Πήγαμε στον «Μισάνθρωπο» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και γίναμε μισάνθρωποι
Ή «πώς να βάλεις το κινητό σου στο αθόρυβο»
![Γιώργος Δρίτσας Γιώργος Δρίτσας](/images/120x120/3/jpg/files/2022-11-24/dritsas-giorgos.jpg)
![Πήγαμε στο «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου και γίναμε μισάνθρωποι «Μισάνθρωπος» του Μολιέρου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά](/images/1074x600/jpg/files/2023-05-20/misanthropos-vasilis-xaralampopoulos1074.jpg)
Η χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια θεατρικής παράστασης: Τι έγινε στον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Ένα καλό με τις παραστάσεις στις οποίες πρωταγωνιστούν μεγάλα ονόματα είναι ότι προσελκύουν το ευρύτερο κοινό στον μαγικό κόσμο του θεάτρου. Το κακό είναι ότι προσελκύουν το ευρύτερο κοινό στο μαγικό κόσμο του θεάτρου. Κι αυτό διότι, ως γνωστόν, το ευρύτερο κοινό δεν θέλει να βάλει το κινητό του στο αθόρυβο. Έτσι, τουλάχιστον, μου έλεγαν κάποιοι φίλοι παθιασμένοι θεατρόφιλοι.
Το απόγευμα που έφτασα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, για να δω το «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου, δεν ήξερα ακόμα για ποιο πράγμα μιλούσαν. Στα πρώτα δεκαπέντε λεπτά της παράστασης κατέφθασαν και οι μπροστινοί μας. Τους είχαμε πάρει τις θέσεις –σε ένα θεωρείο– γιατί πιστέψαμε ότι δεν θα έρθουν ποτέ. Μας ενημέρωσαν ότι είχαν δυσκολίες με το πάρκινγκ και επιστρέψαμε στις κανονικές μας θέσεις. Εμείς οι τυχεροί, είχαμε πάρει μετρό. Στα δεξιά μας, οι του διπλανού θεωρείου είχαν αναδιοργανώσει τις καρέκλες, ώστε να κάθονται πιο άνετοι και αγκαλιαστοί.
Τις εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών καταφέραμε να τις απολαύσουμε, πάντως, όταν κινούνταν στο αριστερό ήμισυ της σκηνής. Τα δρώμενα που έλαβαν χώρα στο δεξί ήμισυ, τα είδαμε όμως σε χαμηλή ανάλυση και εκτυφλωτική φωτεινότητα, μέσα από την οθόνη του κινητού ενός διπλανού, ο οποίος επιχείρησε ξανά και ξανά να απαθανατίσει τον κύριο Χαραλαμπόπουλο, μέχρι που του έπεσε το κινητό στο πάτωμα.
Μόλις είχε αρχίσει να σβήνει ο απόηχος του γδούπου, ξεκίνησε να χτυπάει το κινητό μιας ηλικιωμένης κυρίας. Θα χτυπούσε άλλες δύο φορές μέχρι το τέλος της παράστασης. Κάθε φορά παρατηρούσαμε την εν λόγω κυρία να πανικοβάλλεται σαν να μη γνωρίζει ότι δεν το έβαλε στο αθόρυβο, φαινομενικά αυξάνοντας την ένταση στην προσπάθειά της να το κάνει.
Στη μία ώρα, περίπου, είχαν σταματήσει τα πολλά κινητά. Σε μια φωτεινή οθόνη, δύο-τρεις θέσεις αριστερά μας, κάποιος περιποιούνταν ένα Instagram story που μόλις τράβηξε. Το story αναρτήθηκε και το κινητό αποσύρθηκε, ώσπου λίγα λεπτά αργότερα άρχισε ξανά να φέγγει στο σκοτάδι. Ποιοι είδαν, τελικά, αυτό το story; Ποιος έπαιζε παράσταση και ποιος την έβλεπε; Όλα αυτά τα φιλοσοφικά ερωτήματα ρίχτηκαν βίαια στο συνειδησιακό background, καθώς το μουσικό θέμα του Indiana Jones άρχισε να παίζει στη διαπασών.
«Παμ παραμ παααμ, παμ παραααμ… Παμ παραμ πααααμ, παμ παραμ παμ παμ». Το ξέρετε. Ο indioκτήτης… συγγνώμη, ο ιδιοκτήτης του κινητού σηκώθηκε αμέσως και βγήκε βιαστικά από το θεωρείο. Πίσω από την κλειστή πόρτα, απάντησε συνοπτικά και έκλεισε το κινητό. Δεν πέρασαν 20 δευτερόλεπτα από την ώρα που επέστρεψε στη θέση του, ώσπου άρχισε να ψιθυρίζει με το διπλανό του.
«Ποιος ήταν;»
«Τι;»
«Ποιος ήταν, λέω.»
«Ο αδερφός σου.»
«Τι ήθελε;»
«Δεν ξέρω.»
«Κάτσε, να τον πάρω.»
Η παράσταση πλησίαζε προς το τέλος της. Ο κύριος με το Indiana Jones ringtone βγήκε να μιλήσει στον αδερφό του. Μια κυρία στο πλάι μας αναστέναξε: «Γιατί έρχονται»; Έλα μου, ντε.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο City Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.