Θεατρο - Οπερα

«Μισάνθρωπος» από τον Πέτερ Στάιν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Γερμανός κορυφαίος θεατράνθρωπος επιστρέφει στο διάσημο έργο του Μολιέρου, με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο να κρατά τον ρόλο του Αλσέστ

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 867
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στον "Μισάνθρωπο" του Μολιέρου
Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στον "Μισάνθρωπο" του Μολιέρου

Ο «Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο

Λατρεύει τον Μολιέρο μας έλεγε πρόσφατα κατά την παρουσίαση του προγράμματος του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλώντας για τον «Μισάνθρωπο» που αποτελεί την πέμπτη του δουλειά στην Ελλάδα –μετά την Πενθεσίλεια, την Μήδεια, την Ορέστεια και την Ηλέκτρα. Κι ας του είναι εφιάλτης το γεγονός πως σκηνοθετεί σε μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνει λέξη. Ο λόγος και οι ερμηνείες, πάντως, είναι τα στοιχεία στα οποία επικεντρώνεται η παράσταση που ο Πέτερ Στάιν υπογράφει και κάνει πρεμιέρα στις 19 Απριλίου, μια διασκευή πάνω στη σκηνοθεσία που ο ίδιος είχε καταθέσει για το έργο το 2019 στο Παρίσι ύστερα από πρόταση τότε του ηθοποιού Λαμπέρ Ουιλσόν.

«Παρότι χαρακτηρίζεται ως κωμωδία, ο Μισάνθρωπος είναι ίσως μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες που έχουν γραφτεί ποτέ γιατί ο κεντρικός χαρακτήρας είναι διχασμένος. To πρόβλημα του Αλσέστ είναι ότι είναι ακραία ριζοσπάστης. Δεν μπορείς, όμως, να μισείς την ανθρωπότητα και να αγαπάς μια γυναίκα. Είναι ένας δίκαιος άνθρωπος που ερωτεύεται. Στο τέλος χάνει τον εαυτό του, χάνει την αγάπη του» ανάφερε για τον κεντρικό ήρωα ο 85χρονος καταξιωμένος σκηνοθέτης.

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στον "Μισάνθρωπο" του Μολιέρου
"Μισάνθρωπος" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ως Αλσέστ στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Πέτερ Στάιν

Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1666 και καυτηριάζει ανελέητα την κοινωνική υποκρισία και τις επιφανειακές σχέσεις, που ο πικρόχολος Αλσέστ αντιμάχεται με λύσσα. Επιπλέον, όμως, ο επιδραστικός Γάλλος συγγραφέας διακωμωδεί την ακραία αδιαλλαξία του ίδιου του ήρωα, η οποία θα τον εμπλέξει σε δικαστικές περιπέτειες, θα τον γελοιοποιήσει –καθώς υποχωρεί εμπρός στον έρωτά του για την επιπόλαιη Σελιμέν– και τελικά θα τον οδηγήσει σε μια άδοξη απομόνωση.

Στα μέρη μας τον κεντρικό χαρακτήρα ερμηνεύει ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ενώ στη διανομή συμμετέχουν, επίσης, οι Παρασκευή Δουρουκλάκη (Σελιμέν), Όλια Λαζαρίδου (Αρσινόη), Γιωργής Τσαμπουράκης (Φιλέντ), Νάνσυ Μπούκλη (Ελιάντ), Γιώργος Γλάστρας (Ορόντ), Γιώργος Ψυχογιός (Μπασκ), Δημήτρης Ντάσκας (Ντυμπουά), Αχιλλέας Σκεύης (Ακάστ), Θεοδόσης Τανής (Κλιτάντρ), Νικόλας Μυλωνόπουλος (χωροφύλακας), Βαγγέλης Δαούσης και Γιώργος Τριανταφύλλου (υπηρέτες). Το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση της Λουΐζας Μητσάκου, με τα κοστούμια εποχής της Anna Maria Heinrich που κατασκευάστηκαν στο Παρίσι και χρησιμοποιήθηκαν στη γαλλική παραγωγή.

Η Όλια Λαζαρίδου στον "Μισάνθρωπο" που σκηνοθετεί ο Πέτερ Στάιν
"Μισάνθρωπος" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Η Όλια Λαζαρίδου ως Αρσινόη στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Πέτερ Στάιν

INFO:
Ο Μισάνθρωπος ή Ο πικρόχολος ερωτευμένος
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς, 210 4143310
 
19 Απριλίου-4 Ιουνίου
Τετάρτη, Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 17:30 & 21:00

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.