Θεατρο - Οπερα

«Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Gluck: Στο Θέατρο Παλλάς η όπερα που «σφραγίστηκε» από την ερμηνεία της Κάλλας

Από την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και τη Χορωδία Δήμου Αθηναίων

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζει «Ιφιγένεια εν Ταύροις»
Ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζει «Ιφιγένεια εν Ταύροις»

Δήμος Αθηναίων: Μεταφέρεται στο Παλλάς η «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Gluck - Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και η Χορωδία Δήμου Αθηναίων παρουσιάζουν την όπερα που «σφράγισε» με την ερμηνεία της η Μαρία Κάλλας

Το αριστούργημα του ανανεωτή της όπερας, Christoph Willibald Gluck, η «Ιφιγένεια εν Ταύροις» παρουσιάζεται στο Θέατρο Παλλάς στις 18 και 19 Μαρτίου από τον Δήμο Αθηναίων σε διοργάνωση του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

Ένα καστ διακεκριμένων λυρικών καλλιτεχνών, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και η Χορωδία Δήμου Αθηναίων θα παρουσιάσουν την όπερα που σφράγισε με την ερμηνεία της η Μαρία Κάλλας, υπό τη μουσική διεύθυνση του διεθνούς φήμης αρχιμουσικού, Γιώργου Πέτρου και την ανατρεπτική σκηνοθετική ματιά του Θάνου Παπακωνσταντίνου.

Με τα σκηνικά και κοστούμια της Νίκης Ψυχογιού, ο αρχαίος μύθος θα ζωντανέψει στη σκηνή του Παλλάς μέσα από την έντονα δραματική μουσική του Gluck, η οποία αποτυπώνει την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων του δράματος. Στην παράσταση συμμετέχουν και οι σπουδαστές της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης.

«Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Gluck: Στο Θέατρο Παλλάς η όπερα που «σφραγίστηκε» από την ερμηνεία της Κάλλας

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», Olivier Descotes σημειώνει πως: «Αν και η Κάλλας ερμήνευσε για μία και μοναδική φορά την "Ιφιγένεια εν Ταύροις" στην Σκάλα του Μιλάνο το 1957, η παράσταση αυτή υπήρξε ωστόσο μία λαμπρή στιγμή στην καριέρα της».

Και προσθέτει: «Στο πλαίσιο των εορτασμών των 100 χρόνων από την γέννησή της, την τιμούμε με τον κατεξοχήν ελληνικό ρόλο που την ανέδειξε ως τραγωδό και την ταύτισε με το αριστούργημα του μεταρρυθμιστή Gluck. Το 1941, η Κάλλας έκανε την εμφάνισή της ως Βεατρίκη στο έργο “Boccaccio” του Franz von Suppé στο τότε κινηματοθέατρο Παλλάς και ένα χρόνο μετά επέστρεψε στο ιστορικό κτίριο για τη συμμετοχή της στο αφιέρωμα για τα 150 χρόνια από τη γέννηση του Rossini. Η ιστορία λέει ότι το 1941, το Εθνικό Θέατρο έπρεπε να κλείσει για λόγους ασφαλείας και ο θίασος τελικά μετακόμισε στο κινηματοθέατρο Παλλάς για την παραγωγή του “Boccaccio”. Σήμερα, η μεταφορά της "Ιφιγένειας εν Ταύροις" από το Θέατρο Ολύμπια, όπου έκανε το ντεμπούτο της, στο θέατρο Παλλάς, ένας χώρος όπου η μνήμη της είναι ακόμα παρούσα, ξαναζωντανεύει με διαφορετικό τρόπο την ιστορία».

«Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Gluck: Στο Θέατρο Παλλάς η όπερα που «σφραγίστηκε» από την ερμηνεία της Κάλλας

Με τη σειρά του, ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου τονίζει πως: «Η “Ιφιγένεια εν Ταύροις” είναι το μεγαλύτερο μουσικό/δραματικό επίτευγμα του Gluck και μια σημαντική κληρονομιά για τις μελλοντικές γενιές συνθετών. Η πυκνότητα της μουσικής δραματουργίας της, η βαθιά επινόηση και ο βαθύς συναισθηματικός αντίκτυπος στον ακροατή, αποτέλεσαν έμπνευση για συνθέτες, όπως ο Μότσαρτ, ο Χάυντν, ο Μπετόβεν και ακόμη και ο Βάγκνερ».

«Η όπερα ξεκινάει με μια από τις πιο εμβληματικές σκηνές καταιγίδας στην παγκόσμια ιστορία του είδους. Στην έναρξη αυτή βρίσκεται συμπυκνωμένη ολόκληρη η δραματουργία της τραγωδίας αυτής: μια καταιγίδα που ησυχάζει», σημειώνει ο σκηνοθέτης Θάνος Παπακωνσταντίνου.

«Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Gluck: Στο Θέατρο Παλλάς η όπερα που «σφραγίστηκε» από την ερμηνεία της Κάλλας

Στη συνέχεια αναφέρει πως: «Στην σκηνική αφήγηση της παράστασής μας, όλα τα επιμέρους κομμάτια της σύνθεσης οδηγούνται από την ταραχή στην ηρεμία, από την αγριότητα στην εξημέρωση, από τον αρχικό ζόφο στο τελικό φως: η ξενιτεμένη Ιφιγένεια θα αναγνωρίσει στο πρόσωπο του παρ’ ολίγον θύματός της, τον αδελφό της Ορέστη. Ο φυγάς και κυνηγημένος από τις Ερινύες Ορέστης, θα βρει τη χαμένη αδελφή του και θα επιστρέψει μαζί της στην πατρίδα τους, καθαρός πια από το μίασμα του φόνου της μητέρας τους. Οι έφηβες πιστές της θεάς επιτελούν τη διάβαση προς την ενηλικίωσή τους. Η θρησκεία της θεάς Άρτεμης ξεπερνά το βάρβαρο στάδιο των ανθρωποθυσιών και επιτελεί τη διάβαση προς την εξημέρωσή της».

Info

Οι συντελεστές

  • Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου
  • Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
  • Σκηνικά / Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
  • Σχεδιασμός Κίνησης: Νάντη Γώγουλου
  • Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
  • Διδασκαλία χορωδίας: Σταύρος Μπερής
  • Βοηθός μαέστρος: Νίκος Λαάρης
  • Βοηθός σκηνοθέτης: Κωνσταντίνα Ψωμά
  • Μουσική προετοιμασία: Δημήτρης Γιάκας
  • Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Σοφία Μπαμπανιώτη
  • Κατασκευή μάσκας: Νικόλας Τσουλής
  • Ιφιγένεια: Σούλα Παρασίδη
  • Ορέστης: Philippe-Nicolas Martin
  • Πυλάδης: Juan Francisco Gatell
  • Θόας: Γιάννης Σελητσανιώτης
  • Άρτεμις / Πρώτη Ιέρεια: Maria Novella Malfatti
  • Μία Ελληνίδα / Δεύτερη Ιέρεια: Χρυσάνθη Σπιτάδη
  • Ένας Σκύθης / Ένας Λειτουργός: Florent Leroux-Roche

Με την συμμετοχή σπουδαστών της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης.

Στην παράσταση γίνεται χρήση στροβοσκοπικού φωτισμού.

Τι ισχύει με τα εισιτήρια

Οι θεατές που έχουν ήδη προμηθευτεί εισιτήρια με αναγραφόμενο χώρο διεξαγωγής το Θέατρο Ολύμπια, μπορούν να τα αντικαταστήσουν με εισιτήρια της ίδιας τιμής σε μία από τις δυο νέες παραστάσεις στο Θέατρο Παλλάς, ή να τα ακυρώσουν και να τους επιστραφεί το αντίτιμο της αξίας τους.
Για την αντικατάσταση ή την επιστροφή των εισιτηρίων μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Ticket Services στο τηλέφωνο 2107234567.

Εισιτήρια για την παράσταση από 12 ευρώ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Γιάννης Καλαβριανός
Podcast Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Ο Γιάννης Καλαβριανός περνάει την «Πύλη της Κόλασης»

Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.