Οι cult και οι αιρετικοί
Λένα Κιτσοπούλου, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Άντζελα Μπρούσκου, Σάββας Στρούμπος
Λένα Κιτσοπούλου
Η πιο καλτ δημιουργός της νεότερης γενιάς. Ηθοποιός, συγγραφέας και θεατρική συγγραφέας, σχεδιάστρια κοσμημάτων, σκηνοθέτρια, ρεμπέτισσα. Ανατρεπτική, πληθωρική, μοιραία, θαρραλέα, σαρκαστική, εμμονική, μποέμ, συνειδητοποιημένη, ευαίσθητη. Ό,τι κάνει είναι ενδιαφέρον, οι παραστάσεις της είναι sold-out. Λόγος επίκαιρος, προκλητικός, οριακός. Δεν μασάει τα λόγια της και γενικά δεν μασάει. Πήρε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του περιοδικού «Διαβάζω», τρία χρόνια αργότερα έγραψε τη «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.» που έγινε η θεατρική επιτυχία της χρονιάς, σκηνοθέτησε τη «Γυναίκα της Πάτρας» του Γιώργου Χρονά και μετά απογειώθηκε: «Χαίρε νύμφη» στο Τέχνης, «Κοκκινοσκουφίτσα, Το πρώτο αίμα» στη Στέγη, «Ματωμένος γάμος» για το Φεστιβάλ Αθηνών κ.ά. Τώρα ετοιμάζει μια παράσταση-έκπληξη για το Θεάτρο Τέχνης. Παρεμπιπτόντως επειδή διαβάζουμε και τα βιβλία της απνευστί, περιμένουμε το καινούργιο, γύρω στον Μάρτιο, από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.
Μιχαήλ Μαρμαρινός
Πρωτοποριακός. Η δημιουργία της εταιρείας θεάτρου «Διπλούς Έρως» πριν από 3 δεκαετίες αρχικά στο υπόγειο του Θεάτρου Ιλίσια και στη συνέχεια στο Θέατρο Θησείον ήταν από τις πρώτες κινήσεις ανανέωσης του ελληνικού θεάτρου προς μία ερευνητική κατεύθυνση και συλλογική δράση. Από τότε έχει διανύσει μια μεγάλη απόσταση θεατρικής δράσης και πειραματισμού στο λόγο, στην κίνηση και την έκφραση που του έδωσαν τη δυνατότητα να φτάσει στην Επίδαυρο, στις πιο ενδιαφέρουσες ελληνικές σκηνές, να παίξει στον κινηματογράφο. Έχει διδάξει σε πανεπιστήμια στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, έχει κληθεί να δουλέψει σε πολλές χώρες του κόσμου (Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Γεωργία, Ρωσία, Ιταλία Κορέα, Ολλανδία κ.ά.). Θα σκηνοθετήσει την «Αυτοκρατορία» του Γιώργου Βέλτσου για το ΚΘΒΕ.
Άντζελα Μπρούσκου
Το underground έχει πρόσωπο και είναι γυναίκα. Η ροκ σκηνοθέτρια και περφόρμερ ξεκίνησε από τη σχολή του Κουν, συνεργάστηκε με τους πιο γνωστούς Έλληνες σκηνοθέτες και χορογράφους (Τερζόπουλο, Μαρμαρινό, Πατεράκη, Χουβαρδά, Παπαϊωάννου κ.ά.). Το 1993 χάραξε το δικό της δρόμο ιδρύοντας με την Παρθενόπη Μπουζούρη το «Θέατρο Δωματίου», σκηνοθετώντας έκτοτε τις δικές της αυτοσχέδιες ανατρεπτικές παραστάσεις στην Επίδαυρο, στο Εθνικό, στο Φεστιβάλ Αθηνών, στο Παλλάς, στο Απλό Θέατρο και άλλου. Έχει ασχοληθεί με την έρευνα πάνω στη μέθοδο και την τεχνική του ηθοποιού με βασικό άξονα την αρχαία τραγωδία, τεχνικές που διδάσκει στο ομώνυμο στούντιο υποκριτικής. Περιμένουμε με μεγάλη περιέργεια «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» που θα σκηνοθετήσει για το Εθνικό, όπου και θα παίξει στο πλευρό της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη.
Σάββας Στρούμπος
«Βόυτσεκ»
Ηθοποιός, σκηνοθέτης και μεταφραστής, σταθερός συνεργάτης του διεθνούς κύρους σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου, ταξιδεύει μαζί του σε διάφορες πόλεις του κόσμου βοηθώντας στο στήσιμο παραστάσεων («Πέρσες» στο Κέντρο Meyerhold της Μόσχας (2003), «Προμηθέας Δεσμώτης» στην Κρατική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Πεκίνου (2008) κ.ά. «Επίγονος» της περίφημης μεθόδου του, ο σκηνοθέτης της νεότερης γενιάς έχει και δικό του όραμα και άποψη. Το πρωτοείδαμε το 2009 στη συγκλονιστική παράσταση «Στη σωφρονιστική αποικία» του Κάφκα, που ανέβασε με την ομάδα του «Σημείο Μηδέν» στο Χώρος Ιστορικής Μνήμης - πρώην κρατητήρια Γκεστάπο στην οδό Κοραή. Τώρα ανεβάζει για δεύτερη χρονιά το έργο του Γκέοργκ Μπίχνερ, «Βόυτσεκ» στο Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις. Η παράσταση θα αποτελέσει το πρώτο μέρος της «Τριλογίας της Απο-ανθρωποποίησης», η οποία θα ολοκληρωθεί με τη «Σωφρονιστική αποικία» του Κάφκα (επανάληψη μετά την παρουσίασή της στο Φεστιβάλ Αθηνών) τον Φεβρουάριο του 2015 και το «Εμείς» του Γιεβγκένι Ζαμιάτιν, σε πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση μετά το Πάσχα.
Κεντρική φωτό: «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ», σκην. Άντζελα Μπρούσκου, Εθνικό Θέατρο
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.