- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Γάμος, του Μάριου Ποντίκα στο Επί Κολωνώ: Εκδήλωση και έξτρα παράσταση την Τετάρτη 1η Μαρτίου
Η συζήτηση με τη συμμετοχή του κοινού για την έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες
Γάμος - Η έξτρα παράσταση στο Επί Κολωνώ την Τετάρτη 1 Μαρτίου - Ακολουθεί η συζήτηση με το κοινό πάνω στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες
Την 1η Μαρτίου το θέατρο Επί Κολωνώ, σε συνεργασία με την Πρωτοβουλία κατά των Γυναικοκτονιών και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την 8η του Μάρτη, ημέρα μνήμης και αναστοχασμού για τις γυναίκες, τα δικαιώματα και τους αγώνες τους, θα παρουσιάσει το έργο του Μάριου Ποντίκα «Ο Γάμος» και στη συνέχεια θα ακολουθήσει συζήτηση με τη συμμετοχή και του κοινού για την έμφυλη βία, τις αιτίες και τις διαστάσεις της, καθώς και την ακραία της έκφανση, τη γυναικοκτονία.
Πρόκειται για έργο γυναικοκεντρικό, που γράφτηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Μια νεαρή κοπέλα βιάζεται και τον αρχικό βιασμό ακολουθούν οι αλλεπάλληλοι «βιασμοί» της από την οικογένεια, την κοινωνία, τους εκπροσώπους της δικαιοσύνης. Η ίδια βρίσκεται «καθηλωμένη» σε όλη τη διάρκεια του έργου, αμέτοχη και ανυπεράσπιστη, ενώ όλοι οι άνθρωποι γύρω της έχουν λόγο και άποψη γι’ αυτό που της συνέβη και δικαιώματα πάνω στο σώμα της, το οποίο αποτελεί τελικά πεδίο κοινωνικών και έμφυλων συγκρούσεων εξουσίας, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί το θύμα στην αυτοπυρπόληση και η οικογένεια στον λυτρωτικό για την «τιμή» της γάμο του θύματος με τον βιαστή του. Η βιασμένη ηρωίδα του έργου, τυλιγμένη ολόκληρη σε επιδέσμους λόγω των καθολικών εγκαυμάτων της, παραμένει βουβή μέχρι τέλους, αμέτοχη σε όσα σχεδιάζονται γι αυτή, χωρίς αυτή.
Σε μια εποχή που εξακολουθούν να κατακλύζουν τις ειδήσεις θέματα για γυναικοκτονίες, για άνιση και προσβλητική μεταχείριση, σε μια εποχή που δίνονται ακόμη συνεχώς μάχες για το δικαίωμα των γυναικών πάνω στο σώμα τους και τον αυτονόητο σεβασμό στην ανθρώπινη ύπαρξή τους, το έργο συνεχίζει να είναι οδυνηρά επίκαιρο και να μιλάει εξ ίσου καθαρά και δυνατά στους θεατές, γυναίκες και άντρες, όσο και τη στιγμή της συγγραφής του πριν από σαράντα χρόνια.
Στην εκδήλωση συμμετέχουν: η Ομότιμη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου Μαρία Γκασούκα, μέλος της Πρωτοβουλίας κατά των Γυναικοκτονιών, η Σοφία Βαγενά, Πρόεδρος Επιτροπής Δικαιωμάτων και Ισότητας Αστυνομικού Προσωπικού της Π.Ο.ΑΣ.Υ και η δραματολόγος Ειρήνη Μουντράκη.
Συντονίζει η Αντιγόνη Καραλή-Δημητριάδη, π. εθνική εκπρόσωπος της Ελλάδας στον ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Γυναικών και π. Πρόεδρος Κέντρου Ερευνών για θέματα Ισότητας καθώς και αντιπρόεδρος της σοσιαλιστικής διεθνούς γυναικών.
Τετάρτη 1η Μαρτίου, στις 20.30, αμέσως μετά το τέλος της παράστασης Ο Γάμος του Μάριου Ποντίκα (ώρα έναρξης 18.15) που παρουσιάζεται στο θέατρο Επί Κολωνώ σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη.
Ο Μάριος Ποντίκας, μία ιδιότυπη περίπτωση του ελληνικού θεάτρου και ένας από τους πιο σημαντικούς εκπρόσωπους και ανανεωτές της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει με ενάργεια τις παθογένειες μιας κοινωνίας, ρίχνοντας φως σε ένα δραματουργικό σύμπαν σκοτεινό και νατουραλιστικό. Τα έργα του είναι καρπός παρατήρησης, ιδεολογικής, πολιτικής και κοινωνικής ευθύνης, ποτισμένα από ψύχραιμη σκέψη, αλλά και από ευθύβολη στόχευση.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Μάριος Ποντίκας
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά, συνεργάτης σκηνοθεσίας: Γιώργος Χατζηνικολάου
Κοστούμια: Μαρία Αναματερού
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική &Sound design: Στέλιος Γιαννουλάκης
Φωτογραφίες: Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού
Βοηθός σκηνοθέτιδος: Φαίδρα Αγγελάκη
Τrailer παράστασης: Στέφανος Κοσμίδης
Σχεδιασμός οπτικής ταυτότητας: Ιωάννης Κ.Τσίγκας
Social media: Δανάη Γκουτκίδου
Υπεύθυνοι επικοινωνίας παράστασης: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ (με αλφαβητική σειρά)
Ηλίας Βαλάσης, Στέλιος Δημόπουλος, Μαρία Κάτσενου, Αθανασία Κουρκάκη, Μέγκυ Σούλι
Info:
Τοποθεσία: Επί Κολωνώ (Κεντρική Σκηνή), Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Αθήνα
Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά
Η παράσταση αφιερώνεται στη μνήμη του Μάριου Ποντίκα. O «Γάμος» περιέχει σκηνές βίας και υβριστικό περιεχόμενο. Προτείνεται η παρακολούθηση της σε ηλικίες άνω των 16 ετών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.