- CITY GUIDE
- PODCAST
-
35°
«Open Frontiers»: μία "politically incorrect" παράσταση από την Hellenic Dance Company
Το Μέγαρο Μουσικής «σείεται» από χορό
![62199-137574.jpg 62199-137574.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62199-137574.jpg)
![79798-161255.jpg 79798-161255.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2014/10/28/79798-161255.jpg)
Μπορεί ο χορός να «μιλήσει» για βαθιά πολιτικά ζητήματα; Να θίξει θέματα που μας προβληματίζουν; Να μας κάνει να ανασκουμπωθούμε και να κοιτάξουμε γύρω μας με κριτική ματιά; Η παράσταση «Open Frontiers” αποτελεί ένα μεγάλο και εμφατικό «ναι» στις παραπάνω ερωτήσεις. Μία παράσταση-καταγγελία, ένα ισχυρό χτύπημα σε όλα αυτά που μας κάνουν να ζαρώνουμε από το φόβο και περιορίζουν την ελευθερία μας.
Τέσσερα «ιερά τέρατα του σύγχρονου χορού». Τέσσερις διαφορετικές εποχές. Τέσσερις εκστατικές χορογραφίες. Η κ. Παυλίνα Βερέμη, διευθύντρια της Hellenic dance company μας μιλάει για τα έργα που θα παρουσιαστούν επί σκηνής, αλλά και για τους λόγους που τα επέλεξε.
Γιατί ο τίτλος «Ανοιχτά Σύνορα»; «Γιατί τα σύνορα πλέον δεν υπάρχουν. Ή δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Και αυτός είναι και ο κοινός παρανομαστής των έργων».
«Και τα τέσσερα έργα που θα παρουσιαστούν, το καθένα με το δικό του τρόπο, είναι έργα διαμαρτυρίας απέναντι σε όσα βάζουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ευτυχία. Το πρώτο είναι το panorama της Μάρθα Γκράχαμ. Τον Μάρτιο που μας πέρασε, μία ομάδα 25 χορευτών μας ταξίδεψε στη Ν. Υόρκη και χόρεψε μαζί με δέκα χορευτές του “company” στη μεγάλη γιορτή “Martha Graham/greek connection”. Όπως έγραψαν και οι New York Times “θερμό χειροκρότημα ήρθε να ανταμείψει τους χορευτές της ελληνικής ομάδας που ερμήνευσαν με εξαιρετικό τρόπο το έργο”. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό έργο της “γκραχαμικής γραφής”. Το δημιούργησε το 1935, μία σκοτεινή περίοδο καταπίεσης και ανόδου του φασισμού. Φανταστείτε πόσο πρωτοποριακό ήταν το έργο. Ανέβασε επί σκηνής γυναίκες χορεύτριες (σε μια εποχή που οι γυναίκες ήταν κλεισμένες στο σπίτι) σε μία χορογραφία-κραυγή διαμαρτυρίας και αντίστασης στον απολυταρχισμό. Οι μεγάλοι καλλιτέχνες “οσμίζονται” τον σφυγμό της εποχής και φτιάχνουν έργα διαχρονικά. Ζώντας μία αντίστοιχη κατάσταση στην Ελλάδα του σήμερα συμπεριλάβαμε το συγκεκριμένο έργο στην παράσταση.
Και από τη Μάρθα Γκράχαμ, περνάμε στο έργο “Wien” του Πασκάλ Ριούλ, που αποτελεί, θα λέγαμε, ένα προμήνυμα του θριάμβου του κακού. Ο Ριούλ είναι ένας καλλιτέχνης με βαθιές ρίζες στην παράδοση και ανοιχτό βλέμμα προς το μέλλον. Στο συγκεκριμένο έργο το βιεννέζικο βαλς, η τέλεια εικόνα της εξευγενισμένης κοινωνίας, μετατρέπεται σε σύμβολο ενός αποσαθρωμένου κόσμου που βρίσκεται στη δίνη της βίας και του εξευτελισμού.
Το τρίτο έργο είναι του Τόνο Λάκι, ένα από τα διεθνή αστέρια του σύγχρονου χορού. Υπήρξε μέλος της Akram Khan Company και μετά ακολούθησε το δικό του δρόμο. Ένας πολύ “δυνατός” δημιουργός. Μέσα από το έργο “no more fairytales” πιάνει το σφυγμό της κοινωνίας, πρόκειται για ένα κωμικοτραγικό σχόλιο πάνω στη σύγχρονη πραγματικότητα, μια γιορτή του χορού “αφιερωμένη στους Έλληνες στους καιρούς της κρίσης”.
Και τέλος, παρουσιάζεται το έργο “vertical road” του Άκραμ Καν. Το κομμάτι αυτό το πρωτοείδα στο Λονδίνο. Με συγκίνησε τόσο πολύ που μετά το τέλος της παράστασης δεν μπορούσα να σηκωθώ από τη θέση μου. Του ζήτησα αμέσως να το φέρουμε κι εδώ. Αποτελεί μία σπουδή πάνω στη σύγχρονη τεχνολογία που ωθεί τον άνθρωπο να πηγαίνει όλο και πιο γρήγορα “ώστε και η αναπνοή μας ακόμη πρέπει να επιταχυνθεί προκειμένου ως ανθρώπινα όντα να επιβιώσουμε.”, όπως λέει και ο ίδιος. Και το ερώτημα κι εδώ παραμένει: που βρίσκεται η ψυχή μας μέσα σε όλο αυτό; Μήπως, βρήκαμε κι άλλους τρόπους να τη φυλακίσουμε μέσα στους εξοντωτικά γρήγορους ρυθμούς που κινούμαστε;».
Οι τρείς παραστάσεις που θα δοθούν θα είναι με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Info:
28, 29 & 30/10, 21:00, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη
Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας, είσοδος με δελτία προτεραιότητας ( Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 20:00 τις μέρες παραστάσεων)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όπερα, μουσικό θεάτρο, αναβιώσεις επιτυχημένων παραγωγών, μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, κουκλοθέατρο, συναυλίες κ.ά.
Μιλήσαμε με την Αμερικανίδα σούπερ σταρ της όπερας λίγο πριν έρθει στο Ηρώδειο για την Τραβιάτα της ΕΛΣ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες. Μια κωμωδία της Sarah Ruhl για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.