- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Τι θα δούμε το διάστημα Απρίλιος 2023 - Μάιος 2024
Οι Πέτερ Στάιν, Ρόμπερτ Ουίλσον και Αντόλφ Σαπίρο σκηνοθετούν στο λιμάνι. Τι δήλωσαν και τι άλλο περιμένουμε στο ΔΘΠ
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός για το διάστημα Απρίλιος 2023-Μάιος 2024
Τρεις μεγάλοι δημιουργοί του παγκόσμιου θεάτρου σκηνοθετούν το επόμενο διάστημα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά βάζοντας το λιμάνι ψηλά στις θεατρικές διαδρομές μας. Ο σπουδαίος Γερμανός σκηνοθέτης Πέτερ Στάιν, που βρίσκεται ήδη σε εντατικές πρόβες για τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου, και ο Αμερικανός σκηνοθέτης και εικαστικός Ρόμπερτ Ουίλσον, ο οποίος καταπιάνεται για πρώτη φορά με τις «Τρεις ψηλές γυναίκες» του Έντουαρντ Άλμπι, μοιράστηκαν νωρίτερα σήμερα κάποιες πρώτες τους σκέψεις για τις παραστάσεις τους στο πλαίσιο της παρουσίασης του προγράμματος του φορέα, ενώ ο πολυβραβευμένος Ρώσος ομότεχνός τους Αντόλφ Σαπίρο αναφέρθηκε στη σχέση του με το τσεχοφικό έργο και τον «Πλατόνοφ» που ανεβάζει μέσα από βιντεοσκοπημένο μήνυμά του.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Ο Πέτερ Στάιν για τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου
Δεκαέξι χρόνια μετά την «Ηλέκτρα» του Εθνικού Θεάτρου στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, ο καταξιωμένος δημιουργός ο οποίος έφερε τη Σαουμπύνε στο προσκήνιο του γερμανικού θεάτρου, υπογράφει την πέμπτη του σκηνοθεσία στην Ελλάδα . «Λατρεύω τον Μολιέρο και πάντα αγαπούσα αυτό το έργο» δήλωσε στο κατάμεστο φουαγιέ του πρώτου ορόφου του ΔΘΠ διευκρινίζοντας ότι η παράσταση αποτελεί μια διασκευή πάνω στη σκηνοθεσία που είχε καταθέσει για το έργο το 2019 στο παρισινό Le Theatre Libre, με πρωταγωνιστή τον Λαμπέρ Ουίλσον. «Γιατί σκηνοθετείς σε μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνεις λέξη; Ελπίζω ότι δεν θα βασανίσω τους ηθοποιούς (τους οποίους για κάθε γραμμή που λένε τους σταματάω και τους ζητώ να την ξαναπούν στα αγγλικά)» ανάφερε ο ίδιος με περίσσιο χιούμορ προσθέτοντας στον ίδιο τόνο ότι δέχτηκε την πρόταση με συναισθηματικό κριτήριο γιατί θα του έδινε την ευκαιρία να μείνει για κάποιο διάστημα και να δουλέψει στην Ελλάδα αλλά και λόγους ματαιοδοξίας και για τα χρήματα.
Έχει επιλέξει να φωτίσει τον εμβληματικό χαρακτήρα του Μολιέρου, τον Αλσέστ, και μέσα από το πρίσμα του νάρκισσου αλλά και από αυτό του δίκαιου ανθρώπου που στέκεται απέναντι στην κοινωνική αδικία και υποκρισία. «Παρότι χαρακτηρίζεται ως κωμωδία, ο Μισάνθρωπος είναι ίσως μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες που έχουν γραφτεί ποτέ γιατί ο κεντρικός χαρακτήρας είναι διχασμένος. To πρόβλημα του Αλσέστ είναι ότι είναι ακραία ριζοσπάστης. Δεν μπορείς, όμως, να μισείς την ανθρωπότητα και να αγαπάς μια γυναίκα. Είναι ένας δίκαιος άνθρωπος που ερωτεύεται. Στο τέλος χάνει τον εαυτό του, χάνει την αγάπη του».
Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 19 Απριλίου φέρνοντας στην ιστορική σκηνή μεταξύ άλλων τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο (στον ρόλο του Αλσέστ), την Όλια Λαζαρίδου, τον Γιώργο Γλάστρα, την Νάνσυ Μπούκλη και τον Γιωργή Τσαμπουράκη.
Ο Ρόμπερτ Ουίλσον για τις «Τρεις ψηλές γυναίκες» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Φοιτητής ακόμα στην Αρχιτεκτονική γνώρισε ο Ρόμπερτ Ουίλσον τον Έντουαρντ Άλμπι κι όταν κάποια στιγμή τον ρώτησε «αν μπορούμε να εξακολουθούμε να βλέπουμε την σουρεαλιστική πλευρά της δουλειάς του γιατί έχει παραγκωνιστεί», πήρε την απάντηση πως ίσως κάποτε θα σκηνοθετούσε εκείνος ένα από τα κείμενά του. Να, λοιπόν, που η μέρα αυτή θα έρθει τον προσεχή Νοέμβριο με τις «Τρεις ψηλές γυναίκες», ένα έργο που δομείται πάνω στα θεμελιώδη υπαρξιακά ζητήματα της σχέσης του ανθρώπου με τον εαυτό του και τον θάνατό του, παρουσιάζοντας τρεις γυναίκες διαφορετικών ηλικιών που σταδιακά συγκλίνουν σε ένα πρόσωπο.
Τον εντυπωσιάζει ο αριθμός τρία, παραδέχτηκε, ένα νούμερο με το οποίο έχουν ασχοληθεί κατά καιρούς διάφοροι συγγραφείς. «Αντιμετωπίζω αυτό το έργο όπως το ανθρώπινο σώμα που έχει δέρμα, σάρκα και κόκκαλα. Εξαρχής η δουλειά μου υπήρξε αρκετά φορμαλιστική. Πριν από χρόνια σε ένα συνέδριο στους Δελφούς για το αρχαίο δράμα μια Εσκιμώα σκηνοθέτις, αναφερόμενη στον τρόπο που προσεγγίζει τα έργα της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας, είπε ότι στη μέση της σκηνής τοποθετούσε μία φωτιά, γύρω της μάσκες ενώ στις παραγωγές της συμμετείχαν πάντα μόνο τρεις ερμηνευτές: ένας πρωταγωνιστής, ένας ανταγωνιστής και ο τρίτος ο οποίος μπορεί να αναλάβει και τον ρόλο του χορού. Κατά μία έννοια κάνω κι εγώ το ίδιο πράγμα» ανάφερε.
Στην πρώτη του αναμέτρηση με το έργο του Άλμπι δουλεύει με τρεις εξαιρετικές Ελληνίδες ηθοποιούς. Την Ρένη Πιττακή, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (που επιστρέφει στη σκηνή μετά από δύο χρόνια) και τη Λουκία Μιχαλοπούλου. «Από την αρχή της πορείας μου δουλεύω με την ακινησία και τους φωτισμούς. Την πρώτη μέρα της πρόβας την πέρασα φωτίζοντας μόνο το πρόσωπο της Ρένης Πιττακή. Και μετά μόνο το πρόσωπο της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη και κατόπιν της Λουκίας Μιχαλοπούλου. Δεν μιλήσαμε καθόλου. Αλλά γνωρίζαμε ότι η ιστορία ήταν εκεί. Ξεκινάω με τη φυσική όψη των ηθοποιών. Έτσι δημιουργώ τις μάσκες και εν συνεχεία κοιτώ πίσω από τις μάσκες».
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Ο Αντόλφ Σαπίρο για τον «Πλατόνοφ» του Τσέχωφ
Έχει ανεβάσει κείμενα του Τσέχοφ σε πολλές γλώσσες και σε πολλές χώρες. Είναι, όμως, η πρώτη φορά που θα καταπιαστεί με το χρονολογικά παλαιότερο δείγμα του ταλέντου του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, δήλωσε από οθόνης ο διάσημος σκηνοθέτης και δάσκαλος του θεάτρου. «Ελπίζω ότι από αυτό το πρώτο έργο του Τσέχωφ, το οποίο εμπεριέχει όλα τα θέματα τα οποία ο συγγραφέας αναπτύσσει στα επόμενα έργα του, θα προκύψει μια παράσταση - αφιέρωμα στον Τσέχωφ, μια δουλειά πάνω στη θεματολογία του» δήλωσε τις προθέσεις του. Έργο τεράστιο σε όγκο, βρέθηκε χρόνια μετά τον θάνατο του συγγραφέα χωρίς τίτλο, οπότε καταχωρήθηκε με το όνομα του κεντρικού χαρακτήρα. «Μένει και να σκεφτούμε γιατί ο τίτλος του έργου “Πλατόνοφ” εμπεριέχει το όνομα του μεγάλου του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου της αρχαιότητας. Υπάρχουν πολλά ακόμα αινίγματα σε αυτό το έργο και με την παράσταση μας θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις σε αυτά» σημείωσε ο Σαπίρο.
Οι ήρωες συναντιούνται στη βεράντα της γοητευτικής χήρας Άννας Πετρόβνα και συζητούν για χρέη και γραμμάτια, πίνοντας και πλήττοντας. Μέχρι την άφιξη του νεαρού δασκάλου Πλατόνοφ που θα λειτουργήσει καταλυτικά στη λιμνάζουσα καθημερινότητά τους, ξυπνώντας απαγορευμένα πάθη, αλλά και υπαρξιακό ρίγος για το μάταιο και φευγαλέο της ζωής.
Στην Ελλάδα ο «Πλατόνοφ» έχει παρουσιαστεί παλαιότερα στο Εθνικό Θέατρο (το 2011) σε σκηνοθεσία Γιώργου Λάνθιμου, με τον Άρη Σερβετάλη, αλλά και στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (τη σεζόν 2003-2004) δια χειρός Νικίτα Μιλιβόγεβιτς. Στον Πειραιά αναμένεται από τον Φεβρουάριο του 2024, με τον Νίκο Ψαρρά να κρατά στον πρωταγωνιστικό ρόλο και τους Θέμη Πάνου, Θανάση Ζερίτη, Γιώργο Ηλιόπουλο, Κατερίνα Παπουτσάκη, Αναστάση Ροϊλό, Κώστα Φλωκατούλα, Αντιγόνη Φρυδά, Νίκο Χανακούλα και Καλλιόπη Χάσκα να ολοκληρώνουν τη διανομή.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Ρωμαίος & Ιουλιέτα, οι παραστάσεις στη Σκηνή Ωμέγα και το φεστιβάλ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT IIΙ
Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός στην κεντρική σκηνή για την περίοδο 2023-2024 ολοκληρώνεται τον Μάιο της επόμενης χρονιάς με μια σύμπραξη με το Δημοτικό Θέατρο Κωνσταντινούπολης. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΘΠ Λευτέρης Γιοβανίδης σκηνοθετεί την περίφημη σαιξπηρική ερωτική τραγωδία «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», σε μια τρίγλωσση παράσταση (ελληνικά, τουρκικά, αγγλικά) που θα μεταφέρει τη δράση κάπου στα Βαλκάνια, με έναν Τούρκο Ρωμαίο και μια Ελληνίδα Ιουλιέτα να αγωνίζονται μάταια με τη δύναμη του έρωτά τους να αλλάξουν τη μοίρα τους, μέσα σε ένα εχθρικό περιβάλλον μίσους, βίας, εγκληματικότητας, φόβου και παρακμής.
Παράλληλα, η Σκηνή Ωμέγα θα υποδεχθεί τρεις παραγωγές πάνω στην πολυπλοκότητα και τη βία των συζυγικών και οικογενειακών σχέσεων. Από τις 21 Απριλίου 2023 η Έλενα Καρακούλη βουτά στο σύμπαν του «Σκηνές από έναν Γάμο» του Ίγκμαρ Μπέργκμαν σκηνοθετώντας τη Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλον. Τον προσεχή Νοέμβριο θα παρουσιαστεί «Ο ελέφας» του Κώστα Μποσταντζόγλου, ένα ρεαλιστικό δράμα με πικρό χιούμορ με πρωταγωνιστές δυο ζευγάρια στην ελληνική επαρχία. Ενώ από το Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο 2024 η Μαριλίτα Λαμπροπούλου και ο Γιάννης Νταλιάνης εστιάζουν στην αληθινή και αποτρόπαιη ιστορία του οίκου των «Τσέντσι» της Ρώμης (1599) που δραματοποίησε στα 1820 ο Πέρσι Σέλλεϋ, αγγίζοντας ηθικά και φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από τις έννοιες της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, της αυτοδικίας, της γυναικείας υπόστασης.
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο επιστρέφει για τρίτη χρονιά και το διακαλλιτεχνικό Φεστιβάλ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT IIΙ με παραστάσεις, συναυλίες, περφόρμανς και προβολές.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: το πρόγραμμα για την περίοδο Απρίλιος 2023-Μάιος 2024
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
19.04 – 04.06.23
Ο ΜΙΣAΝΘΡΩΠΟΣ Ή Ο ΠΙΚΡΟΧΟΛΟΣ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ
Μολιέροş
ΜΕΤAΦΡΑΣΗ Λουΐζα Μητσάκου
ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Peter Stein
ΣΚΗΝΙΚA Ferdinand Wögerbauer
ΚΟΣΤΟYΜΙΑ Anna-Maria Heinrich
ΦΩΤΙΣΜΟI Νίκος Βλασόπουλος
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Δάφνη Λιανάκη
ΕΡΜΗΝΕIΑ Γιώργος Γλάστρας, Βαγγέλης Δαούσης, Παρασκευή Δουρουκλάκη, Όλια Λαζαρίδου, Νάνσυ Μπούκλη, Δημήτρης Ντάσκας , Αχιλλέας Σκεύης, Γιωργής Τσαμπουράκης, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Γιώργος Ψυχογιός
24.11.23 –11.02.24
ΤΡΕΙΣ ΨΗΛEΣ ΓΥΝΑIΚΕΣ
Έντουαρντ Άλµπυ
ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Robert Wilson
ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ Charles Chemin
ΣΚΗΝΙΚA Flavio Pezzotti
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ Jacques Reynaud
ΜΟΥΣΙΚH Thorsten Hoppe
ΦΩΤΙΣΜΟI Marcello Lumaca
ΒΟΗΘOΣ ΣΚΗΝΟΘEΤΗ Στέλιος Θεοδώρου
ΒΟΗΘΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Ανδρέας Ανδρέου
ΕΡΜΗΝΕIΑ Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λουκία Μιχαλοπούλου, Αλέξης Φουσέκης
21.02–28.04.24
ΠΛΑΤOΝΟΦ
Άντον Τσέχωφ
Adolf Shapiro
Οι υπόλοιποι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα
ΕΡΜΗΝΕIΑ Θανάσης Ζερίτης, Γιώργος Ηλιόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Παπουτσάκη, Αναστάσης Ροϊλός, Κώστας Φλωκατούλας, Αντιγόνη Φρυδά, Νίκος Χανακούλας, Καλλιόπη Χάσκα, Νίκος Ψαρράς
05–28.05.24
ΡΩΜΑIΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙEΤΑ
Ουίλιαµ Σαίξπηρ
Μια συμπαραγωγή του ΔΘΠ με το Δημοτικό Θέατρο Κωνσταντινούπολης
ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Λευτέρης Γιοβανίδης
Η ολοκληρωμένη διανομή και οι υπόλοιποι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα
Έχει προβλεφθεί η χρήση υπέρτιτλων.
ΣΚΗΝΗ ΩΜΕΓΑ
21.04 – 04.06.23
ΣΚΗΝEΣ ΑΠO EΝΑΝ ΓAΜΟ
Ίγκµαρ Μπέργκµαν
ΜΕΤAΦΡΑΣΗ–ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚH ΕΠΕΞΕΡΓΑΣIΑ-ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Έλενα Καρακούλη
ΣΚΗΝΙΚA Αλέγια Παπαγεωργίου
ΚΟΣΤΟYΜΙΑ Βασιλική Σύρμα
ΕΠΙΜEΛΕΙΑ ΚIΝΗΣΗΣ Φαίδρα Σούτου
ΜΟΥΣΙΚH ΣYΝΘΕΣΗ-VIDEO Βάιολετ Λουίζ
ΦΩΤΙΣΜΟI Νίκος Βλασόπουλος
ΒΟΗΘOΣ ΣΚΗΝΟΘEΤΗ Ανθή Φουντά
ΒΟΗΘOΣ ΣΚΗΝΟΓΡAΦΟΥ Κωνσταντίνα Παπαθανασίου
ΕΡΜΗΝΕIΑ Μαρίνα Ασλάνογλου, Νίκος Ψαρράς
ΦΙΛΙΚH ΣΥΜΜΕΤΟΧH ΣΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΠΑΡAΣΤΑΣΗΣ Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓH Lead-in-Arts ΑΜΚΕ
Νοέμβριος 2023-Ιανουάριος 2024
Ο ΕΛΕΦΑΣ
Κώστας Μποσταντζόγλου
Η διανομή και οι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα
Μια συμπαραγωγή με τη θεατρική ομάδα ΟΝΕΙΡΟDRAMA που εδρεύει στη Δυτική Μακεδονία
Φεβρουάριος - Απρίλιος 2024
ΟΙ ΤΣEΝΤΣΙ 1599-1820-2024
Πέρσι Σέλλεϋ
ΜΕΤAΦΡΑΣΗ Γιάννης Νταλιάνης
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ-ΔΙΑΣΚΕΥΗ Γιάννης Νταλιάνης, Μαριλίτα Λαμπροπούλου
ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ Μαριλίτα Λαμπροπούλου
ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ Γιάννης Νταλιάνης
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΟΣ Αντώνης Γαλέος
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ Νίκη Ψυχογιού
ΦΩΤΙΣΜΟΙ Σάκης Μπιρμπίλης
VIDEO ART Παντελής Μάκας
ΜΟΥΣΙΚΗ Γιώργος Πούλιος
ΚΙΝΗΣΗ Ιωάννα Αποστόλου
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΒΙΝΤΕΟ Βάσια Αναγνωστοπούλου
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Δήμητρα Σταύρου
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ Zero Gravity
ΕΡΜΗΝΕΙΑ Ελένη Ζεραφίδου, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Τάσος Λέκκας, Γιάννης Νταλιάνης, Ελίζα Σκολίδη, Θάνος Τοκάκης, Χάρης Χαραλάμπους
ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT ΙΙΙ
Το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα ανακοινωθεί σύντομα
ΘΕΑΤΡΟ
Κεντρική Σκηνή
Ο ΚΟΥΡEΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒIΛΛΗΣ
Τζοακίνο Ροσσίνι
Αθηναϊκές Μαριονέτες
Η πασίγνωστη όπερα του Τζοακίνο Ροσσίνι σε λιμπρέτο του Τσέζαρε Στρεμπίνι, βασισμένη στο έργο του Μπωμαρσαί, παρουσιάζεται διασκευασμένη σε μια ξεχωριστή παράσταση από τον θίασο Αθηναϊκές Μαριονέτες. Γνωστοί έλληνες ηθοποιοί δανείζουν τις φωνές τους στις μαριονέτες, σε ένα μοναδικό θέαμα για παιδιά κάθε ηλικίας.
ΜΟΥΣΙΚΗ
Κεντρική Σκηνή
ΒΡΑΔΙA ΡΑΧΜAΝΙΝΟΦ 150 ΧΡOΝΙΑ ΑΠO ΤΗ ΓEΝΝΗΣH ΤΟΥ (1873)
Εθνική Συµφωνική Ορχήστρα τηş ΕΡΤ- Νεφέλη Μασούρα
Tο 2023 συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), ενός από τους πιο επιδραστικούς συνθέτες και πιανίστες όλων των εποχών. Η πλούσια αρμονία, η έντονη εκφραστικότητα της μουσικής του και το λυρικό χρωματικό του ύφος καθιστά τη γραφή του Ραχμάνινοφ βαθειά προσωπική και την ίδια στιγμή οικουμενική. Διαχρονικά δημοφιλής στο ευρύ κοινό, ξεχειλίζει από ηχοχρώματα και έντονο συναισθηματικό βάθος, αγγίζοντας τις πιο μύχιες πλευρές της ψυχής του ακροατή, και αποκαλύπτοντας έναν κόσμο ανθρώπινο και μαγικό μαζί. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τιμά τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη με μία λαμπερή συναυλία, όπου η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ θα ερμηνεύσει συμφωνικά του έργα-ορόσημα, αλλά και το μελωδικό και άκρως δεξιοτεχνικό πρώτο του κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, με την Πειραιώτισσα σολίστ Νεφέλη Μασούρα στο πιάνο.
ΧΟΡΟΣ
BLOOMING TALES
Κεντρική Σκηνή
Παράσταση χορού με μουσικά έργα των P.I. Tchaikovsky και Arvo Part. Πρόκειται για τρεις πρωτότυπες χορογραφίες της διευθύντριας της Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών, Λίλας Ζαφειροπούλου. Στο πρώτο μέρος, τη μουσική εκτέλεση των έργων του εμβληματικού συνθέτη του ιερού μινιμαλισμού Arvo Part έχουν αναλάβει στο πιάνο ο Νίκος Αθηναίος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Αθηνών και διεθνούς φήμης μαέστρος, και στο βιολί ο Σίμος Παπάνας, καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και διεθνούς φήμης βιολιστής. Στο δεύτερο μέρος, το οργιαστικό και μεθυστικό Souvenir de Florence του P.I. Tchaikovsky θα εκτελεστεί σε μεταγραφή για συμφωνική ορχήστρα, τη διεύθυνση της οποίας θα αναλάβει ο Νίκος Αθηναίος.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ 35MM
Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρένος Χαραλαμπίδης παρουσιάζει την κινηματογραφική λέσχη των 35mm – διότι το φιλμ, αυτό το χειροπιαστό υλικό των ονείρων, δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη. Μια νοσταλγική κινηματογραφική εμπειρία, όπου σε έναν αυτοσχέδιο υπαίθριο κινηματογράφο και με αυθεντική φορητή μηχανή των 35mm θα προβληθούν, παρουσία των συντελεστών, τα Φθηνά Τσιγάρα, Η Καρδιά του Κτήνους και Οι Γενναίοι της Σαμοθράκης.
28.09.23
ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ
Κεντρική Σκηνή
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ενώνει τις δυνάμεις του με το Διεθνές Φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, φιλοξενώντας μια ξεχωριστή ταινία του φετινού προγράμματος, σε πρώτη πανελλήνια προβολή.
ΕΚΘΕΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ
ΗΧΟΤΟΠIΟ ΑΣΚΟΠΗΣ ΜΕΤΑΚIΝΗΣΗΣ
VOL. 3 / REINVENTING EXOTICISM
Ηχητική Περιπατητική Performance
Έπειτα από έναν κύκλο διαδρομών στο αστικό τοπίο του εμπορικού Πειραιά και σε συνέχεια μιας εξαιρετικά αρμονικής συνεργασίας με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Ηχοτοπίο Άσκοπης Μετακίνησης επιστρέφει στο Artport III, εμβαθύνοντας ακόμη περισσότερο στην κατανόηση της έννοιας του Χώρου. Η καλύτερη αφορμή για να περπατήσουμε και να δούμε την πόλη με άλλα μάτια, ανακαλύπτοντας σημεία και διαδρομές, μέσα από το φίλτρο που δημιουργούν επιλεγμένα κείμενα σημαντικών λογοτεχνών του 20ου αιώνα. Συνοδοιπόροι της διαδρομής, τα κείμενα Χορείες Χώρων του Ζωρζ Περέκ, Το Κουτσό του Χούλιο Κορτάσαρ, καθώς και ποιήματα του Οκτάβιο Παζ, και του E.E. Κάμινγκς. Κοινός τόπος και των τεσσάρων: ο Χώρος.
ΙΔΕΑ-ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΑΦΗΓΗΣΗ Μελίσσα Κωτσάκη
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΜΟΣ
Ένας σπουδαίος άγνωστος αρχιτέκτονας - Αφιέρωµα
Φουαγιέ
Τιμητική έκθεση για τον Πειραιώτη αρχιτέκτονα που έχτισε το Δημοτικό Θέατρο και άλλα σημαντικά κτίρια της πόλης του Πειραιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ Λίτσα Μπαφούνη, Νικόλας Ντόριζας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ Ιστορικό αρχείο Δήμου Πειραιά
ΔΕΙΠΝΟ
Φουαγιέ
Μία θεατρική συμμετοχική δράση με πρωταγωνιστές τους πωλητές του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου, της «Σχεδίας». Συνάνθρωποί μας οι οποίοι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και/ή σε συνθήκες αστεγίας μοιράζονται ένα γεύμα, μα κυρίως ιστορίες, βιώματα και σκέψεις. Το «Δείπνο» είναι ένα κάλεσμα για να στρέψουμε το βλέμμα στους άλλους και στις άλλες που ζουν δίπλα μας.