![79044-176610.jpg 79044-176610.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2014/10/17/79044-176610.jpg)
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σε μια συνέντευξη στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη.
Είναι σκηνοθέτης, αλλά και ο ιδρυτής και εμψυχωτής του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Μπορεί το όνομα να το πήρε από τη γειτονιά που το στεγάζει, όμως εδώ κυριολεκτούμε, γιατί έφερε νέο κόσμο στο θέατρο που δεν θα έμπαινε μέσα ποτέ. Γιατί εμπιστεύτηκε νέους σκηνοθέτες και ηθοποιούς, ανέβασε (και σε σκηνοθεσία Β.Θ.) έργα διεισδυτικά που μιλούσαν για το τώρα και το αύριο της κοινωνίας.
O Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος μας είπε:
«Οι νέοι και το μέλλον, η λατρεία της νεότητας και του καινούριου μπορεί να είναι μια εύκολη κουβέντα, ένα κλισέ για όλες τις εποχές, όπως προβάλλεται από τη διαφήμιση και το λάιφ στάιλ. Αυτή η άποψη δεν με ενδιαφέρει. Το θέατρο, όπως και η ζωή, συνθέτει παρελθόν και παρόν με ζητούμενο τη ματιά στο μέλλον. Το Θέατρο του Νέου Κόσμου είναι ο χώρος που σκηνοθετώ και εγώ, ο χώρος που ανεβάζουν παραστάσεις παλιοί φίλοι, ο χώρος που δέχεται προτάσεις από νέες ανήσυχες ομάδες και άτομα και τις εντάσσει στο πρόγραμμά του βάσει κριτηρίων. Το να δίνεις βήμα στους νέους σημαίνει ουσιαστικά ότι σε αφορά το μέλλον, γιατί κάποιος που έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει τη δουλειά του τώρα, δημιουργεί τις βάσεις για να κάνει κι άλλα πράγματα αργότερα. Δεν γίνεται να πετύχουν όλες οι παραστάσεις, αλλά αυτό δεν μας πειράζει. Τουλάχιστον όμως, στο επίπεδο των προθέσεων, θέλουμε οι επιλογές μας να καλλιεργούν μια νέα αντίληψη, αισθητική και ευαισθησία».
*Αυτή την περίοδο σε σκηνοθεσία Β.Θ. παίζονται οι «Αστερισμοί» του Νικ Πέιν.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.