- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Έρως μονόπτερος ο πλάνης
Μια ευχάριστη μουσικο-τραγουδιστική παράσταση, όχι μονόλογος αλλά με μία ηθοποιό, και με θέμα τον έρωτα.
«Έρως μονόπτερος ο πλάνης», η παράσταση της Μαρίας Φλωράτου και του Γεράσιμου Γεννατά.
Η Μαρία Φλωράτου κάνει τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα πάνω στη σκηνή: τραγουδάει, χορεύει, μιμείται (είκοσι διαφορετικές φωνές), χοροπηδάει, ερμηνεύει, απαγγέλει και ταχυδακτυλουργεί με επιτυχία. Όλα αυτά, ενώ παίζει και λίγο κοντραμπάσο, ενώ συνομιλεί με το κοινό και ενώ… δεν σταματάει ούτε λεπτό. Μετά από κάθε παράσταση η Φλωράτου πρέπει να είναι κομμάτια, αν και η ανταπόκριση του κοινού είναι τέτοια, ή τόση, που μπορεί να της δίνει επιπλέον ενέργεια, όλα να τα περιμένει κανείς από μία νέα, ζωηρή και κυρίως ταλαντούχα ηθοποιό.
Το έργο, «Έρως μονόπτερος ο πλάνης», ο Έρωτας που χτυπήθηκε από τον κορωνοϊό και τώρα παραπαίει, ή τέλος πάντων πλανάται, τα κάνει θάλασσα όλο και πιο συχνά, το έργο είναι συρραφή κειμένων από τον Πλούταρχο (όχι τον Γιάννη, όπως επισημαίνει η Φλωράτου από την αρχή, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις), τον Ευριπίδη, τον Επίκουρο, τον Πούσκιν, τον Γρυπάρη και άλλους. Ο Ιωάννης Γρυπάρης, από τους πιο σπουδαίους και παράλληλα ξεχασμένους Έλληνες λογοτέχνες, ποιητές, μεταφραστές και γενικά λόγιους, κάποτε διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, πέθανε από την πείνα το 1942, την άνοιξη ευτυχώς, όπως το είχε ευχηθεί στο ποίημά του «Θάνατος» («Καλώς να ρθει σαν ερθή η στερνή ώρα»…) και ακούγεται λυπητερή η ιστορία του, αν και το συγκεκριμένο ποίημα, παρά το ζοφερό θέμα, έχει μια χαλαρή, σχεδόν ευτυχισμένη ατμόσφαιρα. Τέλος πάντων η ίδια χαλαρή σχεδόν ευτυχισμένη ατμόσφαιρα διακατέχει το έργο, τη Μαρία Φλωράτου και τον Γεράσιμο Γεννατά, που το σκηνοθέτησε με αγάπη και χιούμορ. Όλο και θα βρεθεί κάποιος να κριτικάρει κάποια επιμέρους, αλλά δεν είμαι καθόλου κριτικός πόσο μάλλον θεάτρου - στο σύνολό της η εμπειρία είναι ευχάριστη, «Βγαίνεις με χαμόγελο» όπως είπε άλλος θεατής, και μάλιστα όχι γνωστός μου.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γεράσιμος Γεννατάς
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Μάρια Φλωράτου
- ΘΕΑΤΡΟ: H.ug (Human underground)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.