Θεατρο - Οπερα

Βροχή οι ανοιξιάτικες πρεμιέρες στις σκηνές της πόλης - 32 παραστάσεις που περιμένουμε

Καταξιωμένοι σκηνοθέτες, δημοφιλείς πρωταγωνιστές αλλά και νέες ομάδες σε έργα κλασικά και σύγχρονα, αγαπημένα ή και σε πανελλήνια πρώτη. Η μεταπασχαλινή σεζόν ανοίγει.

Ιωάννα Γκομούζα
18’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Οι θεατρικές πρεμιέρες της άνοιξης 2023

Ο Μισάνθρωπος
Ο Πέτερ Στάιν, μια από τις σημαντικότερες μορφές του ευρωπαϊκού θεάτρου, σκηνοθετεί τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και την Όλια Λαζαρίδου στο διάσημο κείμενο του Μολιέρου, εστιάζοντας στον λόγο και τις ερμηνείες. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1666 και καυτηριάζει την κοινωνική υποκρισία και τις επιφανειακές σχέσεις, που ο πικρόχολος Αλσέστ αντιμάχεται με λύσσα. Παράλληλα, όμως, διακωμωδεί την αδιαλλαξία του ίδιου του ήρωα, η οποία θα τον εμπλέξει σε δικαστικές περιπέτειες, θα τον γελοιοποιήσει και θα τον οδηγήσει σε μια άδοξη απομόνωση. Στον ρόλο της Σελιμέν η Παρασκευή Δουρουκλάκη και του Φιλέντ ο Γιωργής Τσαμπουράκης.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, 19 Απριλίου-4 Ιουνίου

"Μισάνθρωπος" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ως Αλσέστ στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Πέτερ Στάιν

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
O Δημήτρης Καραντζάς προσεγγίζει το αξεπέραστο ποιητικό αριστούργημα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, με την Ηρώ Μπέζου και τον Έκτορα Λιάτσο στους ρόλους των δύο νέων από τη Βερόνα που τόλμησαν να αγαπηθούν παρά τη μοιραία έχθρα που χώριζε τις οικογένειές τους. Τοποθετώντας τη σκηνική δράση σ’ έναν χώρο που ξεκινά ως τόπος αναψυχής και καταλήγει να γίνει ομαδικός τάφος, η σκηνοθεσία επιχειρεί να φωτίσει από τη μία τη σήψη και τη φθορά μιας έκλυτης κοινωνίας που βουλιάζει, συμπαρασύροντας στον βούρκο καθετί αγνό και όμορφο, κι από την άλλη την ακατάσχετη ορμή του έρωτα που κινείται προς το φως.
Εθνικό Θέατρο, Κτήριο Τσίλλερ, πρεμιέρα 20 Απριλίου

© Γκέλυ Καλαμπάκα

Η Ανατολή
Είκοσι έξι χρόνια μετά τον «Κοινό Λόγο», ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναμετριέται ξανά με τη γραφή της Έλλης Παπαδημητρίου. Με συνοδοιπόρους του μια δυνατή ομάδα ερμηνευτών, τους Μανώλη Μαυροματάκη, Ελένη Ουζουνίδου, Μιχάλη Τιτόπουλο, Αποστόλη Ψυχράμη και Δημήτρη Καπουράνη, ξετυλίγουν τις διαδρομές Μικρασιατών προσφύγων οι οποίοι προσπαθούν να στεριώσουν στην καινούργια πατρίδα. «Η Ανατολή» ανέβηκε τον περασμένο Ιούλιο για δύο παραστάσεις στον αρχαιολογικό χώρο της Τίρυνθας στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός».
Θέατρο του Νέου Κόσμου, πρεμιέρα: 20 Απριλίου

© Πάτροκλος Σκαφίδας

154 Bertha
Ένας άντρας, κατά τη γνώμη του, ιδεολόγος· η γυναίκα του, η οποία θεωρεί εαυτόν πραγματίστρια· η αδελφή της που πιστεύει ότι όλο και κάτι θα αξίζει τον κόπο· ένα κορίτσι αδιάφορο για πόθο και ζωή· ένα αγόρι που βλέπει μπρος και πίσω, με θράσος περισσό «σοφό» ερήμην. Μια κωμικοτραγική ιστορία για μια οικογένεια σε αδιέξοδο και το χάσμα γενεών, το έργο της Έλσας Ανδριανού αποτελεί τη νέα δουλειά της Ομάδας ΟΠΕRΑ και του Θοδωρή Αμπαζή.
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν - Υπόγειο, 20 Απριλίου-7 Μαΐου 

© Αναστασία Γιαννάκη

Ο χρυσός δράκος
Πέντε Ασιάτες μάγειρες, στην κουζίνα ενός ταϊλανδο-κινεζο-βιετναμέζικου εστιατορίου αφηγούνται τις ιστορίες των ενοίκων πάνω και δίπλα από αυτό το οίκημα, καθώς και το τι συμβαίνει μέσα στην κουζίνα. Ένα έργο που καταπιάνεται με τις ανθρώπινες σχέσεις, τη βία, τη μετανάστευση, το trafficking και την ανάγκη μας για επιβίωση, με πρωταγωνιστή έναν παράνομο νεαρό Κινέζο που υποφέρει από πονόδοντο και τη χαμένη μικρή αδελφή του που, χωρίς να το γνωρίζει, ζει μερικά πατώματα μακριά του. Παίζουν οι Γιούλικα Σκαφιδά, Δημήτρης Αλεξανδρής, Χρήστος Σαπουντζής, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Στρατής Χατζησταματίου.
Σύγχρονο Θέατρο, πρεμιέρα 20 Απριλίου

© Τζίνα Σκανδάμη

Πλαστελίνη
Το έργο του Βασίλι Σίγκαρεφ –γραμμένο το 2001– ανεβάζουν η θεατρική ομάδα «Αθώο σώμα» και η Κατερίνα Σκουρλή. Στη σκηνή ζωντανεύει η ιστορία του Μαξίμ, ενός νεαρού αγοριού, ο οποίος με όπλα του τον έρωτα και τον ηρωισμό προσπαθεί να χαράξει τον δικό του δρόμο επιβίωσης σε μια εξαθλιωμένη –οικονομικά και ηθικά– κοινωνία, γεμάτη απελπισμένους ανθρώπους.
Θέατρο Σφενδόνη, πρεμιέρα: 21 Απριλίου

Σκηνές από ένα γάμο
«Χρειάστηκαν δυόμισι μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω» έλεγε ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν για την τηλεοπτική σειρά που έγραψε πριν από μισόν αιώνα και γνώρισε παγκόσμια επιτυχία ως κινηματογραφική ταινία. Η ιστορία της Μαριάννε και του Γιόχαν, που αποτυπώνει τη φθορά μιας συζυγικής σχέσης, παρουσιάζεται από την Έλενα Καρακούλη με τους Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά, σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλο.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σκηνή Ωμέγα, πρεμιέρα 21 Απριλίου

© Σπύρος Περδίου

Μια νύχτα στην Επίδαυρο
«Μια γλίστρα από τα ύψη στα τάρταρα» είναι για τον Νίκο Καραθάνο η νέα του σκηνοθετική πρόταση, από την έξαρση της ξέφρενης κωμωδίας στο τραγικό κενό της ύπαρξης και πίσω. Μετά το τέλος μιας σπουδαίας παράστασης, οι σπουδαίοι καλλιτέχνες αλληλοαποθεώνονται, μπαίνουν λιμασμένοι σε μια πασίγνωστη ταβέρνα και χυμάνε ο ένας στον άλλον σε ένα μακελειό που τους οδηγεί στον Κάτω Κόσμο με τη γεύση της τυρόπιτας στο στόμα. Επί σκηνής ένας πολυμελής θίασος καταξιωμένων ερμηνευτών (Χάρις Αλεξίου, Θανάσης Αλευράς, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Χρήστος Λούλης, Ιωάννα Μαυρέα, Κώστας Μπερικόπουλος, Βασίλης Παπαβασιλείου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη κ.ά.).
Εθνικό Θέατρο, Κτήριο REX, πρεμιέρα: 22 Απριλίου

© Γιώργος Καπλανίδης

Garamond 12
Μετά το «Νυχιάνγκ» και το «Labor», ένα ακόμη κείμενο-καρπός της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία, κάνει πρεμιέρα. Με πρωταγωνιστή τον Μαρκ, έναν εσωστρεφή ταλαντούχο συγγραφέα, ο οποίος προσλαμβάνει τον εξωστρεφή Τζέικ για να παρουσιάζεται αντ’ αυτού στο κοινό, το έργο της Μαρίας Δριμή πραγματεύεται τα θέματα της ταυτότητας και της δειλίας να αντιμετωπίσουμε τη ζωή. Όπως με την Έμιλυ Λουΐζου για το Labor, έτσι και τώρα το θέατρο Πορεία απευθύνθηκε σε έναν νεαρό σκηνοθέτη, τον Ρώσο Sergei Okunev, απόφοιτο της περίφημης σχολής GITIS, που υπογράφει την πρώτη σκηνοθεσία του στην Ελλάδα.
Θέατρο Πορεία, 24 Απριλίου-30 Μαΐου

© Χρήστος Συμεωνίδης

Αλίκη
Πώς μια γυναίκα, στη δύση πλέον της ζωής της, αναλογίζεται τις παιδικές της περιπέτειες στη… χώρα των θαυμάτων; Στη νέα παράσταση του Γρηγόρη Χατζάκη η Ελένη Ζιώγα συναντά την Αλίκη του Λιούις Κάρολ. Με όχημα τη μετάφραση της Παυλίνας Παμπούδη και σε αλληλεπίδραση με την ηχητική σκηνογραφία του Βύρωνα Κατρίτση, αφηγείται την ιστορία της εγείροντας προβληματισμούς για τον χρόνο, την ταυτότητα, τη ζωή και το επέκεινα.
BIOS, πρεμιέρα 24 Απριλίου 

© Φίλιππος Μαργαλιάς

Θερισμός
Έξι χρόνια μετά την σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου στο Εθνικό Θέατρο, είναι η σειρά του Γρηγόρη Καραντινάκη να καταπιαστεί με το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη. Κείμενο-σχόλιο για τον ξεπεσμό του δυτικού πολιτισμού της υπερ-αφθονίας και της δήθεν κοσμοπολίτικης ζωής, παρακολουθεί δυο ζευγάρια και μια εργένισσα φίλη τους να βουλιάζουν στην κυνική ανία και τις ματαιώσεις τους σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στο Ακαπούλκο.
Θέατρο 104, 24 Απριλίου-30 Μαΐου  

© Bill Patrick

Μια τρικυμία
Ο ηθοποιός Μάριος Παναγιώτου καταπιάνεται σκηνοθετικά με το τελευταίο πλήρες έργο του Σαίξπηρ με όχημα τη νέα μετάφραση του Κ. Αλέξη Αλάτση. Μια ιστορία λευκής μαγείας, εκδίκησης και συμφιλίωσης και ταυτόχρονα ένας ύμνος στη δύναμη της θεατρικής ψευδαίσθησης, ξετυλίγει το δράμα ενός έκπτωτου δούκα και της κόρης του που βρίσκονται εξόριστοι σε ένα ερημικό νησί. Σε μια περιοχή παραδοξότητας και απορίας θα επιδιώξει να κινηθεί η παράσταση, ως ένα παιχνίδι μεταξύ κλασικού και σύγχρονου, ελαφρότητας και συγκίνησης, αθωότητας και εφιάλτη.
Θέατρο Μουσούρη, 24 Απριλίου-30 Μαΐου

© Ελίνα Γιουνανλή

Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον
Για πρώτη φορά στα δεκαπέντε χρόνια της συμπόρευσής τους οι C. for Circus μπαίνουν στον κόσμο ενός θεατρικού κειμένου γραμμένο από μέλος της ομάδας, την Βαλέρια Δημητριάδου. Έντεκα ηθοποιοί (ανάμεσά τους οι Αθηνά Αλεξοπούλου, Κωνσταντίνος Κάππας, Μαρία Κατσανδρή, Μαρία Προϊστάκη κ.ά.) καταθέτουν ο καθένας το δικό του κομμάτι στο παζλ μιας ιστορίας για το sex trafficking.
Σύγχρονο Θέατρο, πρεμιέρα: 24 Απριλίου

© Πάτρ

Στον παράδεισο
Σε μία πρότυπη σωφρονιστική μονάδα στο ιδιόκτητο νησί του μεγάλου Έξαρχου οι κατάδικοι εκτίουν την ποινή τους απολαμβάνοντας την ομορφιά της φύσης. Μέσα σ’ αυτήν την υπό όρους ελευθερία και το ειδυλλιακό περιβάλλον σιγοβράζουν πάθη, έριδες, συνομωσίες και προδοσίες. Να το σκηνικό για το καινούργιο έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη που παρουσιάζουν η Μαρία Αιγινίτου και ο Γιώργος Παλούμπης.
Θέατρο Arroyo, 26 Απριλίου-14 Μαΐου 

© Γιάννης Πρίφτης

Ο Ταρτούφος
Η σχέση υποκρισίας (όχι μόνο του κεντρικού ήρωα αλλά και της κοινωνίας που τον περιβάλλει) και πίστης (της ανάγκης να πιστέψουμε σε μια αμόλυντη αξία) αποτελεί τον κύριο άξονα της ανάγνωσης του Γιάννη Νταλιάνη στο δημοφιλές έργο του Μολιέρου. Τον περίφημο ήρωα του Γάλλου επιδραστικού συγγραφέα ερμηνεύει ο Μάνος Καρατζογιάννης, σε μια παράσταση που δεν θα αγνοήσει το κωμικό στοιχείο. Η απόδοση του κειμένου της παράστασης από τον σκηνοθέτη, πάνω στην μετάφραση του Ανδρέα Στάικου, εμπνέεται από την σύγχρονη πραγματικότητα, εμπλουτισμένη με τραγούδια του Έλβις Πρίσλεϊ, που χρησιμοποιούνται ως μέσο αποπλάνησης.
Θέατρο Σταθμός, 27 Απριλίου-28 Μαΐου

© Σπύρος Περδίου

Κωσταλέξι
Η πραγματική ιστορία της Ελένης Καρυώτη, που οι γονείς της κράτησαν σε εγκλεισμό για 29 χρόνια, βρώμικη και σε ημιάγρια κατάσταση, εμπνέει τη νέα σκηνική πρόταση της 812: Coal Theatre Company, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μωραΐτη. Η παράσταση προσπαθεί να ανακαλύψει την Ελένη ως άνθρωπο πέρα από την αρρώστια και την οικογενειακή παθογένεια και εξετάζει το θέμα των ψυχικά νοσούντων στην ελληνική επαρχία.
Θέατρο Θησείον, 28 Απριλίου-4 Ιουνίου

© Πάτροκλος Σκαφίδας

Καμπάνες τα μεσάνυχτα. Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν
Η ομάδα RMS MATAROA επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης στη Φρυνίχου μετά το περσινό «Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι/Βαρκελώνη ’36», εστιάζοντας για πρώτη φορά στον σαιξπηρικό κόσμο και σε έναν από τους πιο αγαπημένους κωμικούς χαρακτήρες του, τον εκρηκτικό και αμετροεπή Φάλσταφ. Ακολουθώντας την πορεία των εμφανίσεων του ήρωα στα έργα «Ερρίκος ΙV», «Ερρίκος V» και «Οι Εύθυμες Κυράδες του Ουίνδσορ», επιχειρεί μια νέα αφήγηση της ιστορίας που αναζητά να κατανοήσει την πραγματική φύση του ανθρώπου.
Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν, 3-28 Μαΐου

© Στέλιος Παπαρδέλας

Το Πάρτυ
Η Τζάνετ έχει μόλις αναλάβει καθήκοντα σκιώδους υπουργού Υγείας και το γιορτάζει με φίλους. Ώσπου ο σύζυγός της ανακοινώνει ότι είναι σοβαρά άρρωστος και ότι θέλει να περάσει τον χρόνο που του μένει με μίαν άλλη, πολύ νεότερη γυναίκα. Σας θυμίζει κάτι; Η ταινία της Σάλι Πότερ ανεβαίνει στην Ελλάδα για πρώτη φορά στο θέατρο σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη με τον ίδιο και τους Δημήτρη Γεωργαλά, Ξανθή Γεωργίου, Δημήτρη Καραμπέτση, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Αρετή Πασχάλη και Θεοδώρα Σιάρκου.
Θέατρο Άνεσις, πρεμιέρα: 3 Μαΐου

Σεμπάστιαν - Vanitas
Δύο παραστάσεις με camp διάθεση που περιπαίζουν τον θάνατο και με αναφορές στην ιστορία της τέχνης και σε κινηματογραφικούς αστέρες παρουσιάζει σε ένα δίπτυχο η Nova Melancholia. Αναφορές που συσχετίζονται με τον Άγιο Σεβαστιανό (νεότητα, ομορφιά, ομοερωτισμός, μαρτυρικός θάνατος), κείμενα των Γκίνζμπεργκ, Ζενέ, Κολτές, Ουίλιαμς κ.ά. και αποσπάσματα ταινιών (μεταξύ άλλων των Κοκτώ, Παζολίνι, Τζάρμαν, Παρατζάνοφ) τροφοδοτούν το Σεμπάστιαν. Η περφόρμανς Vanitas αποτελεί έναν σκηνικό στοχασμό γύρω από τις έννοιες της ματαιότητας και του εφήμερου, μέσα από την (αντι)παράθεση του ήχου της ηλεκτρικής κιθάρας και του κυνικού και συχνά αστείου λόγου του Άντυ Γουόρχολ.
ΠΛΥΦΑ, 4 Μαΐου-3 Ιουνίου

The Last Five Years
Η γλυκόπικρη ιστορία δύο νέων Νεοϋορκέζων καλλιτεχνών, από το πρώτο ραντεβού και τον γάμο μέχρι το τελευταίο αντίο, σε πανελλήνια πρώτη παρουσίαση. Πρόκειται για ένα από τα δημοφιλέστερα οφ-Μπρόντγουεϊ μιούζικαλ, του βραβευμένου με τρία Τόνυ Αμερικανού συνθέτη Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν, γνωστό και από την κινηματογραφική διασκευή του 2014 με τους Άννα Κέντρικ και Τζέρεμυ Τζόρνταν. Η νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ παρουσιάζεται σε μουσική διεύθυνση του Μιχάλη Παπαπέτρου, μετάφραση και σκηνοθεσία του ειδικού στο είδος Δημήτρη Δημόπουλου, ενώ τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν η Βάσια Ζαχαροπούλου και ο Πάρις Παρασκευάδης.
Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής, 5, 6, 7, 11, 12, 13 Μαΐου

© Ανδρέας Σιμόπουλος Επεξεργασία Μ. Μπουγιούκου


Ο Γλάρος
Το ερώτημα «Ποιος είμαι;», «Τι είμαι;», που απευθύνει ο Τρέμπλιεφ στον εαυτό του ακούγεται ηχηρά στην προσέγγιση της ομάδας Σημείο Μηδέν στο τσεχοφικό κείμενο, στην πρώτη της ενασχόληση με τη δραματουργία του Ρώσου μεγάλου συγγραφέα. Έργο-σταθμός στο σύγχρονο θέατρο, παρακολουθεί τις αναζητήσεις ενός νεαρού συγγραφέα κάτω από τη σκιά της καταξιωμένης ηθοποιού μητέρας του, αλλά και τις σχέσεις μιας ομάδας ανθρώπων που κινούνται στον χώρο του θεάτρου, αγαπούν και προσπαθούν να ξεπεράσουν τα αδιέξοδά τους. Η παράσταση, που σκηνοθετεί ο Σάββας Στρούμπος, πατά στη νέα μετάφραση από τα ρωσικά του Δαυίδ Μαλτέζε.
Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος, 5-28 Μαΐου

© Αντωνία Καντά

ROHTKO
O Λούκας Ταρκόβσκι συστήνεται στο αθηναϊκό κοινό με μια παράσταση στα όρια θεάτρου, σινεμά και video art. Την κεντρική σκηνή της Στέγης, υπό τους ήχους δυνατών ατμοσφαιρικών beats, καταλαμβάνουν διάσημοι ζωγράφοι και Κινέζοι μάγειρες, γκαλερίστες, μαικήνες της τέχνης και υπάλληλοι της Wolt. Με αφετηρία μια αληθινή ιστορία πλαστής τέχνης, έναν πίνακα που πωλήθηκε για εκατομμύρια δολάρια ως έργο του πρωτοπόρου του αφηρημένου εξπρεσιονισμού Μαρκ Ρόθκο (χωρίς όμως να είναι), ο Πολωνός ανερχόμενος σκηνοθέτης σχολιάζει τη σύγχρονη πραγματικότητα στον κόσμο της τέχνης: τη σημασία του αυθεντικού, το παιχνίδι των αξιών, την ελευθερία του καλλιτέχνη.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 25-28 Μαΐου

© Arturs Pavlovs

Πάμε στοίχημα;
Με μια παράσταση για την Ελλάδα του τζόγου μας συστήνονται οι Who Am I To, καρπός της συνεργασίας νεαρών αποφοίτων της σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Πέντε ηθοποιοί της γενιάς των late 90’s μετ-επισκέπτονται τα παιδικά, εφηβικά και μετεφηβικά τους χρόνια εστιάζοντας σε σημαντικές στιγμές του ελληνικού αθλητισμού, για να αναρωτηθούν τι ακριβώς σημαίνει σήμερα νίκη και ήττα.
Θέατρο «Μπέλλος», 5 Μαΐου-4 Ιουνίου

Τα Ρούχα
Μια περφόρμανς θεάτρου/αρχαιολογίας για το ένδυμα και τη διαχρονική του παρουσία, το νέο εγχείρημα του ηθοποιού και δραματουργού Ευθύμη Θέου εστιάζει στα ρούχα ως μέσο προσωπικής έκφρασης και πεδίο κοινωνικής συνάντησης. Το έργο αντλεί τα υλικά του από σχετικά αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν σε έναν οικισμό της 3ης και πρώιμης 2ης χιλιετίας π.Χ. στη Θηρασιά και συντέθηκε μετά από επιτόπια έρευνα της δημιουργικής ομάδας, που συμμετείχε στην ανασκαφή και κατέγραψε τις τοπικές συνήθειες ένδυσης.
Μουσείο Μπενάκη, 6 έως 9 Μαΐου 

© Κατερίνα Παρασκευά

Η αιμολήπτρια
Σε ένα δυστοπικό μέλλον, όταν οι άνθρωποι καθορίζονται από τη βαθμολογία του γενετικού τους προφίλ, η αιμολήπτρια Μπέα γνωρίζει τον γενετικά ανώτερο Ααρών. Η ιστορία τους θα μπορούσε να είναι ένα αναμενόμενο love story, καταλήγει όμως στον τρόμο και τη φρίκη. Ο Μενέλαος Καραντζάς ανεβάζει σε πανελλήνια πρώτη το έργο της Ella Road, έναν προβληματισμό για την επιστημονική ηθική και για το πού οδηγείται η υγεία όταν οι οικονομολόγοι έχουν τον πρώτο λόγο.
Μικρό Άνεσις, 20 Απριλίου-14 Μαΐου

Ο ταξιδιώτης
Το πρώτο πεζογράφημα του ποιητή και διηγηματογράφου Ε.Χ Γονατά φέρνουν στη σκηνή ο Χάρης Φραγκούλης και ο Κωστής Γλύκαντζης. Ένα λογοτεχνικό θρίλερ, γραμμένο το 1945, ακροβατεί μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, ξεδιπλώνοντας την περιπέτεια ενός νέου που σκότωσε τον Γίγαντα και τον περίμενε ένα απίστευτο τέλος.
Tempus Verum-Εν Αθήναις, πρεμιέρα: 26 Απριλίου

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)
Περιμένοντας ένα διαστημόπλοιο που θα έρθει να τους σώσει, επτά άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι βρίσκουν έναν πάκο γράμματα που αποκαλύπτει ιστορίες ανθρώπων από καιρό πεθαμένων. Ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου, η παράσταση που σκηνοθετεί η Ελένη Μποζά βασίζεται σε θραύσματα από το τελευταίο μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας».
Από μηχανής Θέατρο, 27 Απριλίου-20 Μαΐου

Απόγνωση
Η νεοσύστατη θεατρική ομάδα Ρέκτις  κάνει το ντεμπούτο της με ένα έργο για τη βία, τη γυναικοκτονία, την εκδίκηση και την απόγνωση του έρωτα. Πέντε μονόλογοι του σκηνοθέτη και συγγραφέα Περικλή Μοσχολιδάκη, στο ύφος του ποιητικού ρεαλισμού, μέσα από την ερμηνεία των Φωτεινής Βακάκη, Ιωάννας Νικολάου, Κατερίνας Στρατή και Χριστίνας Αναστασιάδου.
Θέατρο Αλκμήνη, πρεμιέρα 27 Απριλίου

Ελένη και Ο Επιτάφιος Περικλή
Ο Δήμος Αβδελιώδης επιστρέφει στα δύο σημαντικά κείμενα του Γιάννη Ρίτσου και του Θουκυδίδη που παρουσιάζονται σε μια ενιαία παράσταση, με την Βερόνικα Αργέντζη και την Ηωάννα Σπανού αντίστοιχα.
Θέατρο Αθηνών, 3-7 Μαΐου 

Εσωτερικό
Μία οικογένεια που φέρει το τραύμα του χαμού της κόρης, αναπαριστά την ημέρα του θανάτου της για να μπορέσει να εξυγιάνει το παρελθόν της. Κοιτούν μέσα από τα παράθυρα και βλέπουν τον εαυτό τους χρόνια πριν, πριν το χαμό, όταν ήταν ακόμη ευτυχισμένοι. Ο νεαρός σκηνοθέτης –και βοηθός του Δημήτρη Καραντζά– Παναγιώτης Γκιζώτης μας προσκαλεί να συναντήσουμε τους ήρωες του Μωρίς Μαίτερλινκ σ’ ένα νεοκλασικό αρχοντικό της λεωφόρου Αλεξάνδρας (στο νούμερο 37).
Πάνω Σπίτι, 4-10 Μαΐου 

Nostalgia Generation. Δυστυχώς γίναμε vintage πολύ νωρίς
Μια μετακόμιση γίνεται η αφορμή για… ανασκαφές στην αποθήκη και στο παρελθόν. Οι ηθοποιοί της ομάδας Ντουθ μας προσκαλούν σε όλους τους χώρους του θεάτρου καθώς χορεύουν, τραγουδάνε, πίνουν στο μπαρ, γυρίζουν βίντεο κλιπ και προσπαθούν να προσαρμοστούν στο καινούριο. Μία κωμωδία, με ζωντανή μουσική, για τη γενιά των millennials και το εθιστικό συναίσθημα της νοσταλγίας.
Θέατρο 104, πρεμιέρα: 5 Μαΐου

Υβόννη Πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
Προάγγελος του θεάτρου του Παραλόγου, το έργο του Πολωνού συγγραφέα Βίτολντ Γκομπρόβιτς παρουσιάζει η Σοφία Φιλιππίδου επιλέγοντας σκηνοθετικά τον δρόμο της παρωδίας. Αφηγείται την ιστορία της απωθητικής Υβόννης που επιμένει να μνηστευθεί ο πρίγκιπας Φίλιππος και τελικά σύσσωμη η βασιλική οικογένεια αποφασίζει να δολοφονήσει.
Το μαγαζάκι της τ3χνης, 6 Μαΐου-4 Ιουνίου