρειάζεται να αναλύεις με προγράμματα κάθε σου κίνηση και να βλέπεις αν αυτό που έκανες σου απέδωσε το μέγιστο κέρδος ή έπρεπε να κάνεις κάτι άλλο. Μου έχει περάσει και στο σταντ απ αυτό και είμαι αρκετά ψείρας με τα αστεία.
Τελικά το ελληνικό κοινό έχει χιούμορ;
Το κοινό που αγαπάει το σταντ απ στην Ελλάδα είναι πολύ καλό και είναι αρκετά δίκαιο με το γέλιο που δίνει. Αν ένα αστείο είναι καλό, σχεδόν πάντα θα γελάσει. Αλλά έρχεται και αρκετός κόσμος που δεν έχει ξαναδεί σταντ απ και είναι λογικό να το βλέπει από πιο αμυντική στάση και να είναι αρκετά μαζεμένος μέχρι να το αγκαλιάσει. Αλλά αυτός ο κόσμος είναι και μια καλή πρόκληση για εμάς γιατί για να γελάσουν και να τους κερδίσουμε, πρέπει κάθε αστείο να είναι εξαιρετικό.
Info:
Best of «Είμαι Vegan & «Αψυχώ», Μιχάλης Σεβαστέρης
Κάθε Παρασκευή έως και 28 Ιουλίου στις 21:00
Opening Act: Τάσος Αντωνίου
Πού: Λοσάντζελε Comedy Club, Κορυζή 4, Αθήνα 117 43, τηλ.: 210 9215740
Εισιτήριο: 10 €
Κρατήσεις εισιτηρίων: VIVA.GR & στο τηλέφωνο 210 9215740
Διάρκεια: 80’
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.